Mnie to takie coś na ryby wozi
Myślę nad zmianą ale szkoda mi jej trochę
Bo te sroki to fajne są 😊
Załączone pliki
Użytkownik Marcipas edytował ten post 22 marzec 2024 - 20:12
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 22 marzec 2024 - 20:11
Mnie to takie coś na ryby wozi
Myślę nad zmianą ale szkoda mi jej trochę
Użytkownik Marcipas edytował ten post 22 marzec 2024 - 20:12
Napisano 22 marzec 2024 - 20:21
Mój na rybach jeszcze nie był, teraz montaż haka.
Mam do wyboru dwie opcje - oczywiście oba wypinane. 13 Pin , wiązka dedykowana.
1. AutoHak/Steinhoff za 3350
2. Westfalia za 4200
Co wybrać?
Weź westfalie . Przynajmniej ja bym wziął ,kupiłem do Mondeo wypinany i jest do dziś ,zero luzów po wpięciu i rdza jakoś tej odkuwki ( główki ) nie atakuje. W Passacie maiłem jakiś inny to ruda szybciej go atakowała jak mazdę
Co to wiązki to też dedykowaną ale najpierw sprawdź może audi jest już przygotowanie pod instalację haka.
Do Outlandera też byłem zdecydowany na Westfalię ale nie podobało mi się to ,że po wypięciu haka było widać korpus gniazda belki haka . No tragicznie to wygląda i jeszcze jest poniżej zderzaka. A wypinany musiał być bo mam oprócz podnoszenia klapy bagażnika opuszczany tylny pas nad zderzakiem . Znalazłem hak WITTER-a (firma ma powiązania z Westfalią) odpinany ,gniazdko obracane i chowane .Nic nie widać po odpieciu haka. jest pięknie.
Wracając do 13 PIN bierzesz okrojoną czy pełną ?
Napisano 22 marzec 2024 - 21:24
Weź westfalie . Przynajmniej ja bym wziął ,kupiłem do Mondeo wypinany i jest do dziś ,zero luzów po wpięciu i rdza jakoś tej odkuwki ( główki ) nie atakuje. W Passacie maiłem jakiś inny to ruda szybciej go atakowała jak mazdę
Co to wiązki to też dedykowaną ale najpierw sprawdź może audi jest już przygotowanie pod instalację haka.
Do Outlandera też byłem zdecydowany na Westfalię ale nie podobało mi się to ,że po wypięciu haka było widać korpus gniazda belki haka . No tragicznie to wygląda i jeszcze jest poniżej zderzaka. A wypinany musiał być bo mam oprócz podnoszenia klapy bagażnika opuszczany tylny pas nad zderzakiem . Znalazłem hak WITTER-a (firma ma powiązania z Westfalią) odpinany ,gniazdko obracane i chowane .Nic nie widać po odpieciu haka. jest pięknie.
Wracając do 13 PIN bierzesz okrojoną czy pełną ?
Nie wiem czym się różni ale chyba pełną, rowery też będę woził na haku. O Steihof/Autohak też słyszałem że mogą być problemy z montażem/demontażem. Raczej nie jest przystosowane pod montaż haka.
Napisano 22 marzec 2024 - 21:55
Nie wiem czym się różni ale chyba pełną, rowery też będę woził na haku. O Steihof/Autohak też słyszałem że mogą być problemy z montażem/demontażem. Raczej nie jest przystosowane pod montaż haka.
Już Ci wytłumaczę
Wtyczka 7 pin ,taka starego typu
wtyczka 7 pin.jpg 3,9 KB 31 Ilość pobrań
Tu masz w niej podstawowe światła w przyczepie bez świateł cofania - 7 żył w instalacji . 7 po stronie gniazdka i 7 po stronie wtyczki
Następna ,to okrojona 13 pin ,która w rzeczywistości ma 8 pinów
wtyczka 8pin.jpg 5,34 KB 31 Ilość pobrań
Tu masz też podstawowe światła w przyczepie plus światło cofania czyli 8 żył po stronie wtyczki i 8 żył po stronie gniazda 13 pin czyli w samochodzie.
I jeśli masz zamiar ciągać przyczepę towarową czy też platformę na rowery to takie rozwiązanie w zupełności Ci wystarczy.
Pełnie 13 pin czyli realnie jest tam 12 żył przewodu jest przewidziane do przyczepy kempingowej. Dodatkowe cztery żyły czyli 8+ 4 =12 podpinasz do auta i masz plus ( zasilanie ) po zapłonie i zasilanie stałe. Każde z nich z oddzielną masą .
Po zrobieniu pełnej instalacji 13 pin masz możliwość zasilania lodówki w czasie jazdy jak również ładowanie akumulatora ,który masz w przyczepie to po zapłonie . Przewód ze stałym plusem masz do oświetlenia w przyczepie , kranów z wodą , prysznic itp.
1313.jpg 5,31 KB 32 Ilość pobrań 131313.jpg 36,19 KB 31 Ilość pobrań
Napisano 22 marzec 2024 - 22:03
Napisano 22 marzec 2024 - 22:29
A ma ktoś doświadczenie, porównanie haków?również za chwilę będę montował w jeepie i mam dylemat steihof czy westfalia?musi być wypinany od spodu lub elektryczny...
W tej chwili montaż haka w samochodzie to już nie jest to co było kilkanaście lat temu.
W tej chwili przy zamawianiu nowego samochodu w konfiguracji gdy dojdziemy do pozycji : hak mamy do wyboru
-hak fabryczny z pełną wiązką 13 pin , niektóre samochody mają większą chłodnicę co by jadąc np. w Alpy z przyczepą nie zagotować silnika na podjazdach ,mamy zaprogramowany hak w systemie samochodu ,inaczej reaguje ABS , trakcja jazdy , może też być opcja w alarmie samochodu i gdy odepniemy wtyczkę z gniazda samochodu to włączy nam się alarm
- przygotowanie samochodu pod hak , więc mamy możliwość zamontować hak w dowolnym czasie .Montaż i programowanie .
- ostatnia najgorsza wersja o której mało kto wie . Myślimy sobie na tą chwilę nie potrzebuje haka ani przygotowania pod niego więc po co mam wydawać kasę ,jak bedę miał ochotę to sobie zamontuje . Nic bardziej mylnego otóż mamy już niektóre samochody tak wyprodukowane ,że jak ma hak lub przygotowanie pod hak to ten samochód ma homologację gdzie w DR mamy wpis w rubryce
Nie piszę tu ,że to już się dzieje w każdym samochodzie ale już w niektórych tak jest
Użytkownik M a r a s edytował ten post 22 marzec 2024 - 22:30
Napisano 23 marzec 2024 - 07:19
IMG_20221126_134959396-min.jpg 135,35 KB 29 Ilość pobrań
Ja jeżdżę "trochę" poprawioną dyskoteką. Przejedzie po wszystkim lub ze wszystkiego się wyciągnie - jeśli działa, bo to niestety nie jest takie oczywiste
Na haku 3 tony, wyciągarka, reduktor - żaden slip nie jest straszny.
Użytkownik Dziad Wodny edytował ten post 23 marzec 2024 - 07:26
Napisano 23 marzec 2024 - 09:28
Co do haka miałem niedawno podobny dylemat do nowej Rav4 - rozważałem Westfalię, Autohak, Steinhoff i GDW. Oczywiście wszystkie w pełnym automacie. Wybrałem ostatecznie AutoHak. Zamontowany idealnie - nic nie widać po wyjęciu kuli i schowaniu wiązki pod zderzak. Nawet się fachowiec postarał i zachował system otwierania bagażnika "z kopa". Wcześniej też miałem AutoHak - w jeepie - ale półautomat. Tu kula sprawowała się bardzo dobrze, ale zakładanie i odpianie w półautomacie to porażka - nie polecam. W międzyczasie przy innej rav4 miałem hak Brink w automacie montowany w ASO Toyoty - poza tym, że bardzo widoczny to eksploatacyjnie nie mam uwag - bardzo dobrze.
Przy Westfalii trochę skomplikowany/nieintuicyjny jest ten system wpinania/wypinania - zerknij na filmiki w necie. Pewnie tyko kwestia przyzwyczajenia.
Oczywiście w każdym aucie (poza jeepem) wiązka 13 pin (tzw. okrojona) - z campingami nie jeżdżę, a do łódki i rowerów w zupełności wystarcza. 13 pin wygodniejsza, bo teraz wszystkie/większość przyczep ma taką wtyczkę dedykowaną (moje już wszystkie od dawna), więc nie potrzebujesz przejściówek. Ważne, że 13 pin "okrojona" omija elektrykę w aucie - potrzebuje tyko zasilania, co przy nowszych samochodach napakowanych elektroniką jest istotne, bo minimalizuje ryzyko spięć i awarii.
Napisano 23 marzec 2024 - 23:45
Jak kogoś stać to polecam Westfalia , mam w swoich autach i są to najlepsze haki jakie do tej pory posiadałem. Ogólnie nie polecam na oszczędzaniu na hakach holowniczych zwłaszcza w nowszych autach .
Napisano 24 marzec 2024 - 09:01
Mnie to takie coś na ryby wozi
Myślę nad zmianą ale szkoda mi jej trochę
Napisano 24 marzec 2024 - 11:08
Nie wiem czy pamiętasz ale zanim kurę kupiłem to rozmawialiśmyNie kupisz lepszego auta. Mam przedlifta 5 lat i dla mnie auto idealne
Użytkownik Rampampam edytował ten post 24 marzec 2024 - 11:11
Napisano 24 marzec 2024 - 17:55
Napisano 25 marzec 2024 - 20:25
Dość odważna tezaNie kupisz lepszego auta. Mam przedlifta 5 lat i dla mnie auto idealne
Napisano 25 marzec 2024 - 21:07
Jak kogoś stać to polecam Westfalia , mam w swoich autach i są to najlepsze haki jakie do tej pory posiadałem. Ogólnie nie polecam na oszczędzaniu na hakach holowniczych zwłaszcza w nowszych autach .
Ja też polecam Westfalię . To moja trzecia i nie było żadnych problemów .
Najlepsza ale też najdroższa, do mojego auta 4300 z montażem i kodowaniem. Cóż, chce się mieć topowy hak trzeba bulić.
Napisano 25 marzec 2024 - 21:09
Najlepsza ale też najdroższa, do mojego auta 4300 z montażem i kodowaniem. Cóż, chce się mieć topowy hak trzeba bulić.
Napisano 25 marzec 2024 - 21:50
Pytanie czy hak musi być topowy...?
Nie musi ale ten podobno się nie zakleszcza, brak problemów z rdzą itd.
Napisano 26 marzec 2024 - 13:28
Nie musi ale ten podobno się nie zakleszcza, brak problemów z rdzą itd.
Potwierdzam . Zwłaszcza ,że ja swój odpinam tylko jak jadę na jakiś urlop poza PL czyli średnio raz na dwa lata . Wciskam przycisk i wyciągam a przy innych producentach nieraz potrzeba porządnego młotka
Napisano 26 marzec 2024 - 21:12
Akurat ja montuje haki do samochodów i szczerze większość kupuje (po moich sugestiach aby zainwestować trochę więcej w hak ) najtańsze polskie i potem się robi problem bo mają pretensje do mnie ,że im chłam sprzedałem, dochodzi nawet do sytuacji w których oni przywożą hak już zakupiony a pretensje o jego jakość i eksploatacje mają do mnie. Teraz miałem w trzech kupionych samochodach pod rząd Westfalie zamontowana i powiem szczerze -bajka .Wiem za co poprzedni właściciele zapłacili tyle pieniędzy .Jak ktoś ma porównanie to zauważy spora różnicę.
Napisano 30 marzec 2024 - 00:02
Napisano 30 marzec 2024 - 06:17
rózgasiu - najwyraźniej nie kumasz czaczy Dla posiadaczy hak musi być nobilitujący
3 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych