Użytkownik Marcipas edytował ten post 02 kwiecień 2024 - 15:07
Vitara, CR-V, Sportage, terenówki, itd. - samochód na ryby
#4061 OFFLINE
Napisano 02 kwiecień 2024 - 15:05
- rózgaś lubi to
#4062 OFFLINE
Napisano 02 kwiecień 2024 - 21:00
Ja tam bym poszedł w ciut starszego Land Cruisera -tylko szukaj takiego co o niego dbali ( zabezpieczali antykorozyjnie) lub Touarega (ewentualnie Q7) .Ten Commander to jest super sprawa ja go polecam , tylko wbrew temu co mówi coma to sprawa nie jest beznadziejna tylko trzeba szukać takiego z DMC 2750 kg a nie 2900 . Co do WK 2 to zdania są podzielone ale dla 5 osób bym takiego auta nie kupił dla mnie za małe ( aniby ta sama płyta) . Tutaj mógłbym napisać elaborat na ten temat bo długo do Wk2 nie byłem przekonany .
Ale chyba najlepsza jest propozycja Marcipas-a i zakup Sharana, Alhambry, Galaxego 4x4 . To będą wszyscy jeździli komfortowo , sam miałem zdecydowanie polecam . Caddy tez ujdzie.
Jak już jesteś przy takim aucie to rozważ jeszcze Dodge (Grand) Caravan lub Chrysler Voyager 4x4 , bo sienna czy Odysey nie ma chyba 4x4 w starszych modelach , ale możesz sprawdzić - bo jak jest to jest zmiana faworyta na te dwa modele.
Ostatnia propozycja to T4 lub T5 bo jak nie trzeba aby było 4x4 to bym szedł w Opla czy Renaulta .
Szkoda ,ze teraz mówisz bo ostatnio znajoma sprzedawała naprawdę pięknego GrandCaravana 4x4 za 55tys. po zmarłym mężu .
Co do volvo uwielbiam te auta i o ile jak się schrzani 4x4 to pół biedy ale jak automat to gorzej. A obydwie rzeczy są dosyć awaryjne . Miałem trzech klientów (wspólników) którzy mieli te Volva i szczerze auta cacane , ale tylko manual i ew. 4x4 , ale też prędzej czy później zepsuje się .
Użytkownik Misiek1 edytował ten post 02 kwiecień 2024 - 21:01
- Sławek77 lubi to
#4063 OFFLINE
Napisano 02 kwiecień 2024 - 21:18
#4064 OFFLINE
Napisano 02 kwiecień 2024 - 21:36
Póki co nie chcę żadnego multivana.
#4065 OFFLINE
Napisano 02 kwiecień 2024 - 21:48
Tylko LC, Touareg, fiat fremont, wk2, wszystkie przekraczają z przyczepą 3,5T...
Póki co nie chcę żadnego multivana.
Jak Fremont przekracza 3,5 T ? Jak jego DMC w 90% przypadków to 2550kg ( czasem 2450kg) -sam waży niecałe 2000kg .
#4066 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2024 - 07:17
#4067 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2024 - 12:48
#4068 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2024 - 15:17
Przez 3 lata jeździłem firmową octavią 1.5 tsi. Auto całkiem zrywne, Nic się nie działo specjalnego. Ok 120 kkm. Jedynie co to bateria w kluczyku się zajebiście szybko wyładowywała.
- Pumba lubi to
#4069 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2024 - 18:25
Faktycznie ale masa przyczepy niechamownej max 450 kg z tagiem co czytam. Tyle ma fabia na haku
Sprawdź Dodge Journey to samo co Fiat a może mieć inne DMC dodatkowo niektóre Fiaty miały prawilnie 1100kg
Czy ktoś z Was użytkuje auto z VAGowskim 1.5 TSI etec i mógłby podzielić się spostrzeżeniami? Mam na myśli sprawność, precyzję oraz potencjalną awaryjność tego układu.
Kolega sobie dziś kupił 1,0 TFSI i kupił tylko dlatego ,że jest cała rodzina mega zadowolona z tego silnika .Jak 1,0 TFSI wymiata to 1,5 będzie tym bardziej wymiatał. To było obiektywnie Subiektywizm sobie zostawię.
#4070 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2024 - 20:47
A tak serio bez sarkazmu - masz jakieś doświadczenia z eksploatacji 1.5 TSI Etec? Mogą być subiektywne.Sprawdź Dodge Journey to samo co Fiat a może mieć inne DMC dodatkowo niektóre Fiaty miały prawilnie 1100kg
Kolega sobie dziś kupił 1,0 TFSI i kupił tylko dlatego ,że jest cała rodzina mega zadowolona z tego silnika .Jak 1,0 TFSI wymiata to 1,5 będzie tym bardziej wymiatał. To było obiektywnie Subiektywizm sobie zostawię.
#4071 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2024 - 21:02
Również w pracy mamy jedną Octavię 1,5TSI i niedawno jej pykło 100k przebiegu. Do tego czasu z silnikiem zero problemów, jedynie elektryka żyje swoim życiem. Z góry zaznaczam, że olej jest wymieniany co 10-15k, a nie w trybie LongLife.
- psd27 lubi to
#4072 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2024 - 21:08
- Sławek77 lubi to
#4073 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2024 - 21:16
Sorki za niedoczytanie . Myślałem o zwykłym 1,5TSI
#4074 OFFLINE
Napisano 05 kwiecień 2024 - 00:26
Nie wiem gdzie widzisz sarkazm? Napisze tak , nic do nich nie mam , niby jest wszystko jak najbardziej ok. silniki poprawione zdecydowanie w porównaniu do początkowych wersji. Ludzie są z tego jak najbardziej zadowoleni. Ale dla siebie bym tego zdecydowanie nie kupił a zwłaszcza miękkiej hybrydy. Ale to bardziej własne widzimisię niż poparcie w danych. Tyle dobrze ,ze chyba przy miękkiej hybrydzie jest automatyczna skrzynia bo bez tego nie widzę tego już zupełnie .
#4075 OFFLINE
Napisano 05 kwiecień 2024 - 07:04
Nie wiem gdzie widzisz sarkazm? Napisze tak , nic do nich nie mam , niby jest wszystko jak najbardziej ok. silniki poprawione zdecydowanie w porównaniu do początkowych wersji. Ludzie są z tego jak najbardziej zadowoleni. Ale dla siebie bym tego zdecydowanie nie kupił a zwłaszcza miękkiej hybrydy. Ale to bardziej własne widzimisię niż poparcie w danych. Tyle dobrze ,ze chyba przy miękkiej hybrydzie jest automatyczna skrzynia bo bez tego nie widzę tego już zupełnie .
Gdzie widzę? Tam gdzie go zawarłeś
No właśnie, szukam poparcia w danych i w spostrzeżeniach użytkowników. Nie rozważam auta ze skrzynią manualną, jakiegokolwiek, tylko automat. Także DSG to nie tylko plus ale i konieczność.
#4076 OFFLINE
Napisano 05 kwiecień 2024 - 11:50
W pierwszym poście nie chciałem zarażać swoją ogromną niechęcią do silników TFSI bo nie ma teoretycznie ku temu przesłanek. Ja ogromny zwolennik benzynowych silników ( jedyny w rodzinie!) jakby miał wybrać TFSI vs. TDI bez wahania wybiera diesla.
Ale wróćmy do tematu , który niby sam zacząłem a Ty pociągnąłeś - DSG jaka Wasza opinia jest o tych skrzyniach? Bo ja robię praktycznie wszystko przy autach ale skrzyń automatycznych się nie tykam ! Ogólnie te skrzynie mają bardzo dobre opinie , ale jak się wczytamy na niektórych forach to wnioski są podobne do moich obserwacji (bo często klient przywozi auto i okazuje się być uszkodzona skrzynia i po jakimś czasie w rozmowie z klientem dowiaduje się co i jak ).Uogólniając :
do 150 tys. -super skrzynia !
w okolicach 150 tys. padają sprzęgła -koszt 4-8 tys. ( choc jak napisz epod spodem podobno wzrósł teraz dwukrotnie)
150-250 tys. - jest ok !
w okolicach 250tys. -pada płytka /mechatronika kolejny koszt 6-8 tys.
250-300tys. -jest ok
przy 300 tys. padają sprzęgła
Dosłownie kilka dni temu rozmawiałem z gościem specjalizującym się w skrzyniach DSG i stwierdził ,ze super skrzynia ( dla mechaników też , ale o tym później ) tylko przez zaniedbanie ( brak wymiany zaworów przy sterowników, które załączają sprzęgła co 100tys. km ) się psują . Tylko sobie usiadłem jak powiedział mnie ile to kosztuje -15tys. złotych Dodam tylko ,że jest to bardzo szybka naprawa według niego.
Dodam tylko ,że sam zastanawiam się /zastanawiam się w rodzinie nad zakupem VAG-a w rodzinie z tą skrzynią. I chętnie poczytam Wasze opinie jako użytkowników , bo tak jak pisałem ja tylko mam kontakt jak klient przyjedzie + jak jadę sprawnym lub niesprawnym autem .
Użytkownik Misiek1 edytował ten post 05 kwiecień 2024 - 11:51
#4077 OFFLINE
Napisano 05 kwiecień 2024 - 12:42
Aktualnie jeżdżę Octavią III 2.0 TDI z DSG. Auto kupiłem z przebiegiem 95 tyś. Olej oczywiście nie był zmieniany bo ASO zaleca co 120 tyś więc na dzień dobry zrobiłem wymianę dynamiczną, później regularnie co 60 tyś. Aktualnie mam 270 tyś. nalotu i nic się nie dzieje ze skrzynią, pracuje jak w dniu zakupu auta.
- godski i Misiek1 lubią to
#4078 OFFLINE
Napisano 05 kwiecień 2024 - 13:20
Szczerze to muszę dopytać jak jest z wymianą oleju w Polskich ASO - bo sam raz robiłem przymiarki do Octavii RS 4x4, tylko one były sprowadzane i wszystkie miały od początku przeprowadzane wymiany olejów zarówno w dyferencjale jak i skrzyni co 60 tys. Robił to salon , nie wirem czy było to zalecane .Ale niektórzy na zachodzie to robią te wymiany . Oleje wymieniane co 6-10 tys. km ( tutaj chyba zalecenia są chyba co 30 tys.) .
#4079 OFFLINE
Napisano 05 kwiecień 2024 - 15:25
- psd27 i Misiek1 lubią to
#4080 OFFLINE
Napisano 05 kwiecień 2024 - 16:08
Ja w silniku wymieniam co 15 tyś., w skrzyni co 60 tyś. czyli interwały dwukrotnie krótsze niż zaleca producent. Jeżdżę bez najmniejszych usterek od ponad 5 lat.
Nie wiem jaki model DQ masz ale szykuj kasę na remont mechatroniki. No chyba że masz DQ500
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych