#2021 OFFLINE
Napisano 31 sierpień 2020 - 10:32
#2022 OFFLINE
Napisano 31 sierpień 2020 - 16:41
#2023 OFFLINE
Napisano 07 wrzesień 2020 - 19:33
Cześć
Czy któryś ze specjalistów od młynków Shimano mógłby podać wymiary łożysk do TwinPower’a 5000 FA? Z góry dziękuje.
Pytam, bo zanim rozbiorę, to chciałbym kupić wszystkie potrzebne części. Sprawdzałem na Plat.co.jp na modelu 5000 HG (domniemam ze to te same łożyska), ale nie wszystkie są już dostępne. A najchętniej chciałbym kupić wszystkie z jednego źródła.
Fakt, że pacjent już pełnoletni, ale na pewno jeszcze trochę pociągnie, jeśli się o niego trochę zadba. W moim egzemplarzu wypłynęła spod rotora czarna maź, w która zmieniła się uszczelka na korpusie. Nie wiem czy to odosobniony przypadek czy ten typ z wiekiem tak ma…
IMG_20200902_193708_2.jpg 56,44 KB 21 Ilość pobrań
Pozdrawiam
Łukasz
Użytkownik LukaStCroix edytował ten post 07 wrzesień 2020 - 19:44
#2024 OFFLINE
Napisano 09 wrzesień 2020 - 09:58
Tu są wymiary łożysk. Trzeba szukać japońskich schematów JDM, tam łożyska są opisane wymiarowo. To jest 02 TP 5000 HG, odpowiednik, co już wydaje się sam ustaliłeś.
Co do gumowego pierścienia od wstrzymania się cofania rotora po otwarciu kabłąka(a nie uszczelki na korpusie, coś w stylu uszczelki jest tam tylko pod osłoną dupki) to owszem, tak to ma. Co prawda zwykle nie rozpuszcza się całkowicie, tylko parcieje lub zmienia w lepką kluchę, prawdopodobnie pod wpływem oleju, ale ogólnie były one bardzo nietrwałe. Nie spotkałem przypadku, aby obecnie w tych młynkach ten pierścień był w dobrym stanie. Zwykle przy demontażu rozrywa się i trzeba go wywalić.
Użytkownik smokwelski edytował ten post 09 wrzesień 2020 - 10:00
- LukaStCroix lubi to
#2025 OFFLINE
Napisano 09 wrzesień 2020 - 10:19
Schemat japonski wczesniej widzialem, ale nie zauwazylem wymiarow przy japonskich znaczkach...
Napisane sprytnym telefonem przez Tapatalk
#2026 OFFLINE
Napisano 09 wrzesień 2020 - 15:25
#2027 OFFLINE
Napisano 09 wrzesień 2020 - 17:20
Widzialem na Placie, ze oryginalna czesc jeszcze jest u Japonczykow dostepna. No, ale sprowadzanie jej samej, bez innych zakupow, nie za bardzo sie oplaca.
Napisane sprytnym telefonem przez Tapatalk
#2028 OFFLINE
Napisano 09 wrzesień 2020 - 19:11
Teraz ten element ma ząbkowanie, jest z innego tworzywa i jedt identyczny od sedony do stelli.
Brak tej gumy w praktyce nie jest aż tak bardzo odczuwalny.
#2029 OFFLINE
Napisano 22 wrzesień 2020 - 08:00
witam potrzebuję części do stradica do zbijania kabłąku, czarny plastyk zamontowany wewnątrz obudowy,
część jak na zdjęciu , czy ktoś może mi pomóc.
pozdrawiam Waldek
Załączone pliki
#2030 OFFLINE
Napisano 22 wrzesień 2020 - 10:23
Panowie czy może ktoś podrzucić oryginalne wymiary łożysk to kołowrotka twin powet xt 3000 ?
#2031 OFFLINE
Napisano 22 wrzesień 2020 - 18:43
Tp XT 3000/4000/5000
Main gear -> 7x11x3, 7x13x4
Pinion -> 6x10x3, 7x14x5
Rolka kabłąka -> 4x8x3
TP XT 2000
Pinion -> 7x13x4
Reszta taka sama jak powyżej.
- PETEREK i S.N. lubią to
#2032 OFFLINE
Napisano 25 wrzesień 2020 - 11:30
Dobranie tego nie jest łatwe, bo ona musi być lekko luźna na korpusie, tj. obracać się na nim z lekkim oporem i odpowiedniej grubości, żeby drut blokady cofania rotora się nie klinował. Ale można spóbować dobrać.
Teraz ten element ma ząbkowanie, jest z innego tworzywa i jedt identyczny od sedony do stelli.
Brak tej gumy w praktyce nie jest aż tak bardzo odczuwalny.
Friction Ring - pierścień hamujący rotor po otwarciu kabłąka wbrew pozorom jest ważnym elementem. W praktyce brak pierścienia w kołowrotkach wielkości 4000,5000 i większych odczujemy przy rzutach gdzie może dojść do samo zamknięcia kabłąka i "odstrzelenia" ulubionej przynęty. Mowa tu oczywiście o kołowrotkach starszej generacji np.Twin Power FA. Stosuję olejoodporne ringi samochodowe o odpowiednich parametrach wymiarowych. Nie może być za ciasno ani za luźno i wcale nie musi się dookoła obracać. Zazwyczaj jest tak że gumkę trzeba obrobić papierem ściernym na płasko na okrągłym klocku tak aby zbijak z lekkim oporem się o nią opierał. Wszystko będzie działało na zasadzie tarcia. Jest trochę z tym zabawy, ale efekty są zadawalające.
.
- Jozi, strary i przemo_w lubią to
#2033 OFFLINE
Napisano 26 wrzesień 2020 - 12:28
#2034 OFFLINE
Napisano 26 wrzesień 2020 - 13:25
Witam. Ktoś podpowie jakiego płynu użyć do płukania części kołowrotka?
Benzyna ekstrakcyjna i ciepla woda z plynem do mycia naczyń.
#2035 OFFLINE
Napisano 26 wrzesień 2020 - 13:47
Witam. Ktoś podpowie jakiego płynu użyć do płukania części kołowrotka?
Ten będzie dobry
- przemo_w, pachuc i pitiki lubią to
#2036 OFFLINE
Napisano 27 wrzesień 2020 - 08:52
- przemo_w lubi to
#2037 OFFLINE
Napisano 27 wrzesień 2020 - 14:43
Ja radzę bez wyraźnej potrzeby niczego nie płukać, szczególnie części pracujących, tym bardziej wodą z płynem. Niefachowa operacja może przynieść więcej szkody niż pożytku. Lepiej wycierać smar do czysta papierowymi husteczkami lub toaletowym i pałeczkami do uszu. A płukanie łożysk krytych uważam za nieporozumienie.
Tak samo jak zalewanie ich oliwką.
Co do płukania to tylko benzyna ekstrakcyjna.
#2038 OFFLINE
Napisano 27 wrzesień 2020 - 15:22
Nie tylko. Izopropanol jest dużo lepszy i nie zostawia nalotu.Tak samo jak zalewanie ich oliwką.
Co do płukania to tylko benzyna ekstrakcyjna.
- smokwelski, G_rzegorz i S.N. lubią to
#2039 OFFLINE
Napisano 27 wrzesień 2020 - 18:32
#2040 OFFLINE
Napisano 27 wrzesień 2020 - 18:39
W tamtym roku robilem konserwacje swojemu team dragonowi i oliwke dałem na wszystkie łożyska. Według moich odczuć praca jest miodzio.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: serwis, shimano
Giełda sprzętu wędkarskiego →
Kupię/zamienię/oddam →
Szukam Beastmaster EX 240 30-70gNapisany przez LissioR , 02 kwi 2024 shimano, beastmaster, ex, 240 i 1 więcej |
|
|
||
Sprzęt wędkarski →
Baitcasting →
19 Shimano Calcutta Conquest DC 101 2020Napisany przez fijal87 , 25 paź 2020 shimano, calcutta, conquest i 1 więcej |
|
|
||
Rozwiązane
Sprzęt wędkarski →
Sprzęt motorowodny i elektronika wędkarska →
TOHATSU 25Napisany przez allevoytek , 11 cze 2018 naprawa, moduł, elektronika i 2 więcej |
|
|
||
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Pinion gear do kołowrotka PennNapisany przez Vaymona , 29 maj 2018 penn, serwis, części |
|
|
||
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Daiwa Certate 2506Napisany przez Mateo1989 , 24 lut 2017 daiwa, serwis, tuning |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych