Jak wejść pontonem w pełny ślizg?
#181 OFFLINE
Napisano 09 maj 2013 - 16:05
Jest tylko jeden sposób na zaistnienie-zaoferować coś z sensem.
Gumo
#182 OFFLINE
Napisano 09 maj 2013 - 18:54
Ponton nie napompowany nigdy nie wejdzie w ślizg !
I tu się zgadzam z Panem Mariuszem
Z pontonem napompowanym to tak jak z drzwiami od stodoły
mogą na nim latać tylko najlepsi.
#183 OFFLINE
Napisano 09 maj 2013 - 19:08
Żeby jednak wcześniejsze uniesienia nie skończyły się jedynie nikomu niepotrzebnym blamażem kolegi banita , a j.pl swój walor edukacyjny podtrzymał , spróbujmy nazwać albo zdefiniować , czym jest z punktu widzenia fizyki czy też hydrostatyki ów sporny ślizg , w którym jedne bajadery mogą płynąć , a inne wprost odwrotnie ..
Mnie męczy od dawna jeszcze coś innego , z czym sie tu podłączę Czy żaglowy katamaran pływa w wyporze , czy też pływa w ślizgu ?
#184 OFFLINE
#185 OFFLINE
Napisano 10 maj 2013 - 12:19
Nie ma w sumie przeciwwskazan jesli znajda sie chetni do kontynuacji tematu. Jednak musze zwrocic uwage, ze tytul watku narzuca rozwazania o pontonie.
Osobiscie rozkladanie na czynniki 1sze zagadnien z mechaniki plynow zwiazanych z hydrostatyka albo lepiej z hydrodynamika (wszak chodzi tu o ruch) zostawiam kolegom z naukowym podejsciem (pamietam, ze naukowo potraktowana juz statyka jest trudna do przelkniecia)
Natomiast kiedy wg mnie nastepuje slizg w pontonie? Wowczas, gdy naskotek zwiekszenia obrotow silnika ponton zwieksza predkosc na tyle, zeby stalo sie mozliwe przezwyciezenie oporow tarcia wody i powietrza. Gdy to sie stanie ponton dzwiga sie z wody i zwieksza predkosc, co jest mozliwe dlatego bo ma duzo mniejszy kontakt burt z woda. Jezeli to zjawisko da sie utrzymac biorac pod uwage utrzymywanie predkosci na odpowiednim poziomie w zaistnialych warunkach meteo
Zreszta wystarczy choc raz wsiasc do czegos odpowiedniego - ponton motorowy najlepiej e sztywna podloga (zaopatrzonego w odpowiednio mocny silnik) i sprobowac to zrobic. Doswiadczenia z tej proby pozwola wyrobic sobie z duza dokladnoscia zdanie na temat kiedy ponton wchodzi w slizg.
Dociekliwym, obawiam sie, ktorym przyjdzie do glowy obliczanie tego zagadnienia potrzebne bedzie kilka wieczorow (zwlaszzca ze sa coraz krotsze )
Gumo
#186 OFFLINE
Napisano 12 maj 2013 - 22:05
Mnie męczy od dawna jeszcze coś innego , z czym sie tu podłączę Czy żaglowy katamaran pływa w wyporze , czy też pływa w ślizgu ?
W pierwszym momencie chciałem zareplikować, że (ze względu na relatywnie mały opór hydrodynamiczny) pewnie się ślizga, a jednak pewności nie mam. Przecież średniej wielkości okręty wojenne, które za czasów świetności flot rozwijały prędkości rzędu blisko 40 węzłów bez wątpienia się nie ślizgały Ale za to deska windsurfingowa na 100% się ślizga
#187 OFFLINE
Napisano 13 maj 2013 - 15:52
„Ale za to deska windsurfingowa na 100% się ślizga” nie tylko deska ale i wiele nowoczesnych łodzi żaglowych jednak ten ślizg wygląda inaczej jak przy łodziach motorowych, silnik pcha łódkę a żagiel ciągnie.
Może się zdarzyć (już są, lub dopiero będą), że jakieś pontony są zrobione z takich materiałów, które po napompowaniu są sztywne jak np. laminat, to taki ponton będzie płynął w ślizgu, ale na pewno nie te chińskie pontony.
#188 OFFLINE
Napisano 13 maj 2013 - 16:07
Aha......no i wszystko jasne...
Gumo
#189 OFFLINE
Napisano 13 maj 2013 - 18:05
Może się zdarzyć (już są, lub dopiero będą), że jakieś pontony są zrobione z takich materiałów, które po napompowaniu są sztywne jak np. laminat, to taki ponton będzie płynął w ślizgu, ale na pewno nie te chińskie pontony.
Skoro już zacząłeś temat to prosił bym o wyjaśnienie co to wg. Ciebie jest ten ślizg skoro pompon ze względu na niesztywną powierzchnię nie ma prawa korzystać z jego dobrodziejstw (opory, spalanie. obroty silnika). Tylko proszę bez "nie ślizga się i ch..." bo rozpocząłeś tą dyskusję i powinieneś ją wyczerpać na co jak widać, spore grono osób czeka. Co prawda mamy zalążek Twojej teorii ale bez rozwinięcia nadal nic to nikomu nie mówi.
#190 OFFLINE
Napisano 13 maj 2013 - 20:55
(które w zasadzie pontony z pawężą spełniają)
potrzebne jest sztywne dno np. tak jak u RIB’ów,
falowanie dna pontonu przeszkadza w oderwaniu się
przedniej części pontonu od wody i osiągniecie
odpowiedniej prędkości do wejścia w ślizg.
Nawet łodzie ślizgowe, w których dno jest zbyt
cienkie i podatne na falowanie dna
nie wejdą w ślizg.
#191 OFFLINE
Napisano 13 maj 2013 - 21:21
Gumo
#192 OFFLINE
Napisano 14 maj 2013 - 05:50
001_rib.jpgTo proste; oprócz odpowiedniego kształtu dna,
(które w zasadzie pontony z pawężą spełniają)
potrzebne jest sztywne dno np. tak jak u RIB’ów,
falowanie dna pontonu przeszkadza w oderwaniu się
przedniej części pontonu od wody i osiągniecie
odpowiedniej prędkości do wejścia w ślizg.
Nawet łodzie ślizgowe, w których dno jest zbyt
cienkie i podatne na falowanie dna
nie wejdą w ślizg.
...Banita, człowieku - czy ty kiedys sprawdzałeś organoleptycznie dobrej marki ponton - np. Bush, Brig???
Odnoszę wrażenie, że stanąłes na epoce Stomilu!!!
Jakie falowanie dna przy pontonie ze sztywną podłogą i kilem w V-kę pompowanym na kamień...
#193 OFFLINE
Napisano 14 maj 2013 - 07:56
Nawet bez kila dawalem rade niezle rozpedzic jak bylo male falowanie.
Gumo
#194 OFFLINE
Napisano 14 maj 2013 - 08:02
Patryk daj spokój z tym człowiekiem nie pogadasz
Twardogłowy ,ktory zatrzymał sie w epoce lat 80 żadne argumenty do niego nie trafiają
Szkoda czasu na bicie piany, znam o wiele ciekawsze zajęcie niż gdybanie w teorii.
Wole śmigać gumiakiem na rybki i cieszyć się każdą chwilą spędzoną nad wodą a malkontenci niech debatują teoretycznie
Pozdrawiam Karol
#195 OFFLINE
Napisano 14 maj 2013 - 08:36
Proponuję nazwać to, co zalinkował Gumo, ten jakiś quasi-ślizg, przelot ślizgopodobny, tę namiastkę ślizgu - zapixxdxlaniem. Wilk bedzie syty i owca cała. Mój ponton aż tak nie zapixxdxla, ale też jest zajebiście Mi to wystarczy, żeby ogarnąć kałużę 35km^2 - większej jeszcze nie próbowałem, a teraz się szykuję na 155km^2. I wcale mi nie przeszkadza fakt, że mój ponton nie pływa w prawdziwym ślizgu. Zapixxdxla jeno.
#196 OFFLINE
Napisano 14 maj 2013 - 08:38
rib.jpgTo proste; oprócz odpowiedniego kształtu dna,
(które w zasadzie pontony z pawężą spełniają)
potrzebne jest sztywne dno np.
Kolego Banita mnie już się wydawało że bardziej do ślizgania się jest potrzebny elastyczny rozum. Skończ człeku zwiń ogon i nie wypowiadaj się w temacie o którym nie masz zielonego pojęcia bo i tak białe pozostanie białym.
#197 OFFLINE
Napisano 14 maj 2013 - 08:46
1.jpg 100,18 KB 71 Ilość pobrań
Mój ponton Bush-a z air matą. Można po nim chodzić, można też nim pływać w ślizgu i gdybym posiadał odpowiedni silnik to bym nim poleciał ( zgodnie z definicją zawartą w Regulaminie Lotów RL2012). A co się tyczy @Banita to można jedynie zacytować H.Sienkiewicza " Głupoty ludzkiej nie można brać w rachubę, albowiem jest nieskończona".Pozdrawiam
#198 OFFLINE
Napisano 14 maj 2013 - 08:51
Ja mam troche uraz w pompowaniu kila na kamien bo mialem uszkodzenie...przy maxymalnej predkosci i falowaniu dostaje kangurow, jak fale bija w dechy - da rade ale rozum podpowiada ujecie gazu, zwlaszzca jak plyne sam bo mogloby zajsc tzw. wyjscie z progu przy wiekszej fali..
Ale tu taki apel do wszystkich o te elastyczne umysly...nie potrzeba nam tu siekaniny. Proponuje, niech kazdy walnie po browarze (bezalkoholowym ), wsiada na co tam moze i slizga sie (oppss, za...dala) na ryby...
Gumo
#199 OFFLINE
Napisano 14 maj 2013 - 08:53
(oppss, za...dala) na ryby...
Ooooo, właśnie tak
#200 OFFLINE
Napisano 14 maj 2013 - 09:01
Gumo, kamień to oczywiście 2.5 bara jak prawi instrukcja ...
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych