Vitara, CR-V, Sportage, terenówki, itd. - samochód na ryby
#3681 OFFLINE
Napisano 14 luty 2022 - 21:41
- godski i Marcyś lubią to
#3682 OFFLINE
Napisano 16 luty 2022 - 06:54
#3683 OFFLINE
Napisano 16 luty 2022 - 10:54
Miałem W163 4.0 V8 - 250 KM. Silnik potrafił spalić 8,5l i potrafił wypić 16 l/100km. W aucie leci głównie elektryka, drogie części, sporo elektroniki która lubi się wysypać.
Teraz to już leciwe samochody i szczerze unikałbym tego modelu.
Użytkownik cabage edytował ten post 16 luty 2022 - 10:54
- Marcyś i gryzon lubią to
#3684 OFFLINE
Napisano 16 luty 2022 - 17:51
#3685 OFFLINE
Napisano 16 luty 2022 - 18:37
Hmm czy unikać ML'a z 4.0 diesel, to bym nie powiedział. Przy ciężkiej nodze pali faktycznie jak smok, ale elastyczności mu nie brakuje. Teściowe mieli takiego ponad 10 lat. Dopiero szwagier dał mu radę wpadająć w poślizg na oblodzonej drodze . Wiem , że jeden jedyny raz był problem z automatem, o elektryce nic nie słyszałem.
Co do silnika 2.7d., to w E klasie sprawował się super. Ale ML to kawał bryły i nie wiem jak z masami obu samochodów.
Użytkownik cys82 edytował ten post 16 luty 2022 - 18:43
#3686 OFFLINE
Napisano 16 luty 2022 - 18:47
A nie lepiej X5 z trzylitrowym dieslem ?. Ale z drugiej strony (diesel ) to jakieś strefy czystego ładu szykują
I pytanie czy to ma być rybowóz czy rodzinne ?
Użytkownik M a r a s edytował ten post 16 luty 2022 - 18:47
#3687 OFFLINE
Napisano 16 luty 2022 - 18:53
#3688 OFFLINE
Napisano 16 luty 2022 - 21:13
Rozumiem że ta 4to diesel, którego należy unikać jak ognia. .a w elektryce to co leciało? Szukam 3.2 LPG ale mało tego więcej i młodsze są 2.7D więc zastanawiam się czy się nie skusić. Spalanie kwotowo wyjdzie mniej więcej tak samo.
Naprawiałem:
- Rdza !!
- skrzynie automatyczną (dodam że żadnej modyfikacji podnoszącej Nm nie robiłem - skrzynia wpadła w tryb awaryjny i się poszła ...) ,
- wysypał się komputer pokładowy w podsufitce przy lusterku wstecznym - konieczna wymiana na nowy ,
- miałem problem z common railem - ,
- zepsuł się centralny zamek - jakiś siłownik w drzwiach czy coś takiego
- coś było nie tak z alternatorem i to też przyjemne dla portfela nie było
- problem z wałem napędowym ( przy przebiegu 70 tys km trzeba było wymieniać łożysko i wyważać wał i wymienić jakiś łącznik czy coś takiego - ),
- świrowała elektryka sterująca Xenonami - mrugały nie wiadomo dlaczego ( nawet serwis ASO nie wiedział o co chodzi),
- Rdza !! Rdza !! Rdza !!
Jednak KIEDY samochód nie dawał znać o swoich problemach był to ten typ auta którym najmilej pokonywało się kilometry w trasie.
Jeśli chodzi o bardziej terenowe jeżdżenie ( nieutwardzone miejsa ) to moim zdaniem jest do kitu wybór - auto jest za ciężkie i nie ma typowej blokady. Może po śniegu i mokrej trawie fajnie jedzie ale w błocie i grząskim terenie już było gorzej - może to kwestia szosowych opon ...
Potężny moment obrotowy na poziomie 560nm i masa ponad 2200 kg bez problemu da sobie radę z każdą przyczepą. Sam silnik genialny (OM628) ale miały wadę rozciągającego się łańcucha rozrządu.
Jeśli miałbym brać ponownie ML-a to wybrałbym W163 z silnikiem 430 przed liftem i 500 po lifcie (mocy w tej 500-cie nie brakuje ale i apetyt sporawy )- niestety również padały w nich skrzynie . Model w164 bez pneumatyki jak już - choć koszty serwisowania jeszcze większe niż w starszym bracie W163.
Ten samochód z racji wieku to trochę taka tykająca bombka - co prawda części jest sporo , ale jak na Merca przystało tanio nie będzie.
Zdecydowanie polecam skupić uwagę na te samochody - na pewno tańsze w eksploatacji , ale trudniejsze do znalezienia w Polsce:
SUZUKI GV 2 2.7 V6 (H27A - fenomenalny silnik produkowany w Japonii 170-184KM - posiadam GV z tym silnikiem od nowości ściągnięte ze Stanów - póki ruda jej nie zje zostanie w rodzinie ) lub Oplowskie 3.2 V6 233 KM lub TOYOTA RAV 4 3.5 V6 269 KM
Pozdrawiam
#3689 OFFLINE
Napisano 16 luty 2022 - 21:36
#3690 OFFLINE
Napisano 16 luty 2022 - 22:00
Pajerak kosior w terenie spalanie wysokie, W163 też zacne ale w dobrym stanie trudno dostępny, na ramie i mniej awaryjny od w164.
#3691 OFFLINE
Napisano 16 luty 2022 - 22:00
Naj mniej problematyczny silnik i gazu się nie boi. Miałem też Viano z tym silnikiem i jedyn bolączką to że zimą łatwo w poprzek stanąć.
#3692 ONLINE
Napisano 17 luty 2022 - 22:59
Ja właśnie holownik na co dzień i od święta znalazłem
Załączone pliki
Użytkownik Marcipas edytował ten post 17 luty 2022 - 23:06
- Artech, cys82 i lenny lubią to
#3693 OFFLINE
Napisano 17 luty 2022 - 23:06
#3694 OFFLINE
Napisano 18 luty 2022 - 10:09
Panowie, ktoś z Was użytkuje do slipowania łodzi audi A4 b6 w quattro ? Jakieś spostrzeżenia, porady?
#3695 OFFLINE
Napisano 18 luty 2022 - 10:34
Jedyny stały napęd który jest sterowany tylko elektronika - to znaczy blokuje koła hamulcem
Audi a6 C4 też mają system EDL i działa zacnie ale nie bede tutaj już wbijał kija w mrowisko bo dużo aut już przerobiłem a najdalej zawsze dojeżdża... AUDI
#3696 OFFLINE
Napisano 18 luty 2022 - 15:05
#3697 OFFLINE
Napisano 18 luty 2022 - 15:06
Audi a6 C4 też mają system EDL i działa zacnie ale nie bede tutaj już wbijał kija w mrowisko bo dużo aut już przerobiłem a najdalej zawsze dojeżdża... AUDI
Zaleciało fanatykiem czterech zer.
#3698 OFFLINE
Napisano 18 luty 2022 - 17:09
#3699 OFFLINE
Napisano 18 luty 2022 - 18:15
Audi a6 C4 też mają system EDL i działa zacnie ale nie bede tutaj już wbijał kija w mrowisko bo dużo aut już przerobiłem a najdalej zawsze dojeżdża... AUDI
....ale wtedy dalej trzeba zapier...ać po traktor.
- cys82 i bho70 lubią to
#3700 OFFLINE
Napisano 18 luty 2022 - 19:24
Użytkownicy przeglądający ten temat: 4
1 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych
-
Lucas