Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Yamaha - opinie i porady


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2290 odpowiedzi w tym temacie

#721 OFFLINE   Sołtys

Sołtys

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 256 postów
  • Imię:Artur
  • Nazwisko:Kiersnowski

Napisano 30 listopad 2015 - 11:26

Ale co? Przeróbka możliwa jest tylko w dwutaktach???

Jest dużo prostsza i tańsza. W 4T po prostu może być nie opłacalna, czasami jest niemożliwa. Zwłaszcza w nowszych gdy jeszcze dochodzi elektronika.



#722 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 30 listopad 2015 - 15:18

nie chodzi tu o przeróbki lecz o rozblokowanie.poprostu silnik 2t 9,9km i 15km były wykonywane na tym samym bloku czyli po ściągnięciu dławika to jest i tak 15 konny silnik.musisz sprawdzić czy twój silnik o danej pojemności był produkowany jako 9,9 i większe.z tego co kojarzę to silniki 4t były produkowane jako 6 , 8 i 9,9km także raczej lipa.możesz poddać swój silnik podrasowaniu i w ten sposób podnieść jego moc ale to nie są tanie rzeczy i raczej nie opłacalne.



#723 OFFLINE   Rafał Światłoń

Rafał Światłoń

    Forumowicz

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPip
  • 87 postów
  • LokalizacjaLuboń
  • Imię:Rafał

Napisano 30 listopad 2015 - 18:41

A jak sprawa ma się z Johnson - Evinrude 8 km w 2T ?



#724 OFFLINE   mariog1974

mariog1974

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 47 postów
  • Lokalizacjazachodniopomorskie
  • Imię:Mariusz

Napisano 30 listopad 2015 - 20:40

Tu jest ładnie opisane o przeróbce Yamahy 9.9km 2T na 15.

http://www.cro.pl/pr...cha-t27993.html



#725 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 01 grudzień 2015 - 07:45

z Johnsona /Evinruda 8 kM mozna zrobic jedynie 6 KM


  • thug lubi to

#726 OFFLINE   Sołtys

Sołtys

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 256 postów
  • Imię:Artur
  • Nazwisko:Kiersnowski

Napisano 01 grudzień 2015 - 13:11

nie chodzi tu o przeróbki lecz o rozblokowanie.poprostu silnik 2t 9,9km i 15km były wykonywane na tym samym bloku czyli po ściągnięciu dławika to jest i tak 15 konny silnik.musisz sprawdzić czy twój silnik o danej pojemności był produkowany jako 9,9 i większe.z tego co kojarzę to silniki 4t były produkowane jako 6 , 8 i 9,9km także raczej lipa.możesz poddać swój silnik podrasowaniu i w ten sposób podnieść jego moc ale to nie są tanie rzeczy i raczej nie opłacalne.

Mała poprawka. 6, 8 i 9,8KM. W większości wypadków 9,9KM to już oddzielna konstrukcja wspólna z 13,5 lub z 15KM. Trzeba po prostu sprawdzać. W moim Evinrudzie 9,9KM 2T wystarczy wymienić gaźnik (nie jest to nadmiernie wysoki koszt) i mam 15KM. Różnica w gardzieli, jeśli coś pokręciłem to @Evin mnie popraw :-).



#727 OFFLINE   Rafał Światłoń

Rafał Światłoń

    Forumowicz

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPip
  • 87 postów
  • LokalizacjaLuboń
  • Imię:Rafał

Napisano 01 grudzień 2015 - 14:45

@Evin dlaczego piszesz, że z 8 kM można zrobić jedynie 6 kM ?



#728 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 01 grudzień 2015 - 15:45

no chyba zła poprawka.odnośnie silniów 4t dla pojemności 212cm/3 moc 8km lub 9,9km.większe silniki to już wyższa waga.były jeszcze F8 o pojemności 198cm/3 i z tych konstrukcji wiele więcej raczej nie wyciśniesz.


Użytkownik busz231 edytował ten post 01 grudzień 2015 - 15:47


#729 OFFLINE   Piotrk82

Piotrk82

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 66 postów
  • LokalizacjaMadagaskar
  • Imię:Piotrek
  • Nazwisko:K

Napisano 01 grudzień 2015 - 17:01

Panowie , pozwolicie że się podłączę do tematu. Posiadam Tohatsu 9,9 z 2003 r 4t w wersji skandynawskiej na bloku 18 KM , czy przeróbka z 9.9 na 18 jest realna i opłacalna?



#730 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 01 grudzień 2015 - 18:00

 

 

 

@Evin dlaczego piszesz, że z 8 kM można zrobić jedynie 6 kM ?

 

Dlatego ze  6 km to zdławiona pod gaznikiem 8ka. wstawka pod gaznikiem ma otwór  o średnicy ok 15 mm( dokładnie nie pamietam ale gdzies w notatniku mam spisane jesli potrzeba ).

Z tego bloku juz wiecej sie nie wyciśnie. tłoki mają stednice 47 mm a  9.9/15  na 55mm


Użytkownik evin edytował ten post 01 grudzień 2015 - 18:02


#731 OFFLINE   Jezi0rko

Jezi0rko

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 61 postów
  • LokalizacjaK-Koźle
  • Imię:Piotr
  • Nazwisko:Doboszyński

Napisano 01 grudzień 2015 - 20:18

Witam

Posiadam Mercurego 9,9 kM z 2001 roku (oznaczenie na pasku z kodem kreskowym ME-10M).

Zastanawiam się nad zwiększeniem mocy do 15kM ale nie mogę znaleźć nigdzie żadnego info jak to wygląda w przypadku tego modelu.

Czy ktoś jest mi wstanie udzielić info na ten temat - jak, gdzie i ewentualne koszty takiej zabawy?

Pozdrawiam



#732 OFFLINE   mariog1974

mariog1974

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 47 postów
  • Lokalizacjazachodniopomorskie
  • Imię:Mariusz

Napisano 01 grudzień 2015 - 20:39

Evin twoim zdaniem ile koni więcej  można byłoby uzyskać np. planując glowicę 1lub2mm i w ten sposób podnieść ciśnienie sprężania oczywiście jeżeli to możliwe.Do tego wymiana gażnika od wyższego modelu lub ewentualnie wymiana dysz lub ich rozwiercanie tak jak to się robi w autach.Myślę że dla kumatego mechanika,tunera to chyba niebyłby problem.



#733 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 01 grudzień 2015 - 23:25

płanowałem 10tki gowic. zazwyczaj planowanie zdejmuje  do  0.5 mm.

jesli potrzeba planowania bloku to tez nie miałem wiecej niz 0,5 mm. zawyczaj kompensuje to uszczelką  o jakies 0.3 mm

ale nie mozna zbyt duzo zdiąc materiału bo tłok bedzie wychodził za wysoko z cylindra i bedzie kolizja z głowica lub świecą.

planowanie podnosi kompresje nieznacznie ale nie wpłynie na zwiekszenie mocy.

zazwyczaj tłok nadmiarowy ma  0,7   mm  wiekszą srednice i po włozeniu w rozszlifowany cylinder tez nie podniesie

mocy silnika tak by było to wyrażnie czuć.

np   6/8 km ma  175 cm szesc , 9.9/15 ma 216 cm szes. a 20/25/50 ma 512 cm szesc



#734 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 01 grudzień 2015 - 23:28

co do merkurego to trzeba zdiąc kolektor wlotowy i odgiąc ogranicznik listków zaworowych tak by otworzyły sie o 4 mm wiecej niz są i wtedy z 9.9 wyjdzie 15



#735 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 02 grudzień 2015 - 06:03

co do merkurego to trzeba zdiąc kolektor wlotowy i odgiąc ogranicznik listków zaworowych tak by otworzyły sie o 4 mm wiecej niz są i wtedy z 9.9 wyjdzie 15

..tzw. potocznie organki...wiem, że niektóre silniki były dławione również na manetce gazu zmniejszając otwarcie przepustnicy



#736 OFFLINE   Rafał Światłoń

Rafał Światłoń

    Forumowicz

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPip
  • 87 postów
  • LokalizacjaLuboń
  • Imię:Rafał

Napisano 02 grudzień 2015 - 13:38

W takim razie jaki silnik najlepiej kupić, aby miał 9,9 kM, a po przeróbce 15 KM?

Oczywiście jak najniższym nakładem kosztów...


  • fefko lubi to

#737 OFFLINE   pmiszk1

pmiszk1

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 876 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Paweł

Napisano 02 grudzień 2015 - 13:43

np tohatsu 2T 9.9KM, koszt używki 2500-2800

o taki chodzi http://olx.pl/oferta...html#0707889b49, chociaz ten stoi już od dawna


Użytkownik pmiszk1 edytował ten post 02 grudzień 2015 - 13:45


#738 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 02 grudzień 2015 - 20:17

W takim razie jaki silnik najlepiej kupić, aby miał 9,9 kM, a po przeróbce 15 KM?

Oczywiście jak najniższym nakładem kosztów...

polecam  Johnsona Evinrude z lat 90-92 o mocy 9.9. wystarczy zdiąc ogranicznik pod gaznikiem i przeregulowac i wychodzi 15

w starszych modelach trzeba podmieniac gażnik( model 1974-1976), lub gaznik i podkłądki pod listki zaworowe(1977-1990)

 zdiecie ogranicznika

Załączone pliki


Użytkownik evin edytował ten post 02 grudzień 2015 - 20:19


#739 OFFLINE   mariog1974

mariog1974

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 47 postów
  • Lokalizacjazachodniopomorskie
  • Imię:Mariusz

Napisano 02 grudzień 2015 - 20:35

Ale czy tak powiedzmy wiekowy silnik nie będzie już dość mocno wyeksploatowany.Niewiemy kto i jak go użytkował.Ja bym wolał już kupić słabszy ale młodszy chociaż przy używanym zawsze jest ryzyko że można żle trafić.



#740 OFFLINE   KODZAK1234

KODZAK1234

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 478 postów
  • LokalizacjaSWIDNICA

Napisano 02 grudzień 2015 - 22:10

ja miałem silnik z 82r johnson i chodził jak zegarek co do przeróbki to silnik yamaha 4 t :o 9.9 można niewielkim kosztem zrobić 15 (często w Holandii można spotkać odblokowane) ale do bodajże 2008 roku bo później były nowe modele i już jest to nieopłacalne






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych