Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Montaż silnika spalinowego do pawęży łodzi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
95 odpowiedzi w tym temacie

#41 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4792 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 06 lipiec 2017 - 12:23

A czy jest jakies znaczenie czy leb sruby bedzie dany od srodka czy na zewnatrz?

Ma, łeb od zewnątrz oznacza, że coś nieprzyjemnego wystaje w środku łodzi.



#42 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 06 lipiec 2017 - 13:08

Ma, łeb od zewnątrz oznacza, że coś nieprzyjemnego wystaje w środku łodzi.

Niekoniecznie. Jak długość śruby jest idealnie dopasowana i zastosowano nakrętkę samokontrującą  to nic nieprzyjemnego nie wystaje, a nawet  przeciwnie. Nakrętka samokontrująca jest ładniejsza od łba-śruby oczywiście  :)



#43 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4792 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 06 lipiec 2017 - 13:09

Rozpatruję przypadek ogólny i zwracam uwagę na problem  :D  . Rzadko da się wstrzelić z długością śruby, więc lepiej zrobić to z głową, zamiast ciąć. Na łby można założyć zaślepki, będzie jeszcze ładniej.


Użytkownik psulek edytował ten post 06 lipiec 2017 - 13:11


#44 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1165 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 06 lipiec 2017 - 14:07

Rozpatruję przypadek ogólny i zwracam uwagę na problem  :D  . Rzadko da się wstrzelić z długością śruby, więc lepiej zrobić to z głową, zamiast ciąć. Na łby można założyć zaślepki, będzie jeszcze ładniej.

 

I tylko łby , dokładnie tak.

Na nakrętki nie jest wskazane bo nie widać czy się nie poluzowały.   



#45 OFFLINE   adam12151

adam12151

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 49 postów

Napisano 07 lipiec 2017 - 08:16

Może przy 2,5 konnym by nie wyskoczył :) ale jak będziesz miał 20+ to na pawęż działają takie siły że może być problem w razie draki .

Być może, największy podczepiony to 10km



#46 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 07 lipiec 2017 - 16:13

Rozpatruję przypadek ogólny i zwracam uwagę na problem  :D  . Rzadko da się wstrzelić z długością śruby, więc lepiej zrobić to z głową, zamiast ciąć. Na łby można założyć zaślepki, będzie jeszcze ładniej.

I jeszcze można zastosować nakrętki kołpakowe z kwasówki, polerowane :) Dodatkowo  jakaś jaskrawa kokardka  i problem rozwiązany w 200% :)



#47 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4792 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 07 lipiec 2017 - 16:22

I jeszcze można zastosować nakrętki kołpakowe z kwasówki, polerowane :) Dodatkowo  jakaś jaskrawa kokardka  i problem rozwiązany w 200% :)

Brak samo kontrujących z kołpakiem (ja nie widziałem). Trzeba by jeszcze dodać klej na gwint.



#48 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1165 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 07 lipiec 2017 - 16:38

Jak już ktoś będzie zdecydowany na klej do gwintów to wybieramy odpowiedni do jego przeznaczenia.

  Kleje anaerobowe bardziej lub mniej zabezpieczają gwint przed odkręceniem .Te słabsze odkręcimy kluczem lub kluczem z przedłużką a inne mocniejsze ,aby odkręcić musimy śrubę podgrzać np. palnikiem gazowym i o tym należy pamiętać.



#49 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 07 lipiec 2017 - 16:48

Ja zakręcam samokontrującą i na to kołpakowa.



#50 OFFLINE   DanekM

DanekM

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 745 postów
  • LokalizacjaCzęstochowa/Wrocław
  • Imię:Daniel

Napisano 07 lipiec 2017 - 19:01

Panowie, a nie prościej samokontrującą i na to plastikowy kołpak na nakrętkę? Załątwiona sprawa odkręcania i ewentualnego wystawania gwintu. Kołpak można czymś wkleić aby sam nie odpadł.

A teraz pytanie czy 9,9 4T też tak należy mocować? Niby zalecane, ale siły są znacznie mniejsze niż przy 20KM i szkoda mi dziurawić pawęż pontonu.

Oczywiście, mam świadomość faktu że ryzykuję. Ale czy to ryzyko jest w przypadku tak niewielkiej jednostki napędowej duże?



#51 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 07 lipiec 2017 - 19:10

Jak miałem 9.9 2t to tylko motylkami dokręcałem na chama.


  • DanekM lubi to

#52 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 07 lipiec 2017 - 20:06

Ot temat się zrobił :) :) :)

 

PS. Można przewiercić śrubę, dać koronkową nakrętkę i zawleczkę :) Z gwoździa :)

Albo prościej, zaklepać gwint :)


Użytkownik Janusszr edytował ten post 07 lipiec 2017 - 20:11


#53 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2310 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 09 lipiec 2017 - 20:45

Ja bym przyspawał drewnianymi elektrodami, koniecznie z czarnego dębu z Narwi, tylko takie dadzą trwałe połączenie metalu z laminatem. ;)  


  • godski lubi to

#54 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 10 lipiec 2017 - 09:19

Można jeszcze drutem skręcić :)



#55 OFFLINE   Wojciech_B

Wojciech_B

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 960 postów

Napisano 19 lipiec 2017 - 19:40

Co myślicie o takim "zabezpieczeniu" silnika. Szczególnie rozchodzi mi się o transport po dziurach. Jednostka to ponton 370.

Silnik dość mały, 38 kg. Pas wytrzymuje 125kg, a śruby zawsze sprawdzam przed podróżą.

Załączony plik  20251344_10211441212120440_1715681059_o.jpg   63,69 KB   37 Ilość pobrań

 

Myślałem żeby przewiercić pawęż ale otwory montażowe wydają mi się być trochę nisko przez co może być narażone na na wilgoć nawet zabezpieczone silikonem(Szczególnie szczelina pawęż-plastykowa osłona).

Załączony plik  20205870_10211441212760456_376166389_o.jpg   43,16 KB   36 Ilość pobrań

Kolejna rzecz : silnik to nie koła do pontonu zawsze można wymienić, a dziury już by zostały ;)

 

 

 



#56 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 20 lipiec 2017 - 08:13

Ja wstawiłem tulejki ze stali nierdzewnej. Przed wodą zabezpieczyłem silikonem.



#57 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1165 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 20 lipiec 2017 - 08:39

 @ wojtek, całkiem fajny patent z tym pasem ściągającym . Robotę zrobi i powinno to w zupełności wystarczyć .Guma na przyczepie o wiele lepiej będzie amortyzowała ten silnik na pawęży niż łódka.

 

@ Janusz , tulejki jak najbardziej zrobią robotę o ile są dobrane o odpowiedniej długości . Pomysł bardzo trafiony  . Silikon to tak średnio, dałbym sikaflex .


Użytkownik M a r a s edytował ten post 20 lipiec 2017 - 08:39


#58 OFFLINE   tryt

tryt

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 295 postów
  • LokalizacjaWodzisław Sl.
  • Imię:Roman

Napisano 18 marzec 2018 - 09:19

Silnik (nieduży, 27 kg) zabezpieczyć tak https://zefir.sklep....do-silnika.html czy może lepiej zwykłą liną ? Te karabińczyki podpięte do metalowego ucha łodzi chyba będą dzwonić? Stosuje ktoś?



#59 OFFLINE   dżemik

dżemik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 235 postów
  • LokalizacjaTarnów

Napisano 18 marzec 2018 - 19:37

Niby dedykowana (przynajmniej z opisu)

Osobiście nie wierzę karabinkom z zamkiem bez nakrętki, szczególnie przy szarpnięciach dynamicznych.

W związku z tym swój silnik podpiąłem  stalową linką nierdzewną (zakupiona z metra) zakończoną szeklą plus dwa zaciski plus rurka termokurczliwa (dla estetyki). Na końcach w/w pętli ogniwa zakręcane https://zefir.sklep....gniwo&results=5



#60 OFFLINE   dżemik

dżemik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 235 postów
  • LokalizacjaTarnów

Napisano 18 marzec 2018 - 22:58

Głupoty wypisuje: -linka zakończona jest kauszą a nie szeklą  :doh:

I z tego co sobie przypominam to lina jest skręcona przez oczko silnika "na stałe" zaciskami. Jedno ogniwo zakręcane jest na końcu linki, które podpinam do tylnego kolucha






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych