Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Z cyklu: zakup 4 kółek


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
464 odpowiedzi w tym temacie

#181 OFFLINE   osiemnastak

osiemnastak

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 175 postów
  • LokalizacjaLubuskie
  • Imię:Marek

Napisano 14 styczeń 2015 - 17:45

Witam,

 

Mozesz podac mi konkretne przyklady tych silnikow dizla co przy 300 tys sie docieraja?

 

Bujo

Daj spokój z przykładami , każdy wie ze dizel jest znacznie żywotniejszy.


  • esoxlucius1 lubi to

#182 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 14 styczeń 2015 - 17:57

Witam,

Mozesz podac mi konkretne przyklady tych silnikow dizla co przy 300 tys sie docieraja?

Bujo


1,9TDI 1Z Z tym docieraniem to tak w cudsyslow chodzi o to ze on przelata 500tys lekko. Gdzie silnik benzynowy o podobnej pojemnosci i mocy 300 i padaczka. Ale szkoda czasu na takie porownywanie bo to jest oczywiste.

#183 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 14 styczeń 2015 - 18:04

A może będziemy porównywać silniki o tym samym (zbliżonym momencie) i który wtedy ma więcej koni? diesel czy pb ? ;)

Takie bez sensu porownanie zeby pokazac ze cos jest lepsze. Jeszcze chwila i o dlugosci ptaszkow bedziemy pisac.
Silnik benzynowy- wyższa moc,wieksze spalanie,lepsze przyspieszenie, mniejsza zywotnosc
Diesel niskie spalanie,lepszy ciąg pod obciążeniem(moment), żywotnosc,

Użytkownik esoxlucius1 edytował ten post 14 styczeń 2015 - 18:04


#184 OFFLINE   R0BERT

R0BERT

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 204 postów
  • LokalizacjaŚląsk

Napisano 14 styczeń 2015 - 18:06

Tak, diesel z dwumasą na sprzęgle, dwumasą na kole, wrażliwymi na paliwo wtryskami,turbiną albo dwiema, DPF i wyżyłowany na maksa jest bardzo żywotny.



#185 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 14 styczeń 2015 - 19:07

Tak, diesel z dwumasą na sprzęgle, dwumasą na kole, wrażliwymi na paliwo wtryskami,turbiną albo dwiema, DPF i wyżyłowany na maksa jest bardzo żywotny.

A wiec po koleji dwumas i turbina uszkadzana jest w wiekszosci przez niewlasciwe uzytkowanie.Mialem kilka diesli i w zadnym nie padla turbina ani dwumas,ani wtryskiwacze/pompowtryskiwacze. Recepta jest banalna tankowalem tylko na bp/statoil. Firmowe caddy ma 350tys na pompkach i nic w silniku nie padlo a lekko nie ma.
A benzyna wolnossaca jest idiotoodporna...

Użytkownik esoxlucius1 edytował ten post 14 styczeń 2015 - 19:27


#186 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15615 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 14 styczeń 2015 - 19:11

1,9TDI 1Z Z tym docieraniem to tak w cudsyslow chodzi o to ze on przelata 500tys lekko. Gdzie silnik benzynowy o podobnej pojemnosci i mocy 300 i padaczka. Ale szkoda czasu na takie porownywanie bo to jest oczywiste.

Ten silnik ma 90 KM. O podobnej mocy dwulitrówka wolnossąca w benzynie też pochodzi. Szczególnie produkowana w czasach silnika 1Z.



#187 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 14 styczeń 2015 - 19:14

Ale czy benzynka pochodzi 500tys? I ten przebieg nie jest końcem mozliwosci tego 1Z

#188 OFFLINE   Negra

Negra

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3372 postów
  • LokalizacjaNiebo

Napisano 14 styczeń 2015 - 19:39

Mialem sie troche rozpisac ale wykasowalem.

Napisze w skrocie.Chlopaki ale wy pierdo...licie.

Porownujecie jerkowke do muchowki.

Auta kupuje sie pod warunki eksploatacji.

Miasto , male przebiegi to benzyna bez turbiny, w miescie nie ma jak pohulac, tym bardziej w krotkich trasach.

Dlugie trasy to diesel i tylko diesel.

Jak ktos kupuje diesla do miasta i robi 5km dziennie to go szybko zajezdzi.

Jak ktos kupi benzyne i bedzie robil trasy to go jeb..nie tez po kieszeni.

Diesla starsze silniki to taki lek na 50/50 trasa miasto.

Jak kogos stac na nowego diesla to kupuje tylko po to aby je..bal kilometry.

Jak kogos stac na mocna benzyne to po to aby na torze posmigac bo w normalnych warunkach tego nie wykorzysta, chyba ze do palenia gumy pod sklepem.

Najlepszym wyborem na trase jest i bedzie diesel, jak ktos odpowiednio uzytkuje auto to ani turbo ani dpf nie padna.

Najlepszym wyborem na miasto to benzyna+lpg.

Kazdy silnik uzytkowany zgodnie z przeznaczeniem bedzie niezawodny (pomijajac wady konstrukcyjne/produkcyjne ale od tego jest gwarancja badz roznego rodzaju akcje serwisowe).

A takie porownania, ktore lepiej przyspiesza, co jest bardziej elastyczne itp jest tylko i wylacznie uwarunkowane od mozliwosci wykorzystania.

Waldek, zalozyles temat.Kup auto, ktore ci sie wizualnie podoba a silnik wybierz taki, ktory bedzie odpowiedni do warunkow w jakich bedziesz go uzywal.



#189 OFFLINE   R0BERT

R0BERT

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 204 postów
  • LokalizacjaŚląsk

Napisano 14 styczeń 2015 - 19:43

A wiec po koleji dwumas i turbina uszkadzana jest w wiekszosci przez niewlasciwe uzytkowanie.Mialem kilka diesli i w zadnym nie padla turbina ani dwumas,ani wtryskiwacze/pompowtryskiwacze. Recepta jest banalna tankowalem tylko na bp/statoil. Firmowe caddy ma 350tys na pompkach i nic w silniku nie padlo a lekko nie ma.
A benzyna wolnossaca jest idiotoodporna...

 

Oczywiście, że dwumas i turbina nie wytrzymają więcej niż 150-250 kkm, dla przykładu 2,0 TDi 177 KM, jeżdżone przez dobrego kierowcę- dwumasa telepie się już przy 130 kkm.

 

Wyraźnie jesteś na etapie prehistorycznego 1,9 TDI, który jeździł nawet na rzepakowym. To się już skończyło, co gorsza, coraz trudniej też kupić normalną benzynę, nie jakieś tragiczne TSI czy inne ecobusty.


  • albercik2 lubi to

#190 OFFLINE   Kamil Z.

Kamil Z.

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5317 postów
  • LokalizacjaWałbrzych/Wrocław
  • Imię:Kamil

Napisano 14 styczeń 2015 - 19:45

Kamilu. Kolega jeździ Mazdą 6-tką kilka lat. Specjalnie nie szanując (leasing).
Ostatnio podpytałem.
Jest zadowolony a sporo kilometrów robi w biznesie. Przesiadł się ze starszej Hondy Accord.

Mowa o dieslu, czy benzyniaku? Diesle znam. Generalnie ok. Mój (Focus) dieselek też dobrze, ale wiadomo, jak to z autami bywa. Szczególnie z nowymi technologiami. Stąd moje propozycje. Min. Mazda.
Z reguły słyszy się o tych autach w kontekście ropniaków. Podobnie octavia- Skoda, to diesel i kropka. W Avence też D4D na łańcuchu bodajże polecają. A benzyny? W kompilacji z ukochanym LPG? ;)

#191 OFFLINE   Miro 85

Miro 85

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 604 postów
  • LokalizacjaPołudnie PL

Napisano 14 styczeń 2015 - 19:45

Jeśli mówisz o samochodach z lat 90tych i wcześniej, to tak.

 

 

Volvo miało w ofercie bardzo dobry silnik  5cylindrowy diesla, wręcz legendarny i był to silnik o oznaczeniu AEL doskonale znany z Audi C4. Jakiś tam mega dynamiczny kulturalny  i ekonomiczny nie był ale 500 000km to dla niego spacer.

 

Zwróćmy uwagę ze 2,2CDI hula w dostawczakach jak taki busiarz robi dziennie ponad 1000km. To ile robi rocznie?? W tych sprinterach podejrzewam że liczniki robią już drugie okrążenie. Jebnie to reanimacja i dalej w trase. A w tych Volvo po 99r 2,4 benzyna blok pekał zdarzało się ale nie jest to jakaś przypadłość nękająca te silniki, ale się zdarza.

Jesli chodzi o mietka to notorycznie jest to zatarty 4 cylinder, ja nie wiem co i jak ktoś wczesniej z autem robił, mówie to co widze na warsztacie, po za tym łoze wału też sie mocno odkształca i kazdorazowo  go regenerujemy..

To volvo to  niewiem jaki maodel, pytałem dziś bosa i mówi ze to swieżak po gwarancji,i to nie pierwsze w tym miesiacu

 

Ja generalnie jak przygladam sie temu co do nas przychodzi to stwierdzam ze alu bloki silnika to porażka, kupujac auto z drugiej reki z niewiadomą przesżłoscia mozna sie spodziewac wszystkiego,a jednak blok żeliwny jest idiotoodprny i zwykle kończy sie na planowaniu rzędu 0.03-0,07mm



#192 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 14 styczeń 2015 - 20:10

Wyraźnie jesteś na etapie prehistorycznego 1,9 TDI, który jeździł nawet na rzepakowym. 

A który to jeździł na rzepakowym oleju? Bo zdaje się że było kilka odmian tego silnika. Nie wiesz o czym mówisz bo o ile mnie pamięć nie myli to były one do 2009r produkowane więc nie taka prehistoria. Jeździłem od nowośći dwoma oplami w dieslu obydowma około 150tys km i w żadnym turbina nie padła ani dwumas. W większośći przypadków turbiny zajeżdzaja kolesie którzy cale zycie jezdzili benzyną. Gaz opór na zimnym i gaszenie bez odczekania i później płacz że sie zepsuło. 


  • WojtekCIN lubi to

#193 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15615 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 14 styczeń 2015 - 20:23

Pisałeś o 1Z, a ten nie był robiony do 2009 roku tylko do 1997 roku.. . . Od tego roku zarabiam na chleb sprzedając tylko i wyłącznie wtrskiwacze , pompy i części do nich. Tak więc chcąc nie chcąc co nieco wiem.



#194 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 14 styczeń 2015 - 20:45

Silniki 1,9tdi były produkowane w różnych odmianach do 2009 roku o ile pamiętam. Ten silnik 1Z podałem jako przykład że diesel przelata więcej, zresztą każdy nawet ten  1,9tdi ARL 150KM  porównywalną benzynę 150KM. Diesel jest żywotniejszy i co do tego nie ma wątpliwośći, rozpatrujemy dobre silniki a nie jakieś felerne wypusty. Czyli dobra benzyna i dobry diesel ale tu nie trzeba niczego udowadniać wszak to wiedzą nawet uczniowie 1 klasy technikum mechanicznego.

 

Pisałeś o 1Z, a ten nie był robiony do 2009 roku tylko do 1997 roku.. . . Od tego roku zarabiam na chleb sprzedając tylko i wyłącznie wtrskiwacze , pompy i części do nich. Tak więc chcąc nie chcąc co nieco wiem.

 

Ja nie sprzedaję części ale coś wiem na temat diesli i to nie z opowieści ale z praktyki. I nikt mi nie wmówi że dwumas i turbo poleci od tak przy 150tys KM. Ani mi ani nikomu ze znajomych się coś takiego nie zdarzyło. Jeżeli już coś się odzywa to przy bardziej leciwych autach



#195 OFFLINE   hektor7901

hektor7901

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 122 postów
  • LokalizacjaJastrzębie -Zdrój

Napisano 14 styczeń 2015 - 20:53

Pierwsze wypusty tdi 90 km 1z są nieśmiertelne!300 tyś przebiegu to dobrze dotarty,ale oczywiście przy normalnej eksplatacji,bez szaleństwa i katowania!



#196 OFFLINE   kapi81

kapi81

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 318 postów
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Imię:Piotr

Napisano 14 styczeń 2015 - 21:01

Co do żywotności na forum o fordach jest mondeo mk 3 2.0 pb i ma przelatane 1000000 (tak milion) cykl 20 miasto 80 trasa gościu wziął bo nie chciał dwumasy ani wtrysków. Można? Można.

#197 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 14 styczeń 2015 - 21:15

Ten milion w benzyniaku to między bajki można włożyć nie uwierzę aż nie zobaczę. Zaraz pójde do swojego auta ustawie przebieg na 10mln :D


Użytkownik esoxlucius1 edytował ten post 14 styczeń 2015 - 21:21


#198 OFFLINE   kapi81

kapi81

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 318 postów
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Imię:Piotr

Napisano 14 styczeń 2015 - 21:18

Nie, tylko piszę jako ciekawostkę że na benie można też natrzepać kilometrów. Nie trzeba wolnossącej ropy żeby licznik przekręcić.

#199 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4824 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 14 styczeń 2015 - 21:19

Trwałe, pancerne diesle niestety skończyły się wraz z wprowadzeniem Common Rail i pompowtryskiwaczy. Niestety. Mechaniczny wtrysk był nie do zajechania i rzeczywiście jeździ nawet na rzepaku. Sądzę, że po podgrzaniu pojechał by i na smalcu. CR niestety jest wrażliwy na jakość paliwa, a naprawy są kosztowne. Co do turbiny, to trzeba przed decyzją poczytać o konkretnym modelu. Jest sporo informacji w sieci. Są auta, które mają po prostu przesilone silniki i pada turbina albo sam silnik. Z drugiej strony jest trochę udanych CR. Wszystko jest do sprawdzenia. Moim zdaniem obecnie najlepsze wyjście pod względem komfortu i ekonomii to benzyna w LPG, koniecznie z jak największą butlą jaka wejdzie. Przy czym tutaj też zdarzają się pułapki i trzeba zrobić rozeznanie co dobrze toleruje alternatywne paliwo. Na przykład wszelkie wtryski bezpośrednie odpadają, ze względu na koszt instalacji - sensowne rozwiązanie to koszt 8000-9000 PLN.



#200 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 14 styczeń 2015 - 21:25

A propos pompowtryskiwaczy i commomrail przypomnij jaki system zasilania maja nowe ciezarowki? Jakoś milion km ich nie przeraża