Aha,..... to nie wiedziałem....
gdyby nie Ty to żyłbym dalej w nieświadomości......
....bez odbioru...
To fajnie że wróciłeś do świadomości, co runął twój świat.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 02 marzec 2017 - 23:05
Aha,..... to nie wiedziałem....
gdyby nie Ty to żyłbym dalej w nieświadomości......
....bez odbioru...
Napisano 02 marzec 2017 - 23:08
Napisano 02 marzec 2017 - 23:11
Kuba daj spokój. Trolling pełną parą idzie.
Napisano 03 marzec 2017 - 11:52
Napisano 03 marzec 2017 - 12:39
Ja stosuje obecnie na przekladnie DG13 lub Star Drag Grease (może być DG4 jeśli to odpowiednik - nie wiem)
Na worma coś "lekkiego", rzadkiego. Tam nie ma obciążeń, ma się tylko mechanizm suwać. Można - czasem należy jeśli nie mamy rzadkiego - smar rozcieńczyć oliwką.
Napisano 03 marzec 2017 - 18:39
Witam,
Fajna dyskusja , ale mam pytanie gdzie mozna kupic DG04 ACE-2 ???
Jesli sa problemy z zakupem ,to jaki zamiennik?
Użytkownik adam 13 edytował ten post 03 marzec 2017 - 18:41
Napisano 18 marzec 2017 - 08:55
Koledzy, czy ktoś z Was sprzedaje może Shimano'wskie DG-10 ?
Kiedyś było ogłoszenie na giełdzie ale już wygasło i nie ma go :/
Napisano 20 marzec 2017 - 06:39
Mialem kilka szt dg10 ,ale juz nie mam . Możesz miec problem z jego dostępnością bo nie jest juz produkowany .
Użytkownik robisum1 edytował ten post 20 marzec 2017 - 06:42
Napisano 26 czerwiec 2017 - 21:57
Napisano 04 lipiec 2017 - 08:43
Czy shimanowski DG-10 ma jakiś odpowiednik w dzisiejszych smarach shimano? Jakie smary z obecnie dostępnych polecacie na przekładnię do cięższej pracujących maszynek?
Napisano 04 lipiec 2017 - 15:21
Z Shimano nie ma takich. Wszystkie to rzadki krochmal, no chyba że Star Drag Grease.
Napisano 04 lipiec 2017 - 17:12
Z Shimano nie ma takich. Wszystkie to rzadki krochmal, no chyba że Star Drag Grease.
I tu nie masz racji. Właśnie Shimanowskie smary które są miękkie i niektóre prawie lejące się są bardzo dobre bo przy każdym ruchu kołowrotka, wstrząsie itp. itd. coś zawsze wpadnie na zęby i smaruje czyli spełnia swoje zadanie do czego zostały wymyślone a smary dość twarde pozostają na zewnętrznej stronie przekładni i rzadko trafiają z powrotem na zęby.
A to że smary Shimano mniej wygłuszają mechanizmy to to jest najmniej ważne, ważne jest że smarują i spełniają swoje zadanie.
@ coma do kołowrotków które trochę popracują daj np DG13
Użytkownik FlyFisherman edytował ten post 04 lipiec 2017 - 17:16
Napisano 04 lipiec 2017 - 20:12
Użytkownik rey edytował ten post 04 lipiec 2017 - 20:14
Napisano 04 lipiec 2017 - 20:17
Użytkownik coma edytował ten post 04 lipiec 2017 - 20:18
Napisano 04 lipiec 2017 - 20:25
Ciekaw jestem jaki smar jest używany podczas montażu kołowrotków w fabryce.
Napisano 04 lipiec 2017 - 20:28
FlyFisherman, jaka jest różnica między star dragiem w permalubem?
Ogromna to dwa skrajnie różniące się smary.
Dla przykładu Vanquish 2012 orany na Odrze i w Bałtyku na oryginalnym fabrycznym smarze i tu uwaga 1,5 roku a przekładnia tak wygląda, sam byłem zaskoczony.
Smaru jest mało ale jak widać natłuszcza zęby wystarczająco i przekładnia wygląda jakby była zamontowana wczoraj. Zęby przekładni nie mają być w kąpieli smarnej tylko tłuste.
Ale każdy smaruje jak lubi, często później jest psioczenie na dolne łożysko podpierające pinion bo szumi, a no szumi bo nadmiar smaru z przekładni jest wpychany w to łożysko i oryginalny z owego łożyska wyłazi.
Użytkownik FlyFisherman edytował ten post 04 lipiec 2017 - 20:54
Napisano 04 lipiec 2017 - 21:06
Fly bardzo trafne spostrzeżenia zawarłeś w swoich dwóch ostatnich postach - i jedno o lepkości smaru jak i drugie o szumie łożyska - sprawdzone na własnej skórze - i sam zalecam się do tego stosować
Napisano 04 lipiec 2017 - 21:14
Napisano 04 lipiec 2017 - 21:23
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych