Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Vitara, CR-V, Sportage, terenówki, itd. - samochód na ryby


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4525 odpowiedzi w tym temacie

#3141 OFFLINE   kruz

kruz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 740 postów
  • LokalizacjaFMI
  • Imię:Krzysztof

Napisano 21 marzec 2021 - 10:56

Mi padla najpierw dwumasa i Subaru odpowiedzialo, ze nie potrafie jezdzic i gwarancja nie bedzie uznana ....

Znienawidzilem tą markę skutecznie

I to o czym pisalem:
Przeglad po 15 tys - 1,5 tys pln
Przeglad po 30 tys - prawie 3
Przeglad po 45 tys - 1,5
Przeglad po 60 tys - prawie 3
.
.
.


Nigdy wiecej !!!!!

Użytkownik kruz edytował ten post 21 marzec 2021 - 10:57

  • pawelHERP lubi to

#3142 OFFLINE   Pumba

Pumba

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2558 postów
  • LokalizacjaGdynia / Tobołowo
  • Imię:Łukasz

Napisano 21 marzec 2021 - 12:07

Diesel w Subaru ma tak złą opinię, że te auta są już za darmo i warto czasami rozważyć kupno tylko budy pod remont silnika. Silnik padnie na 100%, a pada najczęściej wał z podporą. Jak pęknie wał, to potrzebny nowy shortblock, czyli wyjdzie z 20k naprawa. Jak ktoś chce na dłużej pożyć z SBD, to kupuje zestaw naprawczy za 6k i z robotą wyjdzie bezpieczny silnik za 10k. Btw. pod 2012 mocno poprawili motor, pada nie po 60k km, ale po 160k - widać to w cenach na otomoto. Taki remont, jak ktoś planuje zrobić autem 200-300k km to może by okazja. Benzyna nie jest wiele lepsza w Subaru, ale remont i zakucie 2,5T to 30k zł :D Trzy razy zakuwałem STI

No dobra, ale nadal masz świadomość posiadania auta które może rozkraczyć się w każdym momencie. Nie pojechałbym takim samochodem na ryby do Laponii czy Holandii, wizja lawety przez 1500 km skutecznie by mnie odstraszała.

#3143 OFFLINE   Krzysztof

Krzysztof

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 511 postów
  • LokalizacjaNiemcy

Napisano 21 marzec 2021 - 16:12

No dobra, ale nadal masz świadomość posiadania auta które może rozkraczyć się w każdym momencie. Nie pojechałbym takim samochodem na ryby do Laponii czy Holandii, wizja lawety przez 1500 km skutecznie by mnie odstraszała.

Rozkraczyc moze sié kazde auto.Tak bylo u mnie ,zaparkowalem przed Sylwestrem i auto stalo kilka dni.2 stycznia do pracy walilem z kapcia.



#3144 OFFLINE   wujek

wujek

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 5862 postów
  • Imię:Jan
  • Nazwisko:Soroka

Napisano 21 marzec 2021 - 19:19

Mi padla najpierw dwumasa i Subaru odpowiedzialo, ze nie potrafie jezdzic i gwarancja nie bedzie uznana ....

Znienawidzilem tą markę skutecznie

I to o czym pisalem:
Przeglad po 15 tys - 1,5 tys pln
Przeglad po 30 tys - prawie 3
Przeglad po 45 tys - 1,5
Przeglad po 60 tys - prawie 3
.
.
.


Nigdy wiecej !!!!!

Mojej siostrze w nowym BMW padły wtryski. Wycenili naprawę na 12 koła, a trzeba zaznaczyć ze samochód na gwarancji tyle że kazali płacić. Mieli pecha że szwagier jest prawnikiem i po piśmie szybciutko sami naprawili. 


  • Jozi lubi to

#3145 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 21 marzec 2021 - 19:22

Mojej siostrze w nowym BMW padły wtryski. Wycenili naprawę na 12 koła, a trzeba zaznaczyć ze samochód na gwarancji tyle że kazali płacić. Mieli pecha że szwagier jest prawnikiem i po piśmie szybciutko sami naprawili. 

BMW- będziesz miał wydatki, nieźle kroją..



#3146 OFFLINE   Kuba

Kuba

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2428 postów

Napisano 21 marzec 2021 - 19:31

BMW- będziesz miał wydatki, nieźle kroją..

Fakt, części horrendalnie drogie. Robocizna też, dlatego jeżdżę poza Warszawę, silnikowi też na zdrowie wyjdzie jak sobie po S-ileśtam poleci. Na szczęście przez 5 lat od nowości wymieniłem tylko chłodnicę i to na koszt BMW....

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka

#3147 OFFLINE   cabage

cabage

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1518 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Tohatsu/Mercury/Lowrance/MG/Ram Mounts

Napisano 21 marzec 2021 - 21:16

W temacie BMW pytanie do posiadaczy X3 E83  - Wersja Po-liftowa : silniki 2.5 i 3.0 ( diesel i benzyna). Ktoś używał, jak sprawuje się napęd xDrive , skrzynia biegów ? Warto czy sobie raczej odpuścić ?
Czytałem o problemach z xDrivem, ale i masę pozytywów w kwestii pancerności silników i skrzyni biegów.... Ktoś coś ?



#3148 OFFLINE   Marcyś

Marcyś

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 866 postów
  • LokalizacjaGdańsk
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Bielecki

Napisano 21 marzec 2021 - 21:41

W temacie BMW pytanie do posiadaczy X3 E83  - Wersja Po-liftowa : silniki 2.5 i 3.0 ( diesel i benzyna). Ktoś używał, jak sprawuje się napęd xDrive , skrzynia biegów ? Warto czy sobie raczej odpuścić ?
Czytałem o problemach z xDrivem, ale i masę pozytywów w kwestii pancerności silników i skrzyni biegów.... Ktoś coś ?

Miałem e53 3.0d, w rodzinie e70 czy e83 2.0d.

My tam bmw nie demonizujemy (choć ja średnio trafiłem i troszkę kasy poszło, ale jak źle trafisz Fiata to też włożysz) - jest dużo fachowców od BMW, którzy odpowiednio zdiagnozują przed zakupem (w wielu innych markach nie ma tak szczegółowej inspekcji auta).

Xdrive - nie ma siły, prędzej czy później się zużyje. Quattro pod tym względem jest mocniejsze. Po prostu xdrive jest wrażliwe na wszelkie różnice w napędzie (średnica kół - różne zużycie, rozmiary, ciśnienie itp). Ja przez to przeszedłem. Poszło 4kzł

Silnik R6 genialne. 3.0d m57 pancerny, choć mało nie pali. Teraz mam N57 i mniej żłopie ale za to już trzeba myśleć o łańcuchu czego w m57 nie miałem.

Skrzynie automatyczne - koniecznie wymiany oleju (niekoniecznie dynamiczne, statyczne regularne też stykają) to pojeździ.

E83 długo na rynku, wiele normalnych części drogich nie będzie. 

Xdrive za bardzo akurat nie zdiagnozujesz - kupuj z fakturą regeneracji bądź wynegocjuj zniżkę czy zostaw sobie kasę na to.

Reszta typu turbo wtryski dają radę jak w wielu innych dieslach.

Benzyny - top pancerne. Trzeba pilnować układu chłodzenia i ogólnie działania całego sprzętu ale sam silnik pancerny, da radę z LPG .

Jakbym mógł drugi raz to bym kupił E83 zamiast E53 - byle z R6 - lżejsze, łatwiejsze zawieszenie, mniej gadżetów. Trafiłem E53 po ojcu, uczyliśmy się wtedy marki - teraz wiem na co zwrócić uwagę. 


  • Kuba i thug lubią to

#3149 OFFLINE   Kuba

Kuba

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2428 postów

Napisano 21 marzec 2021 - 21:43

W temacie BMW pytanie do posiadaczy X3 E83 - Wersja Po-liftowa : silniki 2.5 i 3.0 ( diesel i benzyna). Ktoś używał, jak sprawuje się napęd xDrive , skrzynia biegów ? Warto czy sobie raczej odpuścić ?
Czytałem o problemach z xDrivem, ale i masę pozytywów w kwestii pancerności silników i skrzyni biegów.... Ktoś coś ?

3.0 diesel z xDrive to najlepsze połączenie, ale istotnie trzeba uważać np na bieżnik i jak runflat pójdzie, to serwis wymieni 4 gumy, bo tak zaleca producent. Benzyny nie miałem, kolega jeździ 4.0i ale nic nie mówi, czyli dobrze.

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Kuba edytował ten post 21 marzec 2021 - 21:45


#3150 OFFLINE   Marcyś

Marcyś

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 866 postów
  • LokalizacjaGdańsk
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Bielecki

Napisano 21 marzec 2021 - 21:46

3.0 diesel z xDrive to najlepsze połączenie. Benzyny nie miałem, kolega jeździ 4.0i ale nic nie mówi, czyli dobrze.

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka

A co dopiero 3.0sd z podwójnym turbo - cudowny silnik. To nie dwie równoległe turbiny, tylko jedna mała działająca od dołu a druga startująca później.

Ojciec ma w e70 - mega płynność przyspieszania



#3151 OFFLINE   Kuba

Kuba

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2428 postów

Napisano 21 marzec 2021 - 22:00

Ten 4.0d?

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka

#3152 OFFLINE   Marcyś

Marcyś

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 866 postów
  • LokalizacjaGdańsk
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Bielecki

Napisano 21 marzec 2021 - 22:12

Ten 4.0d?

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka

Zależy od serii auta oraz generacji silnika. 

3.0sd czy 35d w e83 czy e70 przed liftem. Po lifcie w e70 faktycznie 40d, tak samo jak później w F15 (tylko już N57).

Tak czy siak założenie takie same jak wyżej :)



#3153 OFFLINE   Pumba

Pumba

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2558 postów
  • LokalizacjaGdynia / Tobołowo
  • Imię:Łukasz

Napisano 21 marzec 2021 - 23:25

Rozkraczyc moze sié kazde auto.Tak bylo u mnie ,zaparkowalem przed Sylwestrem i auto stalo kilka dni.2 stycznia do pracy walilem z kapcia.

Owszem, masz rację ale Subaru w dieselku jest w grupie podwyższonego ryzyka.

#3154 OFFLINE   Z.Milewski

Z.Milewski

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 639 postów
  • Lokalizacjalubuskie

Napisano 28 marzec 2021 - 17:13

A oto prawdziwe bezdroże i prawdziwy pojazd na nie:

To odwaga się tam wedrzeć, ale już granicząca z głupotą. Toż to budyń a nie droga.


Użytkownik Z.Milewski edytował ten post 28 marzec 2021 - 17:16


#3155 OFFLINE   Artek

Artek

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2004 postów
  • LokalizacjaWielkopolska
  • Imię:Artur

Napisano 29 marzec 2021 - 17:40

Prośba do kolegów użytkujących Volvo V60 lub S60 po 2014r o kontakt na priv.



#3156 OFFLINE   sero1975

sero1975

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Sergiusz

Napisano 30 marzec 2021 - 11:13

W temacie BMW pytanie do posiadaczy X3 E83  - Wersja Po-liftowa : silniki 2.5 i 3.0 ( diesel i benzyna). Ktoś używał, jak sprawuje się napęd xDrive , skrzynia biegów ? Warto czy sobie raczej odpuścić ?
Czytałem o problemach z xDrivem, ale i masę pozytywów w kwestii pancerności silników i skrzyni biegów.... Ktoś coś ?

Ja mam E83 2005 3.0 w benzynie ,manualu i z podtlenkiem LPG . Napiszę tak : Jak kupisz zadbany egzemplarz to śpisz spokojnie . U mnie ,żadnej awarii przez dwa lata od zakupu ,ani plamki rdzy na nadwoziu czy podwoziu . Naprawdę jest to pancerne auto i z całą stanowczością stwierdzam ,że takich już nie robią ... Co do wersji : diesel jest bardzo udany zdarzają się awarie osprzętu ale sam silnik wytrzymuje ponad milion kilometrów . Benzyna wytrzymuje 700000 . Spalanie diesla raczej nie licz na poniżej 10l a raczej oscyluje w granicach 11l . Mój podtlenek bierze 15-16 lpg przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym (tyle samo na trasie z przyczepą ) Automaty były dwa : na początku 5 biegowy od GM i on jest dosyć awaryjny i późniejszy 6 biegowy też uchodzący za pancerny . Skrzynka rozdzielacza może się rozsypać i tu już naprawdę jest loteria bo jest nie do zdiagnozowania przy zakupie i myślę ,że przy zdrowym egzemplarzu to jedyna rzecz z którą należy się liczyć .

 

ps. Jak bym jeszcze raz miał kupić to kupiłbym wersje po lifcie ( bo jest miększa , u mnie jak przejeżdżasz przez tory to możesz plomby w zębach zgubić :D) i w automacie  ;) 


Użytkownik sero1975 edytował ten post 30 marzec 2021 - 11:17

  • Marcyś i cabage lubią to

#3157 OFFLINE   Archanioł

Archanioł

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 497 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 30 marzec 2021 - 11:22

Od jakiegoś czasu rozglądam się za użytkową terenówka głównie na ryby i okoliczne bezdroża - taka zabawko-fanaberia. Taka co wiecie – jak się pobrudzi to błoto samo z niej odpadnie po kilku miesiącach i nie trzeba myć, bo wstyd na zakupy podjechać. Graty na ryby mogą w niej nocować a jak się wilki w okolicy pojawią to i ja tez w niej przenocuje.

Rozglądałem się za Jeepem, Pajero , XL7 - ale albo stan tragedia albo cena tragedia :)

Ale w ostatni weekend widziałem jak facet niemotanym, dość egzotycznym dla mnie – uwaga i bez żadnych pośmiechujek proszę - Rextonem przewalił przez rzekę która miał dobre 50-60 głębokości i nawet zbytnio nie zwalniał.

Za nią jechała zwykła Granda i XL7 i kierowcy – grandy się wycofał, a XL7 była chyba dźwignięta z 3-4 cale na Radziku to pojechał, ale już mniej pewnie i szybko jak Rexton.

Poczytałem, pooglądałem – głownie rosyjskie filmiki – i wydaje mi się że jak na moje potrzeby było by całkiem ok. Głębokość brodzenia fabryczna a70cm, w terenie sobie w maire radzi.

No i za 20kpln można kupić auto w sensownym stanie, z automatem, reduktorem, na ramie, często ze skóra i podgrzewanymi fotelami. Do tego max 5kpln firmowy lift i dobre opony i można jeździć. Jedynie co to jest niska podaż benzyny, ale za to diesel i automaty są z mercedesa i maja bardzo dobre opinie.

Ktoś ma, użytkuje, użytkował ? Może się podzielić opiniami?  Słyszał że ktoś ma do sprzedania w dobrym stanie?

Generalnie patrząc po świecie wychodzi na to że auto i marka dosyć mocno nie docenione u nas.



#3158 OFFLINE   AdamCh

AdamCh

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 906 postów
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:Adam

Napisano 30 marzec 2021 - 13:32

Gdzieś tu w wątku ktoś coś pisał o Rextonie, nawet sobie chwalił :)

Musisz przejrzeć kilka stron.



#3159 OFFLINE   coma

coma

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2037 postów
  • Lokalizacjamałopolskie\łódzkie

Napisano 30 marzec 2021 - 13:53

Taka ciekawostka - Hindusi podrabiają Jeepa Wrangera. Auto nazywa się Mahindra Thar. Cena nowej to około 50 tys. zł. U nas chyba niedostępne.

 

New Mahindra Thar - India's Safest Off-Road SUV | New Interiors, Features | Mahindra Thar 2020 4X4 - YouTube


  • grisha lubi to

#3160 OFFLINE   grisha

grisha

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 307 postów
  • LokalizacjaMazowsze
  • Imię:Grzegorz
  • Nazwisko:po ojcu

Napisano 30 marzec 2021 - 14:00

W starej edycji Top Gear z Clarksonem jakaś Mahindra obok polskiego Poloneza była uznana za najgorszy samochód na świecie ;)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych