Silniki Yamaha - opinie i porady
#341 OFFLINE
Napisano 24 październik 2013 - 10:27
#342 OFFLINE
Napisano 24 październik 2013 - 17:53
8,5 bara max jak mało uzyany, 7 z normalnym przbiegiem ,5 bar min
#343 OFFLINE
Napisano 24 październik 2013 - 19:20
Ostatnio robiłem malutki serwis koledze w mariner 5 km i ciśnienie miał 11 bar (jak nowy), wydaje mi się, że mało troszkę jakby to było 7, uznałbym to raczej za totalne minimum, chyba że kolega @evin podpiera się danymi odnośnie konkretnie tego silnika. Silniki jedno cylindrowe mają większą kompresję od dwu, trzy cylindrowych. Najlepiej jak zadzwonisz do jakiegoś serwisu, powinni podać ile powinien mieć nowy.
#344 OFFLINE
Napisano 25 październik 2013 - 12:19
7.9 do remątu właściwe 11 bara
#345 OFFLINE
Napisano 17 listopad 2013 - 14:34
Witam. Czy jest ktoś może posiadaczem silnika yamaha 4km 2sówa i mógłby mi podac wymiary śruby (albo sprzedać)jaka tam idze bo dziś miałem pecha i urwało mi śrubę i wiem ze jest 9 frezów na ośce a na alegro jest do 6-9 km i pisze że jest 9x7 mugłby ktoś rozwinąć to 9 frezów łopatka 7cm?
#346 OFFLINE
Napisano 17 listopad 2013 - 18:05
#347 OFFLINE
Napisano 20 listopad 2013 - 15:33
4 konne yamaszki miały 2 rodzaje śrub,oczywiście na frezach.jedna to uciągowa,druga z wydłużonymi łopatkami.
#348 OFFLINE
Napisano 26 listopad 2013 - 20:33
Witam, proszę o podpowiedz. Mam już go ponad rok a tego nie wiem. Jamaszka 4konie szara z 2010 albo 2009, pieron wie. Na rumplu, rumel do góry, czy jeszcze jakoś inaczej. 15tka jeździ na rumplu bo jest rysunek, a toto małe, to nie wiem.
#349 OFFLINE
Napisano 27 listopad 2013 - 07:32
..tak jak toto z 15 kucami w środku ...
#350 OFFLINE
Napisano 27 listopad 2013 - 11:25
Dokładnie, na rumplu.
#351 OFFLINE
Napisano 28 listopad 2013 - 20:00
poziomo tylko na stronie rumplabo się olej wyleje i dobrze jak paliwo do końca wypalisz z gażnika po zakręceniu kranika bo inaczej śmierdzi pendzynką jak cholera.
#352 OFFLINE
Napisano 29 listopad 2013 - 09:38
kurde ostatnio probowalem wypalic paliwko po zakreceniu kranika i jakoś mi chyba cierpliwosci braklo... nastepnym razem bede musial kilkaset metrow przed baza zakrecac
#353 OFFLINE
Napisano 29 listopad 2013 - 16:41
ta.trzeba wyczuć odległość do ustawienia manetki gazu.
#354 OFFLINE
Napisano 01 grudzień 2013 - 09:22
Ja Krzysiu swoją szóstke na rumpelku kłade.
#355 OFFLINE
Napisano 01 grudzień 2013 - 11:19
Tak i ja położę. Z odpinaniem linii i wypalaniem paliwa najlepsza frajda jest. Szacuję, odpinam i lecę. I czekam kiedy się zdławi. Bywa ze na styk,, bywa że wiosła i heyah...
#356 OFFLINE
Napisano 01 grudzień 2013 - 16:52
Witam
Jest rączka do noszenia z jednej a z drugiej jak by odbojniki ( nie wiem jak to nazwać), jeżeli przewozimy w samochodzie to musi leżeć na tych właśnie nóżkach. Nie można przewozić na boku albo odwrotnie z powodu dostania się oleju do komory spalania oraz na zawory. Ja przewożę silnik prawie zawszę przykręcony do rufy łodzi, a sama stopa podniesiona i zablokowana. W tym modelu jest na stopie taka śruba do regulowania obrotu jej ( po odkręceniu jej stopa obraca się lekko) śruba ta musi być dokręcona podczas przewożenia silnika przykręconego do rufy i podniesionego. Jeżeli zostawimy ją odkręconą to po dłuższym czasie wyrobi nam się ślizg w uchwycie do mocowania rufy. Jest spasowany tak że jest minimalny luz, ale od drgań podczas przewożenia łodzi na przyczepie potrafi się wybić i przy włączaniu biegu będzie odczuwalne szarpanie z okrągłego kształtu zrobi się elipsa dlatego ten wihajsterek dokręcamy do oporu stopa się nie obraca i po sprawie. Ja osobiście nie wypalam benzyny do końca w silniku, jedynie przed zimowaniem. Po sezonie obowiązkowo wymiana oleju w stopie oraz w silniku. Jeżeli chodzi o benzynę jest pod gaźnikiem taka śruba do upustu benzyny z gaźnika. Są sposoby na zabezpieczenie samej komory spalania na zimę a więc odcinek od tłoka do świec nalewa się oleju specjalnie do cylindra przez świece przy tym zabiegu tłok musi być w górnym położeniu inaczej olej zleci kanałem wydechowym. Oleju wlewamy np. szczykawką około 0,5 ml, są tacy co zalewają do końca ale to przesada i błąd. Po czym powodujemy obrót tłoka kopką bez świecy nadmiar oleju zostanie wydalony zakręcamy świece. Tym sposobem pozbędziemy się korozji w komorze spalania i zakonserwujemy pierścienie. Po zimie odkręcamy świece kopiemy kilka razy aż resztki oleju wylecą zakręcamy świece i nad wodę. Po tym zabiegu silnik przez chwilę zakopci ale nie zawsze i tylko za pierwszym razem.
Pozdrawiam
Łukasz
#357 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2013 - 19:16
Hej, ja mam YAMAHA 6kM F6C (czterosów) z 2012r. i mogę ją przewozić w różnych pozycjach wg. instrukcji, czyli na obydwu bokach i na pzzrdniej ściance czyli złożonym rumplem do góry (śruba do góry).
#358 OFFLINE
Napisano 03 grudzień 2013 - 08:19
#359 OFFLINE
Napisano 03 grudzień 2013 - 09:25
nie wiedząc tego zawsze brałem jelenia co ją trzymał pionowo :-)
#360 OFFLINE
Napisano 03 grudzień 2013 - 12:43
Białą,nową tak. Autor nadmienił ze posiada starszy, "szary" model
Tak, biała (2012r.)
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych