PINPOL Chojnów - "Serwis" i sprzedaż silników... RADZĘ UWAŻAĆ!!!
#61 OFFLINE
Napisano 26 styczeń 2017 - 22:10
miałem dzwonić o silnik ale sobie odpuszczę.
Dużo czytam i sprawdzam strony z używanymi silnikami zaburtowymi .
Ogólni ludzie piszą że ktoś chce za gówniane pieniądze kupić dobry 10 letni silnik zaburtowy dobrej firmy co
to znaczy za gówniane pieniądze za 30% wartości nowego silnika nic nie można dobrego kupić to jak 10 lat temu z samochodami .
Silnik 10 KM nowy obecnie można kupić za 11000 pln tz że w normalnych warunkach taki silnik 10 latek powinien kosztować 4000 pln
takich cen nie ma . Każdy sprzedawca się ceni bo uważa że ma najlepszy na świecie silnik i go nie sprzeda za grosze i chce 50 lub
więcej % wartości nowego silnika zaburtowego .
Wniosek rynek w bardzo szybkim tempie nasyca się dobrymi silnikami używanymi pomimo narzekań silniki 2T są coraz bardziej
kupowane i chyba ja sobie odpuszczę 4T nowej generacji i kupię klamota 2T którego każdy mechanik powinien zrobić .
Jeszcze raz dzięki za ostrzeżenie dotyczące o w/w firmy
#62 OFFLINE
Napisano 26 styczeń 2017 - 23:29
Ostatnio szukam silnika 15-20 KM pod pawęz 560 mm tz L . W poprzednich Waszych postach uprzedzacie innych o firmie do której
miałem dzwonić o silnik ale sobie odpuszczę.
Dużo czytam i sprawdzam strony z używanymi silnikami zaburtowymi .
Ogólni ludzie piszą że ktoś chce za gówniane pieniądze kupić dobry 10 letni silnik zaburtowy dobrej firmy co
to znaczy za gówniane pieniądze za 30% wartości nowego silnika nic nie można dobrego kupić to jak 10 lat temu z samochodami .
Silnik 10 KM nowy obecnie można kupić za 11000 pln tz że w normalnych warunkach taki silnik 10 latek powinien kosztować 4000 pln
takich cen nie ma . Każdy sprzedawca się ceni bo uważa że ma najlepszy na świecie silnik i go nie sprzeda za grosze i chce 50 lub
więcej % wartości nowego silnika zaburtowego .
Wniosek rynek w bardzo szybkim tempie nasyca się dobrymi silnikami używanymi pomimo narzekań silniki 2T są coraz bardziej
kupowane i chyba ja sobie odpuszczę 4T nowej generacji i kupię klamota 2T którego każdy mechanik powinien zrobić .
Jeszcze raz dzięki za ostrzeżenie dotyczące o w/w firmy
Jedna uwaga. Tohatsu Made in Japan możesz kupić sporo poniżej 11000 zł. Niecałe 9.
- Tabor lubi to
#63 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2017 - 16:56
Chcę trochę używkami popływać , może później sobie sprawie nowy teraz trochę szkoda .
Ceny silników niektórych marek spadają rynek zaczyna być nasycony ale te silniki od 10 do 25 KM trzymają cenę nawet używki .
Dzięki Godski .
#64 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2017 - 18:07
#65 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2017 - 18:53
- bongo731 lubi to
#66 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2017 - 19:28
Użytkownik womaly23 edytował ten post 27 styczeń 2017 - 19:29
#67 OFFLINE
Napisano 28 styczeń 2017 - 10:07
Tak odbiegajac od uzywek firmy P i innych rzezbiaczy poprzedni mój silnik kupiony w stanie BDB Viking 2t 30 kucy załatwił sam serwis , ot zapomnieli załozyc uszczelki pod wydech i wode zaciagał
Szukałem silnika prawie pól roku, przejechałem kilka tys km i w koncu nabyłem uzywaną yame F 15 w 2t jestem jeszce bardzie happy bo sprawdziłem silnik u Dziewulskiego i to był mu warunek zakupu .
Sprawdzenie silnika wsadzanie sądy z mikro kamerą wszedzie próby wysiłowe na biezni regulacje gaznika naprawa mechanizmu szarpanki bo to wyszło kosztowała mnie 230 pln .
Po kilku silnikach które miałem stwierdzam nie ma silników uzywanych w idealnym stanie sa silniki mniej lub bardziej zadbane wszystko zalezy na co trafić mozna i co i kto potem spierdzieli .
#68 OFFLINE
Napisano 28 styczeń 2017 - 12:52
silnika do serwisu .Za przegląd Hondy BF 15 oleje , świece , wirnik pompy wody ze sprawdzeniem ciśnienia 1150 pln podobno to
bardzo dobra cena .
Miałem możliwość kupienia Yamachę 15 KM 2T z dobrych rąk ale za długo się zastanawiałem i została sprzedana za 3,5 tyś pln .
Mam czas mi się nie śpieszy nadal szukam . Szkoda mi kupić nowego silnika na Bug a tym bardziej że nie pływałem dużo i trzeba
się obeznać i popływać na używanym silniku .
#69 OFFLINE
Napisano 28 styczeń 2017 - 13:29
Sory za offa .
Jezeli miałeś do kupna F 15 za ta kwote to żes przespał Kolego Tabor modele po 2005 o pojemnosci 243 cm 3 to konstrukcja do dzis produkowana i słynąca z niezawodnosci. zadbane silniki to cena wysjciowa 4500 rosnąca wraz z rokiem produkcji .
Skontaktuj sie z kloegą Womaly chyba że nie nteresuje cię V-max taka wersja tej Yamy .
Co do serwisów Hondy czy iinych 4T pamietaj są duze i małe przeglady i rozpierdchy a wiekszosc czesci sa tylko ori .
Użytkownik Trebron edytował ten post 28 styczeń 2017 - 14:16
#70 OFFLINE
Napisano 18 luty 2017 - 15:27
#71 OFFLINE
Napisano 18 luty 2017 - 15:45
#72 OFFLINE
Napisano 18 luty 2017 - 15:59
Koszty eksploatacyjne,serwis,ewentualne naprawy będą tańsze w silniku 2T niż 4T?
2T
A w przypadku gdy ktoś robi dużo kilometrów na wodzie to czy mniejsze zużycie paliwa nie zrekompensuje ewentualnych większych wydatków związanych z serwisem ?
- Stary i wasaty lubi to
#73 OFFLINE
Napisano 18 luty 2017 - 16:39
Użytkownik womaly23 edytował ten post 18 luty 2017 - 16:45
- ManieQ lubi to
#74 OFFLINE
Napisano 18 luty 2017 - 18:18
#75 OFFLINE
Napisano 18 luty 2017 - 18:54
Mam porównanie, moc 50 hp.
4t znacznie bardziej odczuwał ciężar na łodzi.
Generalnie, trochę wolniejszy.
#76 OFFLINE
Napisano 18 luty 2017 - 19:35
#77 OFFLINE
Napisano 18 luty 2017 - 19:40
Użytkownik womaly23 edytował ten post 18 luty 2017 - 19:43
#78 OFFLINE
Napisano 18 luty 2017 - 19:56
Miałem za to okazję porównywać silniki o mocy około 10Km (8-9,9) i płynęły tak samo
Użytkownik crizz100 edytował ten post 18 luty 2017 - 19:58
#79 OFFLINE
Napisano 18 luty 2017 - 20:07
Czyli decyduje masa a nie w sposób bezpośredni moc. Nie pływałem na tak dużym silniku więc nie wiem. Jaka jest różnica wagi i osiąganej predkosci 2T , 4T przy takiej mocy?
Miałem za to okazję porównywać silniki o mocy około 10Km (8-9,9) i płynęły tak samo
Faktycznie. Większa masa na pawęży może powodować mniejszą prędkość. Pewnie ustawienie dziobu w stosunku do powierzchni wody również.
Tylko gdybam.
#80 OFFLINE
Napisano 20 luty 2017 - 10:34
Nie da się tak porównac jeden do jednego bo musiałyby mieć identyczne śruby i obroty maksymalne. Jeżeli coś ma 50hp to czy to jest 2T czy 4T będzie to samo. Jeżeli nie to na prędkość maksymalna decydują inne względy a na pewno nie moc
Masa ma znaczący wpływ przy starcie. Im cięższy motor tym łódka będzie wolniej wchodziła w ślizg ale na prędkość maksymalną już nie.
Biorąc pod uwagę silniki o tej samej mocy 2T zawsze będzie miał lepszą sprawność niż 4T. To można porównać trochę do samochodów. 2T zachowuje się jak turbo diesel, a 4T jak wolnossąca benzyna. Niby moc maksymalna ta sama ale zdecydowanie w innym zakresie obrotów. 2T z reguły kręci do 5600, a 4T do 6000-6400 więc te same śruby odpadają.
Drugą ważną sprawą na którą prawie nikt nie zwraca uwagi to przełożenie, które również ma dość duży wpływ na dobór śruby, a co za tym idzie - na osiągi.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych