zrywka jest ok nadal nie ma iskry (na obu świecach). Był u mnie znajomy Holender który się trochę zna na motorach i stwierdził ze to albo malutki chip przy szarpance,albo moduł elektroniczny pod bobiną...
Silniki Tohatsu
#181 OFFLINE
Napisano 11 grudzień 2016 - 19:49
#182 OFFLINE
Napisano 11 grudzień 2016 - 23:03
Ja bym jeszcze sprawdził prozaiczną rzecz, pod tytułem czujnik położenia dźwigni zmiany biegów - zabezpieczenie przed odpaleniem na biegu. Awaria da taki sam objaw. Kiedyś nie do końca odbiłem dźwignię i zanim się skapowałem o co chodzi, to naszarpałem i nakręciłem się trochę. Sprawdzenie jest banalnie proste - wypinasz i zostawiasz kable rozwarte (tylko niech nie dotykają met. części silnika), próbujesz odpalić.
Użytkownik psulek edytował ten post 11 grudzień 2016 - 23:07
#183 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2016 - 09:22
Jeśli to nie jest jakiś nowy silnik to tam niema chipa.zrywka jest ok nadal nie ma iskry (na obu świecach). Był u mnie znajomy Holender który się trochę zna na motorach i stwierdził ze to albo malutki chip przy szarpance,albo moduł elektroniczny pod bobiną...
Z rzeczy które trzeba sprawdzić to obwody zabezpieczeń. Zrywka, przycisk, zabezp startu na biegu. Co tam masz.
Dalej masz do sprawdzenia cewkę która daje prąd do cewek WN oraz czujnik położenia wału który steruje odpalaniem iskry.
Cewki WN bym uznał wstępnie za sprawne bo dwie naraz raczej nie padają.
Stawiam na obwód zabezpieczeń, albo urwany kabelek np od czujnika
#184 OFFLINE
Napisano 17 styczeń 2017 - 12:56
Orientuje się ktoś czy na Śląsku znajduje się jakiś autoryzowany dealer Tohatsu ?
#185 OFFLINE
Napisano 19 styczeń 2017 - 03:46
- pch2005 lubi to
#186 OFFLINE
Napisano 19 styczeń 2017 - 22:18
Tornado jest z Dolnego a Skorupie chodzi o Górny Śląsk
Marcin, jak nie znajdziesz na Górnym to poszukaj na Dolnym. Może będę Ci w stanie jakoś pomóc logistycznie
#187 OFFLINE
Napisano 20 styczeń 2017 - 23:14
#188 OFFLINE
Napisano 21 styczeń 2017 - 10:47
DanekM zajmujesz się może sprzedażą albo serwisem tośki?
Absolutnie nie. Znamy się z Skorupą osobiście a podróżując pomiędzy Wrockiem a Częstochową przejeżdżam siłą rzeczy przez Kłobuck Więc w razie czego jestem w stanie pomóc tylko i wyłącznie logistycznie poprzez użyczenie bagażnika
Jak miałem swoją Tośkę to przeglądy robiłem we Wrocławiu u pana Jacka Gila przy ul. Na Grobli. Złego słowa nie powiem a polecić polecam. Tylko że to nie jest autoryzowany serwis...
#189 OFFLINE
Napisano 25 styczeń 2017 - 07:29
Zapytał byś przy okazji czy da się odblokować silnik Tohatsu M40D2Z.
#190 OFFLINE
Napisano 25 styczeń 2017 - 19:37
da sie do 50 KM odblokowac
#191 OFFLINE
Napisano 26 styczeń 2017 - 20:16
Dzięki.
Tak właśnie myślałem patrząc na katalog.
A nie wiesz czy tam jakaś zwężka jest czy jakaś blokada obrotów???
Użytkownik Pleban edytował ten post 26 styczeń 2017 - 20:23
#192 OFFLINE
Napisano 26 styczeń 2017 - 21:39
Co byście obecnie polecili z Tohatsu 15-20KM na kolumnie S. Jak się ma w ogóle Tohatsu do Yamahy i Hondy ?(tańsze to wiem ) jak z jakością.Nigdy nie miałem styczności z tą marka.Silnik będzie współpracował z Semperem 440XT.
#193 OFFLINE
Napisano 26 styczeń 2017 - 23:08
Jeżeli już, to bierz 20km. Te same bloki i masy, różnica w cenie znikoma. Miałem 2 sezony Tohatsu 20. Bardzo miło wspominam. Ale szczerze mówiąc, do takiej łódki brałbym jakieś 25KM. Powinno już przyzwoicie pływać . 20 będzie się trochę silić.
#194 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2017 - 08:50
Użytkownik nurek28 edytował ten post 27 styczeń 2017 - 08:51
#195 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2017 - 09:55
Nie, 25 jeszcze w starostwie. Sam mam tak zarejestrowane. W starostwie rejestrujesz do 20kW (~27KM).
Użytkownik psulek edytował ten post 27 styczeń 2017 - 09:56
#196 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2017 - 14:47
Ja na zawody speedboat-ów nie będę pływał 20KM wystarczy nawet 15KM ta łajba wchodzi w ślizg (filmiki na stronie producenta są) poza tym z 20KM to budżet będzie na max. Zobaczę co mi doradzą na targi do Poznania się wybiorę ,silnik nie musi być koniecznie Tohatsu ale te akurat mają dobre ceny.
#197 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2017 - 14:59
Łukasz, 15KM nie będzie za kuso? To spora łódka,dwóch ludzi,graty,paliwo
#198 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2017 - 15:11
No się zastanawiam bo różnica w cenie jak i masie pomiędzy 15 a 20KM nie jest wielka. Swoją drogą obecnie mam łajbę 4,20m (typu romana) i pływam na niej z silnikiem 5KM we troje i jakoś to płynie, więc ja naprawdę nie mam dużych wymagań.
#199 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2017 - 15:59
No się zastanawiam bo różnica w cenie jak i masie pomiędzy 15 a 20KM nie jest wielka. Swoją drogą obecnie mam łajbę 4,20m (typu romana) i pływam na niej z silnikiem 5KM we troje i jakoś to płynie, więc ja naprawdę nie mam dużych wymagań.
Chyba wszyscy muszą przez to przejść Choć mi się udało ominąć 10KM, ale teraz zastąpiłbym 15 na 20KM, bo waga ta sama, a 5 koników zawsze w zapasie. Ja też zaczynałem od 5KM i też wystarczało, ale po sezonie było mało,sprzedałem i szukałem dyszki na szczęście koledzy z forum uświadomili mnie żeby szukać min.15-ki i tak też uczyniłem, czego nawet przez chwilkę nie żałowałem(dzięki Piotrek
#200 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2017 - 17:00
Tylko trzeba pamiętać że 20 zarejestrujesz w starostwie a 25 w polskim rejestrze statków
Silnik też trzeba rejestrować? Mam 2 i żadnego nigdy nie rejestrowałem i nikt przy kontroli o to nie pytał.Czy to od jakiejś mocy trzeba rejestrować? ( mam 2KM i 5KM).
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych