Ja też dzisiaj testowałem nowe nabytki, tzn. Haibo 250m oraz Garmin striker plus 5 cv. Silnik rewelacja w porównaniu z poprzednim, prędkość ponad dwa razy wyższa , zakłóceń też nie stwierdziłem.
Silniki Haibo
#321 OFFLINE
Napisano 02 czerwiec 2018 - 18:03
#322 OFFLINE
Napisano 02 czerwiec 2018 - 18:22
Ja też dzisiaj testowałem nowe nabytki, tzn. Haibo 250m oraz Garmin striker plus 5 cv. Silnik rewelacja w porównaniu z poprzednim, prędkość ponad dwa razy wyższa , zakłóceń też nie stwierdziłem.
Podaj jaka łajba i jaka prędkość max
#323 OFFLINE
Napisano 02 czerwiec 2018 - 18:56
Romana 4,2 m. Załoga dwoje dorosłych jeden dzieciak, sporo gratów, spalina na pawęży plus paliwo. Prędkość max. 8,2 km/h.
#324 ONLINE
Napisano 02 czerwiec 2018 - 19:34
Kolega na 5CV też nie ma zakłóceń, u mnie są, ale nie na tyle uciążliwe, żebym z tego powodu miał myśleć o zmianie silnika. Przy poprzedniej echosondzie było bardzo źle i zmieniłem echosondę. Mi ten silnik leży, niemniej dla rzetelnego przedstawienia sprawy o zakłóceniach wspomnieć warto, by nikt nie czół się zaskoczony. W między czasie pływałem na pożyczonym od kolegi Helixie 5 i zakłócenia też były, sądzę, że jest więcej urządzeń z którymi M150 nie będzie idealnie współpracował.
#325 OFFLINE
Napisano 02 czerwiec 2018 - 19:38
#326 OFFLINE
Napisano 02 czerwiec 2018 - 21:01
Romana 4,2 m. Załoga dwoje dorosłych jeden dzieciak, sporo gratów, spalina na pawęży plus paliwo. Prędkość max. 8,2 km/h.
Świetny wynik. Ciekawe, że jedni mają zakłócenia na Strikerze, a inni nie. Technologicznie ciężko to uzasadnić.
#327 ONLINE
Napisano 03 czerwiec 2018 - 08:33
Świetny wynik. Ciekawe, że jedni mają zakłócenia na Strikerze, a inni nie. Technologicznie ciężko to uzasadnić.
Ten sam producent, ale inne modele echosondy z różnymi przetwornikami i każdy ma inne akumulatory do silnika, więc jakieś zmienne są. Spróbuję przełożyć echo i przetwornik dalej od silnika i akumulatorów.
- Maciek. lubi to
#328 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2018 - 09:50
Panowie, czy ktoś mógłby mi poradzić. Czy te silniki serii M200/M250 będą się sprawdzać na dużo cięższych łodziach, rzędu 2 tony wagi. Wiadomo, że wtedy nie chodzi o jakieś szybkie pływanie, ale skuteczne przemieszczanie się i manewrowość.
#329 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2018 - 10:43
Mam wrażenie że się sprawdzą. Przelicznik mocy na spalinowy 4 HP, 5 HP, podawany przez sprzedającego odnosi się według mnie do mocy uciągu tych silników. Jeżeli chodzi o prędkość to gdyby użyć śruby (niestety nie ma alternatywy) o większym skoku to przy lżejszej jednostce prędkość osiągana byłaby wyższa.
#330 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2018 - 10:51
Stockowe śruby to kompromis pomiędzy wydajnością a obciążeniem silnika. Mozna zmienić, ale dostęp mocno ograniczony ....MK miało Kipawy, różnie ludzie pisali o grzaniu się silnika. Co do przeliczników, doradzam ostrożność i zdrowy rozsądek, które uodpornią nieco na marketingowe wygibasy producentów i dystrybutorów.Mam wrażenie że się sprawdzą. Przelicznik mocy na spalinowy 4 HP, 5 HP, podawany przez sprzedającego odnosi się według mnie do mocy uciągu tych silników. Jeżeli chodzi o prędkość to gdyby użyć śruby (niestety nie ma alternatywy) o większym skoku to przy lżejszej jednostce prędkość osiągana byłaby wyższa.
Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka
#331 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2018 - 12:04
Przyznam, że pytałem sprzedawcę i seryjna śruba jest dosyć mała - 23,6 cm średnicy. Myślałbym o wymianie na coś większego, w okolicach przynajmniej 28 cm.
#332 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2018 - 14:09
skiba, masz pomysł na jaką?
#333 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2018 - 14:39
Ta jest fajna cenowo, ale nadal trochę mała.
http://allegro.pl/sr...6629339311.html
Fajną śrubę widziałem przy silniku Neraus 86 lbs (28 cm średnicy), niestety sam silnik był na niską pawęż, a ja potrzebuję te min. 85 cm kolumny. Odezwę się do sprzedawcy, może ma jakiś zapas.
Potem są już śruby Haswinga 24v, ale ceny takie, że lepiej od razu kupić silnik. Mi do końca on nie pasuje, ze względu na głośność.
#334 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2018 - 14:47
#335 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2018 - 14:52
Maciej_K już to napisał w pierwszym zdaniu. Jaka jest różnica pracy silnika w zależności od parametrów śruby nie muszę chyba tłumaczyć.
#336 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2018 - 14:55
Dlaczego? Bo mogę .Patrz AMG, Brabus, Abarth itd. itp.
#337 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2018 - 15:19
#338 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2018 - 15:40
A kto powiedział, że 12V? Warto czasami wiedzieć, o czym się pisze.
#339 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2018 - 15:53
#340 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2018 - 16:00
Zrozumiałem, wszystko jedno jaki silnik, nic nie dłubać. No cóż, nie zastosuję się
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych