Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silnik spalinowy jako ładowarka


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
128 odpowiedzi w tym temacie

#61 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 25 luty 2020 - 19:11

Pkt 1 silnik przeznaczony jest do ładowania aku Pb
Pkt 2 patrz pkt 1:)

#62 OFFLINE   Bartek1989

Bartek1989

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 479 postów

Napisano 25 luty 2020 - 20:13

Mój to jest agm to chyba z ołowiem. Muszę zmniejszyć natężenie do 1A?

Przy obrotach trollingowych będzie odpowiednie napięcie do naładowania akumulatora? 

muszę odpalić silnik i przebadać go miernikiem jakie podaje napięcie i jakie natężenie 

Trochę ciemny jestem w tych sprawach muszę przyznać :P 


Użytkownik Bartek1989 edytował ten post 25 luty 2020 - 21:00


#63 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 25 luty 2020 - 21:33

Agm=żelowe, twój silnik nie może tego ładować, kup zwykły samochodowy 30 do 40 ah, Silnik da radę ci go ładować bez problemu, pod takie aku podloczysz sondę, ładowarkę pod tel, radio, latarkę itd

#64 OFFLINE   Bartek1989

Bartek1989

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 479 postów

Napisano 25 luty 2020 - 21:56

i taki bezpośrednio podłączyć na stałe pod silnik? Taka yamaszka chyba maksymalnie koło 5A podaje? 



#65 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 25 luty 2020 - 22:02

Tak na stałe, rozumiem że ładowanie w silniku masz zrobione , że kable wychodzące spod koła zamachowego podpięte są do regulatora napięcia a od regulatora idą już do aku?
Gdzieś po drodze na + załóż gniazdo bezpiecznika :)
Kilka razy się spotkałem że Yamaha miała niby wszystko co było potrzebne do ładowania jednak to wszystko było źle pospinane....

#66 OFFLINE   Bartek1989

Bartek1989

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 479 postów

Napisano 26 luty 2020 - 06:55

Zerknąłem z rana pod czapę i spod magneta wychodzą dwa zielone kable do tych złączek. Z drugiej strony wychodzą po dwa zielone kable ze złączki, po jednym na prostownik i po jednym na wyjście na aku.
Z prostownika wychodzi jeszcze czerwony który nie jest podłączony do niczego.

Załączone pliki


Użytkownik Bartek1989 edytował ten post 26 luty 2020 - 07:34


#67 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1420 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 26 luty 2020 - 10:52

Potrzebujesz voltage regulator I bezpiecznik tak jak Piotrek ci napisal

Użytkownik sharkfishing edytował ten post 26 luty 2020 - 10:59


#68 OFFLINE   Bartek1989

Bartek1989

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 479 postów

Napisano 18 marzec 2020 - 13:04

Mam zakupiony regulator i bezpiecznik. Sprawdziłem,na wtyczce yamahy na obu przewodach mam napiecie. Regulatora czerwony to +, zielony -, żółty i ponaranczowy podpinam pod kable z silnika.
Regulator musi byc przykrecony do silnika żeby był zmasowany czy może być luzem?

#69 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 18 marzec 2020 - 17:30

Nie musisz ale powinienes

#70 OFFLINE   Bartek1989

Bartek1989

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 479 postów

Napisano 18 marzec 2020 - 17:48

ale generalnie będzie działać?  bo wymyśliłem,że sobie zrobię taką małą skrzyneczkę i tam chciałem upchać regulator, aku i zrobić wyjścia na echo,ładowarkę itp



#71 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 18 marzec 2020 - 19:12

Będzie, tylko chyba zielony od regulatora musisz zmasować gdzieś na silniku i od niego do aku. Więc generalnie lepiej go zamontować pod czapka silnika, przykręcić do czegokolwiek, zazwyczaj na kolektorze ssacym są wolne otwory...

Użytkownik womaly23 edytował ten post 18 marzec 2020 - 19:14


#72 OFFLINE   Bartek1989

Bartek1989

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 479 postów

Napisano 18 marzec 2020 - 21:29

Znalazłem miejsce gdzie fajnie pasuje (o ile zapłon nie będzie zakłócał) tylko muszę przeciąć orginalne kable co idą z prądnicy do tego złącza w obudowie  (w białym kółku) i połączyć je z regulatorem (z zóltym i pomaranczowym kablem) . Dalej od regulatora zielony - i czerwony +  z powrotem do tego złącza w obudowie i ładowanie załatwione? Dobrze zrozumiałem? 

Załączone pliki



#73 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 18 marzec 2020 - 22:30

a po co wstawiasz drugi regulator?

przeciez juz jeden masz oryginalny



#74 OFFLINE   GarowyJK

GarowyJK

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 178 postów
  • LokalizacjaZST
  • Imię:Jarek

Napisano 18 marzec 2020 - 22:44

No właśnie tak się przyglądam temu motorkowi, i głowy nie dam, ale pod tym "kapselkiem" w lewym dolnym rogu chyba masz już gotowe , wyprowadzone wyjście z regulatora (ten czarny pierdolnik w miejscu na rozrusznik).



#75 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 18 marzec 2020 - 23:02

Mój to jest agm to chyba z ołowiem. Muszę zmniejszyć natężenie do 1A?

Przy obrotach trollingowych będzie odpowiednie napięcie do naładowania akumulatora? 

muszę odpalić silnik i przebadać go miernikiem jakie podaje napięcie i jakie natężenie 

Trochę ciemny jestem w tych sprawach muszę przyznać :P

1. Akumulator AGM jest normalnym akumulatorem ołowiowo-kwasowym, tyle że elektrolit jest związany w macie szklanej. W przypadku rozbicia obudowy nie powinien wyciec elektrolit, co by się stało w przypadku klasycznego aku. Producenci baterii zazwyczaj deklarują że w stanie rozładowanym można go ładować prądem większym niż 1/10 pojemności, dlatego w prostych układach ładowania wystarczy zadbać o właściwe napięcie końcowe - by nie było zbyt wysokie. To ograniczenie realizowane jest przez stabilizator zespolony z mostkiem prostownikowym. Trzeba kupić wersję na odpowiednie napięcie. Gdyby zainstalowany już stabilizator ograniczał zbyt wysoko, to można zbić napięcie włączając w obwód ładujący szeregowo diodę prostownikową, tak jak bezpiecznik. Spowoduje to spadek o około 0,5V w zależności od typu diody.

2. Generator indukcyjny prądu zmiennego działa w oparciu o zmienne pole magnetyczne. Strumień magnetyczny przenika rdzeń cewki, co powoduje wytworzenie napięcia i generację prądu. Jeśli obroty silnika  są niskie to pole magnetyczne na cewce zmienia się z niską częstotliwością - zatem prąd jest niski. Podany prąd znamionowy 5A to prąd możliwy do uzyskania przy wysokich obrotach.

  Na wielkość prądu ma też wpływ przekrój i długość przewodów łączących aku ze stabilizatorem. Jeżeli mamy przekrój np:1mm a długość powiedzmy 5metrów, to nie należy liczyć na deklarowane 5A.



#76 OFFLINE   Bartek1989

Bartek1989

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 479 postów

Napisano 19 marzec 2020 - 06:30

zapomnaiłem zaznaczyć białym kółkiem w poprzednim zdjęciu tego właśnie kapselka.

Jeżeli te czarne coś jest prostownikiem to coś jest zle podłączone 

Załączone pliki



#77 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 19 marzec 2020 - 07:32

Tak powinno być jak na pierwszym zdjęciu

#78 OFFLINE   Bartek1989

Bartek1989

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 479 postów

Napisano 19 marzec 2020 - 07:54

Odpalę dziś silnik i sprawdze miernikiem czy na tym czerwonym przewodzie juz nam napiecie wyregulowe i się wszystko wyjaśni. Tak jak jest to bez sensu bo na wyjsciu z silnika mam prad bezposrednio z pradnicy

Użytkownik Bartek1989 edytował ten post 19 marzec 2020 - 08:01


#79 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 19 marzec 2020 - 08:36

Przepnij tak jak na rynku masz i będzie dobrze, a jak chcesz mierzyć to podłącz czerwony do aku i wtedy mierz na aku wartości przy różnych obrotach silnika - powiedzmy że nie powinno Ci więcej pokazać niż 14.7 V

Użytkownik womaly23 edytował ten post 19 marzec 2020 - 08:58


#80 OFFLINE   Bartek1989

Bartek1989

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 479 postów

Napisano 19 marzec 2020 - 16:05

Podłączyłem jak wyżej na tym orginalnym i ładuje mi ponad 40 na wysokich obrotach




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych