"Wobleroza" - abc żółtodzioba...
#1401 OFFLINE
Napisano 04 sierpień 2020 - 10:53
Twarda i odporna na uszkodzenia mechaniczne.
Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka
- teki77 lubi to
#1402 OFFLINE
Napisano 04 sierpień 2020 - 11:57
Ale cena to już nie 10zł/l"Panowie, ta baza to nic innego jak żywica akrylowa dostępna w wielu sklepach modelarskich w mniejszych opakowaniach. Tzw. żywica do odlewów.
Twarda i odporna na uszkodzenia mechaniczne."
#1403 OFFLINE
Napisano 04 sierpień 2020 - 12:10
W opakowaniu 1L kosztuje nieco ponad 25 zł a nie jesteśmy zmuszeni brać od razu wiadra 25 kgAle cena to już nie 10zł/l
https://www.art-kons...ac-33-1-kg.html
No i jest to środek dedykowany do zabezpieczenia i utrwalania farb na obrazach więc do malunków na naszych woblerach jak znalazł.
Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka
Użytkownik accbapa edytował ten post 04 sierpień 2020 - 12:16
- eRKa lubi to
#1404 OFFLINE
Napisano 04 sierpień 2020 - 15:18
Panowie, ta baza to nic innego jak żywica akrylowa dostępna w wielu sklepach modelarskich w mniejszych opakowaniach. Tzw. żywica do odlewów.
Twarda i odporna na uszkodzenia mechaniczne.
Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka
Żywica do odlewów to jeszcze co innego. Miałem kiedyś coś takiego - ale to było dwuskładnikowe - Biała ciecz i sypki biały proszek. Po wymieszaniu faktycznie było twarde. Zrobiłem jakąś pojedynczą foremkę. Ale ta o której mówimy to raczej ta z podanego przez Kolegę linku.Fizycznie - jest to biała prześwitująca galaretka. Po utwardzeniu - przezroczysta. Ale już nie twarda, raczej miękka, ciągliwa. A jakże próbowałem coś tam odlać. Nie zadziałało... hahaha
"Primal AC 33 jest czystą żywicą akrylową w dyspersji wodnej" - to jak z tego opisu wynika - tylko część zawartości to żywica a pozostała część to woda.
Jak wspominałem wcześniej - kupowałem po litrze... Gdybym musiał wiadro kupić to nie kupił bym nic...
Użytkownik eRKa edytował ten post 04 sierpień 2020 - 15:20
#1405 OFFLINE
Napisano 04 sierpień 2020 - 15:52
Lakiery wodne akrylowe zachowują się podobnie, cena podobna wiec po co kombinować.
#1406 OFFLINE
Napisano 04 sierpień 2020 - 16:27
Ta żywica którą podlinkowałem ani nie jest specjalnie miękka, ani ciągliwa. Jak zaschnie to tworzy trwałą ale delikatnie elastyczną powłokę. Nie łamie się jak zwykła żywica epoksydowa.No nic. Skoro nie można tego trafić w necie trzeba będzie pytać w mieszalniach gdzie robią tynki. Nie wiem tylko czy tą "miękkością i ciągliwością" się nie przejmować.
Lakiery wodne akrylowe zachowują się podobnie, cena podobna wiec po co kombinować.
Nie ma się co zastanawiać tylko brać i testować. Przynajmniej produkt ten jest dedykowany do zabezpieczania farb, no chyba że kolega @trout master chce przy okazji podmurówkę z żywicy u Siebie robić
Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka
#1407 OFFLINE
Napisano 04 sierpień 2020 - 19:18
Napisz po jakim czasie możesz malować/lakierować jeżeli tego używałeś? Jak gruba warstwa powstaje? Zależy ona od rozcieńczenia z wodą? Używał ktoś tej żywicy?
#1408 OFFLINE
Napisano 04 sierpień 2020 - 20:29
Ja używam żywić epoxydowych ale na woblerach z drewna czy balsy. Nie wiem jak taka żywica zachowała by się na wobkach z pianki. Zawsze maluję pędzlem, dwie warstwy w odstępach 12 godzin. Każdą z warstw traktuję przez chwilę suszarką żeby pozbyć się bąbli powietrza i wyrównać jej rozłożenie. Schnie różnie, w zależności od wilgotności powietrza od 24 do 36 godzin. Co do żywić akrylowych, wodorozcieńczalnych jest sporo materiałów w internecie i YouTube. Poszukaj, dowiesz się jaka technika, jak rozcieńczać wodą destylowaną itd.Powiem tak, chętnie bym to wypróbował jako warstwa oddzielająca kalkomanię od agresywnych farb czy lakieru powierzchniowego. Gorzej że taka niewiadoma próbka jest droga (50PLN z wysyłem) i gdy nie zda egzaminu to lipa.
Napisz po jakim czasie możesz malować/lakierować jeżeli tego używałeś? Jak gruba warstwa powstaje? Zależy ona od rozcieńczenia z wodą? Używał ktoś tej żywicy?
Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka
Użytkownik accbapa edytował ten post 04 sierpień 2020 - 20:30
#1409 OFFLINE
Napisano 05 sierpień 2020 - 19:43
Pianki poliuretanowe są obojętne chemicznie. Nie rusza ich nawet rozpuszczalnik nitro. Zresztą, żywicę epoxy nie aplikujesz bezpośrednio na piankę, lecz na warstwy(podkład, kolor) farb. Problematyczne byłoby stosowanie epoxydów na wobki ze styrodyru( twardy styropian). Są takie co reagują - rozpuszczają, a są i takie co nie rozpuszczają. Trzeba byłoby zrobić próbę... Ale to nie moja bajka.
#1410 OFFLINE
Napisano 24 sierpień 2020 - 21:02
#1411 OFFLINE
Napisano 24 sierpień 2020 - 21:45
Połówki możesz sklejać klejem do drewna, Pattex wodoodporny.
https://www.pattex.p...odoodporny.html
- G_rzegorz lubi to
#1412 OFFLINE
Napisano 24 sierpień 2020 - 21:50
- G_rzegorz lubi to
#1413 OFFLINE
Napisano 24 sierpień 2020 - 22:13
Użytkownik G_rzegorz edytował ten post 24 sierpień 2020 - 22:14
#1414 OFFLINE
Napisano 25 sierpień 2020 - 18:58
https://allegro.pl/o...78-5803f48c11e4
Polecam ten klej. Na bazie poliuretanu, wodoodporny, przezroczysty. Nie niszczy poliwęglanu jak cyjanoakryle. Sklejone płytki poliwęglanu są praktycznie nie do rozerwania. Dzięki temu że powiększa objętość, doskonale przylega do korpusu. Dostępny w marketach. Z klejów które używałem, ten jest bezkonkurencyjny(dla mnie - ktoś może mieć inne zdanie)
A do sklejania połówek woblerów to:
https://allegro.pl/o...ewna-9396898256
To przykładowy link. Do drewna podobnie, nie ma nic lepszego. Można wyszukać inne opakowania i właściwości - ważne, żeby to był klej poliuretanowy.
Każda żywica po zmieszaniu z wypełniaczem da nam produkt podobny do Distalu. A wypełniaczem może być talk, drobny piasek, w ostateczności mąka...albo pył żelaza. To mamy od razu eko obciążenie. Ważne aby dokładnie wymieszać. Dozując więcej otrzymamy coś podobne do Poxiliny.
Ale... moim zdaniem wystarczy zwykła szpachlówka poliestrowa. Łatwiej się szlifuje i jest bardziej miękka od epoxydów. A wytrzymałość ma wystarczającą.
Użytkownik eRKa edytował ten post 25 sierpień 2020 - 19:04
- G_rzegorz lubi to
#1415 OFFLINE
Napisano 25 sierpień 2020 - 20:39
- eRKa lubi to
#1416 OFFLINE
Napisano 25 sierpień 2020 - 22:16
Testowałem kleje poliuretanowe do butów i nie czepiają się poliwęglanu. Więc steru też nie będzie trzymać.
Ale ten może jakiś inny, nie sprawdzałem.
#1417 OFFLINE
Napisano 26 sierpień 2020 - 18:31
Romku, na pewno dobry link załączyłeś? Ten pierwszy? Klej do butów?
Dobry. Nie spotkałem na rynku kleju opisanego - do wklejania sterów. Producent szybko poszedł by z torbami...
#1418 OFFLINE
Napisano 26 sierpień 2020 - 18:43
Testowałem kleje poliuretanowe do butów i nie czepiają się poliwęglanu. Więc steru też nie będzie trzymać.
Ale ten może jakiś inny, nie sprawdzałem.
Nie wiem jakie testowałeś. Ogólnie poliuretany to bardzo "czepliwe" są. Taka pianka z puszki na palcach, jak chcesz usunąć to razem ze skórą najłatwiej hahaha
Ten trzyma się poliwęglanu i puścić nie chce. W moim wątku sa fotki takich pudełek sklejonych tym klejem - chyba ze 3 lata wstecz. Przed chwilą sprawdziłem. Trzyma. Powyginałem - nie pęka.
Dziś o dobry klej łatwiutko. Jedyne co mogę jeszcze polecić, to próba z dwoma płytkami poliwęglanu.
Sklejamy i po czasie wiązania kleju próbujemy rozerwać. Każdy który będzie trzymał i nie spowoduje pęknięcia płytki będzie się nadawał.
Jest jeszcze jedna uwaga. Przy klejeniu starajmy się trzymać ster za krawędzie. Unikniemy w ten sposób zanieczyszczenia klejonych powierzchni. Na palcach - nawet wprowadzone nieświadomie, zawsze się znajdzie warstewka poty, tłuszczu innych zanieczyszczeń. Odciski palców - jako dowody w kryminalistyce, też są niewidoczne, a jednak są hahaha
#1419 OFFLINE
Napisano 26 sierpień 2020 - 19:10
https://hobby-model....nser-20ml-32595
Skleję ze sobą dwa stery poliwęglanowe z wtryskarki. Nawet odtłuszczę Nitro lub Acetonem. Zobaczymy co go nie przebarwi. Kiedys spróbuje je oddzielić/rozerwać i zobaczymy czy i jak trzyma. Innego kleju chyba nie mam. Mam w sumie jeszcze klej szewski do klejenia podeszwy Vibram ale on na pewno nie klei PC.
Z klejem so sterow jest jeszcze taki mały problem, przy wklejaniu do woblerow z pianki klej musi mieć swoją "objętość" bo musi wniknąć w pory pianki.
Matowić stery przed tym testem z "szewskim" czy na powierzchnie typu lustro kleić?
#1420 OFFLINE
Napisano 26 sierpień 2020 - 20:09
Moim zdaniem powinien skleić. Wystarczy dobrze umyć w płynie do mycia naczyń. Te testowe możesz acetonem.
Myślę, że to może być rozwiązanie - dlaczego nie klei. Formy na wtryskarkach wysokociśnieniowych są traktowane specyfikami rozdzielającymi. Znikoma, niewidoczna warstwa, ale jest. Ja sklejałem i wklejałem stery cięte z płyty i z minimalnym dotykaniem. Tak podczas wycinania(trzymałem przez folię która jest na płytce PC) jak i w czasie wklejania.
Kleiłem powierzchnię "fabryczną"
"Z klejem so sterow jest jeszcze taki mały problem, przy wklejaniu do woblerow z pianki klej musi mieć swoją "objętość" bo musi wniknąć w pory pianki."
Ja to robiłem w ten sposób, że strzykawką z obciętą igłą dopasowaną grubością do naciętego rowka aplikowałem klej w ten rowek. I wciskałem ster. - nadmiar kleju został wypchnięty.
Użytkownik eRKa edytował ten post 26 sierpień 2020 - 20:12
- lysy69 lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych