Jaka ładowarka?
#261 OFFLINE
Napisano 07 maj 2016 - 08:34
#262 OFFLINE
Napisano 07 maj 2016 - 09:19
A proszę jeszcze o informacje jakich napięć powinienem unikać w aku żelowym Npg ? Nie przekraczać 15V ? Aku ma 100Ah wiec nie powinienem przekroczyć 0,03 c. Czyli 30 A?
Pozdrawiam
#263 OFFLINE
Napisano 07 maj 2016 - 09:21
Z tego co widzę to nie ma wyświetlacza gdzie pokazuje parametry ładowania. Na dobrą sprawę nie jest to potrzebne . Gdyż ma ładować a nie pokazywać. Podłącz normalnie ten aku do niej i niech ładuje. Może przeszła w tryb podtrzymania . W tedy utrzymuje aku w pełnej gotowości zapodajac od czasu do czasu impulsy.
W tej ladowarki nie zdefiniujesz pojemności aku i prądu ładowania. Jej max to 10A czyli 0.1 C aku 100ah i jest ok. Prąd sama sobie ustali. Napięcie 15V mają niektore ladowarki w programach odrębnych celem odsiarczenia i desulfation . Także nie masz wpływu na napiec prócz wyboru zel/wet gdzie to już jest zdefiniowane. Na aku powinno być napisane cycle use U= . Standy use U = i max prąd ladowania
Użytkownik siarq edytował ten post 07 maj 2016 - 09:31
#264 OFFLINE
Napisano 07 maj 2016 - 09:49
http://www.sonarskle...ych-p-1518.html
Taka mam.
Ja też....własnie naładowałem wczoraj wspomnianym szumacherem 100 ah Toyamę NPCG do do 13,7 ,spadek do 13,4 i ładowarka ładuję Toyamę z powrotem nie wiem czy to tak ma być ...ale chyba tak... teraz przeszła w stan czuwania//
Użytkownik delux64 edytował ten post 07 maj 2016 - 09:57
#265 OFFLINE
Napisano 07 maj 2016 - 10:10
Tak ma być bo podtrzymuje aku
#266 OFFLINE
Napisano 07 maj 2016 - 10:17
Witam,
Jestem posiadaczem akumulatora Km battery Npg 100Ah i do tego ładowarka schumacher 10 A.
Mam pytanie. Podłączyłem aku po wyjęciu z pudełka do ładowarki. Po jakiejś godzinie z groszem zapaliła się lampka ,że aku jest naładowany. Wyłączyłem go i po 15 min podłączyłem znów, bo doszłam do wniosku ,że chce żeby doładowaywał się jak napięcie spadnie. I teraz ładuje się na 10A (tak jak poprzednio) już ze 2 godziny. Czy wszystko jest ok? Czemu teraz ładuje dłużej?
Sorry za tak banalne pytania ,ale to mój pierwszy aku i nie chce nic zepsuć.
Ps. Ładować powinienem tylko 10 A tak? Bo czytałem trochę i niektórzy piszą że lepiej ładować mniejszym proądem, a w sklepie sonar tam gdzie go kupiłem powiedziano mi że lepiej 10A .
Pozdrawiam
U mnie też tak było....i też myslałem że coś nie tak,ale widocznie tak ma być...
- Virusek lubi to
#267 OFFLINE
Napisano 07 maj 2016 - 11:41
#268 OFFLINE
Napisano 07 maj 2016 - 11:47
#269 OFFLINE
Napisano 07 maj 2016 - 12:31
http://allegro.pl/sh...item=5715282641
I do czego jest bocznik? Do rozdzielenia ?
#270 OFFLINE
Napisano 07 maj 2016 - 16:16
Jeszcze pytanie. Jak podłączyć taki sprzęcik? Jest na aukcji schemat. Ale pytanie czy trzeba to podłączyć przez jakiś niezależny zasilacz? Czy do aku wzystko?
Voltomierz na aku + do + i = do = , amperomierz jeden koniec na + aku drugi na + ladowarki
- Virusek lubi to
#271 OFFLINE
Napisano 08 maj 2016 - 09:31
Moduł woltomierz 0-99.9V amperomierz 10A bocznik
http://allegro.pl/sh...item=5715282641
I do czego jest bocznik? Do rozdzielenia ?
Jak już to chcesz to lepiej kup taki do 50 albo do 100A i na stałe do akumulatora zamontuj. Będziesz widział jaki jest pobór prądu również podczas pływania.
#272 OFFLINE
Napisano 08 maj 2016 - 10:11
#273 OFFLINE
Napisano 29 maj 2016 - 18:48
Jestem zdecydowany na któregoś cteka MXS 7.0 albo MXS 10.. tylko który?
Obecnie 72ah - samochodowy , 80Ah do silnika , planuję dokupić jeszcze jeden jakiś większy powiedzmy 100,110 Ah.
Który prostownik wybrać żeby bezproblemowo naładować przez noc ( +/- 6h ) ten docelowy 100Ah+?
Aspekt cenowy, pomijamy.
#274 OFFLINE
Napisano 29 maj 2016 - 18:55
Mam taki zestaw i sobie bardzo chwalę:
http://www.akumulato...,8V-230W17A/473
Użytkownik wilk325 edytował ten post 29 maj 2016 - 18:56
#275 OFFLINE
Napisano 29 maj 2016 - 19:13
Jammaey przyjmuje sie ze ladujemy akumulator pradem o maksymalnej wartosci 10% pojemnosci aku. Czyli 100ah maksymalnie ladujemy 10a. Tak jest najzdrowiej dla baterii. Ladowarka 7A bedzie ok, lepsza bylaby 10A, jesli cena nie jest bariera nie do przeskoczenia to kupuj mocniejsza.
#276 OFFLINE
Napisano 29 maj 2016 - 19:18
Jestem zdecydowany na któregoś cteka MXS 7.0 albo MXS 10.. tylko który?
Obecnie 72ah - samochodowy , 80Ah do silnika , planuję dokupić jeszcze jeden jakiś większy powiedzmy 100,110 Ah.
Który prostownik wybrać żeby bezproblemowo naładować przez noc ( +/- 6h ) ten docelowy 100Ah+?
Aspekt cenowy, pomijamy.
Mocy ładowania nigdy za dużo. Jak pomijasz cenę bierz MXS 10.
Jednym i drugim spokojnie naładujesz.
Jammaey przyjmuje sie ze ladujemy akumulator pradem o maksymalnej wartosci 10% pojemnosci aku. Czyli 100ah maksymalnie ladujemy 10a. Tak jest najzdrowiej dla baterii. Ladowarka 7A bedzie ok, lepsza bylaby 10A, jesli cena nie jest bariera nie do przeskoczenia to kupuj mocniejsza.
Marcin, 10% to jakiś mit, na moim akumulatorze 160Ah napisane jest że mogę go ładować max 48A, czyli wg zasady 10%, mój aku powinien mieć 480Ah
#277 OFFLINE
Napisano 29 maj 2016 - 20:30
Mocy ładowania nigdy za dużo. Jak pomijasz cenę bierz MXS 10.
Jednym i drugim spokojnie naładujesz.
Marcin, 10% to jakiś mit, na moim akumulatorze 160Ah napisane jest że mogę go ładować max 48A, czyli wg zasady 10%, mój aku powinien mieć 480Ah
ale tj maxymalny prad jakim moze byc ladowany a nie zalecany. To robi znaczna roznice. sprobuj poldaowac ten aku 160ah przez sezon pradem 48A i na koniec sezonu sprawdz jego pojemnosc. moze sie okazac ze ze 160 zostalo 60
#278 OFFLINE
Napisano 30 maj 2016 - 05:42
ale tj maxymalny prad jakim moze byc ladowany a nie zalecany. To robi znaczna roznice. sprobuj poldaowac ten aku 160ah przez sezon pradem 48A i na koniec sezonu sprawdz jego pojemnosc. moze sie okazac ze ze 160 zostalo 60
A skąd to wiesz? Pokaż jakieś wiarygodne dane?
Pewnie inżynierowie którzy projektowali ten akumulator to jakieś paparki z wiochy zabitej dechami i sobie tak dla jaj nanieśli napis na akumulator.
I jeszcze na koniec, postaraj się pisać po polsku.
#279 OFFLINE
Napisano 30 maj 2016 - 06:57
Za literowki przepraszam moja wina . Efekt pisania na telefonie.A skąd to wiesz? Pokaż jakieś wiarygodne dane?
Pewnie inżynierowie którzy projektowali ten akumulator to jakieś paparki z wiochy zabitej dechami i sobie tak dla jaj nanieśli napis na akumulator.
I jeszcze na koniec, postaraj się pisać po polsku.
Co do tych inżynierów papraków jak ich nazwałes. To właśnie po to nanosza tego typu informacje na akumulator , żeby uzytkownicy swoimi złotymi myślami i poczynaniami typu ładowanie akumulatora prądem 0.25C nie zniszczyć go . Włącz sobie wikipedie bądź jakąś inną stronę pierwsza lepsza i poczytaj o zasadach eksploatacji akumulatorow. Dla mnie możesz swoka bateryjke ładować nawet prądem 100A. Twój cyrk. Tylko nie pisz takich pierdoł bo są ludzie którzy wogole nie mają o tym pojęcia i później bez sensu niszczą swoje akumulatory. Także nie obrażaj się tylko pokory trochę. ..
Użytkownik siarq edytował ten post 30 maj 2016 - 07:00
- Fiskare lubi to
#280 OFFLINE
Napisano 30 maj 2016 - 07:40
Adam, odsyłanie do netu jest słabe, wybacz....
Każdy pisze o 10%, a gdzie jest info (jakieś badania) że to jest najlepsze.
I nie pisz mi o 100A ładowania, bo mnie to obraża, a z Ciebie robi ignoranta (a zakładam że tak nie jest).
Dobra ładowarka automatyczna nie uszkodzi akumulatora. Da tyle prądu, ile trzeba. Dlatego jest "automatyczna".
A manualna tyle, ile użytkownik ustawi, a wtedy możesz pisać uszkodzeniach akumulatora.
Poza tym zapewne się również orientujesz że duży prąd ładowania = wyższa cena.
Oczywiście mam na myśli rynek konsumencki/wędkarski, a nie przemysłowy.
Zresztą każdy ma swój cyrk jak napisałeś....
EOT
Użytkownicy przeglądający ten temat: 9
0 użytkowników, 9 gości, 0 anonimowych