jak w temacie, bardzo proszę o kontakt do osoby kolegi z forum który zna się na silnikach tohatsu tldi, mam kilka zapytań w sprawie serwisu. Pozdrawiam
Silniki Tohatsu
#141 OFFLINE
Napisano 08 czerwiec 2015 - 00:07
#142 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2015 - 21:39
a o co chodzi?
#143 OFFLINE
Napisano 10 czerwiec 2015 - 10:22
trafiłem na minę :-(
#144 OFFLINE
Napisano 10 czerwiec 2015 - 18:22
Masz serwisy w Szczecinie.
Nie lepiej tam dzwonić niż po kolegach?
- Marcipas lubi to
#145 OFFLINE
Napisano 13 marzec 2016 - 11:34
Witam,
Wpadł mi ostatnio w ręce silnik Tohatsu M5B. Silnik to produkcja z roku 1996. Po oględzinach z kolegą forumowym jest pęknięta czapa (da się to skleić), skrzywiony pręt od trymu (silnik nie blokuje się na wstecznym i go podnosi), zerwany gwint w jednej ze śrub mocujących silnik do pawęży. Dodatkowo silnik nie podaje mieszanki paliwowej do cylindra - odpalił ale po wstrzyknięciu paliwa do cylindra. Nie stwierdziłem czy pracuje pompa wody, bo silnik pracował dosłownie parę sekund. również śruba jest mocno przytarta i będzie wymagać wymiany lub szlifowania krawędzi.
Proszę Was o odpowiedź na pytanie na ile można taki silnik wycenić przy tych usterkach i jakie będą orientacyjne koszty jego serwisu/naprawy? Załączam również poglądowe zdjęcie silnika.
Pozdrawiam,
Krzysiek
Załączone pliki
#146 OFFLINE
Napisano 13 marzec 2016 - 22:05
Udało mi się odpalić silnik wstrzykując paliwo do gaźnika. Silnik pracował około 10s ale pompa wody nie zasysała. Również lekki dymek wydobywał się z dyszy, z której powinna lecieć woda.
#147 OFFLINE
Napisano 14 marzec 2016 - 09:58
Udało mi się odpalić silnik wstrzykując paliwo do gaźnika. Silnik pracował około 10s ale pompa wody nie zasysała. Również lekki dymek wydobywał się z dyszy, z której powinna lecieć woda.
Cześć, jeśli silnik jest wyposażony w termostat, to woda będzie się wydobywać po rozgrzaniu silnika, latem pewnie poleciałaby po chwili. Tak jest w mojej Yamaszce F4 4T
#148 OFFLINE
Napisano 14 marzec 2016 - 10:47
Tu raczej nie ma termostatu. Srawna pompa wody powinna wyrzucac wode z otworu kontrolnego juz przy probie rozruchu z szarpanki.
#149 OFFLINE
Napisano 14 marzec 2016 - 12:01
Użytkownik suhhar edytował ten post 14 marzec 2016 - 12:02
#150 OFFLINE
Napisano 14 marzec 2016 - 12:14
Z ciekawości za przysłowiową flaszkę można by zabrać.
Ale tak obiektywnie - po tym jak ktoś na forum na podstawie Twojego opisu nawet porwałby się na oszacowanie kosztu naprawy / wyceny truchła, to co jeżeli później okaże się, że jeszcze coś jest do zrobienia, czego nie było wcześniej widać? Żal i zgrzytanie zębami.
- Jaroch lubi to
#151 OFFLINE
Napisano 14 marzec 2016 - 16:34
według mnie do 1000zł można dać,ale pamiętaj że silnik ma 20 lat i licz się z parcieniem elemętów gumowych.wirnik pompy do wymiany na 100 procent to kolejne 5-7 dyszek,jeśli gażnik membramowy to też posiada gumę itd.
#152 OFFLINE
Napisano 14 marzec 2016 - 21:34
wirnik powinno sie zmienic przy kupnie kazdego silnika to czesc eksploatacyjna jak rozrząd w aucie .
skrzywiony pręt od trymu (silnik nie blokuje się na wstecznym i go podnosi), zerwany gwint w jednej ze śrub mocujących silnik do pawęży - te rzeczy spokojnie zrobi jakiś dobry tokarz. koszt okolo 50-60zl
śrubę na poczatek proponuje pilnikiem potraktowac i sprawdzic jak bedzie sie zachowywac na wodzie moze jeszcze nie wymaga wymiany.
co do paliwa szukaj 2 gaznika kosz okolo 400zl nowy, uzywka jakies 200. albo problem tkwi na linni zbiornik-gaznik.jesli to gaznik mozna pokusic sie o wymiane membran.
Użytkownik krzysio12 edytował ten post 14 marzec 2016 - 21:39
#153 OFFLINE
Napisano 15 marzec 2016 - 20:05
Mam żelazne postanowienie - dam za niego 200zł lub zwracam, gdybym się nie dogadał. Najbardziej boję się, że silnik mógł zostać przegrzany na skutek użytkowania go bez sprawnej pompy wody i tym samym chłodzenia.
#154 OFFLINE
Napisano 15 marzec 2016 - 23:47
mysle ze dałbym rade go skutecznie reanimowac hehe
#155 OFFLINE
Napisano 16 marzec 2016 - 13:26
to lepiej wcale nie jedż,podejżewam że 1000zł to on weżmie sprzedając go na części.tohatsu to dobra marka i jest w cenie a jeśli byłby przegrzany to pewnie problem ujawniłby się już przy odpaleniu.
#156 OFFLINE
Napisano 17 marzec 2016 - 21:08
oj przesadzasz.. on na czesci wiecej jest wart niz 200zl. sama spodzina jest warta okolo 400zl
#157 OFFLINE
Napisano 17 marzec 2016 - 21:49
Wrzucam parę zdjęć.
Załączone pliki
#158 OFFLINE
Napisano 19 marzec 2016 - 19:39
Witka czy na forum jest jakieś Tohatsu DTLI lub jeszcze lepiej kto serwisuje takie silniki ?
Primko o co kaman Tohatsu ma gwarancje miedzynarodową 5 lat a w Polsce 3 .
#159 OFFLINE
Napisano 25 marzec 2016 - 18:33
Panowie poszukuję katalogu z częściami do silnika Tohatsu typ M9,8A rok prod. (chyba 1984). Za podpowiedzi z góry dzięki.
Przewaliłem różne fora, google, ale naprawdę nie mogę znaleźć tego typu.
#160 OFFLINE
Napisano 25 marzec 2016 - 20:56
a co ci trzeba. bo znam ten silnik" od srubki"
- kostom63 lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych