Ale co? Przeróbka możliwa jest tylko w dwutaktach???
Jest dużo prostsza i tańsza. W 4T po prostu może być nie opłacalna, czasami jest niemożliwa. Zwłaszcza w nowszych gdy jeszcze dochodzi elektronika.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 30 listopad 2015 - 11:26
Ale co? Przeróbka możliwa jest tylko w dwutaktach???
Jest dużo prostsza i tańsza. W 4T po prostu może być nie opłacalna, czasami jest niemożliwa. Zwłaszcza w nowszych gdy jeszcze dochodzi elektronika.
Napisano 30 listopad 2015 - 15:18
nie chodzi tu o przeróbki lecz o rozblokowanie.poprostu silnik 2t 9,9km i 15km były wykonywane na tym samym bloku czyli po ściągnięciu dławika to jest i tak 15 konny silnik.musisz sprawdzić czy twój silnik o danej pojemności był produkowany jako 9,9 i większe.z tego co kojarzę to silniki 4t były produkowane jako 6 , 8 i 9,9km także raczej lipa.możesz poddać swój silnik podrasowaniu i w ten sposób podnieść jego moc ale to nie są tanie rzeczy i raczej nie opłacalne.
Napisano 30 listopad 2015 - 18:41
A jak sprawa ma się z Johnson - Evinrude 8 km w 2T ?
Napisano 30 listopad 2015 - 20:40
Napisano 01 grudzień 2015 - 07:45
z Johnsona /Evinruda 8 kM mozna zrobic jedynie 6 KM
Napisano 01 grudzień 2015 - 13:11
nie chodzi tu o przeróbki lecz o rozblokowanie.poprostu silnik 2t 9,9km i 15km były wykonywane na tym samym bloku czyli po ściągnięciu dławika to jest i tak 15 konny silnik.musisz sprawdzić czy twój silnik o danej pojemności był produkowany jako 9,9 i większe.z tego co kojarzę to silniki 4t były produkowane jako 6 , 8 i 9,9km także raczej lipa.możesz poddać swój silnik podrasowaniu i w ten sposób podnieść jego moc ale to nie są tanie rzeczy i raczej nie opłacalne.
Mała poprawka. 6, 8 i 9,8KM. W większości wypadków 9,9KM to już oddzielna konstrukcja wspólna z 13,5 lub z 15KM. Trzeba po prostu sprawdzać. W moim Evinrudzie 9,9KM 2T wystarczy wymienić gaźnik (nie jest to nadmiernie wysoki koszt) i mam 15KM. Różnica w gardzieli, jeśli coś pokręciłem to @Evin mnie popraw :-).
Napisano 01 grudzień 2015 - 14:45
@Evin dlaczego piszesz, że z 8 kM można zrobić jedynie 6 kM ?
Napisano 01 grudzień 2015 - 15:45
no chyba zła poprawka.odnośnie silniów 4t dla pojemności 212cm/3 moc 8km lub 9,9km.większe silniki to już wyższa waga.były jeszcze F8 o pojemności 198cm/3 i z tych konstrukcji wiele więcej raczej nie wyciśniesz.
Użytkownik busz231 edytował ten post 01 grudzień 2015 - 15:47
Napisano 01 grudzień 2015 - 17:01
Panowie , pozwolicie że się podłączę do tematu. Posiadam Tohatsu 9,9 z 2003 r 4t w wersji skandynawskiej na bloku 18 KM , czy przeróbka z 9.9 na 18 jest realna i opłacalna?
Napisano 01 grudzień 2015 - 18:00
@Evin dlaczego piszesz, że z 8 kM można zrobić jedynie 6 kM ?
Dlatego ze 6 km to zdławiona pod gaznikiem 8ka. wstawka pod gaznikiem ma otwór o średnicy ok 15 mm( dokładnie nie pamietam ale gdzies w notatniku mam spisane jesli potrzeba ).
Z tego bloku juz wiecej sie nie wyciśnie. tłoki mają stednice 47 mm a 9.9/15 na 55mm
Użytkownik evin edytował ten post 01 grudzień 2015 - 18:02
Napisano 01 grudzień 2015 - 20:18
Witam
Posiadam Mercurego 9,9 kM z 2001 roku (oznaczenie na pasku z kodem kreskowym ME-10M).
Zastanawiam się nad zwiększeniem mocy do 15kM ale nie mogę znaleźć nigdzie żadnego info jak to wygląda w przypadku tego modelu.
Czy ktoś jest mi wstanie udzielić info na ten temat - jak, gdzie i ewentualne koszty takiej zabawy?
Pozdrawiam
Napisano 01 grudzień 2015 - 20:39
Evin twoim zdaniem ile koni więcej można byłoby uzyskać np. planując glowicę 1lub2mm i w ten sposób podnieść ciśnienie sprężania oczywiście jeżeli to możliwe.Do tego wymiana gażnika od wyższego modelu lub ewentualnie wymiana dysz lub ich rozwiercanie tak jak to się robi w autach.Myślę że dla kumatego mechanika,tunera to chyba niebyłby problem.
Napisano 01 grudzień 2015 - 23:25
płanowałem 10tki gowic. zazwyczaj planowanie zdejmuje do 0.5 mm.
jesli potrzeba planowania bloku to tez nie miałem wiecej niz 0,5 mm. zawyczaj kompensuje to uszczelką o jakies 0.3 mm
ale nie mozna zbyt duzo zdiąc materiału bo tłok bedzie wychodził za wysoko z cylindra i bedzie kolizja z głowica lub świecą.
planowanie podnosi kompresje nieznacznie ale nie wpłynie na zwiekszenie mocy.
zazwyczaj tłok nadmiarowy ma 0,7 mm wiekszą srednice i po włozeniu w rozszlifowany cylinder tez nie podniesie
mocy silnika tak by było to wyrażnie czuć.
np 6/8 km ma 175 cm szesc , 9.9/15 ma 216 cm szes. a 20/25/50 ma 512 cm szesc
Napisano 01 grudzień 2015 - 23:28
co do merkurego to trzeba zdiąc kolektor wlotowy i odgiąc ogranicznik listków zaworowych tak by otworzyły sie o 4 mm wiecej niz są i wtedy z 9.9 wyjdzie 15
Napisano 02 grudzień 2015 - 06:03
co do merkurego to trzeba zdiąc kolektor wlotowy i odgiąc ogranicznik listków zaworowych tak by otworzyły sie o 4 mm wiecej niz są i wtedy z 9.9 wyjdzie 15
..tzw. potocznie organki...wiem, że niektóre silniki były dławione również na manetce gazu zmniejszając otwarcie przepustnicy
Napisano 02 grudzień 2015 - 13:38
W takim razie jaki silnik najlepiej kupić, aby miał 9,9 kM, a po przeróbce 15 KM?
Oczywiście jak najniższym nakładem kosztów...
Napisano 02 grudzień 2015 - 13:43
np tohatsu 2T 9.9KM, koszt używki 2500-2800
o taki chodzi http://olx.pl/oferta...html#0707889b49, chociaz ten stoi już od dawna
Użytkownik pmiszk1 edytował ten post 02 grudzień 2015 - 13:45
Napisano 02 grudzień 2015 - 20:17
W takim razie jaki silnik najlepiej kupić, aby miał 9,9 kM, a po przeróbce 15 KM?
Oczywiście jak najniższym nakładem kosztów...
polecam Johnsona Evinrude z lat 90-92 o mocy 9.9. wystarczy zdiąc ogranicznik pod gaznikiem i przeregulowac i wychodzi 15
w starszych modelach trzeba podmieniac gażnik( model 1974-1976), lub gaznik i podkłądki pod listki zaworowe(1977-1990)
zdiecie ogranicznika
Użytkownik evin edytował ten post 02 grudzień 2015 - 20:19
Napisano 02 grudzień 2015 - 20:35
Ale czy tak powiedzmy wiekowy silnik nie będzie już dość mocno wyeksploatowany.Niewiemy kto i jak go użytkował.Ja bym wolał już kupić słabszy ale młodszy chociaż przy używanym zawsze jest ryzyko że można żle trafić.
Napisano 02 grudzień 2015 - 22:10
ja miałem silnik z 82r johnson i chodził jak zegarek co do przeróbki to silnik yamaha 4 t 9.9 można niewielkim kosztem zrobić 15 (często w Holandii można spotkać odblokowane) ale do bodajże 2008 roku bo później były nowe modele i już jest to nieopłacalne
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych