Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Tohatsu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
895 odpowiedzi w tym temacie

#161 OFFLINE   thug

thug

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1120 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 26 marzec 2016 - 09:53

http://www.boats.net...oard/parts.html

 

tu szukałeś?



#162 OFFLINE   kruchy488

kruchy488

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 17 postów
  • LokalizacjaOlecko
  • Imię:kruchy

Napisano 26 marzec 2016 - 18:46

a co ci  trzeba. bo znam ten silnik" od srubki"

Chciałbym się dowiedzieć jak jest z dostępem do części do tego typu, ponieważ mam okazje nabyć taki silnik w przyzwoitym stanie.



#163 OFFLINE   kruchy488

kruchy488

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 17 postów
  • LokalizacjaOlecko
  • Imię:kruchy

Napisano 26 marzec 2016 - 18:49

Tu też tego typu niema. 

Dzięki za link.



#164 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 26 marzec 2016 - 22:00

czesci są dostępne w serwisie tohatsu w RP lub z zagranicy na  www.boats.net

ja zamawiałem do takiege samego modelu lecz mocy 12 km. to ta sama konstrukcja co 9.8 lecz wiekszy gaznik

ale nie ma co zakłądac ze coś padnie i trzeba cos zamawiac


Użytkownik evin edytował ten post 26 marzec 2016 - 22:02


#165 OFFLINE   kruchy488

kruchy488

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 17 postów
  • LokalizacjaOlecko
  • Imię:kruchy

Napisano 27 marzec 2016 - 20:07

Evin czy za taki silniczek warto dac 2 tys. Silnik jest po wymianie lozysk w spodzinie,uszczelnień,wirnika, oleju, świec i termostatu.

#166 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 28 marzec 2016 - 09:58

Wymienione czesci to tzw serwisowe. jesli ktos dba to wymieni co trzeba.

jesli silnik dwusuw ma kompresje min 6 bar i wiecej na kazdym cylindrze to wewnetrznie zdrowy( przyjmuje sie ze odchylka do 10% pomiedzy cylindrami jest dopuszczalna) . Jesli Biegi wchodza bez problemu i nie wyskakuja to tez ok

jesli jest tak jak wyzej  to powinno byc ok.

wydajac 2 tys teraz to i za jakis czas odsprzedajac tez wezmiesz zblizona kase.

Wybor jest twoj, sm musisz zadecydowac.



#167 OFFLINE   kruchy488

kruchy488

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 17 postów
  • LokalizacjaOlecko
  • Imię:kruchy

Napisano 28 marzec 2016 - 10:50

Evin wielkie dzieki. Rozwiazales moje watpliwosci na tak. W przyszla sobote jade na ogledziny. Biore ze sobo tester cisnieniowy i jak bedzie ok to negocjacja i biore.
Wielkie dzieki.

#168 OFFLINE   kruchy488

kruchy488

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 17 postów
  • LokalizacjaOlecko
  • Imię:kruchy

Napisano 28 marzec 2016 - 18:01

Evin jeszcze jedno pytanie:
-srednica gwintu swiecy to:14 a skok 1,25 czy 14/1,5 czy fi 18/1,25.

#169 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 28 marzec 2016 - 18:36

mysle ze 14x 1,25 ale to nie problem wziąśc cały zestaw



#170 OFFLINE   kruchy488

kruchy488

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 17 postów
  • LokalizacjaOlecko
  • Imię:kruchy

Napisano 28 marzec 2016 - 18:49

pytam bo w zestawie mam same 1,25. Na wszelki wypadek dorobię koncówkę 14×1,5.

#171 OFFLINE   kruchy488

kruchy488

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 17 postów
  • LokalizacjaOlecko
  • Imię:kruchy

Napisano 28 marzec 2016 - 19:00

Kończe wątek z M9.8A. Po ogledzinach napisze w jakim stanie jest owy zabytek.

#172 ONLINE   Piotrk82

Piotrk82

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 66 postów
  • LokalizacjaMadagaskar
  • Imię:Piotrek
  • Nazwisko:K

Napisano 08 maj 2016 - 08:17

Witam kolegów  , posiadam silnik Tohatsu 9,9 z 2003 r 4T w wersji skandynawskiej na bloku 18 konnego (info od sprzedawcy potwierdzone moim ''śledztwem'' w sieci). Mam pytanie do fachowców czy jest możliwe rozblokowanie go do owych 18 koni? Ewentualnie jakie są kosztu takiego tuningu.



#173 OFFLINE   ememiks

ememiks

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 205 postów
  • LokalizacjaWolin
  • Imię:Tomasz

Napisano 08 maj 2016 - 13:07

Witam kolegów  , posiadam silnik Tohatsu 9,9 z 2003 r 4T w wersji skandynawskiej na bloku 18 konnego (info od sprzedawcy potwierdzone moim ''śledztwem'' w sieci). Mam pytanie do fachowców czy jest możliwe rozblokowanie go do owych 18 koni? Ewentualnie jakie są kosztu takiego tuningu.

To by było coś ;) I takie moje pytanie czy ta 10 jest taka ciężka? czy te 18 są takie lekkie?



#174 ONLINE   Piotrk82

Piotrk82

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 66 postów
  • LokalizacjaMadagaskar
  • Imię:Piotrek
  • Nazwisko:K

Napisano 08 maj 2016 - 13:09

To by było coś ;) I takie moje pytanie czy ta 10 jest taka ciężka? czy te 18 są takie lekkie?

48kg


  • Patryk1125 lubi to

#175 OFFLINE   Wobi

Wobi

    Zaawansowany

  • TWÓRCY+
  • PipPipPip
  • 1601 postów
  • LokalizacjaPl

Napisano 10 grudzień 2016 - 22:07

Witam mam silniczek jak w tytule 9,8km od 5 lat,zero problemów-tylko co sezon zmieniałem oleje.Jednak ostatnio na rybach gdy chciałem wracać do slipu nie odpalił .... Nie ma iskry(sprawdzałem).skończyło się na 1,5km.na wiosłach (akurat byłem blisko slipu). Wie cos ktoś co może być przyczyną? śilnik rocznik 2009-4 takt.

#176 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 10 grudzień 2016 - 22:30

Świeca, przewody,  cewka, moduł.
W tej kolejności należałoby sprawdzić.



#177 OFFLINE   Wobi

Wobi

    Zaawansowany

  • TWÓRCY+
  • PipPipPip
  • 1601 postów
  • LokalizacjaPl

Napisano 10 grudzień 2016 - 23:51

świece sprawdzałem,wyczyściłem zmieniłem ale nie ma iskry,przewody wydają się ok ale  sprawdzenie tego i tak jest poza moim zasięgiem... ewe. wymiana cewki lub modułu to kosztowne operacje?


Użytkownik Wobi edytował ten post 10 grudzień 2016 - 23:52


#178 OFFLINE   miki237

miki237

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 7 postów
  • LokalizacjaZakopane
  • Imię:Mikołaj

Napisano 11 grudzień 2016 - 00:50

Mam Tohatsiaka 4T 4KM z 2013r, serwisowany w autoryzowanym serwisie co sezon. Od pewnego czasu przy obrotach wyższych niż 45-50% mocy czuć nierówną pracę(wibracje na rumplu). Co może być przyczyną, jaki jest ewentualny koszt naprawy? Jestem totalnie zielony jeśli chodzi o serwis silników :( 



#179 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 11 grudzień 2016 - 01:18

co do tego 4 k to przyczya moze byc łapanie powietrza lewego przewodami, filtr nie drozny, gaznik przypchany, odpowietrznik zbiornika 

walniete łozysko w spodzinie. kompresja uciekac uszczelką. nie wyregulowane zawory. przyczyn troche moze byc.



#180 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 11 grudzień 2016 - 01:22

Wobi skąd jesteś? Miałem podobny problem w Mercurym. Udało mi się go samodzielnie naprawić.
Nie masz iskry na obu świecach? Pierwsze co to sprawdz zrywke, tak na szybko przewody idące od zrywki rozepnij lub zewrzyj i zobacz czy to coś zmieni(to tak na szybko bez zaglądania do manuala)