Jaka ładowarka?
#781 OFFLINE
Napisano 28 kwiecień 2020 - 21:16
#782 OFFLINE
Napisano 02 maj 2020 - 06:26
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
#783 OFFLINE
Napisano 02 maj 2020 - 07:55
Ja stawiam na wyeksploatowane akumulatory. A jak było jakiś czas temu?
#784 OFFLINE
Napisano 02 maj 2020 - 08:14
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
#785 OFFLINE
Napisano 02 maj 2020 - 08:16
Sprawdź akumulatory miernikiem pracy i będziesz wiedział ile Wh mają pojemności.
Użytkownik Domator edytował ten post 02 maj 2020 - 08:50
#786 OFFLINE
Napisano 02 maj 2020 - 08:21
Wirnik silnika nie stawia zbyt dużego oporu?
Ja jak mam wątpliwości z tym wirnikiem, to daję prędkość na maksa i wyłączam napęd. Wirnik powinien jakiś czas obracać się napędzany strumieniem wody.
Mierniki fałszują obraz stanu akumulatora. Sprawdzone to było wielokrotnie. Samochód odpalisz, ale pojemności nie sprawdzisz. Za grosz nie wierzę tym mirnikom.
Nie masz jakiegoś kumpla z silnikiem, aby na jego silniku sprawdzić akumulatory? Można jeszcze miernikiem sprawdzić prąd jaki pobiera silnik. Może masz możliwość pożyczenia takiego miernika, bo są dosyć drogie do prądu DC.
Grzeją się podczas ładowania?
Użytkownik Janusszr edytował ten post 02 maj 2020 - 08:31
#787 OFFLINE
Napisano 02 maj 2020 - 08:25
Sprawdzę przy najbliższej okazji nad wodaWirnik silnika nie stawia zbyt dużego oporu?
Ja jak mam wątpliwości z tym wirnikiem, to daję prędkość na maksa i wyłączam napęd. Wirnik powinien jakiś czas obracać się napędzany strumieniem wody.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
#788 OFFLINE
Napisano 02 maj 2020 - 11:19
Najtańszy test - podłącz trzy samochodowe żarówki równolegle i miernik do akumulatora. Sprawdź na naładowanym ile czasu mu zajmie zejście pod obciążeniem do 11 V. Tylko pilnuj aby podczas testu nie rozładować do zera, ja nastawiam alarm co pół godziny w telefonie.
Sprawdzam tak od lat.
IMG_20200422_192345.jpg 55,27 KB 9 Ilość pobrań
#789 OFFLINE
Napisano 02 maj 2020 - 15:05
Wirnik silnika nie stawia zbyt dużego oporu?
Ja jak mam wątpliwości z tym wirnikiem, to daję prędkość na maksa i wyłączam napęd. Wirnik powinien jakiś czas obracać się napędzany strumieniem wody.
Mierniki fałszują obraz stanu akumulatora. Sprawdzone to było wielokrotnie. Samochód odpalisz, ale pojemności nie sprawdzisz. Za grosz nie wierzę tym mirnikom.
Nie masz jakiegoś kumpla z silnikiem, aby na jego silniku sprawdzić akumulatory? Można jeszcze miernikiem sprawdzić prąd jaki pobiera silnik. Może masz możliwość pożyczenia takiego miernika, bo są dosyć drogie do prądu DC.
Grzeją się podczas ładowania?
Chyba źle się zrozumieliśmy chodziło mi o sprawdzenie jaką użyteczną pojemność ma akumulator. Na łódce podłącz miernik pomiędzy akumulator i silnik. Pływaj do bezpiecznego rozładowania akumulatora. Odczytasz wtedy oddane przez akumulator amperogodziny oraz watogodziny. Wtedy będziesz wiedział jak daleko jest od nominalnych wartości.
możesz zastosować choćby taki : https://pl.aliexpres...cB&gclsrc=aw.ds
albo taki:
https://allegro.pl/o...100a-8335019056
Użytkownik Domator edytował ten post 02 maj 2020 - 15:05
#790 OFFLINE
Napisano 26 maj 2020 - 06:49
Sprawdzę przy najbliższej okazji nad woda
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
po pierwszym teście ten niebieski ma 153 Wh
#791 OFFLINE
Napisano 26 maj 2020 - 07:49
153 Wh to całe nic, dla 12V daje ci pojemnośc 12Ah, czyli taka bateryjka dla echosondy, powinny mieć pojemność co najmniej 1200-1400Wh
- Jozi lubi to
#792 OFFLINE
Napisano 26 maj 2020 - 13:07
153 Wh to całe nic, dla 12V daje ci pojemnośc 12Ah, czyli taka bateryjka dla echosondy, powinny mieć pojemność co najmniej 1200-1400Wh
To jakaś potężna oceaniczna echosonda to musi być. 1200 - 1400 Wh starcza na wielogodzinne powolne pływanie na silniku elektrycznym
#793 OFFLINE
Napisano 27 maj 2020 - 06:52
To jakaś potężna oceaniczna echosonda to musi być. 1200 - 1400 Wh starcza na wielogodzinne powolne pływanie na silniku elektrycznym
Że co?
#794 OFFLINE
Napisano 27 maj 2020 - 18:57
Że co?
1400 Wh przy napięciu 12 V daje akumulator o pojemności użytecznej 116 Ah. Przy trollingu i pływaniu z prędkością 2,5 - 3 km/h mam pobór prądu przy bezwietrznej pogodzie 5-7 A i napięciu 12 V . Czyli 116Ah /7A = 16 godzin pływania. Nawet jakby pływać ponad 3 km/h to na 8 godzin starczy z zapasem.
Fizyki nie oszukasz !
#795 OFFLINE
Napisano 28 maj 2020 - 08:17
1400 Wh przy napięciu 12 V daje akumulator o pojemności użytecznej 116 Ah. Przy trollingu i pływaniu z prędkością 2,5 - 3 km/h mam pobór prądu przy bezwietrznej pogodzie 5-7 A i napięciu 12 V . Czyli 116Ah /7A = 16 godzin pływania. Nawet jakby pływać ponad 3 km/h to na 8 godzin starczy z zapasem.
Fizyki nie oszukasz !
Źle liczysz bo zakładasz że rozładujesz go do zera. Nie da rady a poza tym po zejściu poniżej 10-10,5 V pod obciążeniem będzie trupkowaty.
#796 OFFLINE
Napisano 28 maj 2020 - 12:31
Źle liczysz bo zakładasz że rozładujesz go do zera. Nie da rady a poza tym po zejściu poniżej 10-10,5 V pod obciążeniem będzie trupkowaty.
Liczyłem pojemność użyteczną, a nie nominalną !- wyraźnie to sobie zastrzegłem zastrzegłem w moim poście.
Nominalna pewnie będzie ze 30 % wyższa. Czyli aby mieś akumulator o pojemności użytecznej 1400 WH trzeba kupić akumulator jakieś 1800 Wh.
Ponadto podałem widełkowo ampery i tak przy 12 V maksymizerem (regulatorem obrotów) ustawiam na 5 A, a jak spadnie do 11 A wtedy trzeba ustawić 7 by łódka nie zwolniła. A gdzy jest 10,8 strażnik odcina mi akumulator.
Dotyczy to kawasiaka. Jeśli chodzi o LI - ion jest trochę inaczej - inne zakresy napięć.
Generalnie akumulator o pojemności użytecznej 1400 WH starcza na wiele godzin powolnego pływania.
#797 OFFLINE
Napisano 28 maj 2020 - 12:51
przy kwasach wszelkiej masci pojemnosc "uzyteczna" spada znacznie wraz z wzrostem pradu rozladowania. Stad tez zazwyczaj sa podawane wartosci C20 dla nich. Przy litowych akumulatorach dostepna jest praktycznie cala pojemnosc akumulatora dla C1 i tu jest najwieksza przewaga litu wzgledem kwasow
#798 OFFLINE
Napisano 28 maj 2020 - 14:01
przy kwasach wszelkiej masci pojemnosc "uzyteczna" spada znacznie wraz z wzrostem pradu rozladowania. Stad tez zazwyczaj sa podawane wartosci C20 dla nich. Przy litowych akumulatorach dostepna jest praktycznie cala pojemnosc akumulatora dla C1 i tu jest najwieksza przewaga litu wzgledem kwasow
Zgadzam się w całej rozciągłości
#799 OFFLINE
Napisano 02 czerwiec 2020 - 08:23
Szukam ładowarki do akumulatora kwasowego Trojan 130ah, cenowo powiedzmy do 400zł. Jesteście w stanie coś polecić? Do tej pory ładowałem kupionym w zestawie wraz z silnikiem kilka lat temu minn koty.
#800 OFFLINE
Napisano 02 czerwiec 2020 - 11:26
Szukam ładowarki do akumulatora kwasowego Trojan 130ah, cenowo powiedzmy do 400zł. Jesteście w stanie coś polecić? Do tej pory ładowałem kupionym w zestawie wraz z silnikiem kilka lat temu minn koty.
Trojany też podpinają się pod Minn Kotę. Co stoi na przeszkodzie żeby dalej używać ten prostownik?
PS. Firma Semi elektronic (Polska) robi niezłe prostowniki. Użytkuję taki czwarty sezon. Jestem zadowolony.
Użytkownik Janusszr edytował ten post 02 czerwiec 2020 - 11:29
Użytkownicy przeglądający ten temat: 4
0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych