
Silniki Tohatsu
#41
OFFLINE
Napisano 10 październik 2010 - 22:05
#42
OFFLINE
Napisano 11 październik 2010 - 06:44
„Prędkość minimalna 4,2 km/h
Wejście w slizg troche oporne około 10sekund
Prędkość max. 28km/h
Minimalna prędkość slizgu 18km/h
Prędkość cruizingowa 3/4 gazu 24 km/h”
Duża prędkość minimalna, ale to dwusuw. Czterosuw może mieć mniejszą. Prędkość ślizgu bez zarzutu, więcej mi nie trzeba. A że wejście w ślizg oporne, to już trochę problem, tym bardziej, że dwusuwy szybciej „startuja”. W czterosuwie może być gorzej. Wygląda na to, że do pontonu 3,60 - 3,80 silnik 10KM to absolutne minimum. Całe szczęście, że panowie ważyli razem 195 kg, bo moja załoga waży nie więcej niż 160 (co daje pewien margines na cięższy silnik i ponton).
#43
OFFLINE
Napisano 11 październik 2010 - 10:09
Szybsze wejście w ślizg obładowanym pontonem można poćwiczyć i zmniejszyć opory hydrodynamiczne zwyczajnie przesuwając na chwile pasażera lub ciężki sprzęt jak zapasowy bak czy kotwica (ma to znaczenie przy bardzo mocno obładowanym pontonie). Prawidłowe napompowanie komór (ja o włos przekraczam nominalny max) a zwłaszcza kilu oraz jego prawidłowe ustawienie w osi pontonu jest nie bez znaczenia dla prędkości maksymalnej - tak wyszło mi w trakcie testów wodnych - choć konkretnych wyników nie przytoczę bo ich nie pamiętam

Jeśli ponton płynie lekkimi skokami warto spionować kolumnę silnika oraz przesunąć środek ciężkości pontonu do przodu (przesuwając graty lub załogę). Ja zwykle dosuwam kolumnę silnika na max do pawęży i jest ok.
Reasumując całe to trymowanie powinno dążyć do zmniejszenia powierzchni zmoczonej czyli zmniejszenie tarcia.
#44
OFFLINE
Napisano 11 październik 2010 - 10:24

#45
OFFLINE
Napisano 11 październik 2010 - 11:32

#46
OFFLINE
Napisano 18 październik 2010 - 14:20

Edit:
Obiecuję krótki teścik, jak silnik sprawuje się z różnymi pontonami i ze zmiennym obciążeniem. Na początek 320 i pewnie 380, potem 360 lub 370.
#47
OFFLINE
Napisano 20 marzec 2011 - 14:29
#48
OFFLINE
Napisano 20 marzec 2011 - 15:31
Pamiętam , że dosć szybko odpowiadali na maile.
#49
OFFLINE
Napisano 20 marzec 2011 - 20:39
#50
OFFLINE
Napisano 20 marzec 2011 - 21:41
#51
OFFLINE
Napisano 21 marzec 2011 - 06:33

„Witam,
W znanych nam silnikach Tohatsu 4-suw o mocy 4-5-6KM NIE MA żadnego filtru oleju.
Pozdrawiam”

#52
OFFLINE
Napisano 22 marzec 2011 - 21:33
#53
OFFLINE
Napisano 22 marzec 2011 - 21:46
#54
OFFLINE
Napisano 22 marzec 2011 - 21:57
#55
OFFLINE
Napisano 23 marzec 2011 - 11:40
#56
OFFLINE
Napisano 23 marzec 2011 - 12:00
#58
OFFLINE
Napisano 23 marzec 2011 - 22:43
#59
OFFLINE
Napisano 24 marzec 2011 - 19:17
Quote
Generalnie można użyć oleju wg specyfikacji SAE 90 do przekładni stożkowych.Jednak lepiej poczytaj w manualu.Pozdrawiam Paweł.niektóży nazywają olej smaren spodzinowym dlatego pytałem.czyli prosta wymiana.serdeczne dzięki.
#60
OFFLINE
Napisano 24 marzec 2011 - 19:56
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych