Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Jak wejść pontonem w pełny ślizg?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
382 odpowiedzi w tym temacie

#301 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 574 postów
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Napisano 14 listopad 2016 - 22:01


Dla mnie temat zamknięty.[/quote]

Wreszcie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#302 OFFLINE   cabage

cabage

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1518 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Tohatsu/Mercury/Lowrance/MG/Ram Mounts

Napisano 14 listopad 2016 - 22:01

Aby wejść w ślizg należy posmarować ponton mydłem (biały jeleń) i przykręcić manetkę do końca

I na tym chyba zakończymy dywagacje :) 

 

Jak to mówi stare powiedzenie : Nie smarujesz - nie ślizgujesz :) Heh


  • Dano. lubi to

#303 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 574 postów
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Napisano 14 listopad 2016 - 22:15

Znalezione w sieci( i nie ma silnika):
Wejście w ślizg

Ślizg jest to stan, w którym deska przestaje wolno pływać cała zanurzona w wodzie a zaczyna "ślizgać" się z dużą prędkością po jej powierzchni stykając się z nią tylko w części rufowej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#304 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 15 listopad 2016 - 11:01

http://www.marecki.u...et.pl/slizg.htm


  • gooral lubi to

#305 OFFLINE   dżemik

dżemik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 241 postów
  • LokalizacjaTarnów

Napisano 16 listopad 2016 - 22:23

Wracam do ślizgu...

Z perspektywy czasu widzę że co poniektórzy, pojęcie ślizgu definiują elitarnie -tak by za wielka grupa nie pływała w ślizgu. Nie znalazłem jednoznacznej definicji "ślizgu", nie mniej jednak według mojego spostrzeżenia uważam:

-niewielka prędkość podczas której powstają fale jak od kaczki, to pływanie w wyporze,

-zwiększając prędkość fale robią się coraz większe, ale nadal mamy wypór,

-zwiększając jeszcze bardziej prędkość, fale kilwateru robią się już coraz mniejsze....

I ot, tutaj mogę już mówić o wchodzeniu w ślizg. Można by było jeszcze dyskutować o jakiejś strefie przejściowej, jednak uważam że można to sobie odpuścić i przyjąć że po wytworzeniu największej fali zaczynamy ślizg a im większa prędkość tym ślizg pełniejszy.

 

Uważam że pontonem można i pływa się w ślizgu i nie jest potrzebna do tego zawrotna prędkość.

 

Wiem jaką prędkość trzeba osiągnąć by pływać na nartach wodnych czy wake'u ;)


  • gumowy lubi to

#306 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 574 postów
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Napisano 03 grudzień 2016 - 21:53

https://youtu.be/IlAffChoc0A




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#307 OFFLINE   tymon

tymon

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 864 postów
  • Imię:Tomek

Napisano 04 grudzień 2016 - 00:12

@gumowy - nieźle czochra tafle wody :)



#308 OFFLINE   dzik7

dzik7

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 8 postów

Napisano 23 luty 2019 - 21:47

Witam wszystkich, mam problem z pontonem kolibri 280 i silnikiem mercury 3,5km.

 

Przy wchodzeniu w ślizg śruba silnika łapie powietrze ,próbowałem trymować silnik na otworkach i nie za bardzo coś się zmieniło.

Pawęz w pontonie ma 40 cm silnik z krótka stopą. Udało mi się kilka minut popływać w ślizgu prędkość około 22km/h.

 

Jest to mój pierwszy silnik do pontonu.

 

Co można zaradzić aby śruba nie łapała powietrza?



#309 OFFLINE   szczupak1

szczupak1

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 832 postów
  • LokalizacjaDaleko od domu.

Napisano 23 luty 2019 - 23:33

Nic, trzeba dać silnik 6km. Masz za mało mocy.



#310 OFFLINE   dzik7

dzik7

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 8 postów

Napisano 24 luty 2019 - 04:58

Nic, trzeba dać silnik 6km. Masz za mało moc

Co mam moc do łapania powietrza? Gdybym miał za mało mocy ponton nie wchodził by w ślizg.



#311 OFFLINE   Sławomir

Sławomir

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 356 postów
  • LokalizacjaToruń
  • Imię:Sławomir

Napisano 24 luty 2019 - 07:54

Podobną sytuacje miałem przy łódce , za duży ciężar z tyłu i mocne wirowanie  (miesznie) wody   popróbuj z kątem nachylenia silnika  . Przesuń się bardziej w środek pontonu aby był w poziomie może coś pomoże



#312 ONLINE   Lucas

Lucas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1011 postów
  • LokalizacjaDolina Środkowej Wisły
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Lucas

Napisano 24 luty 2019 - 08:31

Wrzucisz graty typu wędka, jakieś paliwo, torba, kotwica i nie będzie mowy o ślizgu. Chyba że ważysz około 60 kg to można próbować. Takie małe silniki maja przede wszystkim uciągowe śruby.
  • Janusz1966 lubi to

#313 OFFLINE   Framuga

Framuga

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 586 postów
  • LokalizacjaMińsk Mazowiecki
  • Imię:Julian Fram.Budu
  • Nazwisko:Radek Kot

Napisano 24 luty 2019 - 09:12

Mały silnik mała śruba. Zamiast pchać miesza wodę z powietrzem i nie płynie znaczy płynie ale nie tak jakbyś chciał.

#314 OFFLINE   dzik7

dzik7

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 8 postów

Napisano 24 luty 2019 - 20:19

Mały silnik mała śruba. Zamiast pchać miesza wodę z powietrzem i nie płynie znaczy płynie ale nie tak jakbyś chciał.

Tutaj jeszcze mniejszy silnik i płynie w ślizgu.https://www.youtube....bjzruDy2I&t=66s



#315 OFFLINE   Framuga

Framuga

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 586 postów
  • LokalizacjaMińsk Mazowiecki
  • Imię:Julian Fram.Budu
  • Nazwisko:Radek Kot

Napisano 25 luty 2019 - 17:47

To jest ślizg w Bugu z nurtem. Na stojącej tak nie poszaleje.

#316 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1415 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 25 luty 2019 - 18:55

To jest ślizg w Bugu z nurtem. Na stojącej tak nie poszaleje.

 

Tak z ciekawości co ma nurt do tego? Ponton porusza się w środowisku wodnym i według mnie nieważne czy idzie z prądem, pod prąd czy stojącej wodzie. Dla samej jednostki jest zawsze tak samo, zmieni się tylko prędkość względem "ziemi". Nie widzę różnicy w czasie wejścia w ślizg na Odrze. Różnice widoczne są na GPS na stojącej 31, z prądem 34 pod 28km/h...  



#317 OFFLINE   TomFil

TomFil

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 250 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Tomasz

Napisano 03 marzec 2019 - 08:11

Zakupiłem wczoraj evinrude 8km 2t,starszy od węgla😁.Zimny trochę ciężko pali,ale jak już sie rozbuja to banan na gębie.Ciepły pali od 1 szarpnięcia.I tu ciekawe w ślizg już kładzie się na moim pontonie z szerokim kilem przy 15 km,leci do 26-28km/h a potem ponton nie nadąża za śrubą,śruba łapie powietrze przy jednoczesnym zwiększaniu obrotów.Macie może jakieś pomysły?Dzięki za dobre rady.ponton 3m,odrazu powiem że silnik będzie używany tylko do ślizgu(do rozrywki),do trollingu mam inny(Suzuki 2.5 4t).

Użytkownik TomFil edytował ten post 03 marzec 2019 - 08:17


#318 OFFLINE   BartoszC

BartoszC

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 79 postów

Napisano 04 marzec 2019 - 21:11

Tak. Nie każde zestawienie ponton-silnik pozwala na przekroczenie ok. 33km/h. Ponton, zwlaszcza 3m latwo lapie powietrze pod krawedz balonow i podlogi, szczegolnie jak plyniesz sam. To powietrze leci na koniec pontonu i wylatuje na śrubę. Druga opcja to silnik ma plyte za nisko pod pontonem i woda plynie pod plyta (nad sruba) zamiast do sruby. Trym niewiele pomaga w tych przypadkach. Jesli to drugie to podnies silnik o kilka cm. Z tym pierwszym ciezko mi wyrokowac co mozna zrobic - moze zmiana sruby? 



#319 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4885 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 04 marzec 2019 - 23:18

Raczej ciężko mieć za mało wody na śrubie, jak silnik jest za głęboko. Za to można mieć dużo na pawęży.  Może o czymś nie wiem. Możliwe, że w ślizgu podnosi ci zestaw na tyle wysoko, że łapiesz powietrze pod dno i silnik później wentyluje. Jako że woda z bąbelkami jest mniej gęsta od tej bez, to obroty mogą wzrastać, ale prędkość niekoniecznie. Jest jeszcze opcja pod tytułem zerwana tuleja gumowa w śrubie, tym bardziej, że sprzęt stary. Łatwe do sprawdzenia - znaczysz dwa znaki: na śrubie i na tulei. Po przepłynięciu sprawdzasz, czy się nie przesunęło względem siebie. Trzecia opcja jest taka, że opór wzrasta na tyle, że woda kwituje na łopatkach, co daje efekt taki sam jak przy wentylacji. Wtedy możesz rozglądać się za śrubą z czterema łapatkami, ale jak śruba jest przyzwoita mechanicznie, to mało prawdopodobne.


Użytkownik psulek edytował ten post 04 marzec 2019 - 23:20


#320 OFFLINE   TomFil

TomFil

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 250 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Tomasz

Napisano 05 marzec 2019 - 00:00

Ja obstaje za tym że tak mi ponton już podnosi że łapie powietrze.Płyta nad śrubą jest na dobrej wysokości(2 cm),regulowana pawęż którą przerabiałem do silnika suzuki 2.5.Tuleja na śrubie na pewno nie zerwana,ponieważ największy opór śruby jest przy wejściu w ślizg a wtedy nic sie nie dzieje(kolega tak miał właśnie zerwaną i w momencie przejścia z wyporności na ślizg,śruba stawała a obroty się zwiększały).Efekt potęguje się wcześniej przy skręcaniu.Spróbuje troszkę obniżyć silnik na pawęży(zamontowana regulacja),może to coś da.Silnik wiekowy(1986) ale dobry,wymienione świece,olej w przekładni,biegi wchodzą idealnie bez szarpnięć i stuków,olej do benzyny używany Castrol tc w3 (1:50). Dzięki wielkie za rady.Jeszcze jedno!jak mam te prędkość max 28 to czuje jak by mi podłogę zassało do góry albo może w dół😬takie wrażenie.

Użytkownik TomFil edytował ten post 05 marzec 2019 - 00:21

  • jkos lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych