Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

PINPOL Chojnów - "Serwis" i sprzedaż silników... RADZĘ UWAŻAĆ!!!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
85 odpowiedzi w tym temacie

#61 OFFLINE   Tabor

Tabor

    OO7

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 936 postów
  • LokalizacjaInnemiejsce
  • Imię:Tetryk
  • Nazwisko:Tetryk

Napisano 26 styczeń 2017 - 22:10

Ostatnio szukam silnika 15-20 KM pod pawęz 560 mm tz L . W poprzednich Waszych postach uprzedzacie innych o firmie do której
miałem dzwonić o silnik ale sobie odpuszczę.
Dużo czytam i sprawdzam strony z używanymi silnikami zaburtowymi .
Ogólni ludzie piszą że ktoś chce za gówniane pieniądze kupić dobry 10 letni silnik zaburtowy dobrej firmy co
to znaczy za gówniane pieniądze za 30% wartości nowego silnika nic nie można dobrego kupić to jak 10 lat temu z samochodami .
Silnik 10 KM nowy obecnie można kupić za 11000 pln tz że w normalnych warunkach taki silnik 10 latek powinien kosztować 4000 pln
takich cen nie ma . Każdy sprzedawca się ceni bo uważa że ma najlepszy na świecie silnik i go nie sprzeda za grosze i chce 50 lub
więcej % wartości nowego silnika zaburtowego .
Wniosek rynek w bardzo szybkim tempie nasyca się dobrymi silnikami używanymi pomimo narzekań silniki 2T są coraz bardziej
kupowane i chyba ja sobie odpuszczę 4T nowej generacji i kupię klamota 2T którego każdy mechanik powinien zrobić .

Jeszcze raz dzięki za ostrzeżenie dotyczące o w/w firmy

#62 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15678 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 26 styczeń 2017 - 23:29

Ostatnio szukam silnika 15-20 KM pod pawęz 560 mm tz L . W poprzednich Waszych postach uprzedzacie innych o firmie do której
miałem dzwonić o silnik ale sobie odpuszczę.
Dużo czytam i sprawdzam strony z używanymi silnikami zaburtowymi .
Ogólni ludzie piszą że ktoś chce za gówniane pieniądze kupić dobry 10 letni silnik zaburtowy dobrej firmy co
to znaczy za gówniane pieniądze za 30% wartości nowego silnika nic nie można dobrego kupić to jak 10 lat temu z samochodami .
Silnik 10 KM nowy obecnie można kupić za 11000 pln tz że w normalnych warunkach taki silnik 10 latek powinien kosztować 4000 pln
takich cen nie ma . Każdy sprzedawca się ceni bo uważa że ma najlepszy na świecie silnik i go nie sprzeda za grosze i chce 50 lub
więcej % wartości nowego silnika zaburtowego .
Wniosek rynek w bardzo szybkim tempie nasyca się dobrymi silnikami używanymi pomimo narzekań silniki 2T są coraz bardziej
kupowane i chyba ja sobie odpuszczę 4T nowej generacji i kupię klamota 2T którego każdy mechanik powinien zrobić .

Jeszcze raz dzięki za ostrzeżenie dotyczące o w/w firmy

Jedna uwaga. Tohatsu Made in Japan możesz kupić sporo poniżej 11000 zł. Niecałe 9.


  • Tabor lubi to

#63 OFFLINE   Tabor

Tabor

    OO7

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 936 postów
  • LokalizacjaInnemiejsce
  • Imię:Tetryk
  • Nazwisko:Tetryk

Napisano 27 styczeń 2017 - 16:56

Do tej pory bardzo mało pływałem łódkami z silnikiem spalinowym i nie chciałbym na Bug kupować od razu nówki silnika.
Chcę trochę używkami popływać , może później sobie sprawie nowy teraz trochę szkoda .
Ceny silników niektórych marek spadają rynek zaczyna być nasycony ale te silniki od 10 do 25 KM trzymają cenę nawet używki .
Dzięki Godski .

#64 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 27 styczeń 2017 - 18:07

A ja mam po 8 tys nowki 9.9 i też się sprzedać nie chcą choxiaz używki potrafią tyle kosztować:) taki to urok

#65 OFFLINE   Tabor

Tabor

    OO7

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 936 postów
  • LokalizacjaInnemiejsce
  • Imię:Tetryk
  • Nazwisko:Tetryk

Napisano 27 styczeń 2017 - 18:53

womaly23 co to za silniki daj jakiś namiar .
  • bongo731 lubi to

#66 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 27 styczeń 2017 - 19:28

Nowy Mercury 9.9 w pudełku, wszystko co dała fabryka itd, trafiają się różne marki i modele. Jest ogłoszenie w dziale sprzedam

Użytkownik womaly23 edytował ten post 27 styczeń 2017 - 19:29


#67 OFFLINE   Trebron

Trebron

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 93 postów

Napisano 28 styczeń 2017 - 10:07

Tak odbiegajac od uzywek  firmy P i innych rzezbiaczy  poprzedni mój silnik kupiony w stanie BDB Viking 2t 30 kucy załatwił  sam serwis , ot zapomnieli załozyc uszczelki pod wydech i wode zaciagał ;) 

 

Szukałem silnika prawie pól roku, przejechałem kilka tys km i w koncu nabyłem uzywaną yame F 15 w 2t jestem jeszce bardzie happy  bo sprawdziłem silnik u Dziewulskiego i to był mu warunek zakupu .

Sprawdzenie silnika wsadzanie sądy z mikro kamerą wszedzie  próby wysiłowe na biezni ;) regulacje gaznika naprawa mechanizmu szarpanki bo to wyszło kosztowała mnie 230 pln .

 

Po kilku silnikach które miałem stwierdzam nie ma silników uzywanych w idealnym stanie  sa silniki mniej lub bardziej zadbane wszystko zalezy na co trafić mozna i co i kto potem spierdzieli ;).



#68 OFFLINE   Tabor

Tabor

    OO7

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 936 postów
  • LokalizacjaInnemiejsce
  • Imię:Tetryk
  • Nazwisko:Tetryk

Napisano 28 styczeń 2017 - 12:52

Trebron ja nie mam w okolicy Warszawy takiego Dziewulskiego . Co do cen to te 230 pln to u nas krzyczą za same wniesienie
silnika do serwisu .Za przegląd Hondy BF 15 oleje , świece , wirnik pompy wody ze sprawdzeniem ciśnienia 1150 pln podobno to
bardzo dobra cena .
Miałem możliwość kupienia Yamachę 15 KM 2T z dobrych rąk ale za długo się zastanawiałem i została sprzedana za 3,5 tyś pln .
Mam czas mi się nie śpieszy nadal szukam . Szkoda mi kupić nowego silnika na Bug a tym bardziej że nie pływałem dużo i trzeba
się obeznać i popływać na używanym silniku .

#69 OFFLINE   Trebron

Trebron

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 93 postów

Napisano 28 styczeń 2017 - 13:29

Sory za offa .

 

Jezeli miałeś do kupna F 15 za ta kwote to żes przespał Kolego Tabor modele po 2005 o pojemnosci 243 cm 3 to konstrukcja do dzis produkowana i słynąca z niezawodnosci. zadbane silniki to cena wysjciowa 4500 rosnąca wraz z rokiem produkcji .

 

Skontaktuj sie z kloegą Womaly chyba że nie nteresuje cię V-max taka wersja tej Yamy  .

 

Co do serwisów Hondy czy iinych 4T pamietaj są duze i małe przeglady i rozpierdchy ;) a wiekszosc czesci sa tylko ori .


Użytkownik Trebron edytował ten post 28 styczeń 2017 - 14:16


#70 OFFLINE   Jammaey

Jammaey

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 265 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Radek

Napisano 18 luty 2017 - 15:27

Koszty eksploatacyjne,serwis,ewentualne naprawy będą tańsze w silniku 2T niż 4T?

#71 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 18 luty 2017 - 15:45

2T

#72 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15678 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 18 luty 2017 - 15:59

Koszty eksploatacyjne,serwis,ewentualne naprawy będą tańsze w silniku 2T niż 4T?

 

 

2T

A w przypadku gdy ktoś robi dużo kilometrów na wodzie to czy mniejsze zużycie paliwa nie zrekompensuje ewentualnych większych wydatków związanych z serwisem ?


  • Stary i wasaty lubi to

#73 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 18 luty 2017 - 16:39

Myślę że każdy ma swoje zdanie. To że 2T pali więcej to wiadomo ale kosztem mocy na +. Czyli mając 9.9 w 2T można napisać że mamy 11-12 hp w 4T szczególnie przy starcie..

Użytkownik womaly23 edytował ten post 18 luty 2017 - 16:45

  • ManieQ lubi to

#74 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 18 luty 2017 - 18:18

Przy starcie tak ale prędkość maksymalna będzie taka sama

#75 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 18 luty 2017 - 18:54

Nie do końca.
Mam porównanie, moc 50 hp.
4t znacznie bardziej odczuwał ciężar na łodzi.
Generalnie, trochę wolniejszy.

#76 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 18 luty 2017 - 19:35

Nie da się tak porównac jeden do jednego bo musiałyby mieć identyczne śruby i obroty maksymalne. Jeżeli coś ma 50hp to czy to jest 2T czy 4T będzie to samo. Jeżeli nie to na prędkość maksymalna decydują inne względy a na pewno nie moc

#77 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 18 luty 2017 - 19:40

Ja jednak podzielam zdanie kotwitz, testowałem i mi też 2T wychodziło że szybsze, szczególnie przy większej mocy silnika bo tam dosc spora różnica w wadze jest.

Użytkownik womaly23 edytował ten post 18 luty 2017 - 19:43


#78 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 18 luty 2017 - 19:56

Czyli decyduje masa a nie w sposób bezpośredni moc. Nie pływałem na tak dużym silniku więc nie wiem. Jaka jest różnica wagi i osiąganej predkosci 2T , 4T przy takiej mocy?
Miałem za to okazję porównywać silniki o mocy około 10Km (8-9,9) i płynęły tak samo

Użytkownik crizz100 edytował ten post 18 luty 2017 - 19:58


#79 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15678 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 18 luty 2017 - 20:07

Czyli decyduje masa a nie w sposób bezpośredni moc. Nie pływałem na tak dużym silniku więc nie wiem. Jaka jest różnica wagi i osiąganej predkosci 2T , 4T przy takiej mocy?
Miałem za to okazję porównywać silniki o mocy około 10Km (8-9,9) i płynęły tak samo

Faktycznie. Większa masa na pawęży może powodować mniejszą prędkość. Pewnie ustawienie dziobu w stosunku do powierzchni wody również.

Tylko gdybam.



#80 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 20 luty 2017 - 10:34

Nie da się tak porównac jeden do jednego bo musiałyby mieć identyczne śruby i obroty maksymalne. Jeżeli coś ma 50hp to czy to jest 2T czy 4T będzie to samo. Jeżeli nie to na prędkość maksymalna decydują inne względy a na pewno nie moc

 

Masa ma znaczący wpływ przy starcie. Im cięższy motor tym łódka będzie wolniej wchodziła w ślizg ale na prędkość maksymalną już nie. 
Biorąc pod uwagę silniki o tej samej mocy 2T zawsze będzie miał lepszą sprawność niż 4T. To można porównać trochę do samochodów. 2T zachowuje się jak turbo diesel, a 4T jak wolnossąca benzyna. Niby moc maksymalna ta sama ale zdecydowanie w innym zakresie obrotów. 2T z reguły kręci do 5600, a 4T do 6000-6400 więc te same śruby odpadają.
Drugą ważną sprawą na którą prawie nikt nie zwraca uwagi to przełożenie, które również ma dość duży wpływ na dobór śruby, a co za tym idzie -  na osiągi.
 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych