Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Jaki skok śruby zastosować do silnika zaburtowego?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
460 odpowiedzi w tym temacie

#401 OFFLINE   CORNEL

CORNEL

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 226 postów

Napisano 19 sierpień 2023 - 20:49

Załóż silnik min 30 koni i nie będzie problemu. Zmienisz śrubę, może da radę wejść w ślizg z 2 osobami. Ale będzie pod wiatr, pod prąd, kilka kilo więcej i dooopa. Taka łódka powinna pływać 40 - 50 km/h. 



#402 OFFLINE   PatLove

PatLove

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 728 postów
  • LokalizacjaLBN
  • Imię:Marcin

Napisano 19 sierpień 2023 - 21:11

Domyślam się, ze wymiana silnika na taki 30 KM byłaby najlepszym rozwiązaniem ale póki co nie mam takiej możliwości, dlatego wpadłem na pomysł wymiany śruby i jeżeli jest to dobry trop, to 9 1/4 x 10, czy od razu 9 1/4 x 9?

#403 OFFLINE   CORNEL

CORNEL

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 226 postów

Napisano 19 sierpień 2023 - 21:19

PatLove 

To są półśrodki, które nie dadzą wymiernego i długotrwałego efektu a poniesiesz koszty. Lepiej zaoszczędzić kasę, poczekać dołożyć i kupić coś, co będzie adekwatne do tej łodzi. 



#404 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4943 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 19 sierpień 2023 - 21:38

Miałem Tohatsu 20 do łódki 4,9x1,8m , około 250kg sam kadłub. + skromne 100kg ja , aku 20kg, 12l paliwa i kotwica z 8kg + graty. Na śrubie o skoku 9 spokojnie wchodziła w ślizg z trzema osobami i dało się płynąć około 25km. Moim zdaniem śruba 11 to dużo za dużo przy 15hp a i 10 też za dużo. Jeżeli masz teraz 32km na skoku 11, to na pewno mocno brakuje ci obrotów . Samemu na 9 wyciskałem z tego co pamiętam coś koło 36km , w dwie osoby około 30, może trochę ponad. Pewnie teraz wyjście do ślizgu trwa dosyć długo. Tak czy siak silnik do zmiany, a jak musisz odwlec w czasie, to zmień śrubę na 9 bo szkoda tak katować tą piętnastkę. Prędkość maksymalna nie wzrośnie, ale podejrzewam, że i nie spadnie. Natomiast sama kultura pływania mocno się zmieni i jest spora szansa, że da radę i z załogantem.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

#405 OFFLINE   PatLove

PatLove

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 728 postów
  • LokalizacjaLBN
  • Imię:Marcin

Napisano 19 sierpień 2023 - 22:15

CORNEL sorry ale okolice 200-300pln za śrubę, to nie są koszta w porównaniu do kosztów związanych z wymianą silnika, a łódka również nie jest moją docelową.

psulek tak, wejście w ślizg trwa dłuższą chwilę…
W takim razie wlatuje śruba 9tka + hydrostabilizator i mam nadzieje, ze więcej żadnych kombinacji już nie będzie.
Chce zrobić coś przyzwoitego z tego zestawu, sprzedać go i docelowo kupić jakąś łódkę alu ok 4,2m (może Buster?) + jakieś 30-40KM na wtrysku.

Użytkownik PatLove edytował ten post 19 sierpień 2023 - 22:18


#406 OFFLINE   CORNEL

CORNEL

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 226 postów

Napisano 19 sierpień 2023 - 22:39

To może uda Ci się podnieść moc silnika z 15 na 20 koni? Nie wiedzialem ile taka śruba kosztuje, zmieniałem u siebie 2 tygodnie temu ale cena powyżej tysiaka. 



#407 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4943 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 19 sierpień 2023 - 22:44

Spróbuj z samą śrubą najpierw. Hudrostabilizator to dadatkowy opór i moim zdaniem ostateczność.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

#408 OFFLINE   PatLove

PatLove

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 728 postów
  • LokalizacjaLBN
  • Imię:Marcin

Napisano 20 sierpień 2023 - 07:23

Chyba w tym silniku nie da się podnieść mocy ale jeszcze dopytam.

Śrubę zmienię na pewno, a o hydrostabilizoatorze pomyślałem jako dodatkowy upgrade, który ułatwi wejście w ślizg i jego utrzymanie przy mniejszej prędkości.

#409 OFFLINE   Łukasz.t

Łukasz.t

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 296 postów
  • LokalizacjaBiałystok
  • Imię:Łukasz

Napisano 30 maj 2024 - 16:22

Panowie Łódź tangiri 475 silnik Mercury 60
Zawsze pływałem na śrubie 10 3/8 x13 prędkość max ok koło 56 km ale trochę wolno wchodziła w ślizg . Ale obroty prawie 6000. Ostatni rozwaliłem śrubę i muszę kupić nową . Do testów założyłem 4lopatowa x14 bo niby miała łatwiej w ślizg wchodzić ale niestety nie dość że wchodzenie w ślizg się nie zmieniło to pradkosc spadła do 46km a obroty poniżej 5000. Myślicie że mogę coś jeszcze ze skokiem i średnicami pokombinować czy raczej dać se spokój i kupic taką jak miałem?

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

#410 OFFLINE   Ardoro

Ardoro

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 286 postów
  • LokalizacjaDolnośląskie

Napisano 30 maj 2024 - 16:43

Zaznaczam że nie jestem specjalistą ale trochę praktyki mam bo sam wymieniłem kilka śrub zanim trafiłem. Wg mnie, jeżeli silnik osiąga 6 tyś, to śruba jest raczej optymalna. Gdybyś chciał prędzej wchodzić w ślizg musiałbyś minimalnie zmniejszyć skok. A 4łopatkowa widać że stawia zdecydowanie większy opór więc musiałbyś też zmniejszyć skok i to nie minimalnie



#411 OFFLINE   Bolesław

Bolesław

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 595 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 31 maj 2024 - 08:28

Panowie Łódź tangiri 475 silnik Mercury 60
Zawsze pływałem na śrubie 10 3/8 x13 prędkość max ok koło 56 km ale trochę wolno wchodziła w ślizg . Ale obroty prawie 6000. Ostatni rozwaliłem śrubę i muszę kupić nową . Do testów założyłem 4lopatowa x14 bo niby miała łatwiej w ślizg wchodzić ale niestety nie dość że wchodzenie w ślizg się nie zmieniło to pradkosc spadła do 46km a obroty poniżej 5000. Myślicie że mogę coś jeszcze ze skokiem i średnicami pokombinować czy raczej dać se spokój i kupic taką jak miałem?

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

Ja bym założył 12stkę. Tak zrobiłem przy podobnym zestawie. V max zmienił sie moze o 3km/h ale łódka startuje dużo szybciej i robi to z 4 osobami bez fochów na 50 konnym silniku i łódce 460 cm. Jedynie martwią mnie te obroty 6000.. wzrosną na 12stce. Może jeśli na 13stce łódka wychodziła w ślizg np. w 4 osoby to nic nie zmieniaj.

Użytkownik Bolesław edytował ten post 31 maj 2024 - 08:32


#412 OFFLINE   Łukasz.t

Łukasz.t

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 296 postów
  • LokalizacjaBiałystok
  • Imię:Łukasz

Napisano 31 maj 2024 - 08:35

No właśnie o te obroty najbardziej chodzi . Zwiększenie średnicy 12stki lub 13stki będzie miało wpływ na obroty?

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Łukasz.t edytował ten post 31 maj 2024 - 08:44


#413 OFFLINE   PatLove

PatLove

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 728 postów
  • LokalizacjaLBN
  • Imię:Marcin

Napisano 09 sierpień 2024 - 13:00

Nie mogę edytować, sorry za post jeden pod drugim.

U mnie sytuacja wygląda tak: szwedzka, dwupłaszczowa łódka Ockelbo K15 4,8x1,8m, waga wg tabliczki: 200kg + silnik Maritim Power (Storm) 4T 15hp 51kg, ze śrubą 9 1/4 x 11 z linią paliwową (jakieś 7l paliwa podczas testów) + kotwica 5kg, aku ca 7kg, torba ze szpejem ca 10kg i ja w mojej skromnej osobie 78kg. v-max tego zestawu wg GPS to 32,5km/h i teraz pytanie-czy jest sens kombinować ze śrubą 9 1/4 x 9? bo po pierwszych, wstępnych testach o ślizgu nawet w dwie osoby można zapomnieć.

Muszę jeszcze zrobić dokładniejsza testy ze współzałogantem żeby zobaczyć co i jak odnośnie max prędkości.

 

Zmieniłem śrubę na 9tkę i teraz sytuacją wyglada tak:

-płynąc samemu z prądem v-max 29,5-30km/h, pod prąd 28km/h

-płynąc z żoną i z córką, a więc + ok 75kg v-max 23,5-24km/h



#414 OFFLINE   Qh_

Qh_

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 946 postów
  • LokalizacjaKobierzyce
  • Imię:Marcin

Napisano 13 sierpień 2024 - 17:44

Ale to czasem nie chodzi o osiągi, tylko zabawę. 
 

Ja na śrubie yamahy (styranej) 11 1/4? osiągałem średnio 48. Polastorm 12” nic nie pomógł, wręcz pogorszył. Za to polastorm 13” jak latam solo poprawił na 49 ale co ważniejsze obniżył obroty do 5500 i znacząco spalanie (co przy 12l zbiorniku i 15km dolotu ma znaczenie). Niestety 13tka juz nie daje rady w dwie osoby, w sensie spada wyraźnie prędkość. No to wypolerowalem na lustro yamahę i łapie elegancko solo 49 przy 5950 a w dwie lub 3 osoby się nie meczy i prędkość jest wyższa niż na 13.

 

No to teraz jak się zbiorę wypoleruję 13tke i zobaczymy co na solo pokaże. Zaostrzę też zejścia z płata. Zlikwiduję kliny odlewowe. To poprawi jej wagę i sprawność. Fajna zabawa. Ja lubię mieć zajęcie, bo inaczej by był tylko „alkohol, dziwki i gry video”  ;)  :D

 

Ogólnie posiadanie różnych śrub to jak używanie skrzyni biegów w aucie. Zapasową śrubę tez warto posiadać bo różnie bywa.

 

Najchętniej bym kupił yamahę 13” ale nie umiem znaleźć. Ma sporo większą sprawność.


Użytkownik Qh_ edytował ten post 13 sierpień 2024 - 17:47


#415 OFFLINE   malinabar

malinabar

    Zaawansowany

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPip
  • 2345 postów
  • Lokalizacjapłd.-zach.
  • Imię:Bartek

Napisano 13 sierpień 2024 - 20:59

Chcę zmienić fabryczną 10 1/4x12 w Suzuki BF30 na 10 1/4x11 . Brać koreańskie BS PRO czy jednak oryginał z ceną  razy dwa ? Czy zakup tego zamiennika jest obarczony ryzykiem gwizdów , zakłóceń echa , braku wyważenia , obłażenia lakieru( tyle w necie wyczytałem  :) ) czy brać śmiało ? Jakie macie doświadczenia z produktem ?


Użytkownik malinabar edytował ten post 13 sierpień 2024 - 21:00


#416 OFFLINE   Ardoro

Ardoro

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 286 postów
  • LokalizacjaDolnośląskie

Napisano 13 sierpień 2024 - 21:41

Trzeba by porównać takie same dwie śruby. Ja brałem BS PRO do Yamaha 40KM i nie narzekam. Nie wiem jak byłoby z fabryczną którą i tak musiałem zmienić. Możesz się przekonać i dogadać z np. https://srubynapedowe.pl żeby wziąć taką samą na testy(bez oznak używania). Przydałoby się też innym. Miałbyś porównanie a gdyby nie było różnicy, dobrałbyś optymalną.


  • malinabar lubi to

#417 OFFLINE   rower26

rower26

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1451 postów
  • Imię:Łukasz

Napisano 14 sierpień 2024 - 07:07

Również brałem bs.pro na testy że śruby napędowe.pl. Jedna uwaga. Warto zakleić jakąś taśmą miejsce gdzie śruba jest w pobliżu obudowy wałka bo może się podrapać. Jak zwracamy to zwracamy pełnowartościowy produkt żeby kolejny nabywca nie miał uwag. Co do samych śrub bs.pro są lżejsze niż oryginał (w moim przypadku Suzuki) z zauważalnie cieńszymi łopatkami. Nie zauważyłem żadnych gwizdów, bicia itp.
  • malinabar lubi to

#418 OFFLINE   PatLove

PatLove

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 728 postów
  • LokalizacjaLBN
  • Imię:Marcin

Napisano 14 sierpień 2024 - 09:14

Ale to czasem nie chodzi o osiągi, tylko zabawę. 

 

A to już inna kwestia ;) Ja też lubię dłubać więc dla mnie zabawa przednia. 



#419 OFFLINE   dario69

dario69

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 123 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Dariusz
  • Nazwisko:M.

Napisano 14 sierpień 2024 - 10:48

Używałem również śrub z "Ali"- połowa ceny w stosunku do BSpro i też nie miałem zastrzeżeń. Jak ktoś ma obawy, BSpro to pełnowartościowy zamiennik, a śruby z Ali można zastosować jako zapas.
  • malinabar lubi to

#420 OFFLINE   malinabar

malinabar

    Zaawansowany

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPip
  • 2345 postów
  • Lokalizacjapłd.-zach.
  • Imię:Bartek

Napisano 14 sierpień 2024 - 17:29

Dzięki za odzew. Oryginał mogę zamówić bezpośrednio przez serwis marine i tylko tam , więc póki co stanęło na BS PRO . Już wysłana do mnie i mam nadzieję na testy w weekend . Podzielę się uwagami jakby co  ;)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych