Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Z cyklu: zakup 4 kółek


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
464 odpowiedzi w tym temacie

#161 OFFLINE   Bujo

Bujo

    Zaawansowany

  • Bloggerzy
  • PipPipPip
  • 4439 postów

Napisano 13 styczeń 2015 - 11:20

A ja właśnie szukam jednocześnie czegoś pojemnego ;)

 

 

Nie nakrecaj dalej tematu tylko sie posluchaj i kup dizla, najlepiej po dziadku Helmucie co raz na tydzien do kosciola jezdzil i raz na miesiac na spotkanie bylych SS-manow, szybsze od Porsche, ekonomiczniejsze od oslow/koni, cod, miod i malina jednym slowem. 


  • Kamil Z. i albercik2 lubią to

#162 OFFLINE   Kamil Z.

Kamil Z.

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5317 postów
  • LokalizacjaWałbrzych/Wrocław
  • Imię:Kamil

Napisano 13 styczeń 2015 - 11:21

Widziałem ostatnio takiego w komisie. Na wyspach Bergamutach ;)

#163 OFFLINE   osiemnastak

osiemnastak

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 175 postów
  • LokalizacjaLubuskie
  • Imię:Marek

Napisano 13 styczeń 2015 - 11:35

Ano jest tych samochodów mnóstwo: japońskie, francuskie, włoskie, niemieckie i AUDI ;)

Najlepszy wpis napisz coś jeszcze, chętnie poczytam.


Użytkownik osiemnastak edytował ten post 13 styczeń 2015 - 11:56


#164 OFFLINE   Szymon82

Szymon82

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1589 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Szymon

Napisano 13 styczeń 2015 - 12:11

Podobno ktoś z forum narzeka na niego.Kiedyś na forum Mitsubishi czytałem, że to bezawaryjne auta, ewentualnie tarcze mają tendencję do krzywienia się.
Jak chcesz pojemne auto z super silnikiem pod gaz to Skoda Octavia z silnikiem 1.6 8V.II generacja to całkiem fajne auta wg. mnie , mi kura nie przeszkadza.Jeździ u mnie w rodzinie taka , można polecić.Tylko moc raczej nie dla fanatyków ostrej jazdy autem.

Użytkownik Szymon82 edytował ten post 13 styczeń 2015 - 12:23


#165 OFFLINE   CM Punk

CM Punk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 689 postów

Napisano 13 styczeń 2015 - 14:31

Wrzuć fotkę tego cuda ;)

Wrzucę filmik,oczywiście jeszcze sprzed tego ślubu:

Qurrrrrrrna. Wstążki "zraniły samochodzik" :o  

Zdziwiłbyś się,to nie były zwykłe wstążki,miały na krawędziach druciki usztywniające,które w czasie jazdy "strzelały" po lakierze,kiedy zobaczyłem następnego dnia,jak wygląda lakier,to się załamałem,kupa małych odprysków do podkładu,o perypetiach z lakiernikiem nie wspomnę,bo to inny wątek,ale w tym roku mam zamiar wyjść na prostą :) .


  • Tomy i thug lubią to

#166 OFFLINE   grzegorzyk

grzegorzyk

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 296 postów
  • LokalizacjaMazowsze
  • Imię:Grzegorz

Napisano 13 styczeń 2015 - 18:52

Mam pytanie z innej beczki ,czy kupując auto od handlarza na fakturę nadal jest wymagane jego zaświadczenie o działalności,bo różnie mówią a wiem że kiedyś było wymagane.?

Jak jest obecnie.?



#167 OFFLINE   piernik

piernik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 333 postów
  • LokalizacjaToruń

Napisano 13 styczeń 2015 - 19:44

W przypadku gdy sprzedający prowadzi działalność gospodarczą , jest wymagane w " Komunikacji " przedłożenie   wypisu z CEDIG.



#168 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 13 styczeń 2015 - 20:02

Nie wiem jak jest z komisem ale ja kupowalem auto od firmy. I sama faktura wystarczyla

#169 OFFLINE   Miro 85

Miro 85

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 604 postów
  • LokalizacjaPołudnie PL

Napisano 13 styczeń 2015 - 22:39

Tak jakby kto szukał merca z silnikiem 2,2CDI to odradzam, wspolpracujemy z serwisem mercedesa u nas w auto szlifie i w miesiacu przynajmniej 5-6 szt  zawsze jest na szlif cylindrów lub wstawianie tulei , a w tym tygodniu to mam kumulacje 6szt do roboty...

 

Czesto gesto też trafia alu blok volvo 5 cylindrowy z peknieta srodkową tuleją.lub czasem i blokiem,ale nie wiem jaki to model



#170 OFFLINE   skius

skius

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 345 postów
  • LokalizacjaCiechanów

Napisano 13 styczeń 2015 - 23:39

No ciekawe rzeczy piszesz.

Mercedesowski 2,2 (lub 2,7)cdi, volvowskie 5 cylindrowce(benzyna i diesel) są uwazane za wzór niezawodności.

 

Volvo(cross country) miałem, 2,7cdi posiadam.


Użytkownik skius edytował ten post 13 styczeń 2015 - 23:46


#171 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 13 styczeń 2015 - 23:42

Nie można generalizować, skąd wiadomo że to usterki wynikające z wad fabrycznych. A nie jazdy bez oleju np



#172 OFFLINE   Kunasz63

Kunasz63

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 440 postów
  • LokalizacjaLublin

Napisano 13 styczeń 2015 - 23:59

No ciekawe rzeczy piszesz.

,...volvowskie 5 cylindrowce(benzyna i diesel) są uwazane za wzór niezawodności....

Jeśli mówisz o samochodach z lat 90tych i wcześniej, to tak.

 

 

Volvo miało w ofercie bardzo dobry silnik  5cylindrowy diesla, wręcz legendarny i był to silnik o oznaczeniu AEL doskonale znany z Audi C4. Jakiś tam mega dynamiczny kulturalny  i ekonomiczny nie był ale 500 000km to dla niego spacer.

 

Tak jakby kto szukał merca z silnikiem 2,2CDI to odradzam, wspolpracujemy z serwisem mercedesa u nas w auto szlifie i w miesiacu przynajmniej 5-6 szt  zawsze jest na szlif cylindrów lub wstawianie tulei , a w tym tygodniu to mam kumulacje 6szt do roboty...

 

Czesto gesto też trafia alu blok volvo 5 cylindrowy z peknieta srodkową tuleją.lub czasem i blokiem,ale nie wiem jaki to model

Zwróćmy uwagę ze 2,2CDI hula w dostawczakach jak taki busiarz robi dziennie ponad 1000km. To ile robi rocznie?? W tych sprinterach podejrzewam że liczniki robią już drugie okrążenie. Jebnie to reanimacja i dalej w trase. A w tych Volvo po 99r 2,4 benzyna blok pekał zdarzało się ale nie jest to jakaś przypadłość nękająca te silniki, ale się zdarza.


Użytkownik Kunasz63 edytował ten post 14 styczeń 2015 - 00:25


#173 OFFLINE   skius

skius

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 345 postów
  • LokalizacjaCiechanów

Napisano 14 styczeń 2015 - 00:57

Tu się z Tobą zgadzam 2,2 lub lepiej 2,7 cdi (dołożony jeden gar) są łachane na taksówkach,busach etc..

W cross country miałem 2,4 T  -te silniki są także kultowe (nie wspominając o D5)

 

Jedyną porażką ,którą miałem w aucie to 2.0 tdi w audi b7( nawet nie chodzi jeśli ktoś wie  ,czyli swap pompy oleju-co uczyniłem).Kultura,spalanie oleju itp ..masakra.

 

Lubię zmieniać auta,robię to raz na rok,kiedyś częsciej(mało miałem nowych,zwykle od 3 do 10latków),moim autem życia była poczciwa mazda 626 z 1991roku (2 litrowa na gażniku z lpg).Sprzedałem ją po przekręceniu okrągłego miliona km :)


Użytkownik skius edytował ten post 14 styczeń 2015 - 00:57


#174 OFFLINE   hasior

hasior

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3529 postów
  • Lokalizacjatam gdzie ryby

Napisano 14 styczeń 2015 - 07:21

Mam kilku znajomych mechaników i paru ludzi którzy mają japońskie samochody,jednymi z najbardziej bezawaryjnych aut.

Mazda 323f 1,6 benzyna od 2001-04

lexus is 2,0 benzyna od 2001-04

subaru forester XT 2,0 benzyna od 99-2008 

przekrój od nie dużego poprzez sedana/kombi do fajnego suwa.

ja osobiście w używkach celowałbym w takie auta.jednym z aut jakie zrobiły na mnie wrażenie in plus był tez Xtrail 178hp 2010 rok.,fakt auto brane z salonu,ale przez 4 lata nic dosłownie się z nim nie działo.osiągi bardzo dobre,spalanie niewielkie,w terenie dzielny jak na suwa.Nie polecam za to mercedesa e 211 z silnikiem 2,7 mimo że był salonowy psuł się bardzo często.to nie jest już klasa trwałości e 124. w 2 letnim aucie padł alternator,po 3 latach regeneracja skrzyni,dpf pierdzielił po 2 latach.WIEM ŻE TO PRZYPADEK NIEODOSOBNIONY.Generalnie nowe auta nafaszerowane elektroniką są bardzo podatne na większą ilość awarii. coś za coś.

Kolega ostatnio przetestował kilka aut(deweloper co bloki buduje to se może ;) )X5 z salonu-4,0 diesel-praktycznie ciągłe problemy i serwis,e-klasa najnowsza-nie lepiej ciągle problemy z elektroniką,audi a8-4,0 diesel ,2011 rok -ma na stanie,ale też zbyt często jakieś błędy wyskakują.Facet często zmienia auta i ma kilka.często jeździ duże trasy do Niemiec,wszystkie auta są z salonów,Sporo rozmawiam z nim o tych coby nie było drogich dobrych autach(gramy razem w piłkę na hali)i mam na jego przykładzie jaki przegląd.Wcześniej miał kilka japońskich aut.Lexus LS400 ,Toyote Camry i Infinity-tam nie było wizyt w serwisach(tych wymuszonych wizyt),ale ze lubi zmieniać auta bo go stać to ma przegląd.teraz w planach jest Lexus LS600h.

ot tak sobie obserwuję jego zabawki i można wyciągnąć wnioski ,że te tak elitarne wozy nie zawsze są takie elitarne,ale kto bogatemu zabroni testować :D


  • CM Punk lubi to

#175 OFFLINE   CM Punk

CM Punk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 689 postów

Napisano 14 styczeń 2015 - 07:35

Dlatego brałbym Hondę,jeśli chodzi o UFO,to 1,8,z VII gen to Sport 1,6,warto się też zarejestrować na Civicklub i EP-Klub,w zależności,co się chce kupić,bo tam najprędzej można kupić zdrowe auto od fana :) .


Użytkownik CM Punk edytował ten post 14 styczeń 2015 - 07:35

  • R0BERT lubi to

#176 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 14 styczeń 2015 - 14:45

To poprosze o jeden jedyny przykład silnika o mocy np 150KM diesla i benzyny, taki gdzie benzyna bedzie miala wiekszy moment obrotowy.

Z chęcią taki zobacze bo jak żyje to takiego nie widziałem.

A co do czucia to bardziej w czasie jazdy odczuwa sie moment obrotowy a nie moc jak już

 

A gdzie ja napisałem, że twierdzę jakoby powszechnym byłoby aby silniki benzynowe o podobnej mocy co wysokoprężne miały większy moment. Chodziło mi raczej o to, że wśród diesli można odczuć znaczącą różnicę. Szczególnie zrozumieją to użytkownicy starszych modeli. Co do odczuwania momentu czy  mocy. Po pierwsze nie wiem jak miałbym oddzielić moc i moment. Znowu. To jest względne i zależy od konkretnej sytuacji. Jak wsiądziesz na motocykl który waży 250kg, to nawet niech 1/2 mocy będzie dostępna w połowie obrotów i tak będzie bardzo dużo, bez względu na moment. To samo odczujesz jak wsiądziesz do małego autka typu ariel atom, który waży 500kg. Jednakże, gdybyś chciał te same proporcje przenieść na pojazd ważący 2000kg, to nie zadziała. będzie potrzeba więcej. Prawa fizyki zrobią swoje. Ponadto moc i moment są sprzężone przez obroty, co doskonale widać na wykresach gdzie pokazywane są oba, przy jednakowej skali RPM. Stąd twierdzenie, że odczuwa się bardziej moment niż moc, jest to nadużyciem. Dlaczego są ludzie, którzy jeśli nie rozważać spalania wybiorą benzynę bardziej niż diesla? A gdyby paliwo kosztowało 0 zł, to woleliby diesla, czy benzynę? Przynajmniej mężczyźni, bo kobiety już nie koniecznie.  :) 



#177 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 14 styczeń 2015 - 15:49

Wypada porownywac silniki o zblizonych parametrach. Co to za porownaie jaxona i stelli? :D

Użytkownik crizz100 edytował ten post 14 styczeń 2015 - 15:53


#178 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 14 styczeń 2015 - 15:53

Napisalem ze kazdy diesel ma wiekszy moment od benzyny i tyle. Co jest oczywiscie prawda. Porownujac silniki o jednakowej mocy. Bo co to za porownanie silnikow roznych generacji,z turbina, biturbo, kompresorem etc.
Mowimy o rzeczywistych silnikach czy teoretyzujemy?
Wybór nie rozwazajac spalania i na pewno zywotnosci znaczaco nizszej przy silniku benzynowym. Gdzie przy 300tys km juz sie zaczyna padaczka robic, branie oleju itp tematy. Podczas gdy diesel sie dobrze dotrze wowczas. I mowie tu o tych "dobrych" dieslach i nie koniecznie zamulonych a np o takim arl 1,9 150KM.

#179 OFFLINE   Bujo

Bujo

    Zaawansowany

  • Bloggerzy
  • PipPipPip
  • 4439 postów

Napisano 14 styczeń 2015 - 17:06

Napisalem ze kazdy diesel ma wiekszy moment od benzyny i tyle. Co jest oczywiscie prawda. Porownujac silniki o jednakowej mocy. Bo co to za porownanie silnikow roznych generacji,z turbina, biturbo, kompresorem etc.
Mowimy o rzeczywistych silnikach czy teoretyzujemy?
Wybór nie rozwazajac spalania i na pewno zywotnosci znaczaco nizszej przy silniku benzynowym. Gdzie przy 300tys km juz sie zaczyna padaczka robic, branie oleju itp tematy. Podczas gdy diesel sie dobrze dotrze wowczas. I mowie tu o tych "dobrych" dieslach i nie koniecznie zamulonych a np o takim arl 1,9 150KM.

 

 

Witam,

 

Mozesz podac mi konkretne przyklady tych silnikow dizla co przy 300 tys sie docieraja?

 

Bujo



#180 OFFLINE   thug

thug

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1120 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 14 styczeń 2015 - 17:28

A może będziemy porównywać silniki o tym samym (zbliżonym momencie) i który wtedy ma więcej koni? diesel czy pb ?  ;)

Skoro już tak każdy porusza inny wątek to ja chętnie kupię forestera pierwszej generacji po lifcie 2.0 125KM, ewentualnie hondę cr-v I :D


Użytkownik thug edytował ten post 14 styczeń 2015 - 17:48