Silniki Yamaha - opinie i porady
#221 OFFLINE
Napisano 01 lipiec 2013 - 16:48
#222 OFFLINE
Napisano 01 lipiec 2013 - 18:05
Wzdłużne redany [ tak na prawdę hydrofile redany mamy poprzeczne]też pomagają na szybsze wejście w ślizg to wszystko zależy od ich powierzchni i konstrukcji ale głównie przyjmujemy pracę ich dla stateczności w zakrętach i zapobieganie bocznym uślizgom.
#223 OFFLINE
Napisano 01 lipiec 2013 - 21:17
Przy tej pancernej konstrukcji z 4-5mm alu osadzonej na szkielecie ze szpantow odpada ta potrzeba w tym wypadku, a o stabilnosc dba gleboki 'V' kadluba... OK, to tylko takie przemyslenia... zawsze mozna by te redany czy hydrofile dospawac, jak by byla realna szansa na znaczne polepszenie wlasciwosci slizgowych skorupy, z duzym akcentem na 'realne' i 'znaczne' (-;..i na wzmocnienie płaszcza...
#224 OFFLINE
Napisano 01 lipiec 2013 - 22:48
Witam.
Redany podłużne oprócz tego, że zapewniają lepszą sterowność to jeszcze mają za zadanie sztuczne (dla wody) wypłaszczenie powierzchni dna....bo do slizgu płaskie dno jest najbardziej optymalne, Najlepszy kadłub byłby całkiem płaski bo miałby najmniejszą powierzchnię zmoczoną i co za tym idzie najmniejsze opory tarcia, oraz dużą powierzchnię nośną. Wszelkie V powodują tylko lepsze pływanie w zakrętach oraz mniejsze wyskoki. Samo zjawisko ślizgu nie wynika ze różnicy ciśnień (jak w samolotach) ale z siły hydrodynamicznego wyporu spowodowanego kątem natarcia.
Prawidłowy kadłub ślizgowy nie wytwarza oporów wirowych na rufie bo ma ją ostro zakończoną oraz w ślizgu nie wytwarza oporu na dziobie bo jest nad powierzchnią wody. Pozostaje tylko opór tarcia kadłuba oraz opór spowodowany podciśnieniem stworzonym pod kadłubem ( prawo Bernoulliego)...i właśnie to "szkodliwe" podciśnienie mogą zlikwidować redany poprzeczne które maja za zadanie zerwanie przepływu laminarnego i przejście w przepływ turbulentny. I jeszcze bardzo duży opór w ślizgu to opór stawiany przez powietrze poruszającemu się kadłubowi. Na mojej łodzi jak ja i pasażer usiądziemy nisko na podłodze to prędkość się zwiększa ok 3 km/h.
#225 OFFLINE
Napisano 09 lipiec 2013 - 10:47
Chcę nabyc silnik od sąsiada yamacha 4KM , ma chyba 10lat.Cz któryś z Was posiada takowy?Proszę o podzielenie się wrażeniami z użytkowania.
#226 OFFLINE
Napisano 09 lipiec 2013 - 12:58
2-suw czy 4-suw?
#227 OFFLINE
Napisano 09 lipiec 2013 - 13:55
4-suw.
#228 OFFLINE
Napisano 09 lipiec 2013 - 13:59
Yamaha to jedna z lepszych marek jeśli chodzi o silniki
jak sąsiad dbał o silnik, wymieniał olej/e sprawdzał chłodzenie (okresowa wymiana wirnika w pompie wodnej)
to z czystym sumienie można polecać,
aby napisać Ci cos więcej to musisz podać dodatkowe informacje: np. model.... (zdjęcia mile widziane)
4-suw, na bank będzie mało palił
Użytkownik @Wojti edytował ten post 09 lipiec 2013 - 14:06
#229 OFFLINE
Napisano 09 lipiec 2013 - 14:26
Tak jak napisali przedmowcy, wszystko zalezy w jakim ten silnik jest stanie. Wada i zaleta tego silnika jest jego delikatnosc...nie wiem jak w innych silnikach malej mocy wyglada uklad chlodzenia - ja plywajac po Wisle w rejonie sypiacym piaskiem kilka razy gruntownie czyscilem kanal chlodzenia a raz zmienialem pompe wodna (prawie calkowite sciecie lopatek naskotek zanieczyszczonej wody)
Generalnie dobry silnik.
Glowne wady to tak jak chyba we wszystkich 1cylindrowcach - duzy halas.
Zalety na tle konkurencji: bardzo mala waga, spalania nie wymieniam bo one wszystkie pala malo...
Gumo
#230 OFFLINE
Napisano 09 lipiec 2013 - 21:20
daj znać co to za silniczek.jeśli F4.to śmiało polecam.mój ma 12 latek i ma się dobrze.
#231 OFFLINE
Napisano 10 lipiec 2013 - 22:52
Wiek nie ma znaczenia, zadbany, to brać. Nie chodzi chłodzenie, sika paliwem, przypalona albo zaolejona świeca (na górze) - olać.
#232 OFFLINE
Napisano 11 lipiec 2013 - 20:34
Tak to F4.Dzisiaj uruchamiałem w misce z wodą ,działa OK.Właściciel zapraszał do sprawdzenia z łodzią, pewnie niedługo skorzystam.Na początek śpiewa 2000zł, ale myślę że jeszcze starguję ponieważ jest lekki wyciek , minimalny spod pompy paliwa a ta to koszt ok 500zł..Rok prod 2003.
#233 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 06:42
#234 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 07:04
każdy ma od 4 km, gdyż istnieje mozliwosc zasilania paliwem ze zbiorniczka wbudowanego lub tez z lini paliwowej
pompa paliwa nie ulemga tak szybkiemu uszkodzeniu ze po 10 latach nalezy ją wymieniac
poprostu paliwo pociekło z zluzowanej złączki
#235 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 07:37
#236 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 08:37
Jest to pompa mechaniczna a skąd dokładnie cieknie to nie zdążyłem zaobserwować.Sprawdzę jak silnik zabiorę na ryby.
#237 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 08:41
http://www.boats.net...EL 2/parts.html
Gumo
p.s. Wziete z przypietego watku na niniejszym forum, czasem warto rzucic okiem. Wyglada jakos inaczej ta pompa (pozycja 15) - kiedys w poprzednim serwisie zapomnieli mi z powrotem zalozyc rurke odpowiedzialna za powrot paliwa do pompy. Efekt - kolorowe plamy za lodka...ale stad wiem, ze u mnie to wyglada jakos inaczej (wiecej przewodow)
#238 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 15:30
pompa nie powinna być uszkodzona prędzej jakaś uszczelka lub oring za pare groszy.
#239 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 17:40
A to nie wiadomo, mnie uczyli ze w technice uszczelka bywa elementem konstrukcyjnym urzadzenia....czytaj- nie kupisz pewnych uszczelek bez przynaleznych do nich czesci...
Gumo
#240 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 19:44
taa i do tego muszą być odporne na działanie paliw.ale nie wierzę że trzeba wymieniać całą pompę.poczekajmy aż kolega zlokalizuje wyciek to podumamy.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych