Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

MotorGuide Xi3 / Xi5


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1573 odpowiedzi w tym temacie

#1121 OFFLINE   Maciej_K

Maciej_K

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4663 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 03 lipiec 2021 - 07:40

Przeczytałem cały wątek. Czyli po prawie 3 llatach problemy jakie występowały w xi3 są naprawione ? Jak kupie to nie będę miał żadnych problemów?

Teoretycznie tak jest- o ile kupisz- bo u nas dostępność ponoć słaba, i będzie to silnik z tego roku produkcji. Zapytaj się u dystrybutora jak jest z nimi. Generalnie jak nie sieciujesz z ekranem- działają spoko- z pilota. 



#1122 OFFLINE   C4rl

C4rl

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 54 postów
  • LokalizacjaMazury/3miasto
  • Imię:Karol

Napisano 03 lipiec 2021 - 16:22

Ja właśnie kupiłem w zeszłym tygodniu, dzisiaj pierwsze pływanie co prawda jeszcze nie podłączyłem do sieci, nie robiłem żadnych aktualizacji . Ale z pilota wszystko działa miodzio. Szczerze, po przeczytaniu wątku oczekiwałem od niego zdecydowanie mniej . Póki co mogę powiedzieć ze przerósł moje najśmielsze oczekiwania . :)

#1123 OFFLINE   pampi

pampi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 547 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 03 lipiec 2021 - 21:11

Jam bym chciał jednak żeby w sieci śmigał i dopływał na waypoint.

#1124 OFFLINE   jarbol

jarbol

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 99 postów
  • LokalizacjaB-c
  • Imię:Jarosław
  • Nazwisko:P.

Napisano 10 lipiec 2021 - 21:06

Jam bym chciał jednak żeby w sieci śmigał i dopływał na waypoint.

Właśnie podłączyłem XI3 do sieci NMEA2000 i domagał się aktualizacji. Zignorowałem te żądanie. Na ekranie Lowrance elite ti2 w sterowaniu silnikiem (zakładka po lewej stronie) nie było widocznych przycisków. Była wyświetlana informacja że niedostępny jest komputer autopilota.
Silnik kupiony na początku 2021 r. Nr seryjny i model nie mieści się w zakresie numerów dla których możliwa jest aktualizacja z użyciem karty SD.
Jeśli zgodzę się na tę aktualizację, o której był monit w trakcie początkowego uruchomienia w sieci, to czy nie skończy się to serwisem?

Użytkownik jarbol edytował ten post 10 lipiec 2021 - 21:08


#1125 OFFLINE   Maciej_K

Maciej_K

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4663 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 10 lipiec 2021 - 21:31

Właśnie podłączyłem XI3 do sieci NMEA2000 i domagał się aktualizacji. Zignorowałem te żądanie. Na ekranie Lowrance elite ti2 w sterowaniu silnikiem (zakładka po lewej stronie) nie było widocznych przycisków. Była wyświetlana informacja że niedostępny jest komputer autopilota.
Silnik kupiony na początku 2021 r. Nr seryjny i model nie mieści się w zakresie numerów dla których możliwa jest aktualizacja z użyciem karty SD.
Jeśli zgodzę się na tę aktualizację, o której był monit w trakcie początkowego uruchomienia w sieci, to czy nie skończy się to serwisem?

Istnieje takie ryzyko. Bo jak się zwiesi- a to się zdarza, trzeba odłączyć zasianie a to może zniszczyć płytę główną, co akurat miało miejsce u mnie. To że silnik kupiony na początku br. nie jest wyznacznikiem, bo on mógł leżeć na półce w czasie, gdy nie było jeszcze update dostępne. Po sezonie wyślesz im na serwis, niech robią co trzeba. 



#1126 OFFLINE   jarbol

jarbol

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 99 postów
  • LokalizacjaB-c
  • Imię:Jarosław
  • Nazwisko:P.

Napisano 11 lipiec 2021 - 09:00

Numery seryjne podlegające aktualizacji są z zakresu po 9D364014 (July 2017)
i przed 9D411539 (May 2019). Ja mam silnik z nr seryjnym 9D468434. Więc może ta aktualizacja nie skończy się katastrofą? W instrukcji aktualizacji z użyciem karty SD jest opisane że mimo wykonania aktualizacji z karty może pojawić się monit o aktualizację i trzeba ją zatwierdzić. Czy ktoś z was tak miał? I jak to przebiegło?
Po drugie padł mi pilot. A może nawet od początku miał defekt. W ekspresowym tempie rozładowuje baterie. Nieszczęście do kwadratu. I to w środku sezonu.

Użytkownik jarbol edytował ten post 11 lipiec 2021 - 09:03


#1127 OFFLINE   jarbol

jarbol

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 99 postów
  • LokalizacjaB-c
  • Imię:Jarosław
  • Nazwisko:P.

Napisano 13 lipiec 2021 - 06:34

Pływam z silnikiem MG  Xi 3  rok prod 2019  od początku sezonu początkowo był problem ze sparowaniem z echosondą elit Ti,należało sieć NMEA uruchomić jako ostatnią  na dzień dzisiejszy:

-silnik poprawnie współpracuje z echo po każdym uruchomieniu

-funkcja kotwicy działa prawidłowo ,nie skręca przewodu

-po dopłynięciu do waypointa stawia samoczynnie kotwice,ale  należy wskazać punkt z poziomu sterowania kotwicą lub zaznaczyć. kursorem

-jeżeli kliknę "idź do" i wskaże punkt uruchamia się blokada kierunku ,łódka przepłynie przez wskazany punkt ale się nie zatrzyma, należy samemu uruchomić kotwicę ,moim zdaniem to prawidłowa reakcja gdyż określam jedynie  kierunek płynięcia .

Podsumowując ,dla mnie rewelacja ,zwłaszcza sterowanie z poziomu echosondy,pilota praktycznie nie używam.

 

Co zrobiłeś że problem zniknął? Chodzi o o poprawną współpracę po każdym uruchomieniu.



#1128 OFFLINE   Maciej_K

Maciej_K

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4663 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 13 lipiec 2021 - 06:37

Co zrobiłeś że problem zniknął? Chodzi o o poprawną współpracę po każdym uruchomieniu.

Nie było w tym urządzeniu problemu. Znaczy moduł gps ze starego wypustu, który to płynnie współpracował z gateway kit. Oczywiście mogę się mylić, ale tak to realnie wyglądało- silniki z pierwszych lat produkcji działają jak trzeba. Po zmianie dostawcy  modułu gps przez korpo, zaczęły się problemy z działaniem sieciowym. 



#1129 OFFLINE   jarbol

jarbol

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 99 postów
  • LokalizacjaB-c
  • Imię:Jarosław
  • Nazwisko:P.

Napisano 13 lipiec 2021 - 13:37

Nie było w tym urządzeniu problemu. Znaczy moduł gps ze starego wypustu, który to płynnie współpracował z gateway kit. Oczywiście mogę się mylić, ale tak to realnie wyglądało- silniki z pierwszych lat produkcji działają jak trzeba. Po zmianie dostawcy  modułu gps przez korpo, zaczęły się problemy z działaniem sieciowym. 

 

Wstawiłem dziś wyłącznik zasilania sieci NMEA2000. Przy uruchomianiu muszę zachować procedurę rozruchu: echo, silnik MG i po uruchomieniu i złapaniu satelity podaję zasilanie na sieć NMEA2000. Potem mogę w trakcie odłączać zasilanie silnika i ponownie załączać (mam taką możliwość i z niej korzystam). Wystarczy że po takim "rozruchu" zasilanie sieci nie zostało odłączone. Po sezonie trzeba będzie odesłać do Parkera. Resztę zobaczę na wodzie.


Użytkownik jarbol edytował ten post 13 lipiec 2021 - 13:39


#1130 OFFLINE   lukaszkosciukiewicz

lukaszkosciukiewicz

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 331 postów
  • LokalizacjaGorzów Wielkopolski
  • Imię:Łukasz

Napisano 26 lipiec 2021 - 10:13

Śledzę temat od jakiegoś czasu i ze względu na fakt, ze problem konfliktu Lowrance i MG został rozwiązany myśle o zbudowaniu sieci NMEA i wpięciu wszystkich urządzeń.

Nie chce wyrzucić kasy w błoto wiec dzisiaj dzwoniłem do parkera żeby dowiedzieć się czy mój silnik wymaga aktualizacji i czy sterowanie z echa ma szanse dzialac.

Silnik kupiony 05.2021 z serialem 349111.

Od serwisanta parkera otrzymałem info ze silnik nie mieści się w zakresie numerów seryjnych wymagających aktualizacji w serwisie w ramach akcji serwisowej, powiedział ze mogę spróbować sam zaktualizować silnik pobierając aktualizacje ze strony producenta za pomocą karty SD.

Ale uwaga dostałem info ze należy zachować kolejność uruchamiania urządzeń czyli echo, silnik dziobowy, sieć NMEA.

Mam wątpliwości czy tak to powinno dzialac.
Na zagranicznych forach można wyczytać ze, po akcji serwisowej powinno to działać bez znaczenia w jakiej kolejności są uruchamiane urządzenia. Jak jest u was ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#1131 OFFLINE   lukaszkosciukiewicz

lukaszkosciukiewicz

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 331 postów
  • LokalizacjaGorzów Wielkopolski
  • Imię:Łukasz

Napisano 26 lipiec 2021 - 10:16

Najśmieszniejszy jest fakt ze w USA właściciele silników otrzymują zestaw do aktualizacji bezpośrednio pocztą do samodzielnej aktualizacji a w Polsce Parker ma zestaw tylko na własne potrzeby serwisowe.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#1132 OFFLINE   Maciej_K

Maciej_K

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4663 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 26 lipiec 2021 - 11:21

Najśmieszniejszy jest fakt ze w USA właściciele silników otrzymują zestaw do aktualizacji bezpośrednio pocztą do samodzielnej aktualizacji a w Polsce Parker ma zestaw tylko na własne potrzeby serwisowe.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Motorguide udostępniło ten soft do wgranai poprzez echo, ale nie jest to możliwe dla wszystkich silników, niektóre wymagają dodatkowo wymiany płyty głównej i w tym wypadku żaden nośnik danych choćby i z centrali Motorguide- nie pomoże. 



#1133 OFFLINE   jarbol

jarbol

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 99 postów
  • LokalizacjaB-c
  • Imię:Jarosław
  • Nazwisko:P.

Napisano 26 lipiec 2021 - 11:51

Motorguide udostępniło ten soft do wgranai poprzez echo, ale nie jest to możliwe dla wszystkich silników, niektóre wymagają dodatkowo wymiany płyty głównej i w tym wypadku żaden nośnik danych choćby i z centrali Motorguide- nie pomoże.


Chyba nie do końca tak jest. Gdyż mi wyświetliło informację (po podaniu wszystkich danych posiadanego silnika na stronie producenta) że aktualizacja możliwa tylko poprzez dongla. A takiego w PL ma tylko Parker.
  • lukaszkosciukiewicz lubi to

#1134 OFFLINE   Maciej_K

Maciej_K

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4663 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 26 lipiec 2021 - 11:55

Chyba nie do końca tak jest. Gdyż mi wyświetliło informację (po podaniu wszystkich danych posiadanego silnika na stronie producenta) że aktualizacja możliwa tylko poprzez dongla. A takiego w PL ma tylko Parker.

Nie wiem co zatem Motorguide upubliczniło, wydając nawet okolicznościowy filmik......



#1135 OFFLINE   lukaszkosciukiewicz

lukaszkosciukiewicz

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 331 postów
  • LokalizacjaGorzów Wielkopolski
  • Imię:Łukasz

Napisano 26 lipiec 2021 - 12:17

Nie wiem co zatem Motorguide upubliczniło, wydając nawet okolicznościowy filmik......

 

 

W bardziej cywilizowanych krajach poprostu wysyłają Dongle bezposrednio do konsumenta, u nas Parker ma jednego na potrzeby serwisu 



#1136 OFFLINE   Maciej_K

Maciej_K

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4663 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 26 lipiec 2021 - 12:37

 

 

W bardziej cywilizowanych krajach poprostu wysyłają Dongle bezposrednio do konsumenta, u nas Parker ma jednego na potrzeby serwisu 

Nie ma lekko z tymi donglami, jeden- góra dwa w EU na dystrybutora. Mi silnik serwis robił tak czy owak. Kolega z forum robił  poprzez plik ze strony MG - nie zadziałało. 


Użytkownik Maciej_K edytował ten post 26 lipiec 2021 - 12:37


#1137 OFFLINE   lukaszkosciukiewicz

lukaszkosciukiewicz

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 331 postów
  • LokalizacjaGorzów Wielkopolski
  • Imię:Łukasz

Napisano 26 lipiec 2021 - 12:38

Po aktualizacji dalej musisz przestrzegac kolejności uruchamiania urzadzeń ?



#1138 OFFLINE   jarbol

jarbol

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 99 postów
  • LokalizacjaB-c
  • Imię:Jarosław
  • Nazwisko:P.

Napisano 26 lipiec 2021 - 12:44

Trzeba odpowiedzieć na 6 pytań i będzie wiadomo czy karta SD, czy poprzez dongla.

Items needed to complete the Questionnaire:

Model Number
Serial Number
Access to your NMEA Networked Lowrance/Simrad graph
Access to your Pinpoint enabled Xi Series motor
Sufficiently charged batteries
A way to take notes on which update applies to your motor

https://www.surveymonkey.com/r/CHJSGKF

Użytkownik jarbol edytował ten post 26 lipiec 2021 - 12:49


#1139 OFFLINE   rompacz

rompacz

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 18 postów
  • LokalizacjaKraków

Napisano 26 lipiec 2021 - 18:57

To teraz ja zdam relacje ze znanej akcji serwisowej :)

Wg Parkera w moim xi3 wymieniono soft i płytę główną. 

Zacząłem od odwrócenia czapki bo serwis zamontował odwrotnie i zamiast do przodu, płynąłem do tyłu, ale tak jak ktoś napisał tutaj - do ogarnięcia samemu.

Potem reset i kalibracje: M114, M111 (dwa razy) i M112. Noi bajeczka. Wszystko działa ładnie, trzyma punkt, nie zwija kabla, ucichło piszczenie na które narzekałem. Nawet zacząłem wierzyć że fajna ta maszynka  ;D

 

Wszystko do czasu wietrznej pogody...zerknijcie na to co się dzięje:  

https://drive.google...iew?usp=sharing

 

Wiatr nie był aż taki żebym myślał o spłynięciu więc bylem rozczarowany bo kotwica co chwile wariowała i zepsuła mi dzień na rybach. 

Re-kalibrowałem go na wodzie ale nie pomogło. Miałem ochotę wywalić go w krzaki i oddać na niego mocz. 

 

Macie podobne doświadczenia albo jakieś rady? 

Upewnię się jeszcze - czy do kalibracji kompasu M111 kółka kręcimy spaliną? 



#1140 OFFLINE   12345

12345

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 177 postów
  • LokalizacjaZ Piątnicy, no bo skąd! ;)

Napisano 26 lipiec 2021 - 20:29

U mnie póki co po serwisie działa dobrze




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych