Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Tohatsu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
915 odpowiedzi w tym temacie

#61 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 24 marzec 2011 - 21:25

Quote

przy tak małym silniku to chyba rodzaj oleju spodzinowego wielkiego znaczenia nie ma.silnik przyjechał ze szwecji i ma 10lat.wymiana będzie konieczna a czasu coraz mniej.ale zastosuję się do waszych rad.dziękuję.

Wbrew pozorom ma i to duże. Generalnie zalecana jest wymiana raz w sezonie.To tak jak byś nie wymieniał oleju w skrzyni biegów w samochodzie,na kujawskim długo nie pojedziesz.Pozdrawiam Paweł


#62 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 24 marzec 2011 - 21:35

no właśnie.auta mam 2 robiłem przy nich cuda ale nigdy nie wymieniałem oleju w skrzyni biegów.

#63 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 24 marzec 2011 - 22:10

Quote

no właśnie.auta mam 2 robiłem przy nich cuda ale nigdy nie wymieniałem oleju w skrzyni biegów.

Tak wygląda skrzynia biegów w naszych wodnych napędach http://img860.images.../i/verado3.jpg/ Dlatego trzeba o nią dbać, na mieszance wody i oleju ,lub oleju spracowanym długo nie pośmiga.


#64 OFFLINE   radeqs

radeqs

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 862 postów
  • LokalizacjaRuda Śląska
  • Imię:Konrad

Napisano 25 marzec 2011 - 10:39

Olej w skrzyni biegów też należy wymieniać (wbrew zapewnieniom producentów samochodów co np. 150 tys. km). Różnica między skrzynią biegów samochodu, a spodziną jest spora. Nie wiem jak w Twoim aucie , ale w moim ani skrzynia biegów ani półosie nie są na stałe podczas pracy zanurzone w wodzie.
Pozdrawiam

#65 OFFLINE   Robert

Robert

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3777 postów
  • LokalizacjaAreszt Wydobywczy Istambuł

Napisano 25 marzec 2011 - 13:26

Fakt, że przekładnia pracuje pod wodą powinien skłaniać do zaglądania tam czy przypadkiem nie puszcza jakiś uszczelniacz. Jak się w porę wykryje zmętnienie oleju to można uratować cały mechanizm. Im starszy silnik tym prawdopodobieństwo większe.

#66 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 25 marzec 2011 - 18:55

dzięki wszystkim pprzy okazji zainteresowały mnie wymiany olejów w skrzyni biegów.

#67 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 27 marzec 2011 - 16:32

Nie wiem jak w Twoim aucie , ale w moim ani skrzynia biegów ani półosie nie są na stałe podczas pracy zanurzone w wodzie.
Pozdrawiam.Na stałe nie ale czasami często tak jest, zresztą zobacz film własnie przerabiam małego potworka. ed] .Pozdrawiam Paweł
P.S.Nawiązując do tematu olej przekładniowy w każdej maszynie ma określony przebieg im cięższe warunki eksploatacji tym częstsza kontrola i uzupełnienie lub wymiana.Sprawdzenie czyli wymiana oleju w spodzinie silnika patrz post Roberta.Brak serwisu czyli zajrzenia do spodziny może okazać się bolesne dla kieszeni.Koszt smarowidła to niewielki wydatek,za cenę świetego spokoju na wodzie w następnym sezonie.

#68 OFFLINE   radeqs

radeqs

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 862 postów
  • LokalizacjaRuda Śląska
  • Imię:Konrad

Napisano 28 marzec 2011 - 11:22

Niezłe, niezłe... Ale umówmy się nie jest po przykład standardowego wykorzystania samochodu... :D

#69 OFFLINE   tier

tier

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 293 postów

Napisano 19 kwiecień 2013 - 18:46

Witam. Panowie Mam silnik Tohatsu 5km 4stroke. Na obrazkach na czerwono zaznaczylem miejsce z ktorego po odpaleniu ciurkiem leci mi benzyna. W takim tempie to wyleci 12 l na godzine :P  czy tam nie powinna byc jakas srubka regulująca? Jak tak to co ona reguluje ? 

 

silnik1.jpg

 

silnik2.jpg


Użytkownik tier edytował ten post 19 kwiecień 2013 - 18:47


#70 OFFLINE   Elton

Elton

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 389 postów
  • LokalizacjaTarnów

Napisano 19 kwiecień 2013 - 18:58

A nie powinna być tam zaślepka jak obok dwie mosiężne? Może to być otwór technologiczny



#71 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 19 kwiecień 2013 - 20:11

http://www.boats.net...PUMP/parts.html

 

proponuje zobaczyc czy jest to otwór gwintowany

 

jeśli nie ma tam gwintu to znaczy ze to odpowietrzenie, 

i powodem wypływu paliwa jest przyblokowny pływak



#72 OFFLINE   tornado

tornado

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1703 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk

Napisano 19 kwiecień 2013 - 20:54

Ja stawiam na iglicę małych obrotów lub dyszę paliwa :) skłaniając się na to 1.Tornado



#73 OFFLINE   tier

tier

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 293 postów

Napisano 19 kwiecień 2013 - 21:02

no właśnie na małe obroty nie bardzo chce wejść. gdzie mogę kupić taką śrubke?

#74 OFFLINE   miras1983

miras1983

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1193 postów

Napisano 19 kwiecień 2013 - 21:10

miałem kiedyś taki problem w suzuki ,też myślałem że czegoś tam brakuje ,ale okazało się że nie,objawy były jak u ciebie.

sprawę rozwiązał mechanik,nie pamiętam co mu dolegało.



#75 OFFLINE   marini78

marini78

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 6 postów
  • LokalizacjaWiązów

Napisano 22 kwiecień 2013 - 06:57

mam identyczny silnik tam jest dokładnie taki sam otwór jak na zdjęciu ,tylko na samym końcu jest zaślepka ,musisz sprawdzić czy jest.



#76 OFFLINE   tier

tier

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 293 postów

Napisano 22 kwiecień 2013 - 07:18

u mnie juz sie problem rozwiazal sam. prawdopodobnie zawiesila sie igliczka w gazniku. teraz przez ten otwor nie leci beznyna juz i silnik pracuje rowno i bez problemu. wg mechanika to otwor przelewowy jest w ktorym powinna byc rurka z droga powrotna do ukladu paliwowego



#77 OFFLINE   marini78

marini78

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 6 postów
  • LokalizacjaWiązów

Napisano 23 kwiecień 2013 - 13:54

No i dobrze że już po problemie ,ja naprawde jestem zadowolony ze sprzętu.



#78 OFFLINE   BOSMAN 76

BOSMAN 76

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 387 postów
  • LokalizacjaBiała Podlaska

Napisano 23 kwiecień 2013 - 20:06

Panowie co myślicie o nowym silniku Parsun o mocy 4KM, będę pływał po żwirowniach i po Bugu nie oczekuję od tego silnika że będę pływał w ślizgu bo mam ponton Kolibri 330KM pływał bedę w 2 osoby. Pytanie o jakość silnika, planuje zakup nowego. Jężeli możecie to podpowiedzcie czy to dobry pomysł.



#79 OFFLINE   -Power-

-Power-

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 102 postów

Napisano 23 kwiecień 2013 - 20:33

Używam 3 sezony na Wiśle i okoklicznych zbiornikach 5km Seakinga (to samo tylko inny napis) z powodzeniem. Nie mam do niego żadnych zastrzeżeń, co ważne bardzo mało pali. Porównywałem go z 4km Yamahą tą starszą, na planach której był robiony i części były łudząco podobne :D bym powiedział takie same. Zalewam go olejami samochodowymi co sezon świeżymi i pracuje bez problemu.

Seaking/Parsun mają złą sławe na internecie, niewiem czemu i nie wnikam. Ja złego słowa o swoim nie moge powiedzieć, ile h silnik przepracował nie jestem w stanie powiedzieć. Na pewno sporo i to praktycznie na max obrotach non stop :D. W sezonie pływałem nim gdzieś ok 50 razy po 2,3h pracy, co daje jakiś tam wynik...  



#80 OFFLINE   Fisherman

Fisherman

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 2 postów
  • LokalizacjaBiały Dunajec
  • Imię:Artur
  • Nazwisko:Nowak

Napisano 27 styczeń 2014 - 04:54

Toihatsu,Mercury i Nissan do 30KM to jeden i ten sam silnik. Różnią się tylko napisem,a wszystkie produkowane są w Japonii przez Toihatsu. Taka ciekawostka.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych