Silniki Tohatsu
#21 OFFLINE
Napisano 05 październik 2010 - 07:59
- michal6564 lubi to
#22 OFFLINE
Napisano 05 październik 2010 - 08:28
#23 OFFLINE
Napisano 05 październik 2010 - 08:43
Jezeli predkosc byla zbyt duza to wieszalismy u dzioba balast na krotkiej linie, w pontonie to nie wiem czy odpowiednio pewny uchwyt by sie znalazl...
Gumo
#24 OFFLINE
Napisano 05 październik 2010 - 12:51
1. Silnik będzie wykorzystywany w wyprawach pontonowych z tzw. ruchomą bazą. Zatem musi b. mało palić, bo najzwyczajniej w świecie przez kilka dni, a może i przez cały pobyt nie będzie gdzie zatankować.
2. Do tego powinien być lekki (transport, zakładanie na pawęż w „dzikim” terenie).
3. Będzie wykorzystywany w dużej mierze w trollingu.
4. Musi mieć wystarczającą moc, żebym mógł szybko przemieszczać się między miejscówkami pontonem 3.60 – 3.80. Czasem okresy żerowania są bardzo krótkie i ważne jest, żeby być na kilku bankówkach „niemal jednoczesnie”. Musi mi także zapewnić bezpieczeństwo na jeziorach o powierzchni od kilkuset do kilku (co najmniej 2-3) tysięcy hektarów.
4 w połączeniu z 2 wskazuje na dwusuw. A 1 w połączeniu z 3 praktycznie go eliminuje. A zatem czterosuw. Tylko o jakiej mocy? 8 może być za słaby. To może 10? A jeśli już 10, to różnica pomiędzy 10 i 15KM to przy silniku nowym ok. 1000PLN. Czyli żadna. A w masie? Około 12kg, może być nawet więcej. To sporo. Natomiast za cholerę nie wiem, jaka będzie różnica w spalaniu jednostki o pojemności 210ccm i ponad 300ccm i jak wygląda kwestia prędkości minimalnej. Łódź zawsze można spowolnić, ale wtedy wypala się bez sensu benzynę. Lepiej wyjściowo zastosować silnik o nieco mniejszej mocy, a co za tym idzie prędkości minimalnej. A to już koliduje z 4. I tak w kółko…
Dylemat mam niemały. Powiem szczerze, że jakoś taka 10 najmniej mi się uśmiecha, bo 8 niewiele ustępuje jej mocą, a jest znacznie tańsza. Wziąłbym nawet 15KM (ze względu na małą różnicę w cenie i dodatkowych pięć KM), ale nie chcę przedobrzyć (patrz 1 i 2). Ludzie, pomocy! Czy 3.80 z dwiema osobami i „towarem” pójdzie w ślizgu na tej ósemce? Z jaką prędkością??? Może być, że ponton to takie cholerstwo, że przyrost mocy o 25% (z 8 na 10) spowoduje przyrost prędkości o np. 10% (ze względu na znaczne opory ruch, które rosną geometrycznie, etc.). A na tyle to sobie mogę gwizdnąć. Ale jak wcale nie pójdzie wślizgu, to lipa
#25 OFFLINE
Napisano 05 październik 2010 - 14:09
Przy 8KM maksymalna predkosc w zaleznosci od warunkow pogodowych i obciazenia mojego pontonu wacha sie miedzy 33km/h a 37 km/h.
8KM to chyba za malo na blisko 4 metrowy ponton z 2 osobami i sprzetem.
#26 OFFLINE
Napisano 05 październik 2010 - 14:17
Bedziesz musial pojsc na kompromis.
Sam mam ponton 380, do tego silnik 10KW (13.5KM). 4suw.
To taki max tego co mozna plywac bez uprawnien.
Konstrukcyjnie to 15, ale firmowo zdlawiona i kupiona jako 13.5.
W 3 spore osoby (Patu, Xavi i ja) i sprzet na Odrze pod wiatr wchodzilismy w slizg bez problemu...
Moze takie rozwiazanie ?
#27 OFFLINE
Napisano 05 październik 2010 - 14:24
#28 OFFLINE
Napisano 05 październik 2010 - 14:28
#29 OFFLINE
Napisano 05 październik 2010 - 15:09
#30 OFFLINE
Napisano 05 październik 2010 - 16:22
Gumo
#31 OFFLINE
Napisano 05 październik 2010 - 16:24
Najlepiej zalozyc taki silnik jak napisali max na pontonie. Nie ma obowiazku plywac na max......przy projektowaniu wszelkich rzeczy nie robi sie w ten sposob, zeby cos pracowalo na maxymalnych mozliwosciach tylko gdzies na 75%.
Gumo
to w moim przypadku 20 KM...teraz ten dostawca co pozyskalem moj oferuje wlasnie taki kumplet w cenie promocyjnej
Zodiac 380 + Yamaha 20 KM (nowki)...
#32 OFFLINE
Napisano 05 październik 2010 - 16:30
Miły kumplet...
#33 OFFLINE
Napisano 05 październik 2010 - 17:33
#34 OFFLINE
Napisano 05 październik 2010 - 17:40
#35 OFFLINE
Napisano 06 październik 2010 - 07:01
Przerabiałem to @szpiegu z moim Kaimanem 330 i jamką 4KM... z 9.9 Four Stroke to juz inna bajka. W dwie osoby +-100kg, wraz z gratami wejście w slizg to 2sekundy - buja do 35km/h.a ja mam 5 km ponton 320 cm we dwie osoby i sprzet i jest wolno w slizg nie wchodzi niestety
- pawelG lubi to
#36 OFFLINE
Napisano 06 październik 2010 - 07:03
ps. ponton zakleiłem dla chłopaków z tokarexu powinni dać medal za rzetelne podejście do klienta a nie ze mam se kleić na butapren jak mi gadał jeden serwisant z firmy u której brałem pływadlo
#37 OFFLINE
Napisano 06 październik 2010 - 07:07
Podaj Greg nazwę kleju - na pewno przyda się użytkownikom w/w ( choć nikomu nie życzę)tylko cenowo nieco sie rożni yamka 4 i 9,9 hahah
ps. ponton zakleiłem dla chłopaków z tokarexu powinni dać medal za rzetelne podejście do klienta a nie ze mam se kleić na butapren jak mi gadał jeden serwisant z firmy u której brałem pływadlo
#38 OFFLINE
Napisano 06 październik 2010 - 07:48
#39 OFFLINE
Napisano 06 październik 2010 - 07:55
#40 OFFLINE
Napisano 06 październik 2010 - 08:04
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych