Jump to content

  •      Sign In   
  • Create Account

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Photo

silnik elektryczny ankieta


  • Please log in to reply
151 replies to this topic

#81 OFFLINE   esox1972

esox1972

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 341 posts
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Piotr

Posted 11 July 2016 - 07:37

Papier przyjmie wszystko,to jak z "chińskimi koniami mechanicznymi".


  • trout master likes this

#82 OFFLINE   esox1972

esox1972

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 341 posts
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Piotr

Posted 11 July 2016 - 07:43

Ta dyskusja do NICZEGO nie prowadzi...a opini takich jak wyżej zacytowałem  jest w necie od groma...i skądś to się to bierze...chyba że ci :unsure:  użytkownicy Osapiana piszą bzdury...!Niech żyje MK BANZAJ!

A brałeś pod uwagę taką możliwość,że może masz akurat dobry egzemplarz tego Ospiana ?

Nie twierdzę,że akurat twój jest zły,tylko nawet w dobrej firmie trafiają się złomy,bo wystąpiła jakaś wada ukryta,

a u Ciebie może jest tak ,że masz naprawdę wyjątkowo dobry egzemplarz,przecież nie sądzę ,żeby użytkownicy,których wymieniłeś pisali nieprawdę.



#83 OFFLINE   raf7

raf7

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 121 posts
  • LokalizacjaJelenia Góra
  • Imię:Rafał

Posted 11 July 2016 - 08:20

https://www.jula.pl/...tryczny-650414/

 

 

 

Edit: Aha ciekawostka dlaczego porównuje go z kotką 55lbs z maxi? Dlatego, że ma maxymizer :)

 

Ten silniczek z Julii faktycznie ma maxymizer ?

 

Pozdrawiam

Rafał



#84 OFFLINE   delux64

delux64

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 483 posts
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:delux

Posted 11 July 2016 - 08:38

Może ja mam dobry egzemplarz , ;) ale  powiem jeszcze raz ,opinie o produkcie wyrobiłem  sobie wczesniej na podstawie  WSZYSTKICH  dostępnych internetowych wpisów użytkowników na forach wędkarskich mając dużo czasu w zimie, spędziłem   go  na czytaniu opini   też i z  yutube,a następnie ją zweryfikowałem na własnych doświadczeńiach...i dlatego na dzień dzisiejszy jest ona pozytywna,jedno co mnie drażni to to że na wyższym biegu łapie wibracje ale tak podobno te 55./60lbs mają....i nie ma o co kruszyć kopi ,Mk zapewno jest Lepsza dłużej posłuży itd... ale jak na chinola to jest przyzwoity, co chcieć więcej ,woził mnie pontonem z moją towarzyszkę i graty po całej Solinie z jednego konca na drugi ,dawał radę pod duże wiatr i fale...takie są  na dzień dzisiejszy koledzy fakty. i doświadczenia MOJE z tym chinolem.


Edited by delux64, 11 July 2016 - 08:40.


#85 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4,390 posts
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Posted 11 July 2016 - 09:33

Wibracje na dużych obrotach łapie nie tylko Osapian. MK też sie zdarzają. Powodem nie jest jakies niewyważenie rotora czy śruby a mocowanie kolumny z uchwytem rufowym. Tulejki ktore znajdują sie w tym uchwycie często sie wycierają na skutek pracy (w Minnkocie potrafią nawet wypadać- zwłaszcza dolna) i na tak długim ramieniu (kolumna) każde drganie mocno odczuwa sie na rumplu.
Często pływający na silnikach elektr. nie popuszczają docisku blokującego opuszczanie kolumny i na skutek częstego sterowania rumplem docisk ten sie wyciera. Wycieranie tego elementu jest dopuszczalne. Lepiej ta tulejka niż grafitowa kolumna (np. Minnkoty). Zdecydowanie lepsze są silniki z metalową rurą (stare MK, MotorGuide, czy Zebco).

#86 ONLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,350 posts
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Posted 11 July 2016 - 11:06

U mnie jak zaczynały się jakieś wibracje, to przyczyną była śruba. Wystarczyło przełożyć ją o 180 stopni i po kłopocie. Raz tylko jak przywaliłem w miecz żaglówki, to zgięło kołek ustalający śrubę i trochę poturbowało samą śrubę. Wiertło fi 3mm załatwiło sprawę kołka, a żywica epoksydowa  z matą szklaną śrubę. Nie zauważyłem, aby na kolumnie były jakieś luzy powodujące drgania. Jeżeli są, to wtedy, kiedy silnik nie pracuje. Napór silnika na kolumnę likwiduje wszelkie luzy. Sądzę, że gdyby kolumnę przymocować np. sznurkiem do łodzi, to również podczas płynięcia nie powinno być drgań. Zdarzyło mi się parę razy odpływać na wstecznym od pomostu na nieprzykręconym silniku i nic nie drgało. Dopiero po zmianie obrotów łapałem się na tym, że silnik  tylko założyłem na pawęż bez przykręcenia.



#87 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,967 posts
  • LokalizacjaChoszczno

Posted 11 July 2016 - 15:57

szkoda że opinię kolega wyrabia tylko na podstawie wpisów a nie porównań na żywo skoro miał tyle czasu.

raz tylko miałem okazję pomacać osapiana [nie pamiętam mocy ale był bez maxi] bo kolega nie mógł kolumny przestawić.pamiętam że cały silnik był bardzo delikatny i latał jak galareta-wrażenie takie jakby zaraz miał się rozlecieć.



#88 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5,505 posts
  • Imię:adam

Posted 11 July 2016 - 18:59

Panowie nie bijecie piany bo szkoda zycia na to :) wszytsko zostalo napisane juz, MK jest jedyny reszta sie na nim wzoruje i koniec tematu. Osapian w tej cenie jest ok i dajcie na luz.

Pytanie do znawcow uzytkownikow MK. Ktos z was uzytkuje taka srube Kipawa? Jak wyglada to w praktyce , faktycznie zwieksza predkosc jednostki? czy tylko chwyt marketingowy?



#89 OFFLINE   Paprykarz

Paprykarz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,953 posts
  • Lokalizacjazachodniopomorskie

Posted 11 July 2016 - 19:04

Owszem tak, czuć wyraźną różnicę. Ale pytanie dlaczego nie stosuje/produkuje jej Minn Kota ? Myślę, że sami są w stanie taką śrubę wykonać. Być może tak mocno obciąża silnik, że przekłada się to na jego zużycie.



#90 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2,312 posts
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Posted 11 July 2016 - 19:32

Do Kippawy musi być mocniejszy maksymizer. Tak tłumaczył mi Wódz z MC. 

Ja użytkuję Traxxisa z Kipawa Maxx. Ale nie mam porównania do standardowej śruby. Mam już ją 5 lub 6 sezon.

Pływam czasami blisko 6 metrową blaszaną łajbą i jestem na równi z małymi jednostkami w normalnych warunkach, ale pod wiatr i pod falę ja tym krążownikiem jestem górą. O małych jednostkach nie wspominam. Prędkości większej jakoś nie odczułem, ale uciąg już widać że jest znaczny. 

Chętnie bym się spróbował w ciężkich warunkach z 2HP Haswing, ale jeszcze nie spotkałem takowej na wodzie. Bo nie wiem czy warto zmieniać.

Kiedyś z szwagrem przeciągaliśmy się na wodzie w przeciwne strony, on jakoś 45 lbs ma. Zero szans, tylko na boki go majtało jak go ciągnąłem. Jest moc. B)


Edited by Pietruk, 11 July 2016 - 19:36.


#91 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4,806 posts
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Posted 11 July 2016 - 20:19

Owszem tak, czuć wyraźną różnicę. Ale pytanie dlaczego nie stosuje/produkuje jej Minn Kota ? Myślę, że sami są w stanie taką śrubę wykonać. Być może tak mocno obciąża silnik, że przekłada się to na jego zużycie.

Ponieważ silnik został zaprojektowany jako pomocniczy a nie jako napęd główny. Będzie pchał dużą masę ale powoli. Można zmienić śrubę na szybszą, ale spowoduje to przepływ większego prądu przez uzwojenie z powodu spadku obrotów silnika. Będziesz miał większą moc użyteczna a niższy uciąg. Może to spowodować szybsze zużycie niektórych elementów.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

#92 ONLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,350 posts
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Posted 11 July 2016 - 20:26

Mam Kipawę, leży i się kurzy. Tak sobie myślę, że producent sam by to zastosował. Chciałem ją wsadzić do Mikado, ale nie pasuje.



#93 ONLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,350 posts
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Posted 11 July 2016 - 20:30

. Będziesz miał większą moc użyteczna a niższy uciąg.
 

Możesz tę myśl rozwinąć?



#94 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4,390 posts
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Posted 11 July 2016 - 20:36

Kipawa jest dobra do wolnego pływania. Przy niższych obrotach silnika Łódź płynie szybciej. Powinno uchodzić mniej prądu z akumulatora.
Przy próbie płynięcia na maxa mozna sfajczyć całą elektronikę na skutek większego obciążenia silnika.
Ja bym nie zakładał.

#95 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2,312 posts
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Posted 11 July 2016 - 20:43

Producenci stosują optymalne części z uwzględnieniem wielu czynników.
A że wymyślono tuning to jedni go stosują inni nie. Wszystko jednak trzeba z głową i umiarem. Kręci się silniki w autach, procki w kompach czy śruby i maksymizery w naszym hobby. A jeszcze inni kupują inne marki niż MK. I mają się dobrze i łowią. A wyznawcy MK pojąć tego nie umieją.
Ortodoksja jest niezdrowa podobno koledzy.
Spotkajcie się na wodzie, zróbcie testy i to będzie zdrowe rozwiązanie Waszej dyskusji. Z pożytkiem dla ogółu.

Przy próbie płynięcia na maxa mozna sfajczyć całą elektronikę na skutek większego obciążenia silnika.
Ja bym nie zakładał.


Pływam na max często i jest OK.
Rozumiem że używałeś śruby i nie teorytyzujesz? I znasz przypadki takich uszkodzeń?

Edited by Pietruk, 11 July 2016 - 20:48.


#96 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4,806 posts
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Posted 11 July 2016 - 20:51

Możesz tę myśl rozwinąć?

Są dwie wielkości charakteryzujące układu napędowego - moc i moment obrotowy (uciąg). Śruba działa w pewnym sensie jak przekładnia. Zwiększenie skoku pozwala lepiej wykorzystać moc (w pewnych granicach) ale kosztem momentu obrotowego (zmniejsza zdolności pchania masy). Możesz to odnieść do sytuacji co by się stało jak zmniejszę ilość ząbków na tylnej zębatce w rowerze - większą prędkość na płaskim płaskim, kosztem momentu obrotowego - pod górkę i wiatr będzie słabo.

 

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka


Edited by psulek, 11 July 2016 - 21:17.


#97 OFFLINE   esox1972

esox1972

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 341 posts
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Piotr

Posted 11 July 2016 - 20:58

Tylko wiesz ,że taki test będzie wiarygodny,gdy wszyscy uczestnicy pływaliby na tych samych łodziach i w tych samych  warunkach oraz przy podobnym obciążeniu,no i dodatkowo na tych samych akumulatorach.

I to jest w sumie pomysł,żeby coś takiego zorganizować,wszyscy wyznawcy-ortodoksi spotkaliby się i zrobiliby wiarygodny test może,

by jakieś ekstremalne warunki były,wtedy byśmy zobaczyli co jest warte każde cudo.



#98 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2,312 posts
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Posted 11 July 2016 - 21:13

To nie mają być testy laboratoryjne.
Porównać silnik łódź akumulator.
Zamienić się silnikami bądź łodziami.
Zrobić wyścig. Zrobić tzw przeciąganie liny.
Zabawa mogła by być również przednia.
Napewno lepsza niż kolejne wpisy o wyższości święta Bożego Narodzenia nad Wielkanocy lub odwrotnie.

#99 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5,505 posts
  • Imię:adam

Posted 11 July 2016 - 21:23

Tak studiuje czelusci internetu w odnalezieniu złotego środka na osiągniecie 10km/h na dętce w rozsądnych pieniądzach i wychodzi na to, ze chyba się nie da. Ani Mk ani haswing nie dadzą rady . A 13000 zł za torqeedo nie widzi mi się zupelnie. Gdzies tam odnalazłem testy zioma co 2hp podkrecil na zasadzie śruby od torqeedo (1000 zł ) i coś z elektronika pogrzebal. Uzyskał 8.7km/h i prąd ponad 70A...,pozostaje przy marnych 5-6km/h na 12V . Zakup 2hp do dętki chyba mija się z celem

#100 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4,390 posts
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Posted 11 July 2016 - 21:27

Odp. >>>>>> @Pietruk

Teoretyzuję. Nigdy nie pływałem na Kipawie (mój kumpel tak ale i jemu przeszło-powodu nie znam) i nie sfajczyłem silnika.
Moja odpowiedź to tylko teoria rozsądnego myślenia. Czytalem gdzieś na necie że na Kipawie padają Maxymizery i nie zamierzam tego sprawdzać.
Może takie przypadki zdarzają sie przy "starcie z kopyta" czyli od zera "i rura". Nie wiem.
Teoretycznie przy spokojnym rozpędzaniu łodzi wszystko powinno być OK. Teoretycznie. :)