Ps. I dalej twierdze że nie znam się na tyle żeby robić serwis za kase, ale utwierdzasz mnie w tym że juz dawno mógłbym to robić :-)
Użytkownik przemow edytował ten post 08 lipiec 2016 - 14:45
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 08 lipiec 2016 - 14:12
Użytkownik przemow edytował ten post 08 lipiec 2016 - 14:45
Napisano 08 lipiec 2016 - 16:23
Napisano 08 lipiec 2016 - 16:25
Napisano 09 lipiec 2016 - 10:51
-----------------"Pięknie :-) Podkładka z prawej strony oddala przekładnie od piniona... A przecież powierzchnia styku zębów powinna być jak największa z zachowaniem luzu technologicznego...tzn żeby dało się jeszcze nią obracać bez oporów ( dla opornych)
Jezeli mod uzna ze powinno to być w innym temacie to niech przeniesie. Te rys pokazują więcej niż 1000 zdjęć".
Napisano 09 lipiec 2016 - 15:32
Użytkownik przemow edytował ten post 09 lipiec 2016 - 15:54
Napisano 09 lipiec 2016 - 17:18
Napisano 09 lipiec 2016 - 20:56
Napisano 18 lipiec 2016 - 21:33
Napisano 18 lipiec 2016 - 22:21
Napisano 19 lipiec 2016 - 08:43
Napisano 19 lipiec 2016 - 08:51
Napisano 19 lipiec 2016 - 09:32
Trout master a próbowałeś cofać pinion względem koła głównego albo go "wyciągnąć"?
to pomoże bezinwazyjnie w dół , w górę to już tokarka tylko wchodzi w grę
Napisano 19 lipiec 2016 - 13:26
Użytkownik trout master edytował ten post 19 lipiec 2016 - 13:29
Napisano 20 lipiec 2016 - 05:32
Napisano 20 lipiec 2016 - 05:59
Ciekawa dyskusja się wywiązła, czytam sobie i czytam i nic nie napiszę ani o daiwie i jej ząbkowaniu ani o kasowaniu luzów na gniazdach łożysk bo jest to do zrobienia ale nie wirtualnie. Mogą śmiać się że mnie spece forumowi jak śmiali się z dokładania podkładki na prawą stronę koła, co ciekawe po takim zabiegu sytuacja podobna jak u kolegi w daiwie natychmiast znikała. Sprawdziłbym jeszcze czy wałek worma nie ma luzu góra dół i w takim przypadku dołożył podkładkę na dole pomiędzy wałek a łożysko.
Napisano 20 lipiec 2016 - 06:07
Robiłem emblemy i miały łożyska podobnie jak w turku, być może ktoś już wcześniej zmienił, tak czy inaczej podkładkę by wyeliminować luz wałka dawałem pomiędzy worm a górne łożysko i to wystarczyło.W emblemie nie ma łożyska na wormie a jak już się dokłada to dwa na tył jak w turku.
Napisano 20 lipiec 2016 - 06:13
Napisano 20 lipiec 2016 - 07:17
Na wałku worma nic nie ząbkuje bo tam się nic nie zazębia. Pólksiezyc slizga się po rowka worma i to wszystko. Może on nie płynnie pracować,ze zbyt dużym lub zbyt małym(gorzej) luzem ale objawem są postukiwania i tzw przez fachowców JB -terkotanie. Jednak lepszy jest o drobinę większy luzik bo pod obiązeniem problem przeważnie znika. Emblemowate mają bardzo ciężkie szpule,nie mają ograniczników(prawo/lewo) w suporcie jak shimano i kręcąc na sucho w niektórych pozycja kołowrotka potrafią postukiwać. Natomiast może ząbkować zębatka worma przez zbyt mocne kasowanie luzów na wałku, lecz nie jest to tak wyczuwalne jak ząbkowanie koła głownego.
Napisano 20 lipiec 2016 - 08:33
-------------"Natomiast może ząbkować zębatka worma przez zbyt mocne kasowanie luzów na wałku, lecz nie jest to tak wyczuwalne jak ząbkowanie koła głownego".
Napisano 20 lipiec 2016 - 09:00
Suport to ten cały element na dole osi, w którym jest tulejka z połksiezycem (wodzikiem). Chyba normalne,że kasując luz na wormie zmniejsza się on również na zębatce. Największym problemem w emblemowatych jest duzy luz na dolnym łozysku piniona. Wyrabia się w korpusie gniazdo łozyska i łożysko nie jest stabilne. Łozysko latami sobie wyrobiło tam luz i zalanie jakims loctite czy innym klejem tez raczej nie pomoże.
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych