Silniki Haibo
#341 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2018 - 16:58
A z tym, że wszystko jedno jaki silnik To się zgadza do kwoty +- 2500$
- trout master lubi to
#342 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2018 - 17:24
Mhmm. Jesteś pewien?
http://allegro.pl/si...6945936469.html
Użytkownik skiba edytował ten post 09 czerwiec 2018 - 17:28
#343 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2018 - 17:32
Słyszałeś odgłosy tego sterownika ? Ten opis jest rodem z baśni Andersena . Nie stać mnie na tego typu wynalzki
#344 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2018 - 17:34
Ty słyszałeś?
#345 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2018 - 17:43
Wojtek Warmuz pływał na tym swą łodzio-platformą, jest materiał na YT, ciche to nie jest.
Powiem tak, ten Haibo 9HP to klasyczny przykład robienia wody z mózgu, no chyba, że to jakieś inne HP aniżeli 0,99 KM
Z przeliczenia 2400W na KM wychodzi 3,2 i nic więcej. Ponton załadowany ołowiem w ilości 120kg za 100ah w 48V nie ma szans wejść w ślizg, no chyba że w litowych ogniwach a te z kolei dla 100ah też zabijają cenowo.
Skiba, przeczytaj silnikowe wątki- Adam ma eporpulsion 1kw, wcześniej haswinga 2hp, także może cokolwiek powiedzieć o sprawności silników mocniejszych niż standardy.
Nikt nie broni tunningować zabawek, ale fizyki się nie oszuka.
#346 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2018 - 18:56
Myślę, że trochę przesadzasz.
1. Który z silników za ponad 2500 $ jest cichy? Torqeedo? Wątpię.
2. Jak reklamuje swoje silniki Torqeedo? Model 1003 to wg nich silnik o mocy 3 KM. Karvin jeszcze lepszy. U nich 2700 W to 9,5 KM. Więc wszyscy robią wodę z mózgu, a jedyną przewiną Haibo jest fakt, że jest dużo tańszy i chiński, więc wypada go wyśmiać.
3. Co ma rodzaj baterii do silnika? Chyba się zgodzisz, że ten sam problem z bateriami ( waga vs koszt) ma właściciel mocnych Torqeedo, co mocnego Haibo. Zresztą li-ion robią się coraz bardziej dostępne w normalniejszych cenach, jak ktoś jest trochę zaradny.
4. Znowu nie czytasz. Kto mówił o pontonie?
Pisałem o zamontowaniu większej śruby, żeby pchać cięższą łódź, rzecz wydawałaby się dosyć oczywista. Śruba będzie mnie kosztować góra 200 zł. Nie sprawdzi się, sprzedam. W czym problem?
Zastanów się co odpisujesz w wątkach, najpierw pisałeś coś o 12V, teraz o pontonach. Mam wrażenie, że piszesz trochę bez przemyślenia i zaśmiecasz wątek.
#347 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2018 - 19:09
Użytkownik siarq edytował ten post 09 czerwiec 2018 - 19:11
#348 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2018 - 19:12
Fizyka jest jedna -dotyczy pontonu tak samo jak łodzi. Dotyczy ona w równym stopniu śrub napędowych i ogniw - niezależnie od rodzaju silnika elektrycznego. Dygresja o pontonach spowodowana była twym linkiem, gdzie dętka jest pchana przez wzmiankowany silnik.
W jednym masz racje- większość producentów podaje nierealne przeliczniki mocy i ciągi nie wiadomo czego.
skoro te Haibo jest takie super- weź na testy. Twoje pieniądze.
Z mej strony koniec- modzi będą mieli mniej roboty przy czyszczeniu.
Użytkownik Maciej_K edytował ten post 09 czerwiec 2018 - 19:25
#349 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2018 - 19:27
Ad.1 epropulsion 3.0Myślę, że trochę przesadzasz.
1. Który z silników za ponad 2500 $ jest cichy? Torqeedo? Wątpię.
2. Jak reklamuje swoje silniki Torqeedo? Model 1003 to wg nich silnik o mocy 3 KM. Karvin jeszcze lepszy. U nich 2700 W to 9,5 KM. Więc wszyscy robią wodę z mózgu, a jedyną przewiną Haibo jest fakt, że jest dużo tańszy i chiński, więc wypada go wyśmiać.
3. Co ma rodzaj baterii do silnika? Chyba się zgodzisz, że ten sam problem z bateriami ( waga vs koszt) ma właściciel mocnych Torqeedo, co mocnego Haibo. Zresztą li-ion robią się coraz bardziej dostępne w normalniejszych cenach, jak ktoś jest trochę zaradny.
4. Znowu nie czytasz. Kto mówił o pontonie?
Pisałem o zamontowaniu większej śruby, żeby pchać cięższą łódź, rzecz wydawałaby się dosyć oczywista. Śruba będzie mnie kosztować góra 200 zł. Nie sprawdzi się, sprzedam. W czym problem?
Zastanów się co odpisujesz w wątkach, najpierw pisałeś coś o 12V, teraz o pontonach. Mam wrażenie, że piszesz trochę bez przemyślenia i zaśmiecasz wątek.
Ad.2 Karwin ma 85% sprawności vs 55% torqeedo/epropulsion tu już masz zysk 30% na energii. Porównywanie 1kw torqeedo do 3hp spalin jest jak najbardziej na miejscu. Mają takie same osiągi to raz. A dwa że sprawność silników spalinowych jest mała 35%?
Ad.3 rodzaj baterii ma znaczenie. Przedewszystkim waga
Przy 12v to pikus. Ale 24v w zwyż już robi znaczną roznice rzedu dziesiątek kg. A to ma.wplyw na osiągi silnika
Kolejna rzecz co.do.aku brak szybkiego spadku napięcia pod pełnym obciążeniem,
Nikt Ci nie broni kupić innej śruby, tylko fizyki nie oszukasz. To.beda zmiany kosmetyczne . Bądź totalnie nie ekonomiczne pod względu energetycznym.
Znajdź sobie w necie test silnika 2hp.haswinga z śruba od torqeedo. Zobaczysz co wniosła zmiana i czy wogole.warto. nie mam zamiaru psioczyc na Haibo.. cena=jakość i tyle. A te r400 to jest poprostu bubel . Wykonanie. Osobne sterowniki. Piski...sorry nie za te pieniadze
. Kupuj, testuj i bądź zdrow
Użytkownik siarq edytował ten post 09 czerwiec 2018 - 19:41
#350 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2018 - 19:47
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
#351 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2018 - 19:56
z jaka predkoscia orientacyjnie pojdzie detka 3,6m przy silniku spalinowym 8hp ? 1 osba bez szpeju
#352 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2018 - 20:21
Nie uważacie że rozmowy na wszelkich forach wyglądają tak samo? Włóż kij w mrowisko i się zaczyna "skakanie do gardeł" . Czy nie można trochę "poteoteryzować " na określony temat bez "napinki", i udowadniania sobie "mojszej nad twojszą racji". Przecież można ot tak sobie porozmawiać , czyż nie?
#353 OFFLINE
Napisano 10 czerwiec 2018 - 08:57
Po przemyśleniu, przyznam, że trochę się może zapędziłem, choć uważam, że nadal nikt nie wytłumaczył, czemu zmiana parametrów śruby, działanie które w przypadku silników spalinowych jest powszechnie stosowane z pozytywnymi efektami, w przypadku elektryków, i tutaj ciekawostka - jedynie tych tańszych, budzi taki sprzeciw. Mam nadzieję, że wkrótce sprawdzę jej efekty.
Użytkownik skiba edytował ten post 10 czerwiec 2018 - 09:00
#354 OFFLINE
Napisano 10 czerwiec 2018 - 09:05
sama śruba może być za mało, silnik musi mieć jeszcze moc i dużo zależy od możliwości nautycznych jednostki, zmiana śruby może zwiększyć prędkość w pewnym zakresie obrotów silnika ale niekoniecznie Vmax, a właśnie mocy brakuje silnikom elektrycznym
przeczytaj np tutaj https://www.sailforu...opic.php?t=3438
#355 OFFLINE
Napisano 10 czerwiec 2018 - 09:20
Właśnie chodziłoby mi o ew. zwiększenie uciągu silnika przy mniejszych prędkościach. Mała śruba przy ciężkiej łodzi może mielić w miejscu. Z mojej strony to na razie tyle.
#356 OFFLINE
Napisano 10 czerwiec 2018 - 11:35
panowie wiem że gdzieś się przewinąłe temat regulatorów pwm kurde szczerze nie chce mi się szukać....może mi ktoś zapodac linka do PWM do silnika haibo tego białego 54lb ma. Chodzi o takiego plug and play żebym mógł go odrazu zamontować i korzystać a nic nie przerabiać. Z góry będę wdzięczny.
#357 OFFLINE
Napisano 10 czerwiec 2018 - 14:44
#358 OFFLINE
Napisano 22 czerwiec 2018 - 19:10
a czy ktoś z kolegów spotkał się z przedłużką rumpla do haibo białego ? najlepsza by była taka łamana na przegubie. Ktoś coś kombinował ?
#359 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2018 - 11:01
#360 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2018 - 17:57
Wuran. Weź może poprawkę na złożoność konstrukcji silnika samochodowego a elektryka zaburtowego.
A tak "na gorąco". Dziś miałem możliwość porównania osiągów , Yamaha 6Hp vs Haibo M250. Wnioski są takie że te 5HP Haibo to nie jest tylko reklamowy chwyt. Prędkości uzyskane na mojej Romanie to: Yamaha 6HP 4 takt -10,2 km/h max, Haibo m250 - 7,8 max.
Użytkownik ramzesso edytował ten post 23 czerwiec 2018 - 18:04
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych