#281 OFFLINE
Napisano 09 sierpień 2018 - 18:41
#283 OFFLINE
Napisano 05 wrzesień 2018 - 20:35
Jak naprawić szczytówkę pękniętą w miejscu łączenia z dolnikiem? Pęknięcie nie jest duże, ok. 5 mm, nie wychodzi poza omotkę.
#284 OFFLINE
Napisano 05 wrzesień 2018 - 20:45
Jak dotaczalem tulejkę z nierdzewki jak w niektórych modelach patyków (np. Shimano).
Możesz też nawinąć rowing węglowy na żywicy i zrobić z niego omotke lub nową na nim.
#285 OFFLINE
Napisano 31 październik 2018 - 21:04
#286 OFFLINE
Napisano 31 październik 2018 - 23:39
#287 OFFLINE
Napisano 01 listopad 2018 - 00:35
Nie chce cie rozczarować ale super glut nic nie pomoże...Chłopacy mam problem. Dzwiami w aucie obciąłem z 5cm z górnego składu Blue Rapida patrząc od dołu. Czy da się to jakoś naprawić?Teśc widząc moją złość chciał super glue mi to naprawić, ale mi chodzi o bardziej profesjonalny sposób
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
#288 OFFLINE
Napisano 01 listopad 2018 - 07:43
Tomasz uznam, że pisałeś to późno i nie załapaleś żartu
- Tomasz eS i Viking lubią to
#289 OFFLINE
Napisano 01 listopad 2018 - 11:30
Nie znam Blue Rapid i nie wiem czy na złączu szczyt wchodzi w dolnik czy odwrotnie. Jeżeli góra nachodzi na dół i uwaliles kielich to uratować badyla można tak jak pisałem w pierwszym zdaniu.
#290 OFFLINE
Napisano 02 listopad 2018 - 05:10
#291 OFFLINE
Napisano 02 listopad 2018 - 06:01
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
#292 OFFLINE
Napisano 02 listopad 2018 - 07:36
Tak, obciąłem złącze.
Tomasz uznam, że pisałeś to późno i nie załapaleś żartu
No to spokojnie i na luzie możesz się zacząć rozglądać za nowym kijkiem ...
Użytkownik miramar69 edytował ten post 02 listopad 2018 - 08:01
#293 OFFLINE
Napisano 02 listopad 2018 - 09:34
#294 OFFLINE
Napisano 03 listopad 2018 - 18:14
#295 OFFLINE
Napisano 07 listopad 2018 - 16:43
Załączone pliki
#296 OFFLINE
Napisano 07 listopad 2018 - 16:54
1)Ogarnąć złącze, może jakis mądry spigot, bo put over to już pewnie się z tego nie zrobi. Gorny skład jedynie nadaje sie do przewinięcia szczytowej na nowo powstały szczyt. Na pewno kij zmieni swoją charakterystykę.
Tutaj pomoc może kol Filser.
2)Zgłosić się do Krakowa z prośbą o nowy skład.
3)Sprzedać na giełdzie jako chrust
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Użytkownik JuniorFishing edytował ten post 07 listopad 2018 - 16:56
#297 OFFLINE
Napisano 08 listopad 2018 - 08:32
KRAKÓW I NOWY BLANK !!!
... nie baw się w składanie, bo z "gówna" bata już nie ukręcisz" a narazisz się tylko niepotrzebne koszty ...
#298 OFFLINE
Napisano 23 styczeń 2019 - 00:01
Z racji, że poza spiningiem wędkuje też na zawodach spławikowych mam dość częstą styczność z awariami rur węglowych w wędkach moich i moich kolegów. Jednak wszystkie laminaty z węgla i żywicy daje się naprawiać. Trafiłem kiedyś do takiego zawodowego naprawiacza. Facet ma całą piwnicę (bez przesady) rurek, prętów, tulejek i mat węglowych. Był wiele lat w kadrze Polski modelarzy i Mistrzem Polski w tej dziedzinie.
Kiedyś złamałem 10 cm szczytówki w odległościówce. Parę osób polecało skrócić. Zawiozłem do niego i facet fachowo wytłumaczył mi że się da i jak to robić. Złamanie należy zeszlifować pod kątem. W środek wkleja się niezbyt długi pręcik węglowy. Na wierzch można dać cieniuteńką omotkę z węgla. Nie muszę mówić, że odległościówka do dziś działa.
Kiedy indziej mój dobry kolega odciął drzwiami kilka cm z obu elemenów swojego ulubionego Diaflexa 2,70 w wersji light spin. Pan Naprawiacz wszystko ogarnął. Kij działa i nic nie stracił.
A teraz powiedzcie mi... Wiele osób twierdzi, ze nie naprawia się spina w miejscu elastycznym (szczytowym), bo przesztywnienia, bo gorsza transmisja itd. To w takim razie jakim cudem działają travele składane z 5 i więcej części? Tam te wszystkie spigoty nie przeszkadzają? Oczywiście, że nie da się odzyskać 100% parametrów wędki, ale zwykle samą wędkę da się uratować.
Szkoda, że mój znajomy nie zajmuje się już naprawami wędek...
#299 OFFLINE
Napisano 06 marzec 2019 - 00:00
Cześć,
2 lata temu złamałem szczytówkę w moim Kongerze World Champion Fly 300/3 #5/6. Ułamana została część szczytowa - jakieś 15cm - 2 ostatnie przelotki. Kij do tej pory leżał w szafie i postanowiłem spróbować swoich sił i przerobić go na kijek strimerowy 275/3 w klasie #6. Na zdjęciu widać jak wygląda to złamanie. I teraz najważniejsza część. Jak się za to zabrać? Chciałbym zdjąć wszystkie przelotki i rozłożyć je na nowo. W jaki sposób skrócić część szczytową, żeby uzyskać długość całkowitą 275 i żeby nie uszkodzić pozostałej części szczytowej blanku. Czego użyć do demontażu przelotek? Jak dobrze przygotować blank pod nowe omotkowanie? Po zdjęciu firmowych przelotek przeszlifować? Jeżeli tak to czym? Sporo pytań, ale ponieważ jest tu sporo osób zajmujących się profesjonalnie budowa i naprawą kijów, mam nadzieję, że coś podpowiedzą.
Pozdrawiam
Michał
Załączone pliki
#300 OFFLINE
Napisano 06 marzec 2019 - 01:19
Jeśli tak, to:
- przelotki najlepiej delikatnie podgrzać omotke zapalniczka (z wyczuciem dużym) i wtedy scinasz nożykiem po stopce omotke. Resztę omotki odwijasz na podgrzanym miękkim lakierze. Przy odrobinie uwagi i poświeceniu czasu na ten zabieg z wielu wedek idzie zdjąć przelotki prawie bez śladu. Ja zawsze podgrzewam lakier omotek zapalniczka. Wystarczy ze przejedziesz 3-4 razy płomieniem po lakierze omotki i robi się on plastyczny, co pozwala go naciąć i dostac się do nici. Po zdjęciu omotki resztki lakieru tez można ponownie podgrzać w podobny sposób i zdrapać paznokciem. Pozostałość śladów na blanku po demontażu możesz delikatnie przejechać papierem wodnym 2000 i po tym spolerować pasta polerska Tempo. Niektóre blanki maja niestety miękki główny lakier i złazi on razem z lakierem omotki. Wtedy pozostaje szlifowanie blanku ze starego lakieru i ew nakladanie nowego lakieru (wcieranie lub lakierowanie).
- złamany fragment warto obrobić, tj. sprawdzić czy nie pęka dalej, uciąć profilaktycznie kilka, kilkanaście mm poniżej złamania (najlepiej tnie się blanki trójkątnym iglakiem, opilowujesz głęboko na około i odlamujesz górny fragment. Jeśli chcesz dostosować kij pod konkretna długość to musisz odciąć w ten sposób odpowiedni odcinek. Pytanie jednak, czy cześć szczytowa nie zrobi się za sztywna... Ja bym już nie skracał i odciął tylko 1cm profilaktycznie.
- po takich zabiegach będziesz miał już przygotowany kij pod nowy spacing. W tym już nie pomogę. Tu trzeba eksperymentalnie rozłożyć przelotki, zamocować je taśma i sprawdzać ugiecie kija.
- potem zostaje omotkowanie i lakierowanie, na to znajdziesz już wiele filmów na YT.
Użytkownik Żbiku edytował ten post 06 marzec 2019 - 01:24
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: wędka, naprawa
Sprzęt wędkarski →
Spinning →
Wędka pod Okonia z zapasem mocyNapisany przez KipsoN , 25 wrz 2023 wędka |
|
|
||
Sprzęt wędkarski →
Spinning →
Budżetowe lekkie łowienie - okonie, białoryb i wrocławski niewymiarowy szczupak ;)Napisany przez Andżej , 03 sty 2022 spinning, xul, okoń, wędka i 1 więcej |
|
|
||
Różności wędkarskie →
Cafe jerkbait.pl →
Złamana szczytówka w spinningu.Napisany przez Pstrągal , 11 gru 2020 szczytówka, wędka, złamana wędka i 1 więcej |
|
|
||
Sprzęt wędkarski →
Spinning →
Wędka do dużych gum i jerkówNapisany przez Pitpno , 02 cze 2020 spinning, gumy, jerk, wędka |
|
|
||
Sprzęt wędkarski →
Spinning →
Kij okoniowy 250-300 PLNNapisany przez Jorginto , 09 cze 2019 wędka, okoń, spinning, jig |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych