Wagi przelotek
#21 OFFLINE
Napisano 12 marzec 2010 - 11:58
Ponadto jeszzce sa inne istotne parametry przelotek jak twardosc i odpornosc na uderzenia materialu ringu oraz...odprowadzanie ciepla.
Z twardoscia wiaze sie rodzaj polerowania (rodzaj czynnika polerujacego, pracochlonnosc procesu). Polerowanie jest decydujace dla osiagniecia wysokich walorow jakosciowych - po co komu nawet niezniszczalna przelotka jak papier scierny.
Ja jakos trzymam sie Fuji...po tym jak kiedys mialem pomysla, zeby kupic American Tackle . To bylo ciekawe doznanie - w fazie montazu do kija...
Gumo
#22 ONLINE
Napisano 12 marzec 2010 - 13:17
@all
żeby cenne dane nie rozmyły się wśród wypowiedzi, pozwolę sobie skopiować wagi przelotek do nowego wątku, który bedzie przyczepiony na stałe w kąciku.
#23 OFFLINE
Napisano 12 marzec 2010 - 13:20
LVSG
BLVAG
itd
Dziekuje
Guzu
#24 OFFLINE
Napisano 12 marzec 2010 - 13:22
#25 OFFLINE
Napisano 12 marzec 2010 - 13:24
LVSG-sic, BLVLG-hardloy, BLVAG-alconite
- snoek lubi to
#26 OFFLINE
Napisano 12 marzec 2010 - 13:26
Czyli roznice nie sa az tak kolosalne jak niektorym sie wydawalo, lub chcialo wydawac....
Guzu
#27 OFFLINE
Napisano 12 marzec 2010 - 13:32
#28 ONLINE
Napisano 12 marzec 2010 - 13:37
Jeden młody teoretyk twierdził ostatnio na forum że Hardloye są 2x cięższe od SIC-ów co oczywiście trąciło popeliną na pierwszy rzut oka, ale mimo wszystko nie spodziewałem się że okażą się..... najlżejsze ? Irek, jesteś pewnien że nie pomyliłeś opisów tj. że do wag przypisane są właściwe typy ramek?
Nie zrozum mnie źle, po prostu wyniki tego pomiaru są - sam nie wiem jak to powiedzieć - mocno zaskakujace, mimo wszystko!
#29 OFFLINE
Napisano 12 marzec 2010 - 13:37
No właśnie, proszę w takim razie wytłumaczyć skąd taka różnica po uzbrojeniu takich samych blanków ?
Pozdrawiam!
#30 OFFLINE
Napisano 12 marzec 2010 - 13:41
Guzu
#31 OFFLINE
Napisano 12 marzec 2010 - 13:47
#32 OFFLINE
Napisano 12 marzec 2010 - 13:53
ile wazy nic omotki i powloka lakiernicza na omotce ?
Czy tam tez sie gra o dziesiate czy nawet setne czesci grama ?
Guzu
#33 OFFLINE
Napisano 12 marzec 2010 - 14:07
Pozdrawiam,
Ireneusz Matuszewski
#34 OFFLINE
Napisano 12 marzec 2010 - 14:08
Cieszę się, że wreszcie to zrobiłeś Irku, brakuje mi tu co prawda masy Fuji gold cermetów TILVGG (za wcześnie je zamontowałeś na swojej wędce) ale myślę, że kiedyś to uzupełnisz. Zresztą gold cermety i SiC-i na stopkach tytanowych Fuji TLVSG będą miały bardzo zbliżone masy.
Oczekuję, że masa przelotek o identycznym kształcie i wielkości będzie ok. 33-40% niższa od tych na stopkach stalowych biorąc pod uwagę masy właściwe tytanu 4,507g/cm3 i stali austenitycznej 7,7-7,9g/cm3 w zależności od składników stopowych oraz wytrzymałości na rozciąganie/ściskanie tytanu 454MPa i stali 400-750MPa również w zależności od zastosowanych składników stopowych.
Jeśli masy tych przelotek zestawi się w Excelu, to będzie można robić różne analizy porównawcze.
Już zresztą widać że hardloye jako całość są lżejsze od SiC-ów na stopkach LV, poza 6, 7 i 16 hardloy, te są cięższe od odpowiadających im SiC-ów.
Tymczasem na tym forum pojawiają się pozbawione jakichkolwiek podstaw merytorycznych twierdzenia, wyedukowanych jedynie na różnych forach nawiedzonych „fachowców” iż zbrojenie wędzisk w hardloye to „zbrojenie pancerne ponieważ SiC-i są od nich o połowę lżejsze”.
Teraz będzie ich można odesłać do tego wątku.
Pozdrawiam
#35 OFFLINE
Napisano 12 marzec 2010 - 14:35
...
Użytkownik w.d.wobler edytował ten post 21 styczeń 2014 - 10:27
#36 ONLINE
Napisano 12 marzec 2010 - 16:03
edytowałem przyczepiony wątek zestawienie wagowe przelotek i wstawiłem przykładowe zdjęcia przelotek w ramkach LV oraz VS (zdjęcia ze strony Fishing Center, myślę że się Irek nie obrazi)
Faktycznie, troche test rzeczywistość skomoplikował. Słusznie zauważa @Gumofilc, że waga nie jest jedyną właściwością przelotki jaką należy brać pod uwagę - mamy odporność na urazy mechaniczne, gładkość pierścienia, rozpraszanie ciepła etc - wszystko może mieć większe lub mniejsze znaczenie w zależności od warunków
Generalnie z zestawienia widać też, że różnice wag pomiędzy przelotkami w ogóle są bardzo niewielkie, mówimy tu o setnych częściach grama najczęściej.
Zgadzam sie z przedmówcami, że z wnioskami końcowymi należy poczekać do zakończenia ważenia. Osobiscie bardzo jestem ciekawy wyników porównania wagowego najlżejszych przelotek - w ramce L.
Tak czy inaczej, juz pierwszy pomiar pokazał jak bardzo wartościowy jest ten materiał. Czekam z niecierpliwościa na ciąg dalszy!
Pozdrawiam
#37 OFFLINE
Napisano 12 marzec 2010 - 16:07
ile wazy nic omotki i powloka lakiernicza na omotce ?
Moim zdaniem podawanie wagi omotki z lakierem jest niecelowe gdyż innej wagi będzie omotka zrobiona przez pana X a inna przez Y.(lakier i ew.tippet) Zakładając,że wszyscy robią Gudebrodem ,,A'' to znaczenie będzie miała długość omotki i grubość warstwy lakieru ,,Flex Coata,Trondaka czy Aftco.
No to moim skromnym zdaniem nie ma co sie zabijac o dziesiate czesci grama przy przelotkach, jak omotka z lakierem zalatwia sprawe wazac tyle ile panu X sie chce...
Guzu
#38 OFFLINE
Napisano 12 marzec 2010 - 16:19
Rzeczywiscie do masy samych przelotek trzeba dodac wage innych komponentow uzytych do montazu.
Przy czym wage nici bym pominal jako nie wplywajaca na wynik.
Chodzi glownie o zywice i jej stosunek objetosci do masy. A takze o ilosc owej zywicy.
Gumo
#39 OFFLINE
Napisano 12 marzec 2010 - 16:21
#40 ONLINE
Napisano 12 marzec 2010 - 16:25
Różne typy przelotek mają też różnej długosci i szerokosci stopkę - to też rzutuje na ciężar mocowania - ale też na stabilność przelotki na kiju.
W sumie jest tutaj kilka powiązanych aspektów które zasługują na to żeby wyłaczyć je do odrębnego wątku.
Dla mnie jak najbardziej porównania wagowe przelotek będą przydatne, a zwłaczcza porównania wagowe różnych typów ramek - myślę że tu różnice w wadze będą większe!
Z wnioskami trzeba poczekać do zakończenia ważenia
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych