Czyli wszystko jasne i pelna zgoda
![:D](/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
Kolowrotki od tego lepsze nie beda.
Ale moze pare osob zrozumie jak to wszystko dziala i w ktorych szczegolach tkwi DIABEL.
Pozdrawiam
Guzu
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 01 luty 2012 - 11:24
Napisano 01 luty 2012 - 13:36
Napisano 01 luty 2012 - 16:34
Napisano 01 luty 2012 - 17:13
Napisano 01 luty 2012 - 20:56
Napisano 01 luty 2012 - 21:00
Napisano 01 luty 2012 - 23:40
Napisano 02 luty 2012 - 00:11
Napisano 02 luty 2012 - 10:11
Niestety koszty zrobienia prawidłowo podpartej przekładni były by sporo większe, a i trwałość niebezpiecznie długa.
Napisano 02 luty 2012 - 17:49
Napisano 02 luty 2012 - 17:56
A mógłbyś określić o czym mówimy bliżej? Jakiś rząd wielkości TYCH sił ?........wałek napędowy (podparcie w osi korby) podparłbym dwoma łożyskami igiełkowymi (przenoszą większe siły promieniowe)..........
Napisano 02 luty 2012 - 20:45
Napisano 02 luty 2012 - 21:06
Napisano 02 luty 2012 - 21:06
No tak.łożysko kółkowe 5/11/4 - nośność dynamiczna 0,637kN (~65kg)
łożysko igiełkowe 5/8/10 - 2,92Kn (~297kg)
Napisano 02 luty 2012 - 21:14
Napisano 02 luty 2012 - 22:26
No tam gdzie są wysokie obroty to tak, ale w przypadku kołowrotków to o obrotach możemy zapomnieć. Zwróć uwagę na roki toczne. To prawie* wyłącznie łożyska igiełkowe/rolkowe.Nie wiem czy łożysko igiełkowe nadawał by się do kołowrotków ,one bardzo lekko pracuje przy smarowaniu pod ciśnieniem oleju np : sprężarki powietrza. Nie ma lepszego łożyska do kołowrotka jak wysokiej klasy zamknięte obustronnie.
Napisano 02 luty 2012 - 22:56
Napisano 02 luty 2012 - 23:13
Napisano 03 luty 2012 - 11:47
I o taka konkluzje mi chodziło.Jak i nie ma sensu zastępować nimi kulkowych w kołowrotkach jakie mamy