Ja bym nie szalał z miernikami cęgowymi. Drogie i mało precyzyjne w sensownych PLN. Kup sobie np. na Alle "bocznik amperomierza 10A 100mV" za 7,50 PLN, woltomierz już masz. Niby za mały, będzie dobry bo wysoki zakres mV. Ważne, bardzo mocno zaciśnij końce przewodów na końcówkach bocznika, równo do prztłoczeń na boczniku, inaczej będzie oszukiwał. bocznik szeregowo na dowolnym + lub - przewodzie zasilającym silnika, do zacisków bocznika podłącz woltomierz. bocznik za burtę do wody, zmniejszy to błąd pomiaru związany ze wzrostem rezystancji bocznika pod wpływem temperatury. Gotowe, na każde 0,01V przypada 1A.
Ile wat pobiera silnik elektryczny podczas pracy?
#21 OFFLINE
Napisano 11 listopad 2014 - 18:22
#22 OFFLINE
Napisano 11 listopad 2014 - 19:28
#23 OFFLINE
Napisano 11 listopad 2014 - 20:07
http://allegro.pl/mi...4774143977.html
#24 OFFLINE
Napisano 11 listopad 2014 - 20:31
Ja korzystałem z takiego jak na aukcji, jest dokładny i solidny. Można kupić taniej.
http://allegro.pl/mi...4774143977.html
Mam taki sam tyle ze bez pomiaru pradu dc, porzadny sprzet posluzy lata.
Jest jeszcze taka opcja pomiaru, oszczednosciowo mozna kupic sam bocznik
http://allegro.pl/am...4688516630.html
#25 OFFLINE
Napisano 11 listopad 2014 - 21:00
#26 OFFLINE
Napisano 12 listopad 2014 - 13:00
#27 OFFLINE
Napisano 12 listopad 2014 - 22:31
Użytkownik ictus edytował ten post 12 listopad 2014 - 22:37
#28 OFFLINE
Napisano 12 listopad 2014 - 23:42
Do celów badawczych pewnie tak. Na łódce wystarczy zwykły voltomierz za kilkanaście złotych . Ważne aby pomiarów dokonywać pod obciażeniem.
Kiedyś mierzyłem bez niego. Bannera Energy załatwiłem na Narwii po 15 km.
#29 OFFLINE
Napisano 20 listopad 2014 - 20:31
W takim razie pozostaje podlaczyc zarowki szeregowo, albo do samochodu podlaczyc i wlaczyc drogowe sprawdzajac moce zarowek
W czym pomoże szeregowe podłączenie żarówek, jeżeli mamy znacznie obciążyć akumulator. Pytam bo tutaj się pogubiłem
#30 OFFLINE
Napisano 20 listopad 2014 - 20:59
W czym pomoże szeregowe podłączenie żarówek, jeżeli mamy znacznie obciążyć akumulator. Pytam bo tutaj się pogubiłem
Przejezyczenie:) oczywiscie rownolegle do akumulatora aby moc obciazenia byla wieksza. Myslalem o polaczeniu do samochodu i stad ta pomylka.
Trzeba wsadzic aku do samochodu i mierzyc, tylko nie do diesla bo moze miernik nie wytrzymac (swiece zarowe)
- JanuszD lubi to
#31 OFFLINE
Napisano 20 listopad 2014 - 21:04
Podłączyłem 3 żarówki samochodowe 55W i testuję moje stadko akumulatorów już z tydzień. 2 godziny testu i sprawdzenie napięcia pod obciążeniem na końcu.
- JanuszD lubi to
#32 OFFLINE
Napisano 20 listopad 2014 - 21:16
#33 OFFLINE
Napisano 20 listopad 2014 - 21:17
Maximizer oszczędza na niwelacji przeskoków napięciowych ,które występują w tradycyjnych biegach , natomiast płynąc na maxa to czy masz maximixer , czy też nie pobór jest na tym samym poziomie. Zależy również jaka śruba.Ja mam Minn Kote 55 endura , ze śrubą kipawa i na maxa pobiera 60A. Ważna również jest waga jednostki jaką pływasz,
#34 OFFLINE
Napisano 20 listopad 2014 - 21:30
Nie chcę rozładowywać do 10,5 V. Jest to mocno szkodliwe dla aku. Nawet na łódce jak schodzi do 11 V to zmieniam aku.
Najlepszy z czwórki aku Banner 100Ah ma pod koniec testu 12,2 V pod obciążeniem. Dwa Agm-y 70 Ah 11,70-11,80 V a Trojan po przejsćiach 11,85 V.
- urasenty lubi to
#35 OFFLINE
Napisano 20 listopad 2014 - 21:37
Ku informacji Banner produkuje podzespoły dla Trojana
#36 OFFLINE
Napisano 20 listopad 2014 - 21:51
Podłączyłem 3 żarówki samochodowe 55W i testuję moje stadko akumulatorów już z tydzień. 2 godziny testu i sprawdzenie napięcia pod obciążeniem na końcu.
Domyślam się, że chcesz uzyskać obciążenie zbliżone do pływania w trollu, 3-4 km/h. Proponuję dodaj jeszcze jedną żarówkę 55W. Żarówki samochodowe mają podawana rzeczywistą moc np. 55W przy umownym napięciu 12V. Faktycznie ta moc jest osiągana przy napięciu około 14,2-14,3V. Więc cztery przy napięciu około 12,5-11,0V w rzeczywistości będą pobierały około 180-150W zależnie od napięcia. Tak będzie bliżej prawdy odnośnie czasu jaki da się pływać na poszczególnych akumulatorach
- urasenty lubi to
#37 OFFLINE
Napisano 20 listopad 2014 - 22:41
Nie chcę rozładowywać do 10,5 V. Jest to mocno szkodliwe dla aku. Nawet na łódce jak schodzi do 11 V to zmieniam aku.
Najlepszy z czwórki aku Banner 100Ah ma pod koniec testu 12,2 V pod obciążeniem. Dwa Agm-y 70 Ah 11,70-11,80 V a Trojan po przejsćiach 11,85 V.
To tak nie do konca, normalny jeden cykl dla akumulatora to rozladowanie do tych 10,5. Nie dzieje mu sie nic zlego wtedy, jezeli oczywiscie po powrocie go naladujemy. Rozladowywanie do 11V pozwala na to ze akumulator zniesie wiecej cykli-dluzej posluzy. Ale nie mozna twierdzic ze rozladowywanie do 10,5 jest szkodliwe. Szkodliwym jest przechowywanie takiego nie naladowanego akumulatora w dluzszym czasie
#38 OFFLINE
Napisano 11 lipiec 2015 - 23:32
Mój tuning'owany Osapian 55/60 lbs z maximizerem pobiera prąd tak:
1 - 6A
2 - 8A
3 - 12A
4 - 30A
5 - 39A
Biegi oczywiście umowne:)
Na piątym osiągam prędkość 5,5 km/h
#39 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2015 - 16:48
Użytkownik Kadet edytował ten post 12 lipiec 2015 - 16:50
#40 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2015 - 18:31
Odświeżę temat
Mój tuning'owany Osapian 55/60 lbs z maximizerem pobiera prąd tak:
1 - 6A
2 - 8A
3 - 12A
4 - 30A
5 - 39A
Biegi oczywiście umowne:)
Na piątym osiągam prędkość 5,5 km/h
Czyli 3 jest najbardziej ekonomiczna dla akumulatora.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych