Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Jak wejść pontonem w pełny ślizg?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
382 odpowiedzi w tym temacie

#261 OFFLINE   @Brig

@Brig

    Przedstawiciel marki KFP Watersports

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1914 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Arek

Napisano 11 listopad 2016 - 20:34

Jest wejście smoka :-)
  • Dano. lubi to

#262 OFFLINE   rothen

rothen

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 674 postów
  • LokalizacjaBłonie k/W-wy
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Nowak

Napisano 11 listopad 2016 - 20:53

I mecz :)

#263 OFFLINE   @Brig

@Brig

    Przedstawiciel marki KFP Watersports

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1914 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Arek

Napisano 12 listopad 2016 - 01:49

I mecz :)


Tomek chodziło mi o pojawienie się kolegi Fishnen :-) który nie opowiedział jeszcze historii o wypadku jego kolegi na pontonie .

#264 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 574 postów
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Napisano 12 listopad 2016 - 08:34

Mam Busha 3,5 m popycha go yama 9.9 2t. Trymowanie, podnoszenie silnika by płyta była na zero czy 2,5 cm pod paweza, dobite czy miękkie komory i kil nie dało tyle ile przesunięcie ładunku na rufę, do samej pawezy. Dokładnie chodzi o to by rufą zawsze była cięższa od dziobu. Wtedy z pasażerem czy solo wychodzę w pełny ślizg. Ponton kleji się do wody i ciężko unieść się ponad lustro. Obciążenie rufy utrudnia samo wejście ale później silnik rozkręca się do 5350-5600 obr/min. Kontakt z woda maja tylko balony przy samym końcu, przy ok 40 km/ h sterowność jest minimalna. Ponton myszkuje i trzeba być czujnym. Załączam link https://youtu.be/K2MyNCNbP3k


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#265 OFFLINE   skarp

skarp

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 27 postów

Napisano 12 listopad 2016 - 09:05

Witam.

https://www.youtube....h?v=Do7H5NfkZic


  • cabage lubi to

#266 OFFLINE   @Brig

@Brig

    Przedstawiciel marki KFP Watersports

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1914 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Arek

Napisano 12 listopad 2016 - 09:07

[quote name="gumowy" post="2015906" timestamp="1478936046"]Mam Busha 3,5 m popycha go yama 9.9 2t. Trymowanie, podnoszenie silnika by płyta była na zero czy 2,5 cm pod paweza, dobite czy miękkie komory i kil nie dało tyle ile przesunięcie ładunku na rufę, do samej pawezy. Dokładnie chodzi o to by rufą zawsze była cięższa od dziobu. Wtedy z pasażerem czy solo wychodzę w pełny ślizg. Ponton kleji się do wody i ciężko unieść się ponad lustro. Obciążenie rufy utrudnia samo wejście ale później silnik rozkręca się do 5350-5600 obr/min. Kontakt z woda maja tylko balony przy samym końcu, przy ok 40 km/ h sterowność jest minimalna. Ponton myszkuje i trzeba być czujnym. Załączam link https://youtu.be/K2MyNCNbP3k
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk[/

Jest ślizg ,gaśnica i wiatr we włosach .

#267 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 12 listopad 2016 - 10:01

Mam Busha 3,5 m popycha go yama 9.9 2t. Trymowanie, podnoszenie silnika by płyta była na zero czy 2,5 cm pod paweza, dobite czy miękkie komory i kil nie dało tyle ile przesunięcie ładunku na rufę, do samej pawezy. Dokładnie chodzi o to by rufą zawsze była cięższa od dziobu.

 

Przy 10@15hp na pontonie 3m zdecydowanie lepiej pływa mi się gdy ciężar jest w miarę równomiernie rozłożony. Wyjście do ślizgu to jedno, ale stabilność później jest IMVHO ważniejsza :)



#268 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 574 postów
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Napisano 12 listopad 2016 - 11:42

Przy 10@15hp na pontonie 3m zdecydowanie lepiej pływa mi się gdy ciężar jest w miarę równomiernie rozłożony. Wyjście do ślizgu to jedno, ale stabilność później jest IMVHO ważniejsza :)


Układając ciężar równomiernie nie odkleisz się od wody, to nie będzie pełny ślizg . Obciąż rufę i oderwiesz się od wody, przyspieszysz z 5-8 km. Chyba ze pomiędzy 3 a 3,5 m jest taka roznica.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#269 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 12 listopad 2016 - 12:07

Rufe zawsze mam obciążoną bo raz sam ważę kwintal, a dwa w czasie pływania wszystko co nie jest umocowane zjeżdża. Stosując przedłużke rumpla zwiększyłem prędkość.


Wysłane z mojego HUAWEI Y560-L01 przy użyciu Tapatalka

#270 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6198 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 12 listopad 2016 - 12:49

Przy prędkościach 30+ dociążenie rufy jest kluczowe. Mój Honwave 4.0 z Suzuką 20hp dowalony szpejem i z dwiema osobami robi 34-35 wg. Garmina. Trym na trzeciej dziurce, zdecydowanie szybciej niż na pierwszej lub drugiej. Rozbryzg idzie spod balonów mniej więcej na wysokości ławki. Stabilność jest bardzo dobra, żadnego myszkowania. Bardzo pewnie chodzi w ostrych zakrętach, nawet na kanałach o szerokości ca. 10m. Wrażenie rodem z gry video ;) tylko bardziej bezpośrednie :)

 

Przy dociążonym dziobie prędkość spada do ok. 30 km/h. Sam nie pływałem, ale myślę, że ca. 40 jest jak najbardziej możliwe. Kaiman 360 z 9.9hp robił z jedną osobą i szpejem 35+, więc dlaczego nie? :) Jak dla mnie to może być ślizg, lot koszący, czołganie się, cokolwiek... Grunt, że hula :)


  • gumowy lubi to

#271 OFFLINE   Fishnen

Fishnen

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 270 postów

Napisano 13 listopad 2016 - 09:52

Panowie nikt Wam nie zabrania myśleć czy też marzyc, że pływacie w ślizgu,

pontony nie są stworzone do pływania w ślizgu, podkaszcie mi, choć jeden

porządny film taki gdzie ponton płynie w ślizgu bez przerwy,

co najmniej 5 minut. 



#272 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 13 listopad 2016 - 11:33

Taki jeden z filmików 😈
  • cabage lubi to

#273 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6198 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 13 listopad 2016 - 12:31

Niszczyciele w czasie WWII robiły ponad 40 węzłów, a się nie ślizgały, rozumiem ;) Z pontonami to trochę inna bajka... ale ja tam się o słowa spierał nie będę. A filmów z "szybkim pływaniem pontonem" jest w necie sporo, pierwsze z brzegu:

https://www.youtube....h?v=Hau1iloDpNQ

https://www.youtube....h?v=l6GJjEOmIIw

https://www.youtube....h?v=BZ3pkR_7Pvw

https://www.youtube....h?v=S8tL0GcbsP0

Czego by ci mili ludzie nie robili, to zapierniczają zdrowo. I chyba przeżyli, skoro wrzucili filmy.

 

A tak pływają pontonami ratownicy:

https://www.youtube....h?v=Q0lCTy5i7rs

Nawet utopić im się go nie udało, nieudacznikom ;)



#274 OFFLINE   Fishnen

Fishnen

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 270 postów

Napisano 13 listopad 2016 - 16:24

Widzę kolego @welpa1809, że nie odróżniasz RIB,a od pontonu,

właśnie dlatego stworzono RIB’y

(hybrydy, skrzyżowanie łódki z pontonem) które pływają w ślizgu.

 

Jeszcze raz powtarzam, pontony nie pływają w ślizgu.    



#275 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6198 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 13 listopad 2016 - 16:38

Łodzie z postu Pawła to małe riby. Wszystkie z mojego postu to pontony (inflatable boats). Jeżeli będziesz od tego szczęśliwszy - one nie pływają w ślizgu. Na tych 25hp po prostu "czochrają fale" :)



#276 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 574 postów
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Napisano 13 listopad 2016 - 16:38

Widzę kolego @welpa1809, że nie odróżniasz RIB,a od pontonu,
właśnie dlatego stworzono RIB’y
(hybrydy, skrzyżowanie łódki z pontonem) które pływają w ślizgu.

Jeszcze raz powtarzam, pontony nie pływają w ślizgu.



To jak nazwiesz ten etap gdy ponton przyspiesza, przestaje płynąc wypornościowo, wychodzi na lustro wody. Prędkość wzrasta 3-4 krotnie, płyta kawitacyjna silnika jest tuż pod lustrem wody, za rufą widać kilwater. Spędzać w łódce płyniesz w ślizgu a w pontonie...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • krzysiek lubi to

#277 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6198 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 13 listopad 2016 - 16:40

To jak nazwiesz ten etap gdy ponton przyspiesza, przestaje płynąc wypornościowo, wychodzi na lustro wody. Prędkość wzrasta 3-4 krotnie, płyta kawitacyjna silnika jest tuż pod lustrem wody, za rufą widać kilwater.

 

Napisałem przecież: "czochranie" ;)


  • Paweł J i gumowy lubią to

#278 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 574 postów
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Napisano 13 listopad 2016 - 16:41

Może być ze czochra


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • krzysiek lubi to

#279 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 13 listopad 2016 - 16:41

Być może wkleiłem nie ten filmik , Krzysiek wkleił ich wystarczająco dużo, więc jak widzisz pontonem da się płynąć w "ślizgu" jak to nazywamy. Napisz mi i wyjaśnij co rozumiesz przez słowo "slizg" i dlaczego twierdzisz że pontonem się nie da. Widzę nie raz będąc na wodzie kolegów jak śmigają pontonami ,jak dla mnie w "ślizgu". I zapewniam że Sołtys nie ma riba wel hybrydy.

#280 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 13 listopad 2016 - 16:49

Taaaak, kolega Banita vel Fishnen znany jest też na innych forach ze swoich "argumentów' i tez na temat ślizgu :)


Jak również z rozmawania sam ze sobą , i dlatego uważam za stosowne zakończyć tą dyskusję.
  • thug lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych