Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Yamaha - opinie i porady


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2290 odpowiedzi w tym temacie

#121 OFFLINE   argrabi

argrabi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 665 postów
  • LokalizacjaPiachowo

Napisano 15 lipiec 2012 - 10:53

Za szybko wychlapywal wode z duzego kubla


Przy zdjętej śrubie??


#122 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14850 postów
  • LokalizacjaOwczarnia, PL
  • Imię:Daniel

Napisano 15 lipiec 2012 - 11:34

[quote]
Za szybko wychlapywal wode z duzego kubla
[/quote]

Przy zdjętej śrubie??

[/quote]

Zdejmuje sie srube do takich prob ?
Serio ?

To byl moj pierwszy raz... Embarassed

#123 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 15 lipiec 2012 - 14:16

Zdejmowanie śruby jest rozsądne bo poza rozchlapywaniem wody, jeśli coś przewróci silnik to szalejąca śruba może komuś krzywdę zrobić.

#124 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14850 postów
  • LokalizacjaOwczarnia, PL
  • Imię:Daniel

Napisano 15 lipiec 2012 - 14:49

Zdejmowanie śruby jest rozsądne bo poza rozchlapywaniem wody, jeśli coś przewróci silnik to szalejąca śruba może komuś krzywdę zrobić.


OK. W przyszlym tygodniu prob ciag dalszy zatem :D



#125 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3437 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 15 lipiec 2012 - 21:06

a ja sobie po cichu mysle moze cos jest w nodze i obciera sie o wal napedowy (nie pamietam, ale nie wydaje mi sie by u mnie byl w jakiejs oslonnie). - np jakbys kiepsko wsadzil uszczelke zaslaniajaca otwor do rozpinania zmiany biegow i cos nalecialo do srodka..


sorki gadam glupoty, ten wal sie powinien ciagle krecic - to w spodzinie nastepuje rozpiecie napedu.

#126 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14850 postów
  • LokalizacjaOwczarnia, PL
  • Imię:Daniel

Napisano 19 lipiec 2012 - 16:29

Zgodnie ze wskazowkami @argrabiego nastapilo zdjecie sruby.
Proby zdecydowanie lepiej przebiegly. Dzieki!

Kilka informacji :

Przy zdjetej pokrywie silnika nie slychac tego dzwieku => tak jakby to byl jakis rezonans, wzmacniany przez czapke :unsure:

Zlokalizowalismy go nasluchowo jako dzwiek dochodzacy z gornej czesci silnika (pasek) ?
Ponizej filmik ilustrujacy (mam nadzieje) zagadnienie.

Slychac to w momencie schodzenia z obrotow i wylaczania biegu.
10 s, 21-22, 31-33 s filmu...

.be

Dzieki za komentarze i uwagi

Pozdrawiam

Guzu


#127 OFFLINE   paawelek83

paawelek83

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1300 postów
  • LokalizacjaOżarów Mazowiecki

Napisano 03 wrzesień 2012 - 20:24

Witam. Z kumplem mamy podpięty do łodzi 3,60 silnik yamaha 9,9 dwu suw i pytanie czy wam również tyle kotłują co nam?
Spalanie rzędu 6-7l/h przy prędkościach w jedną osobę ok 35km/h a w dwie 33km/h.
Łódź to wigry 355 waży ok 110kg, my ok 80kg każdy i ok 100kg gratów.

#128 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 03 wrzesień 2012 - 20:39

coś chyba nie tak.może ssanie się zawiesiło.4 osoby łódż romana4.30 z balastem na morzu 10h wędkowania silnik stara yamaha 2sów 20km spalanie 15-22 l w zależności od pogody.

#129 OFFLINE   Redzi

Redzi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1866 postów
  • LokalizacjaBolenie nad Wisłą

Napisano 03 wrzesień 2012 - 20:44

Nie wiem jak to w waszym silniku, ale ja mam Tohatsu 9,8 również dwusuw i przy łodzi 4,20m wadze jakieś 150kg + dwie osoby w granicach 190kg razem spala mi około 2l/h. Przy pływaniu na pełnym gazie łyknie w granicach 2,5l, ale by aż tyle ssał to bym był chyba w dużym szoku i zaprzestał pływania, bo bym na paliwo nie wyrobił nie mówiąc już o pływaniu gdzieś dalej, chyba że u was 20kg bagażu to dodatkowe paliwo.

#130 Guest__*

Guest__*
  • Guests

Napisano 03 wrzesień 2012 - 21:30

Te Tohatsu to chyba ma naklejkę z 9,8 a faktycznie to 5 KM jak po spalaniu weryfikować ? 2,5 Litra pali Suzuki czterosów 6 KM.

Jeżeli rozmawiamy o pełnych prędkościach/h.

#131 OFFLINE   zamki

zamki

    klepacz blaszek

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 748 postów
  • Lokalizacjablisko fabryki slidera
  • Imię:Zbyszek
  • Nazwisko:Orzoł

Napisano 03 wrzesień 2012 - 22:02

Moja 9.9 w morzu przy fali trzy osoby zapięta do romany w sumie ok.35km płynięcia spaliła około 25 litrów.
Płynięcia było ok. 3 godziny reszta to kilkukrotne napływanie po kilkaset metrów średnim i małym gazem na łowisko. Średnia prędkośc na trasie wyszła około 15km/h manetka non stop na 3/4
Prawda jest taka, że akurat te yamki lubią wyżłopać sporo paliwa, przekonałem się o tym brykając na małym bombonie gdzie po trzech godzinach zabawy ubyło ponad 15 litrów paliwa.
Za to są niezniszczalne i to niweluje mankament paliwożerności.

#132 OFFLINE   Gumofilc

Gumofilc

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6193 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 03 wrzesień 2012 - 22:56

Na 100% musi byc cos nie tak z tym silnikiem. To by sie zgadzalo, gdyby dopisac 0 do ilosci koni KM...
Albo cos jest przestawione i silnk jedzie caly czas na ssaniu...albo to bedzie tak jak mialem w takich starych 2 suwach Merkurego i Johnsona (wypozyczonych), gdzie silnik z premedytacja byl ustawiony na ssanie caly czas bo inaczej nie chcial pracowac - takie tlumaczenie mialo m-ce i przypuszczam, ze to wynikalo z duzego stopnia wyeksploatowania tych silnikow (czesto mialy kilku wlascicieli).
Swoja droga byl to wspanialy pomysl wypozyczajacego <_< bo oczywiscie paliwo z mieszanka dostarczal on - pamietam, ze wyszlo na leb tyle co za chalupe.

Ja juz nie wierze w jakies niezniszczalnosci...wiele razy widzialem jak niezniszczalne silniki smierdzialy na kilometr i zostawal za nimi ch-czny slad na wodzie.
Dzisiaj juz nie ma zlych silnikow ale zawsze trafiaja sie zli uzytkownicy..

Gumo

#133 OFFLINE   BazyL

BazyL

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 5421 postów
  • Imię:Kamil

Napisano 03 wrzesień 2012 - 23:41

pali trochę za dużo, ale bez przesady, moim zdaniem na tej łódce (dobrze idzie w ślizgu) i takim obciążeniem powinien spalić 4-5l/h przy 90% otwarcia przepustnicy i zależnie od fali, podejrzewam, że nawet nowy w takiej konfiguracji nie zeszedł by poniżej średniej 4l na max'ie

#134 OFFLINE   -YAN-

-YAN-

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 736 postów
  • LokalizacjaPruszków

Napisano 04 wrzesień 2012 - 07:14

@zamki to mój QS Pilothuse 640 z 100KM Yamaha - Górki-Hel i łowiska w okolicy Helu i z powrotem 30 litrów wynik powtarzalny trzeci sezon.Prędkośc przelotowa w zależności od warunków wietrznych 15-20 knot.

#135 OFFLINE   zamki

zamki

    klepacz blaszek

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 748 postów
  • Lokalizacjablisko fabryki slidera
  • Imię:Zbyszek
  • Nazwisko:Orzoł

Napisano 04 wrzesień 2012 - 07:57

Jans widziałem sprzęt w akcji .... pięknie to się prezentuje :huh:
Do romany minimum to jakieś 25 koni i wtedy można pójść w ślizg i odwinąć manetkę o 3/4 w tył i będzie ekonomicznie.
Pchanie wody 9,9 musi skończyć się spaleniem beczki paliwa ...
Po Żarnowcu w dwie osoby spaliliśmy około 4l na godzinę ale łódka szła w ślizgu i nie było zbytnio fali. Mierzę te wartości cały czas bo łudzę się, że taki silnik starczy ale niestety nie.
W poprzedniej łódce gdzie starczyło dać gaz na 1/4 spalanie kształtowało się na poziomie około 3L/h przy ślizgu około 40km/h
ale ważyła ona nie 130kg a 50 przy podobnej powierzchni i kształcie dna...Jans zrobiliśmy na niej Górki-Hel-Górki na 7L :mellow: no i jeszcze jedna kwestia chyba najważniejsza
to śruba ... zbyt szybka do za ciężkiej łódki nie da rady jej
wprowadzić w ślizg, będzie bardzo obciążała silnik powodując bardzo duże spalanie.
Gumo ... Twoje doświadczenia ze ssaniem ... :mellow: mam swój silnik od nieomalże nowości i wiem co mam. :mellow: a druga sprawa ze szkoły i życia wiem, że silnik z włączonym ssaniem po nagrzaniu po prostu zaleje ..... można dać większą nawet sporo większą dawkę paliwa ale nie robi się tego ssaniem .... a regulacją składu mieszanki wzbogacając ją w benzynę, której później silnik nie daje rady dopalić wyrzucając to wydechem do wody i wszystko śmierdzi tworząc do tego plamy na wodzie ...

#136 OFFLINE   Gumofilc

Gumofilc

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6193 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 04 wrzesień 2012 - 08:22

Dlatego tez nie uzywam 2 taktow ani silnikow z wypozyczalni, w ktorych nie wiadomo jakie byly porobione wynalazki.

Nie wiem, ja tam jakbym nie plywal na ryby (bo jesli plywac caly czas to zmienia postac rzeczy) to mi sie jeszzce nie udalo spalic calego zbiornika 12l (silnik 15KM 4suw)
W tym czasie silnik jest na chodzie caly czas, przeloty polaczone z lowieniem..

Gumo

#137 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6198 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 04 wrzesień 2012 - 08:32

Mi też Gumo, mi też... a bywam na wodzie po 20 godzin. Z tym, że ja mam 200ccm w czterosuwie. Cóż mogę powiedzieć... polecam :D

Dodam, że weług moich obserwacji przy złej pogodzie (wiatr, fala) spalanie dramtycznie rośnie, szczególnie przy mniejszych silnikach, które treba znacznie wyżej kręcić. Podobnie jest w przypadku szybkiego pływania poniżej prędkości ślizgu - to bardzo nieekonomiczne. Ślizg na 4/4 obrotów to też nie jest najlepszy pomysł, zdecydowanie lepiej jest odpuścić do ca 3/4: strata prędkości symboliczna, różnica w spalaniu odczuwalna.

#138 ONLINE   paawelek83

paawelek83

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1300 postów
  • LokalizacjaOżarów Mazowiecki

Napisano 04 wrzesień 2012 - 08:55

Po zatankowaniu na full zbiornika 12l w porcie w Nieporęcie popłynąłem na wysokość mostu w Zegrzu a z tamtąd do Pogorzelca i z powrotem do portu koła 13.
w sumie ok 30km z manetką od 3/4-max w różnych pozycjach i jak wróciłem paliwa zostało pomiędzy 1/4-1/2(szacuję że spaliłem 7-8l).
Czyli biorąc pod uwagę dystans ok 30 km i średnią prędkość ok 30 km/h daje wynik ok 7l/h.


#139 OFFLINE   paawelek83

paawelek83

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1300 postów
  • LokalizacjaOżarów Mazowiecki

Napisano 04 wrzesień 2012 - 08:58


W poprzedniej łódce gdzie starczyło dać gaz na 1/4 spalanie kształtowało się na poziomie około 3L/h przy ślizgu około 40km/h


Co to była za łódź i jaki silnik?

#140 OFFLINE   paawelek83

paawelek83

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1300 postów
  • LokalizacjaOżarów Mazowiecki

Napisano 04 wrzesień 2012 - 21:42

poprawka
Zmierzyłem odległość i wyszło ok 42 przebyte kilometry na opisanej trasie więc chyba do przyjęcia spalanie




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych