wywaliłem ten orginalny regulator, wstawiłem zamiennik i mam praktycznie stałe napięcie 14.3V czyli chyba wszystko okej
Silnik spalinowy jako ładowarka
#81 OFFLINE
Napisano 19 marzec 2020 - 17:31
#82 OFFLINE
Napisano 20 marzec 2020 - 09:44
Macie Panowie jakieś sprawdzone złącza na wyprowadzenie ładowania z silnika czy lepiej bezpośrednio przewód wyciągnąć na zewnątrz?
#83 OFFLINE
Napisano 20 marzec 2020 - 11:07
#84 OFFLINE
Napisano 20 marzec 2020 - 11:14
Czemu tak grubo? Miałem założyć 6mm2 - według wyliczeń 12V 10A powinien wystarczyć dla samego ładowania bez rozruchu, czy coś źle policzyłem? W środku cały układ ładowania jest na 2,5 lub 4mm2.
#85 OFFLINE
Napisano 20 marzec 2020 - 11:52
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
#86 OFFLINE
Napisano 20 marzec 2020 - 11:58
Z silnika potrafisz uzyskać nawet 70V - gdzieś w wątku było. Raczej bez regulatora nie będzie chadziać.
Użytkownik jerry edytował ten post 20 marzec 2020 - 12:00
- Tresor lubi to
#87 OFFLINE
Napisano 20 marzec 2020 - 12:38
musisz mieć regulator
- Tresor lubi to
#88 OFFLINE
Napisano 23 marzec 2020 - 19:17
Panowie macie jakieś sprawdzone złącza, tak aby podpiąć się z 10A z silnika na 6mm2? Akumulator będzie w bakiście dziobowej , stąd konieczność użycia gniazda i wtyku.
#89 OFFLINE
#90 OFFLINE
Napisano 23 marzec 2020 - 20:17
Widziałem. Solidne, niestety muszę mieć coś z gniazdem montażowym jak na panel, tak aby nic z przewodów nie majtało się. W zamyśle miał być komplet Weipu SP21, ale niestety 6mm2 jest za grubo.
#91 OFFLINE
Napisano 24 marzec 2020 - 02:03
Użytkownik sharkfishing edytował ten post 24 marzec 2020 - 02:15
#92 OFFLINE
Napisano 24 marzec 2020 - 10:34
Padło na zaciski laboratoryjne M8 do 60A. Z tego co widzę rozwiązanie tego typu stosowane jest z powodzeniem przez producentów łodzi.
#93 OFFLINE
Napisano 24 marzec 2020 - 10:41
#94 OFFLINE
Napisano 24 marzec 2020 - 10:46
Proste rozwiązania zawsze są najskuteczniejsze Tak się zastanawiam, czy do podłączenia elektrycznego motorka nie zastosować tych samych zacisków, zamiast ordynarnych ŁW/ŁP do spawarek
#95 OFFLINE
Napisano 25 marzec 2020 - 13:17
Padło na zaciski laboratoryjne M8 do 60A. Z tego co widzę rozwiązanie tego typu stosowane jest z powodzeniem przez producentów łodzi.
Wewnątrz silnika są przewody o przekroju 1,5 mm (na moje oko) czyli 6 mm to ciężki przewód, uzasadniony jedynie długim przesyłem i niskim napięciem. Chyba że na rozrusznik, ale to z kolei za cienki.
Wielkość tych zacisków też należy zweryfikować, wyglądają na spore i ciężkie, jaka jest średnica śrub?
Z własnego doświadczenia odradzam lutowanie końcówek linki, polecam zaprasowanie w tulei miedzianej a następnie zabezpieczenie przed korozją kropelką oleju.
Użytkownik Stołczynianin edytował ten post 25 marzec 2020 - 13:22
#96 OFFLINE
Napisano 25 marzec 2020 - 13:37
Przymiar, na przewodach w silniku pokazuje 14AWG. Niestety konstrukcja łodzi wymusza wyprowadzenie przewodów do przedniej bakisty(ok. 4m), stąd z wyliczeń wyszło mi 6mm2. Samo ładowanie, bez rozruchu. Zaciski na śrubach M8
Użytkownik jerry edytował ten post 25 marzec 2020 - 13:38
#97 OFFLINE
Napisano 25 marzec 2020 - 15:40
M8 dobre jest do prądów na rozrusznik, trochę będzie ważyć. Można dać dużo mniejsze.
Mam sporo pozłacanych złączy, ale niestety zbyt duże by zakładać to na silnik dla dwóch pinów.
#98 OFFLINE
Napisano 25 marzec 2020 - 17:49
- thug lubi to
#99 OFFLINE
Napisano 25 marzec 2020 - 18:49
Owszem, w świecie względności duże może stać się małym tylko przez odpowiednie porównanie
Biegun ujemny to masa silnika, można po prostu wywiercić otworek w aluminiowej części obudowy nagwintować i wkręcić tam mosiężną śrubę 5mm ( lub mały zacisk bez zbędnych pierścieni izolujących), a zacisk plusa umieścić na izolacji w otworze na gniazdo.
Punkty masy można dodatkowo połączyć przewodem.
#100 Guest_Michal Sz_*
Napisano 08 czerwiec 2020 - 08:16
Witam, mam do was pytanie na temat silnika BF20 z ladowaniem 12A.
Z tego co wyczytalem ten silnik posiada regulator i moza go podlaczyc bezposrednio do accu.
Ostatnio testowalem ladowanie z tego silnika i wszystko niby jest ok, ale jesli obroty sa spore i akumulator sie troche podladuje to napiecie ktore pokazywalo mi echo dochodzilo do 14.9V .
Zaczynam sie martwic czy aby ten regulator nadawal sie do ladowania accu zelowego 14.4V
Ma ktos doswiadczenie z tymi silnikami ?
Pytalem w serwisie i mowia ze spokojnie moge ladowac, ale czy oni sie przejmuja moim akumulatorem ?
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych