Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

X edycja - WYPRZEDAŻ GARAŻOWA - 2025
Po raz dziesiąty spotkamy się na wyprzedaży garażowej - 5 kwietnia 2025 r (startujemy o godz. 10:00 a kończymy o 15:00). Dla publiczności (osób kupujących) wejście będzie jak zawsze bezpłatne i bez żadnych ograniczeń. Ostatni garaż był jednym z najbardziej udanych jeśli chodzi o ilość kupujących a na X jubileuszowym planujemy podbić rekord frekwencyjny!
Rezerwacja stolików dla sprzedających -> Wyprzedaż garażowa - rezerwacja stolików


Zdjęcie

Silniki Yamaha - opinie i porady


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2290 odpowiedzi w tym temacie

#81 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 22 styczeń 2012 - 20:47

no i racja.jak są możliwości zrób to sam.jest pewność i parę groszy w kieszeni zostaje.no i satyswakcja.
  • Zdrodu88 lubi to

#82 OFFLINE   Gumofilc

Gumofilc

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6193 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 22 styczeń 2012 - 22:42

Zakladajac, ze wszystko pojdzie po mysli... B)

Gumo
  • Kort lubi to

#83 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 23 styczeń 2012 - 20:21

a czemu miałoby nie pójść.czynności przeglądowe ww są bardzo proste do wykonania jeśli się ma minimum pojęca.

#84 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14873 postów
  • LokalizacjaOwczarnia, PL
  • Imię:Daniel

Napisano 09 luty 2012 - 21:43

Dzieki @gooral za obszerny wpis.
Podejme sie zrobic to sam B)

Postaram sie udokumentowac cala akcje fotkami i umieszcze na forum. Moze sie przyda innym.


#85 OFFLINE   luksaj

luksaj

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 144 postów
  • LokalizacjaMielec

Napisano 09 luty 2012 - 22:54

Ja osobiście serwisowałem swój silnik tylko raz zaraz po kupnie i zrobieniu nim iluś tam pierwszych godzin ale zrobiłem go w serwisie żeby nie stracić gwarancji i w tedy z kroili mnie o ile dobrze pamiętam 160 euro. Płacąc za niego wiedziałem już że wszystkie następne będę robił sobie sam , bo jak wspominał @gooral to tak naprawdę nie ma nic nadzwyczajnego w serwisie . W tym roku w moim silniku postanowiłem że wymienię wirnik pompy wody co też nie jest niczym z komplikowanym , ale przymierzam się do zdjęcia blokady z13,5 na 15 km a na dobra sprawę jeszcze nie wiem gdzie ona jest po prostu muszę się zagłębić moimi rękoma w silnik bo nie znalazłem na necie akurat do tej marki gdzie oni owa blokadę umieszczają . Osobiście zachęcam wszystkich co maja jakie takie warunki i podstawy mechaniki (pewnie trzymać klucz w ręku) do przeprowadzania serwisów własnych silników , zostaje kasa w kieszeni , satysfakcja (w pewnym stopniu sprawdzenie się w zaradności ) oczywiście jesteśmy ludźmi takimi samymi jak ci którzy pracują w serwisach i jak coś nam nie wyjdzie to przynajmniej wiemy dokładnie co , i wiemy co trzeba poprawić , a w serwisach różnie jest z tą odpowiedzialnością . A poza tym nikt nie włoży tyle serca w taki serwis co wy sami we własny.


#86 OFFLINE   Krisu23

Krisu23

    Zniewalam okazy

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2620 postów
  • LokalizacjaPensjonat pod pstrągiem

Napisano 18 maj 2012 - 10:53

Pożyczam Yamahę F4 2008 od kogoś kto nie ma zewnętrznej linii paliwowej(do tego silnika). Jadę na tygodniowy wyjazd gdzie będzie dużo pływania i nie chce mi się dolewać cały czas do baku.
A silnik zobaczę dopiero na miejscu tj w Szwecji.
Teraz pytanie, czy jest jakiś określony typ złącza od zew. linii paliwowej który pasuje do tego silnika?
Może ktoś ma taki motorek i mógłby wstawić zdjęcie tej końcówki?
Mam znajomego który ma kupę różnego sprzętu: silników, zbiorników zewnętrznych itd. Ale trzeba wiedzieć czego się szuka.
Będę wdzięczny za każdą pomoc i skazówkę.

#87 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 19 maj 2012 - 06:13

http://www.raksa.com.pl/p,pl,36,zlacze++zenskie+yamaha-mercu ry.html

#88 OFFLINE   Przemek

Przemek

    Przemek

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1488 postów
  • LokalizacjaWyszków
  • Imię:Przemek

Napisano 26 maj 2012 - 14:54

Witam.
Może ktoś mi doradzi a mianowicie silnik pali bez problemu, pracuje ale nie chce wejść na wyższe obroty przy włączonym biegu, przez to nie mogę się rozpędzić. Gdy jest na tzw. luzie to rozkręca się do oporu a na biegu jak pisałem już nie.
Czy tylko serwis może pomóc?

#89 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 26 maj 2012 - 20:18

sprawdż czy na zgaszonym na biegu pokręcisz śrubą to tak na poczatek.potem filtr powietrz,paliwa gażnik dysze.pod obciazeniem ciągnie więcej paliwa więc może od tego trza zacząć.

#90 OFFLINE   marviz

marviz

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 171 postów
  • LokalizacjaAugsutów

Napisano 26 maj 2012 - 23:56

Przede wszystkim podaj nam trochę informacji:

Jaka to łódź (model, wymiary, waga)
Testowałeś sam czy z innymi osobami na pokładzie (ile pasażerów i bagaży, ich waga)
Jaka śruba (standardowa, uciągowa, prędkościowa)

Silnik na luzie zawsze będzie się wkręcał na wyższe obrony niż przy obciążeniu, właśnie dla tego do większych łodzi są większe silniki. Tylko zależy czy jest dużo mniej czy po prostu mniej.

#91 OFFLINE   Przemek

Przemek

    Przemek

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1488 postów
  • LokalizacjaWyszków
  • Imię:Przemek

Napisano 27 maj 2012 - 09:13

Krzysiu na biegu, przy wyłączonym silniku, obojętnie czy do przodu czy do tyłu nie mogę przekręcić śrubą. To chyba dobrze? wydaje mi się że zawsze tak było.
Silnik wcześniej działał bez zarzutu.
Na resztę tzn. gaźnik dysze itp. będę musiał poczekać bo w tygodniu zawiozę go do kolegi który zna się na silnikach i złoży to w całość...ja gdybym go rozkręcił to jakaś część mogła by zostać po złożeniu :lol:

#92 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 28 maj 2012 - 07:02

Objawy wyglądają na brak paliwa, na chwilę można by pominąć filtr paliwa (zrobić obejście) oraz sprawdzić czy pompka paliwa tłoczy. Zapchany gaźnik to następny podejrzany. Najczęściej wystarczy wyjęcie, spuszczenie paliwa i przedmuchanie sprężonym powietrzem.
A żeby obrócić rękę śrubą przy włączonym biegu to chyba trzeba by mieć dziurę w tłoku albo urwany wał

#93 OFFLINE   Przemek

Przemek

    Przemek

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1488 postów
  • LokalizacjaWyszków
  • Imię:Przemek

Napisano 28 maj 2012 - 17:15

Lub mieć uchwyt Hardcorowego Koksa <_<
Cieszy mnie to że może być to drobnostka...podobno może to być również wina świecy zapłonowej.
Powiem co i jak jutro po obejrzeniu go przez zaufanego kolegę.
Dzięki za pomoc.

#94 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 28 maj 2012 - 17:47

wychodzi że
trochę przesadziłem.chodziło mi o przekładnię czy aby się nie zblokowała.można obrócić na odkręconych świecach.przewody wysokiego też moga być przyczyną ale raczej stawiam na paliwo filtry gaznik.

#95 OFFLINE   paawelek83

paawelek83

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1300 postów
  • LokalizacjaOżarów Mazowiecki

Napisano 28 maj 2012 - 18:22

miałem taki sam objaw ale w mercurym 6km(jednocylindrowy) i bardzo mnie to zdziwiło bo silnik był po przeglądzie. wymiana świecy załatwiła sprawę. na luzie było ok a jak dostał obciążenia to prychał i kichał po odkręceniu manetki.

#96 OFFLINE   tornado

tornado

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1703 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk

Napisano 30 maj 2012 - 19:30

Szukanie konkretu nie ma sensu bo do puki nie zobaczysz co tam jest założone nie wiesz co szukać.Ja bym wziął ze sobą kompletne złącze i swoja linie paliwową i na miejscy ewentualnie zmienił na czas pływania. Możesz kupić do Yamy ale brałbym komplet w razie czego.Tornado

#97 OFFLINE   Krisu23

Krisu23

    Zniewalam okazy

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2620 postów
  • LokalizacjaPensjonat pod pstrągiem

Napisano 31 maj 2012 - 04:33

Dzięki za odpowiedzi. Będę jednak dolewał. Podobno, że nie spali mi to więcej jak litr na 1.5-2h pływania. A zbiorniczek ma 1.1l. To przeżyję. Swojej linii paliwowej oczywiście nie mam. A targać ten baniak, żeby się okazało, że nie pasuje to mi się nie uśmiecha bo i tak mam kupę gratów a samochód niezbyt duży.

#98 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 31 maj 2012 - 20:12

mi zbiornik wystarcza na 2wypady wiec lini nie potrzebuję.raz udało mi się wypalić niecałe 2 zbiorniki ponad 12 godzin na rybach z tego 1/3 pływanie.wydaje mi się że jeśli kupować dodatkowy zbiornik to najmniejszy z możliwych te silniki bardzo mało palą chyba że będziesz większość czasu poświęcał pływaniu i przy całkowicie otwartej przepustnicy. F4 byly produkowane od 1999-2010r i najprawdopodobniej nic w budowie nie było zmieniane czyli znalezienie lini nie powinno stanowić żadnego problemu.wydaje mi się że to jest standardowe łącze stosowane w japończykach.

#99 OFFLINE   mario

mario

    Zaawansowany

  • Moderatorzy
  • 3690 postów
  • LokalizacjaP L

Napisano 01 czerwiec 2012 - 20:20

@Krisu23
1,1l wystarczy na kilka h pływanie (3-4 wg mnie), a wiem, co mówię, bo będziesz pływał na moim silniku


#100 OFFLINE   Krisu23

Krisu23

    Zniewalam okazy

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2620 postów
  • LokalizacjaPensjonat pod pstrągiem

Napisano 02 czerwiec 2012 - 07:20

Dzięki Mario:)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych