Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silnik spalinowy jako ładowarka


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
128 odpowiedzi w tym temacie

#101 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 08 czerwiec 2020 - 11:53

No to źle ci powiedzieli, nie możesz ładować żadnego żelu bo spalisz regulator a i znam przypadek że czapa silnika się zapaliła :) Tym silnikiem jak i każdym innym że standardowa instalacja możesz ładować tylko i wyłącznie zwykle aku kwasiaka żadne inne

Użytkownik womaly23 edytował ten post 08 czerwiec 2020 - 12:00


#102 Guest_Michal Sz_*

Guest_Michal Sz_*
  • Guests

Napisano 08 czerwiec 2020 - 12:28

No to źle ci powiedzieli, nie możesz ładować żadnego żelu bo spalisz regulator a i znam przypadek że czapa silnika się zapaliła :) Tym silnikiem jak i każdym innym że standardowa instalacja możesz ładować tylko i wyłącznie zwykle aku kwasiaka żadne inne

Skad masz tkaie informacje ze nie mozna, czy jest to gdzies napisane?



#103 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 08 czerwiec 2020 - 12:37

Michał Sz to po co pytasz jak z założenia widzę że wiesz lepiej. Poczytaj trochę ten wątek, zaufaj komuś kto wie co pisze i nie będziesz miał problemów, jeśli nie Twoja sprawa :)

#104 OFFLINE   GarowyJK

GarowyJK

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 178 postów
  • LokalizacjaZST
  • Imię:Jarek

Napisano 08 czerwiec 2020 - 12:43

No to źle ci powiedzieli, nie możesz ładować żadnego żelu bo spalisz regulator a i znam przypadek że czapa silnika się zapaliła :) Tym silnikiem jak i każdym innym że standardowa instalacja możesz ładować tylko i wyłącznie zwykle aku kwasiaka żadne inne

Czyli z deep cycle (np. Auto Part Galaxy Voyager Deep Cycle)  nie powinno być problemu? 



#105 Guest_Michal Sz_*

Guest_Michal Sz_*
  • Guests

Napisano 08 czerwiec 2020 - 13:32

Michał Sz to po co pytasz jak z założenia widzę że wiesz lepiej. Poczytaj trochę ten wątek, zaufaj komuś kto wie co pisze i nie będziesz miał problemów, jeśli nie Twoja sprawa :)

 

Pytam na serio, na jednym z forum  motorowodnym pisza ze mozna bez obaw , ja zmierzylem przy pewnym naladowaniu accu gdzie prad ladowania byl w granicach 1A to napiecie przekraczalo 14.7V i to mnie zaczelo martwic.

Sprawdzalem to na Echu moze ma jakis blad pomiaru, ale nie az 0.3V. Dlatego ta dyskusja.



#106 Guest_Michal Sz_*

Guest_Michal Sz_*
  • Guests

Napisano 08 czerwiec 2020 - 17:22

Nie dalo edytowac posta wyzej wiec pisze nowy.

Okazuje sie ze zle robie ladujac silnikiem accu zelowe I mam nadzieje ze go przez to nie uwaliłem.
Ładowarki są ale ich koszty to owe accu i maja ładowarkę musze mieć drugie accu rozruchowe czego chciałem uniknąć.
Teraz okazuje się że to nie takie proste ma lodzi zasilać wszystko z jednego accu mając silnik dziobowy bo musza być krótkie przewody, dodawać drugi akumulator to trochę znowu zaczyna się to czego chciałem uniknąć aby zminimalizować sprzęt stały na lodzi.
Wyglada na to ze jedynym rozwiązaniem jest AGM który wytrzyma mapiecie z regulatora, oby nie popaliły mi się przewody poprowadzone od dziobu do rufy w celu rozruchu silnika spalinowego.

Zerknołem na tabliczkę informacyjna tego accu co posiadam, jeśli tam jest 15V to świadczy ze niby przy tym napięciu moze pracować i być ladowany.
Dla mnie napięcie żelowych to 14.4V wiec jak to jest?

Załączony plik  Screenshot_20200608-183633_Chrome.jpg   48,38 KB   10 Ilość pobrań

Użytkownik Michal Sz edytował ten post 08 czerwiec 2020 - 17:40


#107 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 08 czerwiec 2020 - 19:26

A montuj Pan co chcesz, będziesz zadowolony :)

A moze odpowiedzi poszukasz i znajdziesz w ładowarkach do aku czemu inna jest do żela a inna do kwasiaka? Pomysl chwilę i daj znać proszę :)

Użytkownik womaly23 edytował ten post 08 czerwiec 2020 - 20:06


#108 Guest_Michal Sz_*

Guest_Michal Sz_*
  • Guests

Napisano 08 czerwiec 2020 - 21:58

A montuj Pan co chcesz, będziesz zadowolony :)

A moze odpowiedzi poszukasz i znajdziesz w ładowarkach do aku czemu inna jest do żela a inna do kwasiaka? Pomysl chwilę i daj znać proszę :)


Ale pomogłeś, kupiłem AGM i na tym się skończyło.

#109 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 09 czerwiec 2020 - 00:58

Oj nie wiem czy AGM to słuszna decyzja, tu używa się prostowników z czujnikiem temperatury... Jak dobrze pamiętam u brata cały czas paliło bezpiecznik za regulatorem napięcia silnika i za h.... a nie ladowalo

Użytkownik womaly23 edytował ten post 09 czerwiec 2020 - 01:11


#110 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1420 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 09 czerwiec 2020 - 02:28

Piotrek pewnie masz racje ale ja laduje z mercurego agm od dwoch lat bezpiecznika nie pali startuje z niego i robi, zylem w nieswiadomosci i nie bralaem na klate

#111 Guest_Michal Sz_*

Guest_Michal Sz_*
  • Guests

Napisano 09 czerwiec 2020 - 08:07

Oj nie wiem czy AGM to słuszna decyzja, tu używa się prostowników z czujnikiem temperatury... Jak dobrze pamiętam u brata cały czas paliło bezpiecznik za regulatorem napięcia silnika i za h.... a nie ladowalo

 

No ok, ale bezpiecznik pali sie wtedy jesli przekroczysz prad ladowania a nie ze uzywasz accu jakiejs technologi, czy nie mam racji ? 

Jaki by akumulator nie byl regulator jesli ma jakies ograniczenie napiacia do 14.9V to jesli ma 12A przy rozladowanym to pod koniec ladowania jesli napiecie zblizy sie do 14.4V ten prad to zaledwie 2A to jak ma sie on spalic ?

Jedynie co mi do glowy przychodzi to to ze jesli ktos na pelnych obrotach laduje accu z ktorego ciagnie prad do kotwicy i w tym momencie ja zalaczy podczas ladowania to prad moze skoczyc na tyle ze uszkodzi bezpiecznik, jakos podczas ladowania przy sprawnym accu to nie powinno sie stac.  Czy nie mam racji ?

 

To ze Zel nie nadaje sie jako rozruchowe to prawda, ja mam taki problem wiec musze to zmienic, i jesli chce zachowac jeden accu to musze troche przerobic instalacje bo accu mam w przedniej bakiscie i odziwo bezpiecznik 60A zasilal wszystko nawet rozrusznik, cod ze mi to nie wywalilo zasilania.

Przeczatalae caly watek i wiem ze dla dobra accu powinienem go zmienic i tak zrobie.

Rozgladalem sie za ladowarkami i DC/DC i nie sa tanie koszt  nowego accu, kwestia zastanowienia sie bo mam zamiar zmienic accu na LiFePo4, ale to juz bedzie toche klopotliwe i bez diwnej konstrukcji nie da sie tego podpiac rozruchu bezposrednio do tego accu.


Użytkownik Michal Sz edytował ten post 09 czerwiec 2020 - 08:14


#112 Guest_Michal Sz_*

Guest_Michal Sz_*
  • Guests

Napisano 10 czerwiec 2020 - 09:36

Konkluzja moich bojow z ladowaniem accu z silnika.

 

To co koledzy opisywali wczesniej odnosnie ladowania accu z silnika konkretnie HONDA BF20 to kompromisem jest uzywanie accu AGM, ktory powinien wytrzymac, co do uszkodzen bezpiecznika to nie sadze aby bylo to powodem urzycia akumulatora innego niz kwasiak, ale to inny temat.

 

Moje rozmyslania, aby uzyc w moim konkretnym przypadku ladowanie jednego accu np. 100Ah, ktory jest w przedniej bakiscie i uzywany rowniez do zasilania silnika dziobowego sie strasznie skomplikowalo, poniewaz jedyny rozsadny rodzaj accu do LiFePo4 ( koszty strasznie rosna), ale do tego potrzebna jest ladowarka ( i tu nie ma kompromisu!!), mozna z niego uzyc rozrusznika, ale tu robi sie kolejny problem dlugosci kabli ktore ida przez burte do tylnej bakisty do gniazda przelacznikow ( tylko jedna para brak mozliwosci pociagniecia dodatkowych kabli ),  przekruj ktore maja to 10mm2 i do tego przy akumulatorze jest ze rozumialych wzgledow bezpiecznik automatyczny 60A ( ktory o dziwo sie nie wylaczyl przy rozruchu  pewnie accu GEL 100Ah nie dal wiecej pradu niz 80A ). 

Czy ktos z was ma jakis pomysl, aby wykorzystac jedna pare przewodow, ktora w fazie rozruchu bedzie bezposrednio bez zadnych bezpiecznikow polaczona z rozrusznikiem a potem gdy silnik ruszy przelacza sie w obwod ladowania poprzez ladowarke DV/DC np VICTRON - Orion-Tr Smart 12/12-30A DC/DC ? 



#113 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 10 czerwiec 2020 - 10:41

No nic panowie testujcie zatem :)
Za duże aku pod tak mały silnik = ciągle ładowanie = spora temp pod czapa silnika = zmniejszenie mocy = robota co chceta:) bezpiecznik u brata wywalało pod agm pod zwykłym aku nic się nie dzieje już nie chce mi się czytać tych głupot waszych, zakończyłem pomaganie na tym forum bo zglupiec można he tu każdy wie lepiej nie wiedząc nic

Użytkownik womaly23 edytował ten post 10 czerwiec 2020 - 10:43


#114 OFFLINE   herbata666

herbata666

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 45 postów
  • Lokalizacjapolska
  • Imię:Piotrek

Napisano 18 czerwiec 2020 - 10:10

Taki mały cudak wystarczy do rozruchu Storma F25 ?
Czy po prostu kupić zwykły kwasiak samochodowy 50Ah, w przyszłości będę podpinał echo i windę pod niego. Takie coś jak ze zdjęcia akurat mam w domu. Jeśli macie jakieś sprawdzone aku, to poproszę o linka lub model.

Załączone pliki


Użytkownik herbata666 edytował ten post 18 czerwiec 2020 - 10:14


#115 OFFLINE   Grubyziom

Grubyziom

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 160 postów
  • LokalizacjaGrudZiadz
  • Imię:Bartek
  • Nazwisko:Czerwiński

Napisano 30 październik 2020 - 14:51

Witam mam suzuki 25 km 2016 rok z ładowaniem . Przystało ladowanie działać gdy kolega się pomylił i zle podłączył kable do Akumulatora ? Jest jakiś bezpiecznik ? Czy może regulator napięcia padł ?

#116 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 30 październik 2020 - 23:20

Regulator do wymiany lub bezpiecznik

Użytkownik womaly23 edytował ten post 30 październik 2020 - 23:22


#117 OFFLINE   Juko

Juko

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 36 postów
  • LokalizacjaLLB/WA
  • Imię:Grześ

Napisano 06 grudzień 2020 - 23:13

Witam. Mam silnik dwusuwowy Tohatsu 9.9D2 355A z 2005 roku.
Chciałem sobie zrobić ładownie do aku. Z tego co widziałem pod czapą zainstalowany jest mostek Getza. Podłączyłem kable i na biegu jałowym badałem miernikiem napięcie, które oscylowało w granicach lekko ponad 12 na wolnych obrotach do ponad 110V jak dodałem gazu.
Pali regulator który wpiąłem jak kazał mi elektronik. 
Patrząc na instrukcję : https://www.tohatsu....2_15D2_18E2.pdf
strona 51 stwierdziłem, że chyba nic więcej nie trzeba. Elektronik kazał mi wrzucić jakiś większy samochodowy aku kwasowy i on ma stabilizować napięcie.Pomóżcie Panowie co ma z tym fantem zrobić. Czy coś jest z alternatorem nie halo?
Z dtr-ki wynika, że moc wytwarzana przez alternator wynosi 80W. W instrukcji na stronie 16 napisali, że obsłuży aku min. 40ah lub więcej.

Nie wiem, czy podłączać jakąś kwasową 45Ah i napięcie się ustabilizuje, czy kombinować coś innego?
Pozdrawiam
 



#118 OFFLINE   Seki

Seki

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 244 postów
  • LokalizacjaZachód

Napisano 21 lipiec 2021 - 20:19

Tohatsu MFS20E, chcę podłączyć regulator, mam 2 kabelki wychodzące z silnika, na jednym 3V, na drugim nic, coś gdzieś rozłączone jest? Ktoś sie z tym bawił?

#119 OFFLINE   karkoszek

karkoszek

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1785 postów
  • LokalizacjaGryfino
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:Lures.pl

Napisano 22 lipiec 2021 - 22:06

Odpowiednie napięcie pojawi się dopiero wtedy, kiedy wepniesz regulator i podłączysz do tego akumulator.

#120 OFFLINE   Seki

Seki

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 244 postów
  • LokalizacjaZachód

Napisano 23 lipiec 2021 - 04:14

OK. Dzięki :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych