Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Haibo


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
605 odpowiedzi w tym temacie

#301 OFFLINE   Piotr Boruch

Piotr Boruch

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 602 postów
  • LokalizacjaKraków/Nowy Sącz
  • Imię:Piotr
  • Nazwisko:Boruch

Napisano 13 maj 2018 - 19:44

Co tu dużo pisać przy dużym obciążeniu ok 300kg prędkość max bez sport to 6,5km/h, ze sport gdzieś 7km/h 7 godzin pływania aku 100ah wypływane drugie lekko ruszone także spoko


  • gammbler lubi to

#302 OFFLINE   Piotrek Milupa

Piotrek Milupa

    Moderator Emeritus

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 8449 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Piotrek

Napisano 13 maj 2018 - 21:07

Popływałem trochę na M150 i powiem tyle że jest w porządku prędkość i moc jak najbardziej na plus. Na minus zaliczkam lekkie opóźnienie szczególnie przy starcie zarówno w przód jak i tył...trzeba się przyzwyczaić oraz guma na rumplu która kręci się w koło....natomiast w tej cenie ...THE BEST ...zobaczymy jak z trwałością...Co do prądu myślałem że będzie zdecydowanie gorzej a pobór też zaliczam na plus...Pływane na dętka 3.3m z dwoma rosłymi facetami z dwoma aku i mocą sprzętu... :-)

 

Dokładnie, u mnie też jest lekkie opóźnienie.

Dziś zaliczyłem kolejne pływanie co prawda tylko 4h ale za to wszystkie przeloty między miejscówkami na maksa, po pływaniu aku 95ah pokazywał 12,3v.



#303 OFFLINE   Apioo

Apioo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1229 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 14 maj 2018 - 07:02

U mnie guma na rumplu też się odkleiła, można ją zdjąć i kapnąć jakiegoś kleju żeby się nie okręcała.



#304 OFFLINE   Maciek.

Maciek.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1018 postów

Napisano 18 maj 2018 - 14:13

W sobotę razem z kolegą pływaliśmy na M150, ja na Kolibri 330DSL kolega Kolibri 260. Na mniejszym pontonie na maksa bez sportu 7mk/h, ze sportem 8km/h(jedna osoba, dwa aku 93ah+graty), ja nie miałem jak zmierzyć prędkości, ale bardzo nie odstawała. Podczas pływania wyraźnie słychać pracę przekładni, ale nie jest dla mnie bardzo głośna czy uciążliwa, silnik szczególnie na wstecznym biegu po włączeniu reaguje z małym opóźnieniem co trzeba brać pod uwagę, ale szybko idzie się przyzwyczaić. Całość sprawia bardzo dobre wrażenie, jedyne do czego mogę się przyczepić w wykonaniu to guma na rumplu, obaj odnieśliśmy wrażenie, że może nie być trwała.
Na minus, ale już nie w samym wykończeniu, są zakłócenia jakie wytwarza mi na Lowrance, u kolegi na Garminie brak takich efektów, więc pewnie będę musiał poeksperymentować z ustawieniem przetwornika, albo wywalić go na bok pontonu.

Pierwsze wrażenia bardzo na plus, silnik jak na elektryka ma moc ;) Coś więcej ciężko napisać po 15km na wodzie, jeśli okaże się trwały, to będzie można uznać, że z silników 12V nic lepszego na rynku nie ma, a już na pewno nie za taką cenę.

 

Zakłócenia przy jakim dokładnie echu Lowrance'a? Echo i silnik podpięte do jednego aku?



#305 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 18 maj 2018 - 15:18

Trochę off top. Ale odnosze wrażenie ,że Lowrance cos ma na "pienku" z elektrykami . U mnie sialo zakłócenia przy: hdi, hds gen3 , carbon. I wszystkich przetwornikach hst , tm150, ss3d,lss2... winne są maksymizery które sieją...

#306 OFFLINE   Jammaey

Jammaey

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 265 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Radek

Napisano 18 maj 2018 - 20:11

Za to ja przy swoim Garminie mam spory problem.. W zwykłym widoku jest ok,DV średnio a na SV sieje tak, że nic nie widać.. Szukam rozwiązania :-(

Użytkownik Jammaey edytował ten post 18 maj 2018 - 20:14


#307 OFFLINE   wedkarski365

wedkarski365

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaL

Napisano 18 maj 2018 - 20:18

Za to ja przy swoim Garminie mam spory problem.. W zwykłym widoku jest ok,DV średnio a na SV sieje tak, że nic nie widać.. Szukam rozwiązania :-(

to samo zasilanie? jak umocowany przetwornik względem śruby silnika?



#308 OFFLINE   n15

n15

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 219 postów

Napisano 18 maj 2018 - 20:38

Trochę off top. Ale odnosze wrażenie ,że Lowrance cos ma na "pienku" z elektrykami . U mnie sialo zakłócenia przy: hdi, hds gen3 , carbon. I wszystkich przetwornikach hst , tm150, ss3d,lss2... winne są maksymizery które sieją...

 

   Silniki Minn Kota z oryginalnym maxsimizerem też tak zakłócają?



#309 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 18 maj 2018 - 20:41

nietestowalem mk , wiec sie nie wypowiem



#310 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • LokalizacjaRadom
  • Imię:Ryszard
  • Nazwisko:Przybyłowski

Napisano 18 maj 2018 - 21:50

   Silniki Minn Kota z oryginalnym maxsimizerem też tak zakłócają?

 

Mam 55 z max z za wody, nie było problemu , ani przy L , H i G. Nic nigdy nie siało.


  • n15 lubi to

#311 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 18 maj 2018 - 22:23

Niestety ale wygląda na to, że silniki Haibo i klony mają na pieńku z echosondami, ponieważ znam już kilka przypadków, gdzie nie pomaga podpięcie pod osobne aku i nie jest to problem specyficzny dla konkretnej marki echa. Z MK czasami też są problemy, ale zazwyczaj sprawę rozwiązuje osobne aku i odsunięcie przewodów. Z relacji wiem, że sprzedawcy tych silników "Pierwsze słyszą o takim problemie", chociaż jest on znany producentom wiodącym (MK, Motorguide) i jakoś sobie z tym radzą.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik psulek edytował ten post 18 maj 2018 - 22:24

  • n15 lubi to

#312 OFFLINE   Apioo

Apioo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1229 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 19 maj 2018 - 07:07

Zakłócenia przy jakim dokładnie echu Lowrance'a? Echo i silnik podpięte do jednego aku?

Podpięte do osobnego akumulatora, LMS522C. Zmieniłem teraz staruszka na 7sv+gt40, mam nadzieję, że nie będzie już takiego problemu, ale pierwsze testy za tydzień.



#313 OFFLINE   wedkarski365

wedkarski365

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaL

Napisano 19 maj 2018 - 07:36

montujcie przetwoniki po  prawej stronie silnika, patrząc od strony rufy, chodzi oto aby uniknąć zawirowań kręcącej się śruby



#314 OFFLINE   Maciek.

Maciek.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1018 postów

Napisano 19 maj 2018 - 07:39

Spoko, daj znać co wyszło z testów.



#315 OFFLINE   Apioo

Apioo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1229 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 01 czerwiec 2018 - 21:43

Coś tam popływałem, jest dużo lepiej niż na starej echosondzie, ale niestety nieidealnie. Przy szerokim stożku zakłócenia są ewidentnie widoczne, przy wąskim zakłóceń nie odnotowałem, podobnie przy sonarze bocznym, przy ClearVü sporadycznie pojawiały się delikatne zakłócenia, jednak nie wpływające w moim odczuciu na komfort używania tego trybu.



#316 OFFLINE   Maciek.

Maciek.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1018 postów

Napisano 02 czerwiec 2018 - 07:48

Coś tam popływałem, jest dużo lepiej niż na starej echosondzie, ale niestety nieidealnie. Przy szerokim stożku zakłócenia są ewidentnie widoczne, przy wąskim zakłóceń nie odnotowałem, podobnie przy sonarze bocznym, przy ClearVü sporadycznie pojawiały się delikatne zakłócenia, jednak nie wpływające w moim odczuciu na komfort używania tego trybu.

 

Próbowałeś zamontować przetwornik na sztycy z boku łodzi i wtedy testować? Kable masz blisko siebie?



#317 OFFLINE   Apioo

Apioo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1229 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 02 czerwiec 2018 - 09:35

Przy Garminie nie próbowałem, pływam na pontonie i uchwyt na echosondę jest blisko akumulatorów. Przy Lowrance robiłem różne kombinację i dawałem echosondę na drugą burtę, a sztycę przykręcałem do wiosła również z drugiej strony od akumulatorów i kabli, nie przynosiło to żadnych rezultatów, podobnie jak dawanie przetwornika z lewej strony pawęży, zakłócenia w przypadku tego silnika nie mają nic wspólnego z pracą śruby i zawirowaniami wody, gdy przekręcasz rumpel w M150 śruba startuje dopiero kawałek obrotu dalej, natomiast zakłócenia pojawiają się od początku ruchu rumpla, nawet jak nie przekręcisz dalej by wystartowała śruba, zakłócenia będą widoczne, więc sądzę, że winowajcą jest kiepski maximizer.


Użytkownik Apioo edytował ten post 02 czerwiec 2018 - 09:37


#318 OFFLINE   Robert Dorado

Robert Dorado

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 716 postów
  • LokalizacjaSwarzędz
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:"kazik"

Napisano 02 czerwiec 2018 - 14:23

a próbował ktoś wstawić warystor na zasilaniu echa? miałem przypadek że elektrozaczep zasilany z osobnego obwodu tak siał zakłócenia że siadała kontrola dostępu, dopiero założenie warystora na zasilaniu KD ożywiło układ.



#319 OFFLINE   Maciek.

Maciek.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1018 postów

Napisano 02 czerwiec 2018 - 15:00

Na miejscu użytkowników tego silnika zgłosiłbym ten problem do Tokarexu. Niech przekażą info do producenta, może się nad tym pochyli.



#320 OFFLINE   rafuss

rafuss

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 78 postów
  • LokalizacjaToruń
  • Imię:Rafał

Napisano 02 czerwiec 2018 - 17:38

Koledzy ja mam tak zamontowany przetwornik zasilany z własnego akumulatora i nie odnotowałem żadnych zakłóceń ani na wąskim ani na szerokim stożku Garmin Striker 4CV
0d265cd3c259ab6361d17c3d46a43395.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Użytkownik rafuss edytował ten post 02 czerwiec 2018 - 17:39





Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych