Małe sprostowanie nie o 4 cm, a o 10 cm.
Pawęż laminowana , to pawęż z nałożoną grubą warstwą lakieru, przy silniku spalinowym np 9,9 lakier potrafi popękać tzw pajączki, niby nic się niedzieje, ale wkurza .
Pawęż laminowana - wg mnie (!) to np. sklejka wodoodporna pokryta, czyli zalaminowana żywicą z włóknem szklanym, matą lub tkaniną szklaną, przesycona żywicą epoksydową lub poliestrową. Sklejka wodoodporna...warstwy drewna sklejone klejem wodoodpornym, zanurzona w wodzie i tak napęcznieje.
Lakiery wodoodporne, przeważnie dwuskładnikowe są twarde i "sztywne", przy dużych naprężeniach i zmianach temperatur robią się pajączki.
Spotkałem się (w opisach) z pawężą laminowaną ABS-em, na żywo tego nie widziałem. Moim zdaniem, pawęż to bardzo ważny element pontonu. Zepsuć można wszystko jak myślenie zawodzi, najlepszą pawęż też. Kiedyś zalaminowaną łódz ze sklejki koledzy załatwili ciągnąc ją po ściernisku...