Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Porysowany lub uszkodzony rant szpuli - naprawa, szlifowanie, polerowanie

kołowrotek naprawa szpula

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Kozi

Kozi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 380 postów
  • LokalizacjaŚrem

Napisano 25 kwiecień 2014 - 22:37

Witam,

chciałbym się dowiedzieć co mogę zrobić aby usunąć zarysowanie na rancie szpuli. Może ono mieć jakiś wpływ na nawój linki lub rzuty? 



#2 ONLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8491 postów
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Napisano 25 kwiecień 2014 - 22:40

Na nawój raczej nie ale na spadanie linki przy rzucie juz może mieć ...jak nie głębokie jest zarysowanie to pasta polerska.. jak głębiej to papier o bardzo drobnej gradacji... i wtedy polerka... wszystko zależy od głębokości rysy ... i czy jest ostra i w którym miejscu

Użytkownik Tomasz eS edytował ten post 25 kwiecień 2014 - 22:41


#3 OFFLINE   Profil_Nieaktywny

Profil_Nieaktywny

    Sparta Rods

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3476 postów
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Borucki

Napisano 25 kwiecień 2014 - 22:47

Jak delikatna to druga strona paska skórzanego jest świetna do szybkiej polerki ;) tylko nigdy na suchara :D

#4 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15670 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 25 kwiecień 2014 - 23:48

Czym podlać? Oliwką? Wodą?



#5 OFFLINE   Joah12345

Joah12345

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 817 postów
  • LokalizacjaGorzów Wielkopolski
  • Imię:Dawid
  • Nazwisko:Spin & Mucha

Napisano 26 kwiecień 2014 - 08:15

Woda, bo oliwa może powodować ślizganie, najlepiej zrobić papierkiem wodnym na mokro zaczynając od gradacji 1000, 1200, 1500,2000, 2500 potem wypolerować pasta polerską.



#6 OFFLINE   Profil_Nieaktywny

Profil_Nieaktywny

    Sparta Rods

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3476 postów
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Borucki

Napisano 26 kwiecień 2014 - 08:29

Ja wodą podlewam, ale to przy jakichś delikatnych rysach, do scierania napisów na szpuli w tańszych egzemplarzqch można CIFa użyć ;) śruba we wkretarke , gąbka w dłoń ijazda :D jak chcemy perfekcyjny efekt uzyskać to jak kolega wyżej napisał, są też specjalne pasty do aMelinium a w ostateczności można do anodowania oddać ;)

#7 OFFLINE   pitt

pitt

    Jadę na ryby ... na zawsze

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9353 postów

Napisano 26 kwiecień 2014 - 08:46

@kozi
widzisz szczesciarzu, dobrze ze na jerka trafiles z tym pytaniem, nikt nie widzial tej rysy, jej umiejscowienia, glebokosci i ewtl. ksztaltu a juz tyle sie dowiedziales o tym jak ja usunac :)
  • krzychun i Joah12345 lubią to

#8 OFFLINE   Joah12345

Joah12345

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 817 postów
  • LokalizacjaGorzów Wielkopolski
  • Imię:Dawid
  • Nazwisko:Spin & Mucha

Napisano 26 kwiecień 2014 - 08:55

Ja w pracy używam pst 3M w rożnych gradacjach, jak będziesz miał pytanie o ziarnistość,  to odezwij się na PW i napisze dokładnie co i jak.



#9 OFFLINE   Profil_Nieaktywny

Profil_Nieaktywny

    Sparta Rods

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3476 postów
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Borucki

Napisano 26 kwiecień 2014 - 09:20

Ja w pracy używam pst 3M w rożnych gradacjach, jak będziesz miał pytanie o ziarnistość,  to odezwij się na PW i napisze dokładnie co i jak.



jeśli to nie problem to bym prosił o takie informacje tutaj w temacie ;) chciałbym się dowiedzieć jak to wygląda bardziej profesjonalnie jeśli chodzi o dobór past i czy na poszczególnych etapach poza ziarnistoscia sam rodzaj ma znaczenie ?

#10 OFFLINE   Joah12345

Joah12345

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 817 postów
  • LokalizacjaGorzów Wielkopolski
  • Imię:Dawid
  • Nazwisko:Spin & Mucha

Napisano 26 kwiecień 2014 - 10:07

A więc tak, innych firm jak 3M nie mam na warsztacie, pewnie są i można by było dobrać taka samą (gradacja) innej firmy.

 

Jak poleruje np, zzieleniały klosz reflektora używam papierów wodnych od 600 do 2500, ścieram dokładnie cały zzieleniały lakier na mokro, potem zaczynam używać polerki na powietrze z wymiennymi gąbkami, należy pamiętać że do każdej pasty używamy innej gąbki.

Foto kompletnego zestawu.(Fotka zakoszona z neta)

 

0480c9c4d0ac0e9agen.jpg

 

Po wcześniejszym przeszlifowaniu powierzchni  papierami dokładnie czyścimy  ja ze startego materiału/osadu i możemy przystępować do działania pastami i polerka.

 

Używam 3 rodzai, każdy rodzaj pasty czy mleczka ma dedykowaną gąbkę.

 

Pierwsza- to Fast Cut Plus 50417, nakładamy na element do polerowania i zaczynamy polerować na wolnych obrotach, jeśli zauważymy że pasta robi się sucha skrapiamy woda. Powtarzamy cykl 3 razy powoli zwiększając obroty do średnich.

Dokładnie czyścimy z resztek pasty i pora na kolejną, dodam, że najlepiej używać wypranych kompresów gazowych bo są bardzo miękkie i nie zostawiają rysek.

 

Druga- to mleczko polerskie wstępne 80349, do tej używamy kolejnej gąbki (gąbki różnią się twardością i porowatością ) 

I tak jak poprzednio, nakładamy i polerujemy, zaczynając od obrotów wolnych po średnie co jakiś czas dając troszkę wody( ja używam do tego pudełka po płynie do mycia szyb bo daje  delikatna mgiełkę i pasta nie spływa), na tym etapie nie ma co kręcić za długo na wolnych, lepiej się przyłożyć do obrotów średnich. I tak robimy jak poprzednio 3 razy tą pastą.

 

Trzecia- to też mleczko polerskie 50388 wykańczające dające końcowy efekt. I jak poprzednio czyścimy z resztek,  zakładamy nową gąbkę, pastę i jedziemy już od obrotów średnich po wysokie co jakiś czas zraszając woda.

 

I to tak to wygląda u mnie,  należy jednak pamiętać  że polerka może stopić lakier itp jak za długo się  przytrzyma w jednym miejscu, a ponad to  powierzchnia polerowna się  nagrzewa na co też trzeba uważać.

 

 

 

Powyższy text nie jest reklamą, po prostu mam na wyposażeniu tylko takie pasty.

Myśl że kiedyś komuś się przyda.

Pozdrawiam Joah12345


Użytkownik Joah12345 edytował ten post 26 kwiecień 2014 - 10:33

  • Profil_Nieaktywny lubi to

#11 OFFLINE   Joah12345

Joah12345

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 817 postów
  • LokalizacjaGorzów Wielkopolski
  • Imię:Dawid
  • Nazwisko:Spin & Mucha

Napisano 26 kwiecień 2014 - 10:16

Zapomniałem dodać  że do wiaderka w którym moczymy papiery ścierne warto wlać trochę płynu do mycia naczyń, wtedy papiery się tak nie zapychają.


  • Profil_Nieaktywny lubi to

#12 OFFLINE   Profil_Nieaktywny

Profil_Nieaktywny

    Sparta Rods

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3476 postów
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Borucki

Napisano 26 kwiecień 2014 - 10:25

No i lux ;) dzięki za obszerną wypowiedź.

#13 OFFLINE   Joah12345

Joah12345

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 817 postów
  • LokalizacjaGorzów Wielkopolski
  • Imię:Dawid
  • Nazwisko:Spin & Mucha

Napisano 26 kwiecień 2014 - 10:28

Nie ma sprawy,  wszystko od a do z.  


  • watykanczyk lubi to

#14 OFFLINE   Pele76

Pele76

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 523 postów
  • LokalizacjaEire
  • Imię:Grześ

Napisano 26 kwiecień 2014 - 12:43

No ale chyba tez nalezy pamietac ze oryginalnie ranty szpul.sa czyms pokryte, a tutaj sie mowi o polerowaniu golego amelinium tak?

#15 OFFLINE   Joah12345

Joah12345

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 817 postów
  • LokalizacjaGorzów Wielkopolski
  • Imię:Dawid
  • Nazwisko:Spin & Mucha

Napisano 26 kwiecień 2014 - 12:44

Pewnie są pokryte anodą.



#16 OFFLINE   Pele76

Pele76

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 523 postów
  • LokalizacjaEire
  • Imię:Grześ

Napisano 26 kwiecień 2014 - 14:25

No... A po zdarciu tego papierem i wypolerowaniu? Jak to sie bedzie mialo do jakiegos utleniania czy czegos tam? ;)

#17 OFFLINE   Joah12345

Joah12345

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 817 postów
  • LokalizacjaGorzów Wielkopolski
  • Imię:Dawid
  • Nazwisko:Spin & Mucha

Napisano 26 kwiecień 2014 - 14:27

a tego to nie wiem, jaki jest czas ale jak się używa to nie pokryje się tlenkiem, jak maluje kołowrotki to zawsze daje podkład reaktywny który zapobiega utlenianiu.



#18 OFFLINE   pitt

pitt

    Jadę na ryby ... na zawsze

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9353 postów

Napisano 26 kwiecień 2014 - 20:39

Pewnie są pokryte anodą.


przepraszam, czym?
  • krystiano1981r lubi to

#19 OFFLINE   krzychun

krzychun

    Giełda rulez

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2196 postów
  • LokalizacjaWieluń
  • Imię:Krzysiek

Napisano 26 kwiecień 2014 - 20:52

przepraszam, czym?

Ocynkiem ogniowym.

No i podziwiam upór i zawziętość w szlifowaniu/porównaniu epoksydowanego "aluminium". Toż to 80 ledwo ściera, a co dopiero łechtać 1000.



#20 OFFLINE   giepol

giepol

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 190 postów
  • Lokalizacjaleśniczówka/Radawnicy

Napisano 26 kwiecień 2014 - 21:19

Witam,

chciałbym się dowiedzieć co mogę zrobić aby usunąć zarysowanie na rancie szpuli. Może ono mieć jakiś wpływ na nawój linki lub rzuty? 

Witam, no to gdzie można zobaczyć te zarysowania, bo wątek się rozrósł, a odpowiedzi konkretnej nie widać!! Są różne porady na różne sprzęty, ale o co konkretnie chodzi!! . Jeżeli będzie widoczny rant i głębokość zarysowania to będzie można coś doradzić. Pozdrawiam Grzegorz







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: kołowrotek, naprawa, szpula

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych