Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Serwisowanie kołowrotków Shimano

serwis shimano

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3001 odpowiedzi w tym temacie

#2021 OFFLINE   macieknikos

macieknikos

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 288 postów
  • LokalizacjaNad Morzem
  • Imię:Maciej
  • Nazwisko:W

Napisano 31 sierpień 2020 - 10:32

Witam kolegów czy może ktoś się orjętuje czy można dokupić plastikową śrubkę do nalewania oleju bo ostatni zauważyłem że przy moim Technium się gdzieś odkręciła

#2022 OFFLINE   Andru77

Andru77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1779 postów
  • LokalizacjaRoztocze

Napisano 31 sierpień 2020 - 16:41

Nie polecam korzystać z ww portu, wręcz przeciwnie. Spróbuj przez sklep w którym go kupiłes, lub u kolegi Mefiso- jest na forum.

#2023 OFFLINE   LukaStCroix

LukaStCroix

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 22 postów
  • Imię:Lukasz

Napisano 07 wrzesień 2020 - 19:33

Cześć

 

Czy któryś ze specjalistów od młynków Shimano mógłby podać wymiary łożysk do TwinPower’a 5000 FA? Z góry dziękuje.

 

Pytam, bo zanim rozbiorę, to chciałbym kupić wszystkie potrzebne części.  Sprawdzałem na Plat.co.jp na modelu 5000 HG (domniemam ze to te same łożyska), ale nie wszystkie są już dostępne. A najchętniej chciałbym kupić wszystkie z jednego źródła.

 

Fakt, że pacjent już pełnoletni, ale na pewno jeszcze trochę pociągnie, jeśli się o niego trochę zadba. W moim egzemplarzu wypłynęła spod rotora czarna maź, w która zmieniła się uszczelka na korpusie. Nie wiem czy to odosobniony przypadek czy ten typ z wiekiem tak ma…

Załączony plik  IMG_20200902_193708_2.jpg   56,44 KB   21 Ilość pobrań

 

Pozdrawiam

 

Łukasz


Użytkownik LukaStCroix edytował ten post 07 wrzesień 2020 - 19:44


#2024 OFFLINE   smokwelski

smokwelski

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1093 postów
  • LokalizacjaNowe Miasto Lubawskie
  • Imię:Krzysztof

Napisano 09 wrzesień 2020 - 09:58

http://www.spin-revi...02tp_5000hg.pdf

Tu są wymiary łożysk. Trzeba szukać japońskich schematów JDM, tam łożyska są opisane wymiarowo. To jest 02 TP 5000 HG, odpowiednik, co już wydaje się sam ustaliłeś.

Co do gumowego pierścienia od wstrzymania się cofania rotora po otwarciu kabłąka(a nie uszczelki na korpusie, coś w stylu uszczelki jest tam tylko pod osłoną dupki) to owszem, tak to ma. Co prawda zwykle nie rozpuszcza się całkowicie, tylko parcieje lub zmienia w lepką kluchę, prawdopodobnie pod wpływem oleju, ale ogólnie były one bardzo nietrwałe. Nie spotkałem przypadku, aby obecnie w tych młynkach ten pierścień był w dobrym stanie. Zwykle przy demontażu rozrywa się i trzeba go wywalić.

Użytkownik smokwelski edytował ten post 09 wrzesień 2020 - 10:00

  • LukaStCroix lubi to

#2025 OFFLINE   LukaStCroix

LukaStCroix

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 22 postów
  • Imię:Lukasz

Napisano 09 wrzesień 2020 - 10:19

Dziekuje Ci bardzo za pomoc ! Wszystko jasne.
Schemat japonski wczesniej widzialem, ale nie zauwazylem wymiarow przy japonskich znaczkach...


Napisane sprytnym telefonem przez Tapatalk

#2026 OFFLINE   Andru77

Andru77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1779 postów
  • LokalizacjaRoztocze

Napisano 09 wrzesień 2020 - 15:25

Idzie dobrać te uszczelki w sklepie z hydraulika.

#2027 OFFLINE   LukaStCroix

LukaStCroix

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 22 postów
  • Imię:Lukasz

Napisano 09 wrzesień 2020 - 17:20

OK. Dobrze wiedziec ! Dzieki za informacje.

Widzialem na Placie, ze oryginalna czesc jeszcze jest u Japonczykow dostepna. No, ale sprowadzanie jej samej, bez innych zakupow, nie za bardzo sie oplaca.

Napisane sprytnym telefonem przez Tapatalk

#2028 OFFLINE   smokwelski

smokwelski

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1093 postów
  • LokalizacjaNowe Miasto Lubawskie
  • Imię:Krzysztof

Napisano 09 wrzesień 2020 - 19:11

Dobranie tego nie jest łatwe, bo ona musi być lekko luźna na korpusie, tj. obracać się na nim z lekkim oporem i odpowiedniej grubości, żeby drut blokady cofania rotora się nie klinował. Ale można spóbować dobrać.
Teraz ten element ma ząbkowanie, jest z innego tworzywa i jedt identyczny od sedony do stelli.
Brak tej gumy w praktyce nie jest aż tak bardzo odczuwalny.

#2029 OFFLINE   ZIKU

ZIKU

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 250 postów
  • LokalizacjaDZIERŻONIÓW
  • Imię:Waldemar

Napisano 22 wrzesień 2020 - 08:00

witam potrzebuję części do stradica do zbijania kabłąku, czarny plastyk zamontowany wewnątrz obudowy,

część jak na zdjęciu , czy ktoś może mi pomóc.

pozdrawiam Waldek

Załączone pliki



#2030 OFFLINE   S.N.

S.N.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4551 postów
  • LokalizacjaMazowieckie. Lubelskie.
  • Imię:Sławek
  • Nazwisko:Nikt

Napisano 22 wrzesień 2020 - 10:23

Panowie czy może ktoś podrzucić oryginalne wymiary łożysk to kołowrotka twin powet xt 3000 ?



#2031 OFFLINE   woojtek13

woojtek13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 61 postów

Napisano 22 wrzesień 2020 - 18:43

Tp XT 3000/4000/5000

 

Main gear -> 7x11x3,  7x13x4

Pinion -> 6x10x3,  7x14x5 

Rolka kabłąka -> 4x8x3

 

TP XT 2000

Pinion ->  7x13x4

Reszta taka sama jak powyżej.


  • PETEREK i S.N. lubią to

#2032 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 25 wrzesień 2020 - 11:30

Dobranie tego nie jest łatwe, bo ona musi być lekko luźna na korpusie, tj. obracać się na nim z lekkim oporem i odpowiedniej grubości, żeby drut blokady cofania rotora się nie klinował. Ale można spóbować dobrać.
Teraz ten element ma ząbkowanie, jest z innego tworzywa i jedt identyczny od sedony do stelli.
Brak tej gumy w praktyce nie jest aż tak bardzo odczuwalny.

Friction Ring - pierścień hamujący rotor po otwarciu kabłąka wbrew pozorom jest ważnym elementem. W praktyce brak pierścienia w kołowrotkach wielkości 4000,5000 i większych odczujemy przy rzutach gdzie może dojść do samo zamknięcia kabłąka i "odstrzelenia" ulubionej przynęty. Mowa tu oczywiście o kołowrotkach starszej generacji np.Twin Power FA. Stosuję olejoodporne ringi samochodowe o odpowiednich parametrach wymiarowych. Nie może być za ciasno ani za luźno i wcale nie musi się dookoła obracać. Zazwyczaj jest tak że gumkę trzeba obrobić papierem ściernym na płasko na okrągłym klocku tak aby zbijak z lekkim oporem się o nią opierał. Wszystko będzie działało na zasadzie tarcia. Jest trochę z tym zabawy, ale efekty są zadawalające. 

.


  • Jozi, strary i przemo_w lubią to

#2033 OFFLINE   wariat1404

wariat1404

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 49 postów
  • LokalizacjaKraśnik
  • Imię:Piotr

Napisano 26 wrzesień 2020 - 12:28

Witam. Ktoś podpowie jakiego płynu użyć do płukania części kołowrotka?

#2034 OFFLINE   Pickerel

Pickerel

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1182 postów
  • Imię:Wojtek

Napisano 26 wrzesień 2020 - 13:25

Witam. Ktoś podpowie jakiego płynu użyć do płukania części kołowrotka?


Benzyna ekstrakcyjna i ciepla woda z plynem do mycia naczyń.

#2035 OFFLINE   Artek

Artek

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1957 postów
  • LokalizacjaWielkopolska
  • Imię:Artur

Napisano 26 wrzesień 2020 - 13:47

Witam. Ktoś podpowie jakiego płynu użyć do płukania części kołowrotka?

Ten będzie dobry  :P  :D  :lol:

500_500_productGfx_1293384820a33685a0938


  • przemo_w, pachuc i pitiki lubią to

#2036 OFFLINE   smokwelski

smokwelski

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1093 postów
  • LokalizacjaNowe Miasto Lubawskie
  • Imię:Krzysztof

Napisano 27 wrzesień 2020 - 08:52

Ja radzę bez wyraźnej potrzeby niczego nie płukać, szczególnie części pracujących, tym bardziej wodą z płynem. Niefachowa operacja może przynieść więcej szkody niż pożytku. Lepiej wycierać smar do czysta papierowymi husteczkami lub toaletowym i pałeczkami do uszu. A płukanie łożysk krytych uważam za nieporozumienie.
  • przemo_w lubi to

#2037 OFFLINE   Kadi

Kadi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 159 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Kadi

Napisano 27 wrzesień 2020 - 14:43

Ja radzę bez wyraźnej potrzeby niczego nie płukać, szczególnie części pracujących, tym bardziej wodą z płynem. Niefachowa operacja może przynieść więcej szkody niż pożytku. Lepiej wycierać smar do czysta papierowymi husteczkami lub toaletowym i pałeczkami do uszu. A płukanie łożysk krytych uważam za nieporozumienie.

Tak samo jak zalewanie ich oliwką.
Co do płukania to tylko benzyna ekstrakcyjna.



#2038 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2263 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 27 wrzesień 2020 - 15:22

Tak samo jak zalewanie ich oliwką.
Co do płukania to tylko benzyna ekstrakcyjna.

Nie tylko. Izopropanol jest dużo lepszy i nie zostawia nalotu.
  • smokwelski, G_rzegorz i S.N. lubią to

#2039 OFFLINE   wariat1404

wariat1404

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 49 postów
  • LokalizacjaKraśnik
  • Imię:Piotr

Napisano 27 wrzesień 2020 - 18:32

Danielsem można płukać gardło, części by raczej rozpuścił albo pomógł pogubić przy głębszej butelce ;)

#2040 OFFLINE   wariat1404

wariat1404

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 49 postów
  • LokalizacjaKraśnik
  • Imię:Piotr

Napisano 27 wrzesień 2020 - 18:39

To na jakie części powinno się nakładać oliwkę?
W tamtym roku robilem konserwacje swojemu team dragonowi i oliwke dałem na wszystkie łożyska. Według moich odczuć praca jest miodzio.





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: serwis, shimano

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych