Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Montaż silnika spalinowego do pawęży łodzi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
95 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   jbk

jbk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1278 postów
  • LokalizacjaKętrzyn , Meolo(I)
  • Imię:Jarosław
  • Nazwisko:Balik

Napisano 14 marzec 2016 - 21:44

Ja wywierciłem dwa otwory w pawęży . Wkleiłem w nie rurkę aluminiową aby gwint śrub nie zbierał zabezpieczenia płyty przed piciem wody. Dzięki temu silnik jest bezpieczny i zawsze wycentrowany . 


  • Marecki1983 lubi to

#22 OFFLINE   krzysio12

krzysio12

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 95 postów
  • Lokalizacjabiałystok
  • Imię:Krzysztof

Napisano 14 marzec 2016 - 21:45

ogladalem ostatnio takie linki mozna spokojnie dac wielosplotowa linke nierdzewna grubosci 6-7mm o wytrzymalosci okolo 1300kg przy wyrywaniu silnika dzialaja inne sily. ale ucho na przestrzal to bardzo dobry pomysl. dac na krotko i bedzie bez problemu..



#23 OFFLINE   Sandre

Sandre

    Fishing Team Sandre

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 1112 postów
  • LokalizacjaNiepołomice
  • Imię:Darek

Napisano 14 marzec 2016 - 22:03

No niekoniecznie nie ma problemu. Takim wyrwanym silnikiem można dostać chyba nieźle w zęby zanim zawiśnie na tej lince ... 

5 konna yamaszke 2t na pontonie zawsze dokrecalem na maxa śrubami tymi normalbymi z talerzykami. Przy łodzi zamysł jest taki że silnik będzie na pawęży cały sezon ... na zimę do piwniczki. Wszystko git tylko dziś właśnie otrząsnąłem sie z pięknego snu, że mi się to zmieści do "blaszoka" :) 



#24 OFFLINE   piernik

piernik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 330 postów
  • LokalizacjaToruń

Napisano 14 marzec 2016 - 22:45

W zęby raczej nie zarobisz :


Użytkownik piernik edytował ten post 14 marzec 2016 - 22:46


#25 OFFLINE   nick

nick

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 354 postów
  • LokalizacjaBydgoshch
  • Imię:Mikołaj

Napisano 16 marzec 2016 - 21:06

,,paliwo się pewnie skończyło"

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

#26 OFFLINE   Sołtys

Sołtys

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 256 postów
  • Imię:Artur
  • Nazwisko:Kiersnowski

Napisano 17 marzec 2016 - 10:19

,,paliwo się pewnie skończyło"

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

I te polskie soczyste .....mać chwilkę wcześniej ;-).



#27 OFFLINE   suhhar

suhhar

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 989 postów

Napisano 17 marzec 2016 - 12:00

jak to się mogło stać ? motylki puściły czy pawęż poszła ?



#28 OFFLINE   dżemik

dżemik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 235 postów
  • LokalizacjaTarnów

Napisano 18 marzec 2016 - 08:37

Ani przez myśl by mi nie przeszło, aby silnika nie skręcić na wylot przez pawęż i nie założyć pętli do ucha rufowego.

Nie rozumiem jaki mają niektórzy problem z przewierceniem płyty pawęży.... -bo nowiuśka łódeczka???  ;) ... Moja żona tak miała jak skręcałem w kuchni segmenty i blat :rolleyes:

Moje 20 KM jest skręcone czterema śrubami M10 plus motylki. Otwory dwukrotnie wymalowane od środka distalem -chodzi właściwie o sklejkę. Pływam raz z silnikiem raz na wiosłach i nie widzę problemów z skręcaniem/rozkręcaniem silnika do pawęży.

 

Przy czym jeszcze mała uwaga: śruby nierdzewne (kajnerowe -jak zwał, tak zwał)mają tendencję do zacierania, więc radzę skręcać na smarze miedzianym. Osobiście używam zwykłych stalowych ocynkowanych w ósmej klasie ( 8,8 )


  • jbk lubi to

#29 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2310 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 18 marzec 2016 - 09:03

Należy pamiętać aby dać pod nakrętkę podkładkę sprężynową, drgania mogą spowodować odkręcenie nakrętek.

Załączony plik  DSC_0256.JPG   70,06 KB   50 Ilość pobrań


Użytkownik Pietruk edytował ten post 18 marzec 2016 - 09:16

  • jbk lubi to

#30 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 21 maj 2017 - 13:57

Jak "wycentrować" silnik na pawęży? Baza to śruby? Może na silniku jest zaznaczany środek? Silnik to Mercury 20hp.


  • cabage lubi to

#31 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 03 czerwiec 2017 - 07:28

Do jakiej części pontonu przywiązujecie krawatem silnik?



#32 OFFLINE   MichuA

MichuA

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 168 postów
  • LokalizacjaŚwinoujście
  • Imię:Michał

Napisano 05 czerwiec 2017 - 20:46

Na pawęży, przy wzmocnieniu  plastikowym ja mam ucho, a można także do tylnych uchwytów na pontonie 



#33 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 06 czerwiec 2017 - 06:46

To wzmocnienie plastikowe jest zazwyczaj w środku aluminiowe. Czyli jest to mocne. Silnik dodatkowo przykręcamy śrubami, przewiercając to wzmocnienie. Jak wyrwie nam kawał pawęży, to razem z tym wzmocnieniem. Chociaż aż się prosi, żeby wykorzystać to ucho.



#34 OFFLINE   MichuA

MichuA

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 168 postów
  • LokalizacjaŚwinoujście
  • Imię:Michał

Napisano 07 czerwiec 2017 - 21:19

Przy pontonie guma pełni rolę amortyzatora, prędzej wyrwie całą pawęż z mocowania niż tylko kawałek. W łodzi, gdzie kadłub jest sztywny to już inna historia.



#35 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 07 czerwiec 2017 - 21:51

Pewnie masz rację.

Postanowiłem jednak krawat przywiązać nie do ucha w wzmocnieniu pawęży, ale  do okutego otworu, przez który przechodzi lajflina.



#36 OFFLINE   pio76

pio76

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 371 postów
  • LokalizacjaChełm
  • Imię:Piotr

Napisano 05 lipiec 2017 - 23:34

A czy jest jakies znaczenie czy leb sruby bedzie dany od srodka czy na zewnatrz?

#37 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 06 lipiec 2017 - 05:55

Wg mnie nie ma. Daj dużą podkładkę od strony pawęży. Niezależnie od tego czy będzie tam nakrętka, czy łeb śruby.



#38 OFFLINE   adam12151

adam12151

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 49 postów

Napisano 06 lipiec 2017 - 06:54

W mojej łódce, w górnej części pawęży od strony śrub mam dospawany kawałek drutu, jeśli śruby się poluzują to silnik i tak nie wyskoczy z mocowania. Dodatkowo oczko do "przywiązania" silnika.

Załączone pliki



#39 OFFLINE   cabage

cabage

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1516 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Tohatsu/Mercury/Lowrance/MG/Ram Mounts

Napisano 06 lipiec 2017 - 07:29

W mojej łódce, w górnej części pawęży od strony śrub mam dospawany kawałek drutu, jeśli śruby się poluzują to silnik i tak nie wyskoczy z mocowania. Dodatkowo oczko do "przywiązania" silnika.

Może przy 2,5 konnym by nie wyskoczył :) ale jak będziesz miał 20+ to na pawęż działają takie siły że może być problem w razie draki .



#40 ONLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4792 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 06 lipiec 2017 - 12:21

Najprościej zastosować nakrętki samokontrujące i po sprawie. Nic się nie ruszy.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych