Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Z cyklu: zakup 4 kółek


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
464 odpowiedzi w tym temacie

#201 OFFLINE   kapi81

kapi81

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 318 postów
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Imię:Piotr

Napisano 14 styczeń 2015 - 21:38

Ten milion w benzyniaku to między bajki można włożyć nie uwierzę aż nie zobaczę. Zaraz pójde do swojego auta ustawie przebieg na 10mln :D

Ech zawsze sie jakieś niedowiarki znajdą.
A co do ciężarówek to dlaczego do straży są montowane inne silniki niż do cywilnych ciężarówek skoro one takie dobre są, kiedyś latali po milion bez problemu teraz kręcą do 600 000 i do żyda

Użytkownik kapi81 edytował ten post 14 styczeń 2015 - 21:41


#202 OFFLINE   Profil_Nieaktywny

Profil_Nieaktywny

    Sparta Rods

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3476 postów
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Borucki

Napisano 14 styczeń 2015 - 21:53

A propos pompowtryskiwaczy i commomrail przypomnij jaki system zasilania maja nowe ciezarowki? Jakoś milion km ich nie przeraża

Nie wiesz co piszesz.....akurat z ciezarowkami mam na codzień styczność bo posiadamy kilkanaście własnych i czy to volvo czy mesiek czy skakanka wszystkie są wrażliwe na paliwo , nawet w starszych dafach 105 które znam od nowości jak u nas były powiem Ci w 100 % jakie paliwo mają w kotłach, dzisiaj lejemy tylko na esso / as24 we francji i widać na tych samych składach jakie są różnice w spalaniu i remontach silnika niż przed kilkoma latami jak nafte sypalismy na luxemburgu bo tańsza...

Kiedyś mielismy stare fh 12stki, te faktycznie miały po 2 miliony nakrecone i dalej jeździły, ale spalanie.....tragedia :) dzisiaj nowy mesio ma norme 28l na setkę i oszczędność czuć, ale szybko ona ginie przy serwisie no i cena startowa.... plus minus 70tys euro za nowy ciągnik gdzie kiedyś za tyle szmalu można było.....

Użytkownik Kombajnista_z_PGRu edytował ten post 14 styczeń 2015 - 22:00


#203 OFFLINE   R0BERT

R0BERT

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 204 postów
  • LokalizacjaŚląsk

Napisano 14 styczeń 2015 - 22:04

 Jeździłem od nowośći dwoma oplami w dieslu obydowma około 150tys km i w żadnym turbina nie padła ani dwumas. W większośći przypadków turbiny zajeżdzaja kolesie którzy cale zycie jezdzili benzyną. Gaz opór na zimnym i gaszenie bez odczekania i później płacz że sie zepsuło. 

 

To trzeba było jeszcze drugie 150 przejechać, wtedy dopiero by się dotarły i bez dotknięcia palcem doleciałyby do 500 bez awarii :D .  Turbina, szczególnie o zmiennej geometrii ma swoją żywotność, niestety dużo więcej pada przy 200 niż dojeżdża do 500 kkm.

 

Wiedza tajemna, czyli np/ studzenie turbiny to naprawdę już nie nowość, może jeszcze w czasach 1,6 TD i owszem, ale teraz pisanie, że ludzie psujo to zwykłe bajki.

 

Diesle były fajne w wersji wolnossącej i niewysilone, teraz to tykająca bomba dla amatorów mocnych wrażeń.



#204 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 14 styczeń 2015 - 22:07

Czyli mozesz powiedziec ile na tych mega awaryjnych pompkach i commonrailu robia te ciezarowki, raczej po 100 tysiach sie nie rozpadaja co?



#205 OFFLINE   albercik2

albercik2

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 690 postów
  • LokalizacjaChotylow
  • Imię:albercik
  • Nazwisko:przemyslaw

Napisano 14 styczeń 2015 - 22:09

A po co te przekomarzanie nie można po prostu kupić auta i nim jeździć takiego jak się lubi? Polecam ja tak robię i nie zastanawiam się pół roku czy dwymas czy pompowtryskiwacze a może katalizator. Kupuje auta o dużej mocy bo lubię, mam 37 lat na pewno ponad 40 różnych aut przerobiłem jako właściciel jeszcze więcej użytkowałem i w życiu nie miałem dylematów zawartych w tym temacie. Bo życie jest za krótkie by przejmować się pierdołami :D


  • Jeziorm 1, skius i Mario41 lubią to

#206 OFFLINE   Profil_Nieaktywny

Profil_Nieaktywny

    Sparta Rods

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3476 postów
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Borucki

Napisano 14 styczeń 2015 - 22:17

Czyli mozesz powiedziec ile na tych mega awaryjnych pompkach i commonrailu robia te ciezarowki, raczej po 100 tysiach sie nie rozpadaja co?


nie ma reguły, ale nie osiągają nawet połowy tego co stare konstrukcje, nie zmienia to jednak faktu że spalaniem się ratują no i walka o niska emisję spalin, chyba to jest największym problemem dzisiejszych ciężarówek.

#207 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15615 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 14 styczeń 2015 - 22:21

Esox, porażasz wiedzą. To hobby czy praca powoduje to znawstwo?? A może praktyka i dziesiątki samochodów w Twojej flocie gościło...



#208 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 14 styczeń 2015 - 22:35

Kilka aut posiadałem i jeszcze kilka innych użytkowałem, i tak się jakoś złożyło że większość to były diesle. A i motoryzacją się interesuję od dawna. Więc sądzę że coś tam o nich wiem. Nie wypowiadam się na temat samochodów których nie widziałem na oczy



#209 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4824 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 14 styczeń 2015 - 23:42

A propos pompowtryskiwaczy i commomrail przypomnij jaki system zasilania maja nowe ciezarowki? Jakoś milion km ich nie przeraża

 

esox, to jest fakt nie do podważenia, ale... . Oczywiście ciężarówki jeżdżą na common rail i pompowtryskiwaczach. Tak naprawdę to te drugie były przecież najpierw w ciężarówkach. I nawet jakby w autach ciężarowych robiły tyle samo co stare diesle, to nie znaczy że w osobówkach też tak będzie. Porównujmy jabłka do jabłek a nie arbuzów. To są inne segmenty rynku. Obecnie tendencja jest taka, że producenci samochodów chcą zarabiać na serwisie, a wszelka elektronika, common rail i inne rozwiązania plastik-fantastik skutecznie im to umożliwiają. Koszty produkcji większości psujących się często elementów w autach są groszowe a ceny w serwisach kosmiczne. Podam ci jeden prosty przykład - kiedyś termostat był w korpusie silnika lub rozbieralnej obudowie, wystarczyło kupić wkładkę kilkanaście-50 PLN i była funkiel nówka sztuka. Obecnie większość producentów sprzedaje termostat w nierozbieralnym, plastikowym korpusie. Ceny oryginałów kilkaset złotych :) . Tarcze hamulcowe zmienia się teraz często z całą piastą i łożyskiem - dzięki czemu cena jest 2-3 krotnie wyższa niż samej tarczy. itp itd

 

A co do awaryjności Diesla - najlepiej szukać czegoś co prawdziwym przebiegiem 220-230 albo poniżej 100. Unikam aut 160-180km.  Istnieje duże prawdopodobieństwo, że auto z większym przebiegiem będą doinwestowane, z wymienioną większością newralgicznych elementów, które zwykle padają koło 180-200kkm (dwumasa, turbina). Paradoks w kraju w którym większość chce dziesięcioletniego 1.9TDI z 100000km na zegarach :)


Użytkownik psulek edytował ten post 14 styczeń 2015 - 23:44


#210 OFFLINE   Meme

Meme

    booom

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3094 postów
  • LokalizacjaWarszawa - Tarchomin
  • Imię:Michał
  • Nazwisko:Oświeciński

Napisano 15 styczeń 2015 - 08:09

Fajnie sie czyta taka dyskusje...

Jezdze teraz dieslem volvo v70 2.5 tdi ( tak te slynns 5 cylindrowe z transportera :) ) wszystko fajnie super ale patrzec na caloksztalt szukam teraz podobnego volviaka z 2.5 benzyna w turbo i do tego automat...

Co do wyboru co lepsze - wole benzyne z turbo od diesla - ciag jest, obroty sie szykbo nie koncza, i brzmienie... Czysty fan :)

#211 OFFLINE   skius

skius

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 345 postów
  • LokalizacjaCiechanów

Napisano 15 styczeń 2015 - 10:10

Jeżdziłem takim volvo z automatem( automat to u mnie podstawa,nie uznaje manuali).

Silnik jak najbardziej OK.Jednak skrzynie w volvo potrafią padac bez ostrzeżenia.

Jedyne bezawaryjne to(z moich doswiadczen) to mercedesowskie,bmw i tiptronic z audi(bo juz multitronic mi padł)


Użytkownik skius edytował ten post 15 styczeń 2015 - 10:13


#212 OFFLINE   Meme

Meme

    booom

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3094 postów
  • LokalizacjaWarszawa - Tarchomin
  • Imię:Michał
  • Nazwisko:Oświeciński

Napisano 15 styczeń 2015 - 10:14

Wiem o tych skrzyniach ale jakos sie nie przejmuje... :)

#213 OFFLINE   MALIN.

MALIN.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 254 postów
  • LokalizacjaŻyrardów
  • Imię:Mirek

Napisano 15 styczeń 2015 - 12:52

Może wtrącę, użytkowałem Volviacze i śmiało mogę stwierdzić , że lepszego diesla niż 2,4 d5 nikt jeszcze nie wymyślił. Żywotność, spalanie , kultura pracy i praktycznie bezawaryjność znakomita jednostka napędowa Volvo. Benzyna z turbo tez spoko , ale łakoma na wahe.


Użytkownik MALIN. edytował ten post 15 styczeń 2015 - 12:54


#214 OFFLINE   skius

skius

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 345 postów
  • LokalizacjaCiechanów

Napisano 15 styczeń 2015 - 13:51

Łakoma ,ale dobrze znosi LPG.

Miałem taka benzynkę w XC70 cross country,

Auto i na ryby i do koscioła :)

Kiedys jeszcze do niego powrócę.



#215 OFFLINE   Jano

Jano

    mode raptor

  • Moderatorzy
  • 3206 postów
  • LokalizacjaPoznań

Napisano 15 styczeń 2015 - 14:50

http://moto.onet.pl/...em-trwaly/xqjm1:whistling:

:offtopic:


  • esoxlucius1 lubi to

#216 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 15 styczeń 2015 - 15:21

http://moto.onet.pl/...em-trwaly/xqjm1:whistling:
:offtopic:


To kłamstwo, turbina i dwumas musi sie rozlecieć przy 150 tysiącach!

#217 OFFLINE   suhhar

suhhar

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 989 postów

Napisano 15 styczeń 2015 - 15:34

Panowie ktoś miał zafire A silnik 1.8 125km ? da rade tym pociągnąc przyczepke z łodzią i tobołami łacznie ok 300kg ? czy lepiej sobie tym dupy nie zawracać ?



#218 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 15 styczeń 2015 - 16:12

Do ciagania przyczep szukaj diesla. Benzyna sie srednio nadaje do tego

#219 OFFLINE   albercik2

albercik2

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 690 postów
  • LokalizacjaChotylow
  • Imię:albercik
  • Nazwisko:przemyslaw

Napisano 15 styczeń 2015 - 16:19

Do ciagania przyczep szukaj diesla. Benzyna sie srednio nadaje do tego

Dokładnie do tego były stworzone; przyczepę pociągnie i pole zaora :lol:

A co do tej zafiry to miałem ten silnik w astrze van i dawał rade 500kg na pace i śmigał przez rok wymieniłem jedynie klocki, a po roku zajeżdżania pizła uszczelka pod głowicą i taką sprzedałem



#220 OFFLINE   MALIN.

MALIN.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 254 postów
  • LokalizacjaŻyrardów
  • Imię:Mirek

Napisano 15 styczeń 2015 - 16:57

Dokładnie do tego były stworzone; przyczepę pociągnie i pole zaora :lol:

A co do tej zafiry to miałem ten silnik w astrze van i dawał rade 500kg na pace i śmigał przez rok wymieniłem jedynie klocki, a po roku zajeżdżania pizła uszczelka pod głowicą i taką sprzedałem

A jeździłeś kiedykolwiek dieslem? Takim oczywiście już z 21 wieku?