Przeczytałem 3 strony tematu i właściwie niewiele konkretów ...
Najlepsze sposoby na złodzieja i zabezpieczenia
#61 OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2018 - 20:42
#62 OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2018 - 20:45
Przeczytałem 3 strony tematu i właściwie niewiele konkretów ...
Niestety nie ma konkretów. Zabezpieczysz silnik, to ci wytną z pawężą - znam przypadki.
Od jesieni śpię spokojnie - sprzedałem zestaw.
Ale to akurat metoda, którą średnio polecam :-)
Pozdrawiam
Daniel
#63 OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2018 - 20:47
... to jest tak samo jak z samochodami, nie ma na To złotego środka. Najlepszym rozwiązaniem by coś odzyskać / zrekompensować stratę jest ubezpieczenie sprzętu , ale niestety cholernie drogie - wszystko inne jest do "obejścia".
- TomaszN. lubi to
#64 OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2018 - 23:19
Złoty środek - przechowywać w marinie która pilnuje sprzętu i ma wykupione OC.
#65 OFFLINE
Napisano 16 kwiecień 2018 - 07:00
#66 OFFLINE
Napisano 16 kwiecień 2018 - 07:25
Jaki masz ten lokalizator ?
#67 ONLINE
Napisano 16 kwiecień 2018 - 07:38
Współczuje Romanowi tej straty z całego serca.
A wracając do wątku to też poważnie myślę o tym aby lokalizator GPS zamontować . Tylko pytanie, jaki byłby odpowiedni ? Nie będziemy wskazywać konkretnego miejsca w którym go zainstalujemy z wiadomych względów . Czy między skorupami w łodzi dwu płaszczowej będzie on działał ?
Jeśli ma ktoś z Was wiedzę na ten temat jaki lokalizator byłby odpowiedni i jakie funkcję powinien posiadać to zapraszam do dyskusji.
#68 OFFLINE
Napisano 16 kwiecień 2018 - 07:42
Też mnie to ciekawi ... jak taki lokalizator zamontować do samej spaliny. Domyślam się, że nie ma wielkiego problemu żeby potencjalny złodziej go zdemontował.
#69 OFFLINE
Napisano 16 kwiecień 2018 - 07:51
Też mnie to ciekawi ... jak taki lokalizator zamontować do samej spaliny. Domyślam się, że nie ma wielkiego problemu żeby potencjalny złodziej go zdemontował.
Możesz np.zabudować dodatkowy zaślepiony filtr paliwa i go tam umieścić...Lokalizator powiadomi natychmiast jak spalina się przemieści...
Zresztą jest wiele miejsc żeby go przyczaić...
Ot,tak sobie myślę... Sam też myślę o instalacji lokalizatora...
Użytkownik chlodnica edytował ten post 16 kwiecień 2018 - 07:56
#70 OFFLINE
Napisano 16 kwiecień 2018 - 08:37
Skorzystałem z kalkulatora ubezpieczeniowego. Oto co mi wyszło:
"Do kalkulacji przyjęto wartość jachtu wraz z silnikiem (jeśli jacht go posiada) w kwocie 12000 zł oraz sumę ubezpieczenia OC w kwocie 50.000 zł."
Gothaer 358 zł/rok
Istotne fragmenty z OWU:
"Wymogi zabezpieczenia mienia w okresie użytkowania
1. Przez należyte zabezpieczenie podczas postoju jednostki pływającej przed kradzieżą z włamaniem rozumie się umieszczenie jednostki pływającej w miejscu dozorowanym albo łączne spełnienie poniższych warunków:
1) przymocowanie jednostki pływającej do stałego elementu na lądzie w sposób uniemożliwiający wyprowadzenie jej z miejsca postoju przez nieupoważnione osoby bez użycia narzędzi;
2) zamknięcie kabiny jednostki pływającej na zamek wielozastawkowy (wielozapadkowy), lub zamknięcie kabiny na wszystkie zabezpieczenia, w które jest wyposażona, o ile jest ona wyposażona w kabinę;
3) unieruchomienie urządzenia odcinającego dopływ paliwa do silnika jednostki pływającej, o ile jest on wyposażony w takie urządzenie.
2. Przez należyte zabezpieczenie silnika przyczepnego rozumie się jego zabezpieczenie poprzez przymocowanie go do stałego elementu jednostki pływającej linką stalową o średnicy co najmniej 5 mm lub łańcuchem, którego ogniwa wykonane są ze stali o średnicy co najmniej 5 mm i zamknięcie linki (łańcucha) na jeden zamek wielozastawkowy (wielozapadkowy).
Wymogi zabezpieczenia mienia w okresie wyłączonym z użytkowania
1. Przez należyte zabezpieczenie jednostki pływającej przed kradzieżą z włamaniem rozumie się miejsce, które jest miejscem dozorowanym albo pomieszczenie, które spełnia łącznie poniższe warunki:
1) ściany, sufity, podłogi i dachy nie mogą posiadać niezabezpieczonych otworów, przez które możliwy byłby dostęp bez użycia siły oraz narzędzi;
2) wszystkie drzwi zewnętrzne powinny posiadać konstrukcję drzwi zewnętrznych oraz być wykonane z materiałów odpornych na włamanie i sposób ich osadzenia (futryny, okucia i zamki) powinny stanowić przeszkodę, której sforsowanie nie jest możliwe bez użycia siły lub narzędzi, czego dowodami będą pozostawione ślady włamania;
3) wszystkie drzwi zewnętrzne winny być zamykane na co najmniej jeden zamek wielozastawkowy (wielozapadkowy); jeżeli ze względów konstrukcyjnych zastosowanie zamków wielozastawkowych (wielozapadkowych) nie jest możliwe – na co najmniej jedną kłódkę wielozastawkową (wielozapadkową);"
Dla mnie chyba do ogarnięcia, myślę, że takie wymogi da się spełnić.
Co sądzicie?
#71 OFFLINE
Napisano 16 kwiecień 2018 - 08:42
Fajnie. BTW ... ja niedługo przekroczę 1500 zł opłat stałych za wszystkie opłaty stałe związane z wędkowaniem ...
#72 OFFLINE
Napisano 16 kwiecień 2018 - 09:16
Btw ostatnio zainwestowalem w takie cudo Abus Nem Evo 388. Jedyny sposob na kradziez to wyciecie pawezy
ABUS Nemo Evo 388 Mounting Instruction video - YouTube
Zamontowalem i powiem wam ze wyglada to dobrze.
Koszt zestawu jakies 540 zl, zamawialem przez Amazon.
Użytkownik horac edytował ten post 16 kwiecień 2018 - 09:16
#73 OFFLINE
Napisano 16 kwiecień 2018 - 11:50
Btw ostatnio zainwestowalem w takie cudo Abus Nem Evo 388. Jedyny sposob na kradziez to wyciecie pawezy
ABUS Nemo Evo 388 Mounting Instruction video - YouTube
Zamontowalem i powiem wam ze wyglada to dobrze.
Koszt zestawu jakies 540 zl, zamawialem przez Amazon.
Jest prostszy sposób niż wycinanie pawęży - kradzież całej łodzi. W Lubniewicach w biały dzień podjechali po slip samochodem z przyczepą podłodziową, wciągnęli wypasioną łódź i ślad po nich zaginął. Wszystko to na ośrodku wczasowym
- TomaszN. lubi to
#74 OFFLINE
Napisano 16 kwiecień 2018 - 13:01
Jest prostszy sposób niż wycinanie pawęży - kradzież całej łodzi. W Lubniewicach w biały dzień podjechali po slip samochodem z przyczepą podłodziową, wciągnęli wypasioną łódź i ślad po nich zaginął. Wszystko to na ośrodku wczasowym
Przykra sprawa ale to wyglada na konkretnych zlodzieji, zaplanowane -> wykonane, w dodatku kradziez dotyczy calej lodzi, nie samego silnika - ( na ta ewentualnosc uwazam ze Abus Nemo evo 388/308 to dobre rozwiazanie). Natomiast na przypadek ktory podales chyba mozna zrobic tak.
Nie zostawiac srodka plywajacego, zawsze po lowieniu na przyczepe, Potem spinac zabezpieczeniem hak samochodu z przyczepa i zostawiac auto + przyczepa w zasiegu kamery monitoringu. A najlepiej jak osrodek nie bierze odpowiedzialnosci za zostawione jednostki to szukac strzezonego parkingu ;[
#75 OFFLINE
Napisano 16 kwiecień 2018 - 13:14
Jestem ciekawy rozwiązania tego lokalizatora GPS. Jak Kolega Robert znajdzie chwilę czasu to poproszę o wiecej informacji.
#76 OFFLINE
Napisano 16 kwiecień 2018 - 14:18
Jedyny sposob na kradziez to wyciecie pawezy.
To może podam drugi sposób:
Przy założeniu, że potencjalny złodziej przybędzie na miejsce NIE z piłką do drewna/metalu, ale np. z przecinarką spalinową, jaki widzisz problem, aby obciąć to zabezpieczenie na odcinku pomiędzy pawężą a korpusem mocowania ?
Jedyny problem dla niego to konieczność dokupienia oryginalnych (obciętych przez Ciebie) mocowań.
#77 ONLINE
Napisano 16 kwiecień 2018 - 14:33
Jedyny sposob na kradziez to wyciecie pawezy.
To może podam drugi sposób:
Przy założeniu, że potencjalny złodziej przybędzie na miejsce NIE z piłką do drewna/metalu, ale np. z przecinarką spalinową, jaki widzisz problem, aby obciąć to zabezpieczenie na odcinku pomiędzy pawężą a korpusem mocowania ?
Jedyny problem dla niego to konieczność dokupienia oryginalnych (obciętych przez Ciebie) mocowań.
Akumulatorową też zrobi robotę .Mniej hałasu i narzędzie lżejsze .
#78 OFFLINE
Napisano 16 kwiecień 2018 - 14:48
Jeśli ktoś z kolegów używał lokalizatora gps i mógłby coś sprawdzonego polecić będę wdzięczny. Jeszcze niedawno moja łajba z silnikiem stała na wodzie od kwietnia do grudnia. Niestety widzę że plaga kradzieży dotarła już w moje okolice i proceder zaczyna przybierać na sile. Jeśli złodzieje będą chcieli nam coś zwędzić i tak to zrobią, jedyne co możemy zrobić to spróbować na maxa im to utrudnić.
#79 OFFLINE
Napisano 16 kwiecień 2018 - 14:49
Jedyny sposob na kradziez to wyciecie pawezy.
To może podam drugi sposób:
Przy założeniu, że potencjalny złodziej przybędzie na miejsce NIE z piłką do drewna/metalu, ale np. z przecinarką spalinową, jaki widzisz problem, aby obciąć to zabezpieczenie na odcinku pomiędzy pawężą a korpusem mocowania ?
Jedyny problem dla niego to konieczność dokupienia oryginalnych (obciętych przez Ciebie) mocowań.
Narobi halasu moim zdaniem, w dodatku to juz musi byc zlodziej specjalista ze sprzetem a nie wszedzie tacy sa. Na pewno lepsze takie zabezpieczenie niz na same motylki.. gdzie zostawia gole sruby do przeciecia byle czym. W dodatku jak juz bedzie mial ta przecinarke spalinowa/akumulatorowa to chyba latwiej mu pawez wyciac bedzie a z zabezpieczeniem pobawi sie w warsztacie i tu wracamy do mozliwosci kradziezy przez wycinanie pawezy. W dodatku to jeszcze jedna role spelnia, dobrze mocuje silnik do pawezy, zwlaszcza te mniejsze silniki ktore nie maja otworow na sruby i mozna bezpiecznie na przyczepie zamocowany silnik transportowac
Użytkownik horac edytował ten post 16 kwiecień 2018 - 14:55
#80 OFFLINE
Napisano 17 kwiecień 2018 - 07:42
W dodatku jak juz bedzie mial ta przecinarke spalinowa/akumulatorowa to chyba latwiej mu pawez wyciac bedzie a z zabezpieczeniem pobawi sie w warsztacie
Pisałeś, że wycinanie pawęży to JEDYNY sposób na kradzież. Ja tylko i wyłącznie starałem się pokazać, że nie jest jedyny (poza sposobem wskazanym przez @tryt)
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych