Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Haibo


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
605 odpowiedzi w tym temacie

#341 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 09 czerwiec 2018 - 16:58

Powodzenia :) zdajcie relacje co osiągnieliscie i ile wydaliscie
A z tym, że wszystko jedno jaki silnik To się zgadza do kwoty +- 2500$
  • trout master lubi to

#342 OFFLINE   skiba

skiba

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 09 czerwiec 2018 - 17:24

Mhmm. Jesteś pewien?

 

http://allegro.pl/si...6945936469.html


Użytkownik skiba edytował ten post 09 czerwiec 2018 - 17:28


#343 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 09 czerwiec 2018 - 17:32

Widziałeś to na żywo?
Słyszałeś odgłosy tego sterownika ? Ten opis jest rodem z baśni Andersena . Nie stać mnie na tego typu wynalzki

#344 OFFLINE   skiba

skiba

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 09 czerwiec 2018 - 17:34

Ty słyszałeś?



#345 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 09 czerwiec 2018 - 17:43

 Wojtek Warmuz pływał na tym swą łodzio-platformą, jest materiał na YT, ciche to nie jest.

Powiem tak, ten Haibo 9HP to klasyczny przykład robienia wody z mózgu, no chyba, że to jakieś inne HP aniżeli 0,99 KM

Z przeliczenia 2400W na KM wychodzi 3,2 i nic więcej. Ponton załadowany ołowiem w ilości 120kg za 100ah w 48V nie ma szans wejść w ślizg, no chyba że w litowych ogniwach a te z kolei dla 100ah też zabijają cenowo.

 

Skiba, przeczytaj silnikowe wątki- Adam ma eporpulsion 1kw, wcześniej haswinga 2hp,  także może cokolwiek powiedzieć o sprawności silników mocniejszych niż standardy.

Nikt nie broni tunningować zabawek, ale fizyki się nie oszuka.



#346 OFFLINE   skiba

skiba

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 09 czerwiec 2018 - 18:56

Myślę, że trochę przesadzasz.

 

1. Który z silników za ponad 2500 $ jest cichy? Torqeedo? Wątpię.

 

2. Jak reklamuje swoje silniki Torqeedo? Model 1003 to wg nich silnik o mocy 3 KM. Karvin jeszcze lepszy. U nich 2700 W to 9,5 KM. Więc wszyscy robią wodę z mózgu, a jedyną przewiną Haibo jest fakt, że jest dużo tańszy i chiński, więc wypada go wyśmiać.

 

3. Co ma rodzaj baterii do silnika? Chyba się zgodzisz, że ten sam problem z bateriami ( waga vs koszt) ma właściciel mocnych Torqeedo, co mocnego Haibo. Zresztą li-ion robią się coraz bardziej dostępne w normalniejszych cenach, jak ktoś jest trochę zaradny.

 

4. Znowu nie czytasz. Kto mówił o pontonie?

Pisałem o zamontowaniu większej śruby, żeby pchać cięższą łódź, rzecz wydawałaby się dosyć oczywista. Śruba będzie mnie kosztować góra 200 zł. Nie sprawdzi się, sprzedam. W czym problem?

 

Zastanów się co odpisujesz w wątkach, najpierw pisałeś coś o 12V, teraz o pontonach. Mam wrażenie, że piszesz trochę bez przemyślenia i zaśmiecasz wątek.



#347 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 09 czerwiec 2018 - 19:09

.

Użytkownik siarq edytował ten post 09 czerwiec 2018 - 19:11


#348 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 09 czerwiec 2018 - 19:12

Fizyka jest jedna -dotyczy pontonu tak samo jak łodzi. Dotyczy ona w równym stopniu śrub napędowych i ogniw - niezależnie od  rodzaju silnika elektrycznego. Dygresja o pontonach spowodowana była twym linkiem, gdzie dętka jest pchana przez wzmiankowany silnik.

W jednym masz racje- większość producentów podaje nierealne przeliczniki mocy i ciągi nie wiadomo czego.

 

skoro te Haibo jest takie super- weź na testy. Twoje pieniądze.

Z mej strony koniec- modzi będą mieli mniej roboty przy czyszczeniu.


Użytkownik Maciej_K edytował ten post 09 czerwiec 2018 - 19:25


#349 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 09 czerwiec 2018 - 19:27

Myślę, że trochę przesadzasz.

1. Który z silników za ponad 2500 $ jest cichy? Torqeedo? Wątpię.

2. Jak reklamuje swoje silniki Torqeedo? Model 1003 to wg nich silnik o mocy 3 KM. Karvin jeszcze lepszy. U nich 2700 W to 9,5 KM. Więc wszyscy robią wodę z mózgu, a jedyną przewiną Haibo jest fakt, że jest dużo tańszy i chiński, więc wypada go wyśmiać.

3. Co ma rodzaj baterii do silnika? Chyba się zgodzisz, że ten sam problem z bateriami ( waga vs koszt) ma właściciel mocnych Torqeedo, co mocnego Haibo. Zresztą li-ion robią się coraz bardziej dostępne w normalniejszych cenach, jak ktoś jest trochę zaradny.

4. Znowu nie czytasz. Kto mówił o pontonie?
Pisałem o zamontowaniu większej śruby, żeby pchać cięższą łódź, rzecz wydawałaby się dosyć oczywista. Śruba będzie mnie kosztować góra 200 zł. Nie sprawdzi się, sprzedam. W czym problem?

Zastanów się co odpisujesz w wątkach, najpierw pisałeś coś o 12V, teraz o pontonach. Mam wrażenie, że piszesz trochę bez przemyślenia i zaśmiecasz wątek.

Ad.1 epropulsion 3.0
Ad.2 Karwin ma 85% sprawności vs 55% torqeedo/epropulsion tu już masz zysk 30% na energii. Porównywanie 1kw torqeedo do 3hp spalin jest jak najbardziej na miejscu. Mają takie same osiągi to raz. A dwa że sprawność silników spalinowych jest mała 35%?
Ad.3 rodzaj baterii ma znaczenie. Przedewszystkim waga
Przy 12v to pikus. Ale 24v w zwyż już robi znaczną roznice rzedu dziesiątek kg. A to ma.wplyw na osiągi silnika
Kolejna rzecz co.do.aku brak szybkiego spadku napięcia pod pełnym obciążeniem,

Nikt Ci nie broni kupić innej śruby, tylko fizyki nie oszukasz. To.beda zmiany kosmetyczne . Bądź totalnie nie ekonomiczne pod względu energetycznym.
Znajdź sobie w necie test silnika 2hp.haswinga z śruba od torqeedo. Zobaczysz co wniosła zmiana i czy wogole.warto. nie mam zamiaru psioczyc na Haibo.. cena=jakość i tyle. A te r400 to jest poprostu bubel . Wykonanie. Osobne sterowniki. Piski...sorry nie za te pieniadze
. Kupuj, testuj i bądź zdrow

Użytkownik siarq edytował ten post 09 czerwiec 2018 - 19:41


#350 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 09 czerwiec 2018 - 19:47

Slrawność spaliny nie powinna brać pod uwagę, ponieważ standardowo moc mierzy się na wale śruby. W przypadku elektryków sprzedający stosują po prostu fizykę alternatywną. 3kW na pkborze daje 2,1-2,5kW na wale. Czyli elektryczne 3hp to lepiej niż spalinowe 8hp. Hętnie bym zobaczył taki test na dwa pontony :).


Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

#351 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 09 czerwiec 2018 - 19:56

z jaka predkoscia orientacyjnie pojdzie detka 3,6m przy silniku spalinowym 8hp ? 1 osba bez szpeju



#352 OFFLINE   ramzesso

ramzesso

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 32 postów
  • LokalizacjaTarnów
  • Imię:Marcin

Napisano 09 czerwiec 2018 - 20:21

Nie uważacie że rozmowy na wszelkich forach wyglądają tak samo? Włóż kij w mrowisko i się zaczyna "skakanie do gardeł" :) . Czy nie można trochę "poteoteryzować " na określony temat bez "napinki", i udowadniania sobie "mojszej nad twojszą racji". Przecież można ot tak sobie porozmawiać , czyż nie?



#353 OFFLINE   skiba

skiba

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 10 czerwiec 2018 - 08:57

Po przemyśleniu, przyznam, że trochę się może zapędziłem, choć uważam, że nadal nikt nie wytłumaczył, czemu zmiana parametrów śruby, działanie które w przypadku silników spalinowych jest powszechnie stosowane z pozytywnymi efektami, w przypadku elektryków, i tutaj ciekawostka - jedynie tych tańszych, budzi taki sprzeciw. Mam nadzieję, że wkrótce sprawdzę jej efekty.


Użytkownik skiba edytował ten post 10 czerwiec 2018 - 09:00


#354 OFFLINE   wedkarski365

wedkarski365

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaL

Napisano 10 czerwiec 2018 - 09:05

sama śruba może być za mało, silnik musi mieć jeszcze moc i dużo zależy od możliwości nautycznych jednostki, zmiana śruby może zwiększyć prędkość w pewnym zakresie obrotów silnika ale niekoniecznie Vmax, a właśnie mocy brakuje silnikom elektrycznym

przeczytaj np tutaj https://www.sailforu...opic.php?t=3438



#355 OFFLINE   skiba

skiba

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 10 czerwiec 2018 - 09:20

Właśnie chodziłoby mi o ew. zwiększenie uciągu silnika przy mniejszych prędkościach. Mała śruba przy ciężkiej łodzi może mielić w miejscu. Z mojej strony to na razie tyle.



#356 OFFLINE   suhhar

suhhar

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 989 postów

Napisano 10 czerwiec 2018 - 11:35

panowie wiem że gdzieś się przewinąłe temat regulatorów pwm kurde szczerze nie chce mi się szukać....może mi ktoś zapodac linka do PWM do silnika haibo tego białego 54lb ma. Chodzi o takiego plug and play żebym mógł go odrazu zamontować i korzystać a nic nie przerabiać. Z góry będę wdzięczny.



#357 OFFLINE   nox66

nox66

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 57 postów
  • LokalizacjaDziki Wschód

Napisano 10 czerwiec 2018 - 14:44

tutaj masz temat o regulatorach

 

http://jerkbait.pl/t...rycznego/page-5



#358 OFFLINE   suhhar

suhhar

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 989 postów

Napisano 22 czerwiec 2018 - 19:10

a czy ktoś z kolegów spotkał się z przedłużką rumpla do haibo białego ? najlepsza by była taka łamana na przegubie. Ktoś coś kombinował ?



#359 OFFLINE   wuran

wuran

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2177 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Imię:Marcin

Napisano 23 czerwiec 2018 - 11:01

Można i płetwy stabilizacyjne założyć i silnik będzie wyglądał kozacko, co do firn typu Brabus czy AMG one nie wstawiają tylko stożkowego filtra powietrza lecz zmeniaja wiecej niż jeden element aby poprawić osiągi.

#360 OFFLINE   ramzesso

ramzesso

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 32 postów
  • LokalizacjaTarnów
  • Imię:Marcin

Napisano 23 czerwiec 2018 - 17:57

Wuran. Weź może poprawkę na złożoność konstrukcji silnika samochodowego a elektryka zaburtowego.

A tak "na gorąco". Dziś miałem możliwość porównania osiągów , Yamaha 6Hp vs Haibo M250. Wnioski są takie że te 5HP Haibo to nie jest tylko reklamowy chwyt. Prędkości uzyskane na mojej Romanie to: Yamaha 6HP 4 takt -10,2 km/h max, Haibo m250 - 7,8 max.


Użytkownik ramzesso edytował ten post 23 czerwiec 2018 - 18:04





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych