Użytkownik jani32 edytował ten post 17 kwiecień 2016 - 19:50
Jaki skok śruby zastosować do silnika zaburtowego?
#41 OFFLINE
Napisano 17 kwiecień 2016 - 19:19
#42 OFFLINE
Napisano 17 kwiecień 2016 - 22:33
Sprawdź czy to nie jest przypadkiem A12 10.5P. Jakie osiągasz obroty? 500kg to trochę sporo na taki silnik.Panowie pozwolę sobie lekko odgrzać kotleta
Posiadam łódkę Texas 420 + Mercury 15 4 suw ( 2005 r.) - masa zestawu z gratami ok. 500 kg.
Pływałem po Odrze i niestety lipa na maxa. W 2 osoby pod prąd max 12 km/h, z prądem max 19 km/h.
Szukałem winy i padło na śrubę. Na silniku założona jest A12 10x5 P i stąd pewnie te oszałamiające prędkości.
Proszę o poradę, co kupić żeby w końcu jakoś zacząć pływać.
Czy dobrze typuję śrubę: średnica 9 1/4 -10 x skok 10,5-11.
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
- sol321 lubi to
#43 ONLINE
Napisano 18 kwiecień 2016 - 04:52
Wracając do śruby,wychodzi na to, że jest to 12x10.5 czyli sporo za duża do tego silnika. Znajomy w Yamaha 13,5 KM ma 9¼ x 10 i chyba w taką lub 9¼ x 11 powinienem założyć.
Załączone pliki
#44 OFFLINE
Napisano 18 kwiecień 2016 - 08:11
Powiem inaczej - pływam zestawem o podobnej masie i na 20HP szału nie ma - 32-33KM/h, przy bardzo dobrym rozłożeniu obciążenia . Śruba 9,25x9. Mam 11, ale nawet nie próbuję zakładać. Właśnie zmieniam na coś większego. Odchudź zestaw, albo zmień silnik na mocniejszy. Możesz też pokombinować z rozłożeniem ciężaru - to dużo daje.
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
#45 ONLINE
Napisano 18 kwiecień 2016 - 10:06
Przyznam, że przestaję cokolwiek rozumieć z oznaczenia mojej śruby.
Średnica ok. 22 cm co daje ok. 8,5 cala - skoku nie znam.
Ma się to nijak do oznaczenia.
Czy jest ktoś w stanie ją określić ?
#46 OFFLINE
Napisano 18 kwiecień 2016 - 12:00
Czyli tak jak ci napisałem to 9x10,5 cala (9" = 22,8cm). Bierz poprawkę, że pewnie nie mierzysz dokładnie. Jeżeli osiągasz na niej takie prędkości, to znaczy że silnik nie wkręca się na obroty a śruba ma za duży skok w stosunku do obciążenia. Paradoksalnie może pomóc zmniejszenie skoku na 9", bo jak silnik się nie wkręca, to nie osiąga pełnej mocy - masz 15 a wykorzystujesz np. 6KM.
Sprawdź też:
- rozłożenie masy - żeby łódka była jak najbardziej poziomo na wodzie
- trymowanie silnika (czy nie ciągnie dziobu w górę
- skąd taka masa? Pływasz z kolegą? Kadłub z silnikiem waży ~240.
IMHO - z taką masą zmieniłbym na 25.
#47 ONLINE
Napisano 18 kwiecień 2016 - 15:52
Pływamy zawsze we dwóch.
Po dodaniu gazu na maxa unosi trochę dziób.
Co do masy zestawu:
- Texas 420 - 200 kg
- Mercury 50 kg
- 2 osoby - 190 kg
- linia, paliwo, graty - 40 kg
--------------------------------------
łącznie: ok. 500 kg
Owszem myślę o 25 KM, ale ten zestaw dopiero co kupiłem w marcu i obawiam się, że przyjdzie mi przebujać się w takim stanie do końca sezonu.
Teraz łódka płynie w ślizgu z jedną osobą.
#48 OFFLINE
Napisano 19 kwiecień 2016 - 08:23
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
#49 ONLINE
Napisano 19 kwiecień 2016 - 21:57
Miałem zmienić śrubę, zmieniłem odrobinę więcej.
Suzi 25 powinna załatwić sprawę
Załączone pliki
- psulek i ManieQ lubią to
#50 OFFLINE
Napisano 20 kwiecień 2016 - 14:22
I będziesz zadowolony . Szkoda się męczyć. Napisz wrażenia po pierwszym pływaniu
Użytkownik psulek edytował ten post 20 kwiecień 2016 - 14:23
#51 OFFLINE
Napisano 23 kwiecień 2016 - 15:29
Czy ktoś ma jakiegoś znajomego który ogarnie mi serwis Yamaszki 9,9 do soboty? W-wa lub okolice.
Wymiana olejów, przesmarowanie ważnych punktów, regulacja i ewentualnie sprawdzenie kompesji,
Jaka powinna być w mało nowym lub mało używanym silniku ? Czterosuw.
#52 OFFLINE
Napisano 23 kwiecień 2016 - 21:16
Andrzeju dzwoń do Maćka z Wawra, może da radę, fachowiec pierwyj sort od Yamki tel. dam na priv
Użytkownik maniek1972 edytował ten post 23 kwiecień 2016 - 21:17
#53 ONLINE
Napisano 02 maj 2016 - 21:58
Prosiłeś o info, więc odpowiadam.
Zestaw + Suzuki 25 na jeziorze z 1 osobą 35 km/h, 2 osoby 33 km/h. Inny świat
#54 OFFLINE
Napisano 04 maj 2016 - 09:18
@hotpoint
Dzięki za info.
#55 OFFLINE
Napisano 22 lipiec 2018 - 18:13
Mam do Was pytanie z dość trudną dla mnie sprawą.
Posiadam Łódź solar 430 Sport. Waga 230 kg masa własna plus graty, silnik, załogą to około 260-270 kg. Całość wychodzi 500 Kg.
Zamontowana jest Yamaha 20hp stopa L 2016. Kupiłem ja ze śruba 9 1/4 x 9 j1 i na tej Łódź rozpędza się do 25 km/h- nie wchodzi w ślizg. Kupiłem śrubę 9 1/4 x 11 j1 i na niej idzie 22 km/h. Moje pytanie jest nastepujace, jaka srube najlepiej kupic aby bylo trochę szybciej? Może x8? A może silnik jest zbyt słaby? Jeszcze jedno pytanie, pod trymem jest wkrecona śruba- ogranicznik, wykręcić ja aby silnik był jeszcze bliżej pawęży?
Dziękuję z góry za odpowiedź.
Użytkownik volkswagen edytował ten post 22 lipiec 2018 - 18:14
#56 OFFLINE
Napisano 22 lipiec 2018 - 20:54
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#57 OFFLINE
Napisano 22 lipiec 2018 - 21:21
#58 OFFLINE
Napisano 22 lipiec 2018 - 22:32
Najpierw kolego wytrzymuje odpowiedni silnik. Przy takiej łodzi powinieneś iść w ślizga z tym silnikiem. Może prędkość nie będzie oszałamiająca, ale slizg powinien być.
Co to znaczy, że wytrzymuje odpowiedni silnik?
#59 OFFLINE
Napisano 23 lipiec 2018 - 05:32
Ustaw silnik pod odpowiednim kątem "trym"
#60 OFFLINE
Napisano 23 lipiec 2018 - 09:59
- fred88 lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych