Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

silnik zaburtowy 6 KM


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
351 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 07 styczeń 2015 - 07:42

Już widzę jak robisz dokładne rozwiercanie dysz... zwłaszcza że akurat ta część kosztuje gówniane pieniądze.

CDI i jego cenę znajdziecie np na boats.net (w Europie raczej taniej nie będzie). Nie opłaca się liczyć że jakoś to będzie i se odblokuje. Jeśli samemu się nie wie _konkretnie_ co i jak zmienić to lepiej dać kilka stów więcej za silnik niż mechanikowi i liczyć że _może_ się uda.

Waga, 6hp w 4t waży tyle co 10hp w 2t.

IMVHO jeśli używka to lej na nazwy, ma być w dobrym stanie. Mieć kompresje, brak wycieków i czysty olej w spodzinie.

Gdybyś znalazł w takim samym stanie dwóch różnych firm to można brać pod uwagę bliskość serwisów, ale nie czarujmy się. Silniki <10hp, zwłaszcza używki to proste urządzenia z którymi każdy mechanik powinien sobie poradzić.


Użytkownik newrom edytował ten post 07 styczeń 2015 - 07:43

  • kotwitz lubi to

#22 ONLINE   pmiszk1

pmiszk1

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 876 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Paweł

Napisano 07 styczeń 2015 - 09:37

Już widzę jak robisz dokładne rozwiercanie dysz... zwłaszcza że akurat ta część kosztuje gówniane pieniądze.

Kolego czy napisałem, że sam to robię?

Kupilem w zeszłym roku nowy silnik u poznańskiego dealera, który sam mi to zaproponował. Na moje pytanie czy nie stracę gwarancji, padła odpowiedź: A gdzie Pan będzie silnik serwisował, przecież u mnie.

A gośc, który to robi jest wielokrotnym mistrzem motorowodniackim nie tylko w Polsce.



#23 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 07 styczeń 2015 - 11:00

Najlepiej niech każdy się uczy na swoich błędach, kupuje silniki jakie chce tylko niech nie pyta w kółko jaki jak i tak wie najlepiej. Doświadczenia są kosztowne...



#24 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • LokalizacjaRadom
  • Imię:Ryszard
  • Nazwisko:Przybyłowski

Napisano 07 styczeń 2015 - 11:19

Meritum - kupisz 4, za rok będziesz żałował , że nie 6, kupisz 6 za rok będziesz żałował ze nie 8, 8 ze nie 13,5 , no cóż męska rzecz tylko czy potrafisz się przyznać do tego. Nawiasem mówiąc każdej firmy będzie dobry, ( w twoim odczuciu najlepszy ) , tylko jedno małe pytanie ???

Czy jesteś jeszcze wędkarzem ? czy już motorowodniakiem ?


  • Tomek88 lubi to

#25 OFFLINE   spy

spy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1309 postów

Napisano 07 styczeń 2015 - 16:06

Nie przesadzajcie, 9,9 nie jest wcale taki ciężki.



#26 OFFLINE   JACOB01

JACOB01

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 121 postów

Napisano 07 styczeń 2015 - 16:16

 " Nie przesadzajcie, 9,9 nie jest wcale taki ciężki."

 

5 dyszek - (w 4 t) , założyć na pawęż ,np zchodząc do wody ze skarpy po piachu , błocie ?

3,6 dyszki (w 2 t) -16 kg - robi róznicę .

 

Spy -musze Cię poznać (bo lepiej miec krzepkich i silnych znajomych nad  wodą  :)  )

 

Może Pudziana - to wali.



#27 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • LokalizacjaRadom
  • Imię:Ryszard
  • Nazwisko:Przybyłowski

Napisano 07 styczeń 2015 - 17:03

Jasne że 9,9 nie jest taki ciężki, mój 9,9 waży 38kg, no i mam już swoje lata i daje radę, to co dopiero wy młodzież . 15-20 i ogień :)



#28 OFFLINE   niko333

niko333

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 241 postów
  • LokalizacjaMarki
  • Imię:Andrzej

Napisano 07 styczeń 2015 - 17:42

Te Twój 9.9 jest w czterosuwie?



#29 OFFLINE   komanch

komanch

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 138 postów
  • Lokalizacjaopolskie

Napisano 07 styczeń 2015 - 17:56

z 4-wuwów Tohatsu 9.9 waży 36kg, Suza 9.9 - 39kg, wiec nie jest tak źle



#30 OFFLINE   Piterson

Piterson

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 151 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Piotr

Napisano 07 styczeń 2015 - 17:57

Tohatsu 9.8 waży 37 kg.

http://www.tohatsu.c...8_4st_spec.html



#31 OFFLINE   spy

spy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1309 postów

Napisano 07 styczeń 2015 - 18:00

Mój waży 44kg ale ma pojemność 302ccm, te nowsze konstrukcje mają pojemności 209ccm i róznicę w wadzę kilka kilogramów.



#32 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • LokalizacjaRadom
  • Imię:Ryszard
  • Nazwisko:Przybyłowski

Napisano 07 styczeń 2015 - 18:07

Mój 9,9 to 4 suw , pojemność 212 ccm



#33 OFFLINE   komanch

komanch

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 138 postów
  • Lokalizacjaopolskie

Napisano 07 styczeń 2015 - 20:13

Tohatsu 9.8 waży 37 kg.

http://www.tohatsu.c...8_4st_spec.html

Różne strony różne dane, tu jest 36kg ;)

http://www.tohatsu.p...8/#!prettyPhoto


Użytkownik komanch edytował ten post 07 styczeń 2015 - 20:13


#34 OFFLINE   lokoko83

lokoko83

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 522 postów

Napisano 07 styczeń 2015 - 20:54

@Niko333 Jeżeli ta Yamaha jest w dobrym stanie osobiście proponował bym ci zmienić ponton :) na trochę mniejszy i lżejszy


Użytkownik lokoko83 edytował ten post 07 styczeń 2015 - 20:54

  • Sadek8 lubi to

#35 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • LokalizacjaRadom
  • Imię:Ryszard
  • Nazwisko:Przybyłowski

Napisano 07 styczeń 2015 - 21:30

Najpierw to trzeba sprawdzić silniczek, jak jest Ok to należy podpiąć pod inny ponton i zrobić mały test. Są tylko dwie możliwości, silnik albo ponton. ;)



#36 OFFLINE   niko333

niko333

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 241 postów
  • LokalizacjaMarki
  • Imię:Andrzej

Napisano 07 styczeń 2015 - 21:30

No własnie nie chcę zmieniać łódki bo doskonale sprawuje się na Narwi. Niewrażliwa jest praktycznie na uderzenia, a przy tak niskim stanie wody są dosyć częste. Wiem, że opcja z 2suwem byłaby lepsza ze względu na wagę tylko nie wiem jak bardzo one nadają się do trollingu.



#37 OFFLINE   spy

spy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1309 postów

Napisano 07 styczeń 2015 - 21:35

Co wy piszecie? Kolega ma łódkę 130kg do tego on sam, silnik i paliwo i już jest 250kg a silnik ma 4KM. 60kg na jeden koń i to ma płynąć w nurcie?



#38 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • LokalizacjaRadom
  • Imię:Ryszard
  • Nazwisko:Przybyłowski

Napisano 07 styczeń 2015 - 21:56

Ups. sorry nawiązałem do wątku wyżej .



#39 OFFLINE   mariog1974

mariog1974

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 47 postów
  • Lokalizacjazachodniopomorskie
  • Imię:Mariusz

Napisano 07 styczeń 2015 - 22:06

Właśnie Niko pisze że ma łódkę a co niektórzy mają kłopot z czytaniem ze zrozumieniem.Do takiej łódki 6km to zdecydowanie za mało.Samemu jeszcze jakoś się płynie.We dwujkę to już jest masakra wiem bo sam to przerabiałem.Do takiej łódki żeby w miarę sprawnie się przemieszczać to minimum 10hp.



#40 OFFLINE   niko333

niko333

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 241 postów
  • LokalizacjaMarki
  • Imię:Andrzej

Napisano 07 styczeń 2015 - 22:13

Problem z tym, że ciężki silnik"stawia" ją do pionu. Przy normalnym stanie wody 4KM dawały sobie radę (takie spacerowe pływanie). Dlatego zastanawiałem się nad 6 KM. W grę wchodzi również 2suw ze względu na wagę mógłbym mieć więcej koni, problem tylko jest z trollingiem, bo mechanik mi mówił, że 2suwy raczej nie nadają się do niego ze względu na niskie obroty a co za tym idzie mała dawka paliwa i mała ilość oleju do smarowania cylindra.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych