..watpliwe...masz wersje fish czy sport?? załóż na próbę z 20-25KM w 2T i będziesz miał odpowiedź czy 4T nie generuje za małego momentu do takiej ociężałej konstrukcji..
Silniki Yamaha - opinie i porady
#181 OFFLINE
Napisano 07 czerwiec 2013 - 21:53
#182 OFFLINE
Napisano 07 czerwiec 2013 - 22:06
ja osobiscie nic nie slyszalem na temat fabrycznych blokad kolega ma yamke 20 km w krotkiej stopie i blokady jakos nie czuliśmy
napisz jakie masz predkosci przelotowe lodki pod tym silnikiem o ktorym piszesz
http://www.solarsky....owe/rid,65.html filmiki pogladowe solar chyba na 15 jak dobrze widze
Użytkownik szpiegu edytował ten post 07 czerwiec 2013 - 22:08
#183 OFFLINE
Napisano 07 czerwiec 2013 - 22:16
..trochę brakuje do slizgu...na rzece ten zestaw nie ma szans...
#184 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2013 - 14:23
nie rozumiem dlaczego Kolega Patu nie widzi 50 hp na romanie?
yamaha 50 hp dwutakt waży mniej o jakieś 10 kg niż yamaha 30 hp 4t, który to jest zalecany do tej łódki, a jeśli chodzi o pawęż to wytrzyma spokojnie i 70 hp.
więcej mocy to większy komfort pływania i mniejsze zmęczenie dla silnika. tak sobie tłumacze
#185 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2013 - 14:35
..mowa o Solarze a nie o Romanie i silniku 50KM 4T..ten waży circa 110kg...chyba ciut przy dużo jak na jednostkę o wadze 180kg...
#186 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2013 - 15:07
Różnica w wadze między 40 4t, a 50 4t jest ok. 15 kg czyli w zasadzie żadna różnica. Taki silnik i tak już wieszamy na łodzi na stałe i nie demontujemy go po każdym powrocie z ryb czy też rejsów etc. Biorąc pod uwagę zalecenia producenta, kształt dna łodzi i jej wagę (z reguły pływamy z pełnym ekwipunkiem i często z kompanem) oraz odrobinę frajdy w upalne dni wskazane byłoby powieszenie 40 hp 4t, a 50 hp na pewno nie zaszkodzi .
#187 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2013 - 16:03
albo pogonić łódkę i pytać o river foxa 420
#188 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2013 - 19:24
ja osobiscie nic nie slyszalem na temat fabrycznych blokad kolega ma yamke 20 km w krotkiej stopie i blokady jakos nie czuliśmy
napisz jakie masz predkosci przelotowe lodki pod tym silnikiem o ktorym piszesz
http://www.solarsky....owe/rid,65.html filmiki pogladowe solar chyba na 15 jak dobrze widze
Szpiegu,
Dziś pływałem z kumplem i po dokładnym wytrymowaniu silnika maksymalną prędkość jaką zanotowoaliśmy to 24km/h.Więcej z Solara 430Fish przy tym silniku nie wyciśnę.
Łajba jest ciężka jak diabli,dochodzą do tego dwie osoby,akumulator i silnik elektryczny.
#189 OFFLINE
Napisano 09 czerwiec 2013 - 19:29
albo pogonić łódkę i pytać o river foxa 420
Sprzedaż Solara 430 nic nie wniesie ponieważ Fox 420 waży prawie tyle samo i jestem pewien że Yamaszka 20HP nie da rady również Foxowi.
Po dzisiejszym dniu spędzonym nad jeziorem i kombinowaniu przy łódce i silniku jednoznacznie stwierdzam,że 20 kucy to zdecydowanie za mało. (Poprzednio miałem Solara 360 z Parsunem 15HP i ta łódka fruwała z tym motorem jednak ona ważyła 110kg więc siłą rzeczy taki silnik był dla niej w sam raz).
#190 OFFLINE
Napisano 10 czerwiec 2013 - 08:57
Kolego Arturze trochę mam wiedzy na temat silników i łodzi . Odradzam Ci jakiekolwiek przeróbki nowego silnika w czterosuwie .Tam musiałbyś za dużo powymieniać aby podnieść mu moc na tyle aby twoją łajbę wyrwał z wody bo jak znam te sprawy 5 kucy tu nie pomoże wałek rozrządu elektronika czasowanie silnika na tym się skupia.Lepiej zrób zdjęcia łodzi tak aby można było zobaczyć kat rufy i dno tej łodzi może coś tu zaradzimy .Może lepiej sprzedać ten silnik , za niego dostaniesz niezła kasę bo nowy i kupić coś większego Pozdrawiam tornado
#191 OFFLINE
Napisano 10 czerwiec 2013 - 09:09
Fox ma dno typowo slizgowe i lata już na 15KM...jeżeli dojdzie kiedyś do zakupu nowej łodzi to będzie właśnie RiverFox 420...
- szpiegu lubi to
#192 OFFLINE
Napisano 10 czerwiec 2013 - 10:49
Ciekawe jakie prędkości
#193 OFFLINE
Napisano 10 czerwiec 2013 - 11:31
Sprzedaż Solara 430 nic nie wniesie ponieważ Fox 420 waży prawie tyle samo i jestem pewien że Yamaszka 20HP nie da rady również Foxowi.
Po dzisiejszym dniu spędzonym nad jeziorem i kombinowaniu przy łódce i silniku jednoznacznie stwierdzam,że 20 kucy to zdecydowanie za mało. (Poprzednio miałem Solara 360 z Parsunem 15HP i ta łódka fruwała z tym motorem jednak ona ważyła 110kg więc siłą rzeczy taki silnik był dla niej w sam raz).
zacytuję pewne ogłoszenie, z pewnego znanego portalu, dotyczące yamki 20BMHS
PONIŻEJ PRZEDSTAWIONE SĄ PRZYKŁADOWE WYNIKI TESTÓW SILNIKA NA ŁODZI
(ŁÓDŹ NIE JEST CZĘŚCIĄ OGŁOSZENIA, CENA DOTYCZY WYŁĄCZNIE SILNIKA )
Crescent 465
długość: 4,7 m. szerokość: 1,8 m. waga: 250 kg.
Obroty--------Ilość----V-max------Spalanie
RPM-----------osób----[km/h]---------l/h
5600-----------2---------40,0----------6
5100-----------2---------35,2----------4,8
4600-----------2---------30,0----------3,8
4100-----------2---------21,3----------3,4
5000-----------4---------29,3----------5,8
4500-----------4---------23,2----------5
4000-----------4---------16,1----------3,8
4600-----------4---------41------------3,8
a tu sobie można kliknąć po więcej:
http://www.yamaha-mo...m221-535022.pdf
zanim się to dziecko z kąpielą wyleje. jak już pisałem, ekspertem nie jestem, ale taka (taaaka) lipa z 20tką na tym Solarze jest dla mnie nieprawdopodobna.
#194 OFFLINE
Napisano 10 czerwiec 2013 - 11:48
..crescent jak i romana, riverfox jest łodzią dobrze ślizgająca się..a ta cecha, budowa dna jest jest najważniejsza dla silnika...
#195 OFFLINE
Napisano 10 czerwiec 2013 - 12:16
..crescent jak i romana, riverfox jest łodzią dobrze ślizgająca się..a ta cecha, budowa dna jest jest najważniejsza dla silnika...
Do końca tygodnia zrobię dokładne fotki i nagram film.Wrzucę na neta to ocenicie co o tym sądzicie.
#196 OFFLINE
Napisano 10 czerwiec 2013 - 12:18
zacytuję pewne ogłoszenie, z pewnego znanego portalu, dotyczące yamki 20BMHS
PONIŻEJ PRZEDSTAWIONE SĄ PRZYKŁADOWE WYNIKI TESTÓW SILNIKA NA ŁODZI
(ŁÓDŹ NIE JEST CZĘŚCIĄ OGŁOSZENIA, CENA DOTYCZY WYŁĄCZNIE SILNIKA )
Crescent 465
długość: 4,7 m. szerokość: 1,8 m. waga: 250 kg.
Obroty--------Ilość----V-max------Spalanie
RPM-----------osób----[km/h]---------l/h
5600-----------2---------40,0----------6
5100-----------2---------35,2----------4,8
4600-----------2---------30,0----------3,8
4100-----------2---------21,3----------3,4
5000-----------4---------29,3----------5,8
4500-----------4---------23,2----------5
4000-----------4---------16,1----------3,8
4600-----------4---------41------------3,8
a tu sobie można kliknąć po więcej:
http://www.yamaha-mo...m221-535022.pdf
zanim się to dziecko z kąpielą wyleje. jak już pisałem, ekspertem nie jestem, ale taka (taaaka) lipa z 20tką na tym Solarze jest dla mnie nieprawdopodobna.
Totalna bujda na resorach co Yamaha pisze w tych testach - papier wszystko przyjmie !
#197 OFFLINE
Napisano 10 czerwiec 2013 - 12:35
..crescent jak i romana, riverfox jest łodzią dobrze ślizgająca się..a ta cecha, budowa dna jest jest najważniejsza dla silnika...
ja tam na moje wigry 355 nie narzekam a konstrukcja bardzo podobna
Użytkownik szpiegu edytował ten post 10 czerwiec 2013 - 12:35
#198 OFFLINE
Napisano 10 czerwiec 2013 - 13:17
..szpiegu nie porównuj łódki 355cm z 420cm - to inna waga i konstrukcje...Ty masz 15KM na pawęzy i lata jak przecinak...
#199 OFFLINE
Napisano 10 czerwiec 2013 - 14:18
strach rumplem mocniej przekrecic
#200 OFFLINE
Napisano 10 czerwiec 2013 - 21:45
Totalna bujda na resorach co Yamaha pisze w tych testach - papier wszystko przyjmie !
Przeliczyłem kilka wyników dla silników 9,9 i 15 km , 20km, uważam że to co podaje Yamaha to wyniki w jedną osobę , bez bagażu i bardzo na wyrost "z wiatrem" w kilku przypadka moim zdaniem nie realny do osiągnięcia lub do osiągnięcia w "laboratoryjnych warunkach"
Crescent 465 , 40km/h , łódź 250kg + 2 osoby , załóżmy 170kg z ubraniem (nie liczę sprzętu) + zbiornik paliwa 25 kg co daje 445 kg - łódź 4,6 metra !!! , na silniku 20km , no po prostu nie wierze w to...
(nie zmienia to faktu że robią moim zdaniem najlepsze silniki)
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych